/spanien/barcelona/forum/26503.aspx/spanien/barcelona/forum/26503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-16 21:41
Barca kommer att ta hem alla titlar med det lag dem har nu ingen chans att nån annan lag vinner över BARCA
Barcelona jinx11
2004-07-16 19:33
Undrar om någon är uppdaterad angående Rafael Márquez, kommer han att spela denna säsongen ? Han gör ju bra ifrån sig i Copa América.
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-16 21:33
Vann barca matchen vem gjorde målet
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-16 19:02
matchen börjar 20.30
Barcelona Nemo
2004-07-17 03:26
finns inget lag som skulle kunna vara oslagbara. även om du köpte dom bästa spelarna på varenda pos. det är ju ändå människor vi pratar om.

bra lag det har vi, men tänk om vi skulle floppa ?
Barcelona Belletti_91
2004-07-16 23:47
Barca spelade oavgjort 1-1.
Real Madrid Ike
2004-07-16 19:32
Jag har parabol, men ingen aning vilken kanal det är eller hur jag får in den.
Jag har inget kort till parabolen.

Mr Deco 20:
Du verkar kunna se matcherna på parabol.
Skulle du kunna förklara hur jag kan få in kanalen?

Såg vad Belletti_91 skrivt nu.. ska testa :)
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-13 12:31
Såg inte hela matchen; tycker laget verkar bekväma och halvslitna i den andra halvleken. Passningsspelet var inte lika felfritt som vi är vana vid och förvaret uppträdde nonchalant vid vissa situationer. Tycker Sylvinho ska fortsätta starta, även om han gjorde en del små misstag. Han känns på något sätt bättre i positionsspelet än Gio och vet när han ska anfalla eller försvara. Dessutom har jag märkt att han är en bättre huvudspelare, trots sin längd.

Undrar hur matchen hade slutat om Etxeberria satt något av sina lägen. Valdés håller på att bli bättre och bättre på att rusa ut och skära av anfallarnas vinkel. Som någon sa, det här är vad som skiljer oss från de senaste säsongerna, att vi spelar utan att imponera men ändå vinner.

3 nya poäng i vägen mot titeln.

Visca el Barça!
Barcelona Belletti_91
2004-07-16 18:24
Ska bli riktigt kul och se hur den nya unga spelaren Messi spelar. Har själv inte hört så mycket om honom men har hört att han är riktigt bra och lovande talang. Hoppas även Iniesta får spela. Så jag har saknat Barca! =)
Barcelona Ben
2005-03-13 17:13
Skönt att svenskafans äntligen har lyckats med bedriften att registrera mitt användarskap. Frustrerande att bara kunna följa diskussionerna i detta forum, men aldrig själv ingå.
Barcelona Barca Lover
2004-07-16 15:58
om länken stämmer så är det grymt bra!
Barcelona - Xaviii -
2005-03-13 12:42
Kharles_Kubala

Barças största SMILE kanske ? :)
Barcelona rico
2004-07-16 16:18
såg för en stund sen i tve(spanska kanalen) real-barca 21 november.
barcas första match är mot santander...
Barcelona Nemo
2005-03-13 08:49
Det är såna här matcher som avgör ligan.

Skillnaden mellan ettan och tvåan är lägstanivån. Och enligt mitt tycke har den ökat markant för FC Barcelona. Nu vinner vi utan att imponera, det gjorde vi inte förut.

Lite kul att så fort vi spelar dåligt ska det snackas om nya värvningar.

Förövrigt; Hur tänker Rijkaard? Hur kan han spela med Giuly hela tiden? Då Giuly var skadad, då hade jag en leende på läpparna...

Ett jävla mål dock...

Fridens liljor.
Barcelona - Xaviii -
2005-03-13 17:24
Välkommen Ben !
Barcelona Gabriel
2005-03-13 01:54
Giovani

Of course att jag frågar honom det. Jag gör det nästa gång jag ser honom, låter det bra ?

För er som inte vet vad Canal Barça har att erbjuda så kan jag gärna förklara det för er.

Jag har sett på den kanalen många gånger, framför allt när jag är nere i Tenerife och ska sätta mig vid nån sportbar för att kolla på deras sommarturneringar. Lite kort fakta om det som JAG vet om kanalen kommer här nere :

***Dom pratar på katalanska, men för er som kan spanska så är det väldigt enkelt att förstå. Inte många spanjorer som håller med här och i det kan man spekulera i varför eller om det finns någon lite mer specifik anledning.

***Kanalen visar alla matcher som Barcelona spelar, vare sig det är en träningsmatch eller en riktig match.

***Kanalen prioriterar sjävlklart fotbollen men visar även basket, handboll osv från laget Barcelona.

***Kanalen visar sk 'highlights från varje dags träning och visar alla intervjuer från laget.

***En av mina favoriter är när dom tar fram gamla spelare, stjärnor och gör som egna videor från en speciell spelare som ex Ronaldinho eller Rivaldo

***När det inte går någon match så visar dom ibland gamla matcher från Barcelona som varit väldigt roliga att se på igen.

Det är vad jag kommer ihåg just nu, men det är rätt sent på kvällen så et är mycket möjligt att jag har glömt lite. Själv vill jag gärna skaffa mig kanalen också men problemet är att jag inte har parabol men för er som har parabol så rekommenderar jag verkligen kanalen.
Barcelona Andresinho
2004-07-11 23:05
Rijkaard vill ha Maniche och personligen ser jag honom som lösning till det defensuva mittfältet och skulle svårt aceptera att dom flyttqr upp giovanni till den positionen.
Barcelona Kim
2004-07-11 14:22
Superstar:

Vad gäller Barcelonas egen webbshop så är den säker. Du ska utan problem kunna handla med ditt kort där eftersom deras system är krypterat. Annars får du nog helt enkelt ge dig till tåls och vänta till shopen på svenska fans får in nya tröjan, eller ge dig av till Nike Concept Store på Regeringsgatan i Stockholm.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-16 11:47
då var det klart...MIlan baros är klar för barcelona..!! han har skrivit på ett 4-års kontrakt med Barcelona..jag tror han kommer och lyckas i barcelona..
Barcelona Alx
2004-07-11 05:02
Belletti: Kan du förbättra ditt språkbruk? Skit, fan och andra liknande ord ger inte ett inlägg mer tyngd. Det fungerar snarare tvärt om...

Diexel: Du skulle vinna på att använda en trevligare ton i vissa av dina inlägg!

Barcelona evigt troget: Milito är 23 år.

Varför finns Cissé med i omröstningen? Att Benitez har tagit över Liverpool innebär att den engelska klubben troligen har ett överskott av anfallare eftersom Benitez aldrig använder sig av mer än en anfallare. Det har ryktats om att Baros eller till och med Cissé kan säljas. Det är dock ett löst rykte.

Sen en fundering. Kommer Henke att få speltid? Vem var det som bad om Henke? Det var Rijkaard! Vår holländska tränare har fått sin anfallare och är relativt nöjd. Har Rikjaard klagat på anfallet? Nej! Han klagar på att de defensiva positionerna är för tunna. Henke är Rijkaards värvning, liksom Gio, och jag tror att han kommer att få ordentligt med speltid.
Barcelona ZonD
2004-07-10 22:38
M.D: Bara för att försvara oss barcafans så har det pågåt en hel del bra debatter. Lite låg nivå på de senaste inläggen kan jag dock hålla med om. Det har en tendens att bli så under silly season perioden
Barcelona Xaviola
2004-07-10 21:37
Nr 17// Håller med dig om att man inte ska underskatta spelare men det var just det som alla storlag gjorde under EM. Annars hade Grekland inte ens passera gruppspelet. Så att prestera bra mot några nonchalanta storspelare under ett EM är mycket lättare än att prestera under en hel säsong i ett storlag där pressen är hög. Därför tror jag att Basinas, Zagorakis eller Linderoth inte hade haft en chans i Barca.
Barcelona giovani
2005-03-13 01:22
Gabriel ... Fråga han hur han betalar för den ? För det är bara spanska canal+ som har rättigheterna till den så man måste ha ett spanskt konto för att kunna bli kund där så man kan betela det är där problemet ligger. Om det fixar sig så kan man se den i sverige genom parabol som sagt. Kan du inte fråga han hur han gjort det vore jätte snällt ?
Barcelona Xaviola
2004-07-10 20:28
Enligt fcbarcelona.com är Silvinho klar för Barca och presenteras på måndag. Jag förstår inte varför dom köper Silvinho. Jag förstår att vissa tycker att han är bättre än Gio, men varför värvade man då Gio? Och har vi inte tillräkligt många vänsterbackar? Räkna med att talangerna Fernando Navarro och Oscar Lopez inte kommer få så mycket speltid.
Superstar
2004-07-11 14:51
Tror ni man kan få tryck på Nike Koncept store?
Barcelona el harry potter del la ceja
2004-07-11 12:17
ja fattar inte det här med quaresma ,alla här vderkar ha delade menigar om honom ,själv tycker jah att han är en ut av dom största tallangerna,han har allt guily har plus mycket mer , o garcia ska vi inte börja snakca om ,han är rikigt dålig, en medioker spelare som kallar sig för en högerytter,kanppt ingen teknik,dålig passningspelare,inte snabb,inte så bra en mot en ,vi får se om ett år ,hur quaresma har utveklas,och alla i det här forumet kommer önska att ´han inte blev såld,tror ni han kommer vilja kommma tillbacka efter behandlingen som rijjkard o co gav honom, personligen tycker jag att han skulle inte ha kommit till barca ,barca jan inte handskas med talanger, det har alltida varit så o kommer förmodligen att vara så underf rijkards ledning,simao,maradonna,rochemback , har alla möt samma öde som quaresma.och atta nämna nanm som bojinov till barca gör mig full av skratt,för dom kommer förstora hans karriär ,fabregas drog,pique drog ,messi trivs inte och kommer att gå ,babangida kommer också att gå ,all fakta talar för sig själv ,barca kan inte hantera talanger och om quaresma hade valtr man u så skulle han och c ronaldo ägt vrälden men nu måste han börja om ,
perry
2004-07-11 13:25
Maniche är inte speciellt defensiv - det är Costinha som är det och det är honom som borde värvas isf.

Nej - ser helst en mittback just nu. Förutsätter 4-backslinje med tanke på att vi värvat ytterbackar.

Anfallare behövs ej fler av..
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-14 19:06
Ser inte heller Maniche som en drömvärvning, då kan truppen få vara som den är istället. Eftersom det känns dumt att inhandla en spelare som kanske inte platsar i startelvan( även om Maniche kanske gör det). Finns inte så många starka defensiva spelare att tillgå på spelarmarknaden,om man inte vill hosta upp med en halv förmögenhet för att lösa spelaren från dess nuvarande klubb.
Barcelona juanito
2004-07-15 00:16
Lelleplong: Det jag menar är att jag vill ha Xavi o Broncken som defensiva spelare centralt på mitten

Det mittfält som du vill se är för tunnt. Xavi och GVB skulle inte ge mittfältet samma tyngd som Cocu och Davids.
perry
2004-07-11 14:17
Asså ska vi sälja Saviola eller vad händer? Henke, Fabiano och Eto'o kommer ju verkar det som asså..
Annons: