/spanien/barcelona/forum/26507.aspx/spanien/barcelona/forum/26507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Belletti
2004-08-06 01:46
Det lag som visat störst intresse är Monaco. Monaco skulle aldrig ha råd att köpa Saviola. Därför skulle nog Barca låna ut Saviola till Monaco inte sälja. Tror och hoppas att ledningen inte är så dumma att de säljer honom...
Barcelona Patrik
2004-08-04 11:50
Izquierda: Inte förrän nu har jag haft tid att läsa din krönika. En mycket bra sådan! Barcelona behövde en rejäl uppgradering. Jag tror inte att det kommer att se likadant ut nästa säsong med 6-7 nyförvärv. Årets "bredd-förvärv" var oerhört nödvändiga för att vi nästa säsong ska kunna inrikta oss på två-tre riktiga "spets-förvärv".

Faktum är att många av spelarna som lämnat inte är tillräckligt bra för att spela i vår klubb. Vi har ingen plats för medelmåttor.

Det är ett nytt Barcelona som håller på att ta form. Jag tror inte Laporta och C:o är nöjda ännu, det krävs nog en SS till. Och värvningen av Deco kan nog förklaras med att hade vi inte slagit till nu hade någon annan tagit honom.
Athletic David Magnusson
2004-07-31 17:45
eftersom avancemang i cl och cupen kan innebära minst 60 matcher i år är det nog rimligt att man behåller saviola även om eto'o värvas. Barcas forwardsuppställning kan då varieras, en möjlighet som fattades förra säsongen då Kluivert fick sitta och sura på bänken.

En snabb och bollsäker forward: Saviola
En stark, smart och hårt jobbande veteran: Henke
Ett superlöfte som är bra med båda fötterna, irrationell, stark och klart hyfsad på huvudet: Eto'o

Detta innebär att man kan anpassa sig efter motståndarna. Byta spelsystem när det behövs och skapa extremt tryck i slutet av matcherna om vi ligger under. Så länge spelarna tolererar att inte vara givna i startuppställningen så borde det här vara mumma.

Gillar saviola väldigt mycket, men spelar man 4-3-3 så är det skönt att ha en lite större spelare längst fram.
Barcelona Patrik
2004-08-04 11:50
Izquierda: Inte förrän nu har jag haft tid att läsa din krönika. En mycket bra sådan! Barcelona behövde en rejäl uppgradering. Jag tror inte att det kommer att se likadant ut nästa säsong med 6-7 nyförvärv. Årets "bredd-förvärv" var oerhört nödvändiga för att vi nästa säsong ska kunna inrikta oss på två-tre riktiga "spets-förvärv".

Faktum är att många av spelarna som lämnat inte är tillräckligt bra för att spela i vår klubb. Vi har ingen plats för medelmåttor.

Det är ett nytt Barcelona som håller på att ta form. Jag tror inte Laporta och C:o är nöjda ännu, det krävs nog en SS till. Och värvningen av Deco kan nog förklaras med att hade vi inte slagit till nu hade någon annan tagit honom.
Barcelona Patrik Andersson
2004-08-04 12:44
Det känns skönt att Henke får göra lite mål även om det är mot lite sämre motstånd. Jag tror om han får vara frisk lät gör över 15 mål, minst 10 av dom är ass från Dino.
Spanien Romano Africano
2004-07-31 16:33
Ronaldinho_barca:

Barca behöver mins tre riktiga anfallare för Ronaldinho behövs i mittfälltet. Det kan ju hända att laporta köper Etoo och en defensiv mitt. Och Marquez eller Edmilson kanske lyckas som def mitt i år.

För er som klagar på Etoo pris borde vara glada att transfer priserna har gått ner de senaste åren för annars skulle Etoo kosta runt 30-40 milj Euro.
Spinbad
2004-08-04 17:03
Jag åker ner till Barcelona den 12:e september och kommer stanna där fram till nyår. Tror ni det finns biljetter kvar till matchen mot Real eller är det kört?
Barcelona Fedor
2004-08-04 17:37
Höjdpunkter från matchen.
http://members.lycos.co.uk/dmtm/descargar.php?archivo=Jubilo_Iwata_0-3_Barcelona.zip
Athletic David Magnusson
2004-07-30 23:53
Om eto'o landas ligger barca mycket bra till för ligatiteln. Intressant också att real verkar ha tappat sin kraft på transfermarknaden.
Emerson klar för juve nobbade Real
Seitaridis klar för porto som hann först
Carvalho till chelski, reals bud nobbat
Edmilson till barca, nobbade real
Viera verkar vara mer svåråtkomlig än de trodde
Real verkar inte kunna stoppa övergången av Eto'o till barca
Xabi alonzo kvar i sociedad, reals bud nobbat och utskrattat
Reals bud på Maniche ribeiro nobbat
Tiago till chelsea innan real hann se röken av honom
Cassano kvar i roma, reals bud nobbat
Totti kvar i roma, real verkar inte ens våga bjuda trots intresse

Ja något är på väg att ske i alla fall
Real Madrid Ronnie
2004-07-31 02:59
Har en känsla om att det kan bli antingen fågel eller fisk iår tyvärr? Tror att det defensiva mittfältet måste förstärkas ytterligare. Känns dock som att Etoo blir årets (?) sista nyförvärv och inte en deffensiv mittfältare. Och om det nu skulle bli Etoo så har vi en farligt grym offensiv med Ronnie - Etoo - Guily och mkt bra bredd i anfallet där Henke, L. Garcia och Saviola aspirerar på platser. Men men jag tror att vi måste han en riktig slitvarg... annars kan det bli pannkaka.
Barcelona Ronnie
2004-07-31 02:59
Har en känsla om att det kan bli antingen fågel eller fisk iår tyvärr? Tror att det defensiva mittfältet måste förstärkas ytterligare. Känns dock som att Etoo blir årets (?) sista nyförvärv och inte en deffensiv mittfältare. Och om det nu skulle bli Etoo så har vi en farligt grym offensiv med Ronnie - Etoo - Guily och mkt bra bredd i anfallet där Henke, L. Garcia och Saviola aspirerar på platser. Men men jag tror att vi måste han en riktig slitvarg... annars kan det bli pannkaka.
Barcelona Lucho
2005-03-14 21:59
Kickboxer: så slipper vi en spelare som ska lovorda varje storklubb som ska förknippas med hans namnunderskrift.

Oj! Är det inte snarare så att fotbollsspelare är oerhört duktiga på att uttrycka sig diplomatiskt? Jag tycker inte att man ska haka upp sig på om en spelare säger att han vill spela för Real Madrid. Återigen så tror jag inte att alla ser lika snett på los blancos som vi Barça-anhängare gör. Jag är lite cynisk nu men för dom flesta fotbollsspelarna kvittar det nog om laget heter FC Barcelona eller Real Madrid när det väl kommer till kritan. Bägge två innebär ju ett otroligt stort kliv i karriären.

Kolla på Robinho. Det är få spelare som så öppet deklarerat att han vill till Barcelona men det hela slutar med att han går till Real Madrid. Inte för att han var oärlig i sina kommentarer angående Barça men han resonerar nog annorlunda än oss supporters..

Min fråga till dig Kickboxer: om Real Madrid hade matchat budet på Ronaldinho på alla sätt, är du säker på att han hade valt Barça framför att spela i det då framgångsrika Real Madrid med sina brasse-polare? Barça var säkert ett alternativ som tilltalade honom väldigt mycket men jag tror inte att han valde oss på grund av några heroiska skäl.
Barcelona Buba
2005-03-14 21:18
om det är så att barca planerar att ersätta giuly kommer jag med förslag på spelare barca kan få.

mancini - roma
castelen - feynoord

när det gäller yeste tror jag inte vi har en chans. vi kunde inte få över del horno till barca ens.

luque däremot beror främst på hur han känner. depor skulle inte släppa honom frivilligt. är det så att han vill komma till barca tvivlar jag inte på att han bär den blå/röda tröjan kommande säsong.
Barcelona el magico
2004-07-31 09:07
diego är klar för porto och i etoo fallet så om jag har förståt det rätt så är det nu upp till real att godkänna övergången eftersom mallorca och etoo själv är överens om en eventuell övergång,rätta mig om jag har fel
Länktips: www.fcporto.pt
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-15 10:25
Men drömvärvningen är förståss Henry eller Shevtjenko.
eller varför inte Michael Ballack?
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-15 10:21
Markus Rosenberg skulle kanske bli ett bra nyförvärv.

Han har ju sagt i en intverjuv att Barcelona är den klubb han helst skulle vilja spela i.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-07-30 23:23
Fedor//
hahahhahahahha!! fan va dålig!! men rätt sexigt på slutet när hon springer där! men de skulle va ännu bättre om lag kamraterna kom å började krama å fira målet me henne precis som dom gör i normala fall när de blivt mål:D de skulle vart nåt:D hahaha
Barcelona Puyol_21
2005-03-15 01:09
(--MadriEntes--):

Skulle världens bästa anfallare nöja sig med att sitta på madrids bänk?

Ditt inlägg är inte värt 50 öre..När vi ändå är inne på ämnet du är skyldig mig 50 öre för ditt försök att skapa oreda i fina Les Rambles
Barcelona Izquierda
2004-07-30 19:15
David Magnusson//

Men spelarinköpen är väl förbudgeterade?
Barcelona Zoran
2004-07-30 20:09
Oj, det verkar vara närmre än jag vågat tro. Priset på Etoo är 22m och Alemany har godtagit budet i en presskonferans i kväll. Etoo skall till Barca för att skriva på ett avtal och Madrid försöker göra allt i sin makt för att bombardera avtalet. Om Etoo skulle skriva på för Barca så blir jag mycket nöjd, vem kunde tänka sig detta för ett år sedan? Vilket framtids lag, Ronaldinho, Deco, Puyol, Edmilson, Guily, Etoo mm. (verkligen samba team)

Angående betalningen av spelarna så har Barca gått ihop med Caixa (har jag för mig dom heter) bankerna för finansiering av Laportas projekt. En summa på 90m euro skall fördelas på 3 säsonger. Det beräknades en fördeling på 30m per säsong, men summan skulla vara flexibel beroende på vad för typ av affärer man kunde komma att göra. Amorteringen av detta lån är nogrant beräknat at Laporta o co. och bör inte belasta klubben mer än beräknat.
Spinbad
2004-07-30 20:42
David Magnusson:
Inte för att de har något alls med Barcelona att göra men föreningen IFK Göteborg har själva betalat för Ijeh och Alexandersson, de är faktiskt inte så dyra som media gör gällande.

Heja Barcelona! (för att få någon Barcelona anknytning!)
jens-
2004-08-15 00:15
ogillar rejikard som tränare...
vet få (förutom houllier) som vågar sattsa och lyfta fram unga talanger...
barca har ju så undebart många av dom... som desutom är katalanska i blodet....
ändå köper vi ihjäl oss
Barcelona Hristo_S
2004-07-31 09:45
Om Barca nu får Eto'o så har man både ett bra lag nu men också ett lag för framtiden (undantag Henke).Då kan vi kanske se ligatiteln i Barcelona i många år framåt.

Ungefär alla spelare i a-truppen är under 28 år.
Athletic David Magnusson
2004-07-30 19:36
ursäkta att det blev ett till inlägg, glömde detta. Men det kan ju vara så att siffran 24 miljoner gäller hela kostnaden med klausuler. Kan ju vara avbetalningar månadsvis, ersättningar efter ett visst antal ligamatcher/mål osv. Klausuler om minsta ersättning vid vidareförsäljning kan också ibland räknas med.
Athletic David Magnusson
2004-07-30 18:58
Hoppas verkligen på Eto'o, en exceptionellt bra fotbollsspelare. En helt komplett forward. Synd om saviola dock. 24 miljoner euro är dock en sjuhelvetes massa pengar. Men jag tror definitivt att barca har resurserna då man inte får glömma att publikintäkterna, tröjförsäljning osv under en säsong då man värvat så här mycket kommer att slå i taket. Minns att Beckham betalade sig efter någon månad i Real. Eto'o säljer inte lika mycket, men kommer att betala sig ändå. Och barca har ju snyggare tröjor, hehe
Barcelona Frazzé
2004-08-01 13:59
Jaja jag tror att rijkaard inte vill ha etto för han vill satsa på de han har nu asså då larrson,saviola och messi som strikers och sen får vi sergio garcia som e kanske en bra målskytt då!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-01 14:26
Gustaf//

Se vad jag skrev på mitt senaste inlägg, nämligen att Giuly är en drömvärvning och attt han kommer göra sucée!
Barcelona Belletti
2004-07-30 20:14
Jag skulle inte bli så glad! 22 miljoner, det är inte lite pengar. Barca kommer nog få "ge" en spelare till Mallorca som del av köpet för att det ska bli 22 miljoner. T.ex de kanske betalar X euro och Saviola för Etoo. Då är det inte lika kul.

Jag har nu skickat ett mejl till spanskaligan sidan på Tv4 där jag skrivit och frågat om de kan visa matchen mellan Barca och Milan den 25:e augusti. Det är matchen i Gamper-cupen.
Spinbad
2004-08-01 14:07
Gio har ju varit mittfältare i sina tidigare klubbar, i Arsenal blev han vänsterback i brist på altnerativ. Vi får se hur han presterar som mittfältare nu, jag tror han är bättre som mittfältare än back faktiskt.
Spinbad
2004-08-01 18:15
Puyolinho:
Anledningen stavas M O N E Y. Den asiatiska marknaden är jävligt stor, biljetterna till dagens match med 60 000 på läktarna var knappast gratis. Tv-avtal och souvernirer etc finns också med i bilden.
Annons: