/spanien/barcelona/forum/26504.aspx/spanien/barcelona/forum/26504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyolinho
2004-07-21 14:08
Är det någon här inne som vet när Barcelonas nästa tränings match är?????
Vill kolla in lite unga spelare!!
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-27 18:23
Edmilson har inte Eu-pass.
Barcelona ZonD
2004-07-26 11:15
Ronnie: Jag tror inte att Laporta varit ute efter att föryngra truppen då vi redan hade en av de yngsta (kanske rent av toppar den listan) trupperna i La Liga. Lite erfarnhet kan behövas. Dessutom lämnar en hel del "gamlingar": Kluivert (28), Overmars (30-31), Rustu (32?), Luis Enrique (35), Reizieger (31), Cocu (33-34).
Barcelona el magico
2004-07-23 12:48
såg nån quaresmas mål igår ,ojojoj.solo genom försvaret ,jag tycker att man ska lägga ner allt på att få hit fabiano och millito dom behövs,mittback vet ja inte ,marquez e bra när han får förtroende
Barcelona Holländaren
2004-07-26 14:46
Overmars ska hyllas för att avstå från sin lön det sista året. Det är annat än vad exempelvis Kluivert hade gjort om han var kvar.
Barcelona Dinho
2004-07-23 13:11
för er som inte visste d så betyder nr 17 vice 7 eftersom 7an var upptagen så var d nog ganska naturligt att ge honom nr 17
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-21 12:30
valdes

belletti puyol edmilson/Chivu/hyypiä sylvinho

giuly deco motta ronaldinho

eto'o/mista saviola

snacka om många mittbackar..!
Barcelona Awinho
2004-07-22 18:38
Den internetadressen där det visades Barça-matcher, funkar den inte längre eller vilken av länkarna är det man ska ta på elbarca.dk? Är det annars nån som vet nån annan sida??? Nu kommer ju Henke snart debutera, och sen Deco - det vill man ju inte missa!
Spinbad
2004-07-20 22:22
Mr Deco 20:
Vad för sida?
Barcelona Patrik
2004-07-27 18:21
Har ej följt debatten angående Edmilson, men frågan jag måste ha svar på, har han Eu-pass?
Barcelona Xavi
2004-07-22 16:34
Listigt av Laporta med S.Garcia klasoulen.
Barcelona Zoran
2004-07-20 21:43
Enligt marca så har Saviola ikväll fått dubbelt medborgarskap!

Översättning från marca:

Saviola acquires the Spanish nationality

The Argentine forward Javier Saviola already has obtained the double nationality like Spanish whom he asked for, which will facilitate his continuity in the azulgrana equipment when releasing a seat of extracommunitarian for this season, according to sources informed into the Catalan club.

Saviola, that initiated months ago the process for its nationalization to the being its natural maternal grandmother of Alia (Cáceres), was pending of the last bureaucratic proceedings to obtain the Spanish citizenship, that finally they have concluded.

Besides to release a seat of extra-communitarian, which it will allow Barcelona to file to a front center that occupies foreigner seat, Saviola will receive 1.3 million euros to be able that nationalization, according to the stipulated thing in the contract that signed in its day.
Barcelona Patrik
2004-07-27 18:21
Har ej följt debatten angående Edmilson, men frågan jag måste ha svar på, har han Eu-pass?
Barcelona Xavi
2004-07-22 16:23
isestedt//

Uppställningen ser riktigt bra ut. Fast Saviola kommer nog varvas med Saviola.
Barcelona Jónathan
2004-07-22 19:08
Bopi// Sportal är ungefär lika mkt att lita på som Aftonbladet. Varför tror du Barca köpte in Beletti? Du förstår säkert själv att han är tänkt på högerkanten och att Marquez eller Oleguer bildar mittlås med Puyol.

el magico// När det gäller att handskas med talanger så är Barca nog en av de sämsta i världen. Vi har kastat bort alltför många blivande storstjärnor och det har även börjat få konsekvenser nu när vi ser spelare som Gerard Pique mfl. lämna klubben självmant innan de ens blivit myndiga. Men det jag menade med min kritik mot ditt inlägg var att du skrev massa skit om Barcas trupp som just nu är flera gånger bättre än Reals avdankade föredettingar. Om man läser ditt inlägg så tar man för givet att du är Real-fan, men så är alltså inte fallet?
Barcelona Xavi
2004-07-22 16:07
pq//

Puyol gillar högerbackern mest men är även duktig som mittback.
Barcelona Jónathan
2004-07-22 17:35
el magico//
Om du nu tycker att Real är så jävla bra så varför håller du inte på dem för? Du skriver bara en massa skitsnack.

pq//
Puyol har tidigare sagt att han är en naturlig högerback men på senare år så har han spelat otroligt bra på mitten.Därför kan man kan nog inte direkt säga att han otrivs som mittback.

10_Ronaldinho//
Din uppställning ser mycket bra ut. Skulle dock fundera över om kanske Gerard skulle funka bättre än Motta på mitten. Gerard är målfarligare och bättre i sitt huvudspel. Motta måste träna sitt psyke enormt mkt så vi slipper se samma katastrof som förra säsongen när han med stor chans drog på sig flest röda kort i snitt per spelade minuter i hela ligan. Det "roliga" var även att de flesta av dem var helt onödiga. Han är dock endast 21 år gammal och har således många år på sig att bli lugnare i sitt humör.

isestedt//
Guily bör utan tvekan vara första val på högerkanten då han anses som en av världens bästa yttrar. Förra säsongen var han ohotat nr1 i CL på sin position. L.Garcia är dock en frisk fläkt som inhoppare.

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-22 14:54
gaucho_90_11 / du kan ju glömma adriano han är omöjlig och försöka värva från inter..! om inter skulle sälja honom så är han den sista dom säljer..!..

jag läste på goal att barça kommer att konsetrera sig på luque, milito och hyypiä..! men enu en gång så frågar jag nån som vet nått mer om edmilson om han har kommit närmare barcelona ? ja skulle hällre se honom i barca..!:p

men jag har inte hört nått om en def mitt på länge nu..costínha kommer det tyvär inte bli..kanske Edu från arsenal..en bra def mitt..!LIK PIRLO :P
pq
2004-07-22 16:06
Detta är ju rykternas tid... Hyppiä till Barca låter inte så troligt, Reds släpper knappast honom billigt och Barca betalar knappast mycket..
Förresten vilken position föredrar egentligen Puyol i en 4-backslinje? Vet att det är en nybörjarfråga, men är glad för svar =)
Barcelona E!
2004-07-23 00:54
om du har turkiska kanaler så visar dom
trt
på hotbird
Barcelona Davids
2004-07-22 23:02
Izquierda/ nämner inga namn men det finns en del som hellre ser marques bredvid puyol än olequer.......
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-27 18:07
På Sky Sports står det att en av de här spelarna Rafael Marquez, Oscar Lopez och Rustu Recber skulle bli lånad till PSG ifall Barca köper Edmilson
Barcelona Gunner1
2004-08-14 12:40
Etoo är en mycket bra värvning ... denna kille kan bli bättre en Thierry Henry ... han är lätt i klass med Djibrill Cisse , Didier Drogba och som alla snart kommer uptäcka i klass med Ronaldhino , precis som Henry så skapar Eto'o en jädrans massa mål för sina lagramater och han är yngre än Drogba och har presterat mer än Zlatan mycket bra köp av Barca !!
Barcelona Lucho
2004-08-14 12:01
Idag, kl 19:45, är det träningsmatch igen. Enligt MD så formeras laget förmodligen så här:

Målvakt: Valdes
Backlinje: Belletti, Puyol, Marquez, Navarro
Mittfält: Xavi, Edmilson, GVB
Anfall: Giuly, Henke, Ronaldinho
Barcelona ashkan
2004-07-23 00:45
Tjena.
Nån som vet nån spansk kanal som visar barças matcher under året, kommer inte ha tv4+ dock kommer jag ha både Astra och Hotbird parabol.
Tips på kanaler som ligger under dessa satelliter?
Barcelona CruzitoZ
2004-07-27 18:12
jag tycker det e onögigt att lägga pengar på edmilson eftersom det finns redan backar de man skulle kunna lägga pengar på e på en deffensic mittfältare för det e det ända som behövs om man ska vinna titlar
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-23 11:25
Edu som en defensiv mittfältare skulle vara bra
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-23 00:35
ashinho: jag har redan sagt det tidigare, ronaldinho är utan tvekan roligare att skåda, han gör alltid det lilla. men spelmässigt är han absolut inte lika överlägsen. Decos passningar får mig bara att rysa och att se de spela tillsammans är nog laportas största önskan, det är mitt iaf sen tidigare.
-
den som mest jublar över att kluivert fått sparken är nog jag. I (flera år) har jag tjatat om hur dålig han är. ÄNTLIGEN!!!
löjligt av rivaldO och Gaucho-10 angående kluivert. ska vi ha kluivert endast för att han ska göra mål mot real =)
--
jonathan: det är just en bra deffinsiv mittfältare vi behöver, det är i första hand.
defensivt är gerard galet mycket sämmre än motta.
vi har redan tre plus deco som ska ösa in mål.
-
jag vet inte hur mycket motta utvecklats, men om man bortser röda korten (han har nog vuxit ifrån detta) så är han fortfarande inte tillräckligt bra för att få spela i första 11:an.
jag tror Marquez kommer ha en stor roll i reijkards taktik. eftersom man kan använda honom både som back och mitfälltare.
det är absolut inte omöjligt att marquez får förtroendet på den positionen eller tänkt som backupp.
marquez kanske få starta på mittbackspositionen m vem vet.
i dags läget:
------------valdes----------
--------puyol--oleguer-----
balleti-----------------GVB
------marquez---xavi----
-----------deco---------
----guly----------R.dinho
---------saviola---------

-Vad tror ni?
Barcelona Nemo
2004-07-27 15:09
BARCA BLOD;

The arrival of Edmilson to the Barça can be question of hours. The president of the Barça has traveled in afternoon of Monday until the French city of Lyon, to approach, definitively, the positions between Barça and Lyon as far as which he must perceive the present club of the Brazilian by the crossing. The agreement between the Barça and Edmilson is closed from the night of the last Sunday. The differences between Barça and Lyon are, at the moment, in 4 million euros. The Barça is arranged to pay 8 million euros to the Lyon, whereas the French request 12 million. He is to hope that the arrival of Laporta has an immediate effect, and the player can arrive at Barcelona in the next hours. If the agreement were closed immediately, it does not discard that Edmilson will travel until Seul to get up itself to expedici´pn blaugrana in its Asian tour
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-27 15:02
Kan någon vara snäll och översätta det här kort?

Puede ser cuestión de horas la llegada de Edmilson al Barça. El presidente del Barça ha viajado en la tarde del lunes hasta la ciudad francesa de Lyon, para acercar, definitivamente, las posiciones entre Barça y Lyon en cuanto a lo que debe percibir el actual club del brasileño por el traspaso. El acuerdo entre el Barça y Edmilson está cerrado desde la noche del pasado domingo. Las diferencias entre Barça y Lyon se encuentran, en estos momentos, en 4 millones de euros. El Barça está dispuesto a pagar 8 millones de euros al Lyon, mientras que los franceses piden 12 millones. Es de esperar que la llegada de Laporta tenga un efecto inmediato, y el jugador pueda llegar a Barcelona en las próximas horas. Si el acuerdo se cerrara de inmediato, no se descarta que Edmilson viajará hasta Seul para incorporarse a la expedici´pn blaugrana en su gira asiática.
Annons: