/spanien/barcelona/forum/26500.aspx/spanien/barcelona/forum/26500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-10 22:20
Gabriel
Ja, precis. Angående Xavi.
Men när jag jämför Messi så menar jag inte att han är lika bra som Maradona eller att han är lika stor.
Det jag menar är att hans spelstil påminner om Maradons och att han förmodligen har potential för att bli lika bra. Om inte bättre.
Barcelona baarca
2005-10-10 22:20
ohhhh har ni sett puyol bråka med vicente skit? det hände nyss
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 22:18
Beautiful_ Barça//
Jag menade iofs inte att likställa Messi och Kaka med varandra. Kaka är en spelare som kommer bakifrån, speluppbyggare som skrevs tidigare.
Govand - Älska Juve.
2005-10-10 22:17
Lionel Andrés Messi:

Så som jag sett till de hela så har Pirlo också underbar teknik och passningar, men Xavi har bättre passningar tycker jag dock. Pirlo är för beroende av sina bollar i luften, som skapar mycket farligheter. Men inte alltid. Xavi´s passningar är magi. Båda är dessutom bra på frisparkar. Ganska jämnt, som Gabriel skrev tror jag det är en smaksak, antar jag.

Beautiful_Barca:

Ja, herregud, jag såg Argentina matchen, blev jag helt chokad. Hans driv påminner mig om Nedved när han sköt oss till CL final. Världsklass med andra ord. Men men, man vet aldrig vad som sker, en skada eller något i framtiden kan stoppa hans utveckling, hoppas inte, för de jag såg va verkligen UNIKT! Robinho? vem?

Gabriel:

Varför skall han inte redan nu spela i startelvan? Jag menar Giuly är alldeles för ojämn i sitt spel. Han va myyycket bättre i Monaco. Gillar dock Ludovic, synd att han inte äger lika mycket som han gjorde i Monaco. Trenden att fransoser inte lyckas i Barca håller sig, tydligen. =). Xavi är tung spelare ja, han är en av världens bästa passningspelaren, men tycker du verkligen VÄRLDENS? Det finns andra spelaren, tänker på Gerrard! Eran egna Dinho? Kaka? Pirlo va inte anfallare =) Han va offensiv mitt, Rui Costa roll. Men skolades om till Regista* som man säger i Italien. hehe.

Edit: ANDRES INIESTA!!!! Där har ni en jävla lirare.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-10-10 22:16
Gabriel//
jag menar att båda spelarna är guld värda för sina lag och är grymt bra även om kaka är offensiv mittfälltare så styr han även mycket utav milans spel och det är ju precis det xavi gör, styr barcelonas spel
2005-10-10 22:16
La_Rambla
HAHAHA
Han borde skickat honom till kebabkiosken här hos mig. :D
Vi såg ju hur han flög efter en vanlig tackling i den senaste matchen.

Visst har Kaká samma driv. Jag skulle dock kunna sträcka mig så långt och säga att Messi är "pyttelite bättre", men visst påminner de om varandra. Men åldern och tekniken talar ju för Messi.
Barcelona Gabriel
2005-10-10 22:15
Beautiful_ Barça

Jag förstår precis vad du menar eftersom det var så jag också menade ;)
Barcelona Gabriel
2005-10-10 22:14
Beautiful_ Barça

Med DM förmodar jag att du menar defensiv mittfälltare ? Han var defensiv mittfältare, men ingen traditionell sådan, en sådan som gick in i närkamper och vann boll om du förstår vad jag menar. Han har alltid varit en speluppbyggare även om han på senare år fått mer offensivt ansvar än vad han hade då.

Messi vs. Robinho är ingen mening alls. Egentligen är det ingen mening med att jämföra nån med nån egentligen, vad är meningen med det ? INGENTING. Bara nått att prata om. Och att jämföra nån med Maradona, please show some respect ;) Den enda som får göra det är enligt mig Ronaldinho, kanske även Messi men först om några år.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 22:13
Agående Robinho. Luxe har skickat honom till McDonalds att käka upp sig några kilo. Hans klena kropp klarar tydligen inte la liga. :)
2005-10-10 22:13
Gabriel
Nej precis. Aldrig att Xavi tar sig fram och tar för sig så som Kaká gör. Han gör dock ett extremt viktigt jobb. Han får allting att flyta så snabbt. Hans spel är vad Barcelonas spel ska vara. Allt ska gå snabbt på one-touch och passningarna ska gå perfekt. Hoppas du förstår vad jag menar.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 22:11
Kaka däremot är inte överskattad. Killen är hur bra som helst. Har i stort sett samma driv i steget med boll som vår Messi.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 22:10
Beautiful_ Barça//
Messi håller Tevez utanför startelvan i Argentina, det säger ju inte lite. :)
2005-10-10 22:09
Gabriel

Xavi var väl DM även han innan.
Messi vs. Robinho... vad är meningen
Messi vs. Maradona... låter mer meningsfullt. Om inte nu så snart iallafall.
Barcelona Gabriel
2005-10-10 22:09
Lionel Andrés Messí

Xavi och kaka kan knappast jämföras. Xavi är en speluppbyggare och Kaka är en offensiv mittfältare !
2005-10-10 22:07
Govand - Älska Juve//
Jag tycker att xavi är en smartare spelare med underbar teknik och passningar, slår sällan bort en passning. Pirlo är väldigt överskattad, men har ett bra tillslag. skulle heller jämnföra xavi med kaka, båda två är mittfältare av yppertsa världsklass.
2005-10-10 22:07
La_Rambla
Messi ÄR hur bra som hellst. Han kan bli den störte genom tiderna. Killen har ägt varenda match han har spelat. Vad behövs det mer? Tror ni Saviola eller Tevez skulle gjort bättre ifrån sig om de fick starta? Inte jag. Hur ofta ser man en spelare som skapar en farlig situation av nästan varje boll han får? Helt otrolig! Tänk bara på hur många gula kort som han har orsakat i de matcherna han spelat. Folk kan inte stoppa honom. Ni såg ju själva Viera, för att inte nämna alla andra.

Pirlo-Xavi
Pirlo är INTE överskattad. Killen är riktigt grym, men Xavi är bättre.
Barcelona Gabriel
2005-10-10 22:05
Govand - Älska Juve.

Messi har potentiall till att bli en riktit världsstjärna och han kommer säkerligen väldigt snart att ta sig in i startelvan. Det är ju inte bara Capello som vill ha honom utan även Inter och Real Madrid försöker ju i desperation att slippa se honom i ligan.

Jag har sagt det redan från första början och säger det nu med. Messi kommer bli större än Robinho, det är en självklarhet. Enligt mig är han det redan nu och bättre !

I sin bästa form, dvs förra årets form så är Xavi bättre än Pirlo. Men well, det är bara one mans opinion. Tror det har lite med smaken att göra. Men enligt mig är Xavi världens bästa passningsspelare och så även speluppbyggare. Man såg tydligt hur det gick utan honom när han bänkades. Pirlo har inte lika stor betydelse för Milan, dessutom har Pirlo skolats om till pivote, han var anfallare först. Xavi har alltid spelat där han idag spelar.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 22:02
Govand - Älska Juve//
Messi är en juvel. Kan bli hur bra som helst.
Angående Pirlo vs Xavi. Xavi alla dagar i veckan enligt mig. Tycker personligen Pirlo är överskattad. Han är för långsam.
2005-10-10 22:00
Havaldinho
Bor i Malmö, jag kommer att se matchen på en Bosnisk restaurang här i Malmö, eller i Eslöv med familjen. Den borde annas finnas att streama från den sidan jag skickade til dig innan. Har aldrig varit med om en match man vill se som inte sänds där, nånstans på nätet.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 21:59
-=Robinhos PadaLadaS=-//
Visst, och? Skulle ju vara olyckligt om han gick till annan klubb nu. Inget kontrakt är klart, inte har de ens suttit sig ner och diskutera ett. Jag hade varit nervös. :P
Barcelona Puta Madrid
2005-10-10 21:58
Varför kan inte jag komma in i detta forum utan att se fula och äckliga vita(smutsiga) tröjor? Det är dagligen så att jag bara vill in hit för att njuta av vad alla culés skriver, men så ska dessa parasiter förstöra min dag. Orka med er fjortisar, stick jag ber er.

Nu säger fjortisarna/barnen att det är fritt land och att alla får diskutera vad man vill. Det är ett öppet forum och man får diskutera fotboll här om man vill.
Men herregud, ingen vill diskutera om vilken frisyr Beckham/Barbie/Metrosexuell no1 ska ha nästa månad. Eller om att Robinho kommer bli bättre än ronaldinho, "Ge grabben lite tid bara". Eller "Ronaldo är den bästa anfallaren som någonsin satt sin fot på en plan, han har allt, han är fenomenal", en efter en är Ronaldo-fans i ert forum. Eller det klassiska "Vi kommer spöa/knulla er när vi möts nästa match". Snälla små barn och även vissa vuxna från huvudstaden, STICK!

Kharles, du förstår mig brorsan;)

Visca el Barça!!!
Govand - Älska Juve.
Tjena grabbar. Måste säga, harregud vilken lirare Messi är. Såg matchen mellan Juve-Barca, där vi vann. Han lekte, samma sak igår med Argentina. Killens vändingar, första touch, speluppfattning o.s.v. va något utöver de vanliga. Inte undra på att Capello skulle vilja signa Messi =).

Sen måste jag fråga er en fråga: Vem tycker ni är bättre, Pirlo eller Xavi? Svara inte med hjärtat, utan med hjärnan, vem ni ärligt tycker är bäst.

Mvh.
Barcelona La_Rambla
Lionel Andrés Messí//
I januari månad och det är öppet i 1 månad.
-=Robinhos PadaLadaS=-
Vi har skapat en av världens bästa spelare, nämligen Iker Casillas 24 år bara!
2005-10-10 21:57
REAL FAN###1//
vi behöver inte köpa oss till "titlar" med hjälp av avdankade stjänor, vi skapar egna talanger.
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 21:57
Havaldinho//
He he, sorry men han var en suverän spelare i sina bästa stunder. Och i den matchen var han outstanding. Måste vara ett av Barcelonas värsta minne, speciellt mister Cruyffs.
Barcelona Havaldinho
2005-10-10 21:56
Beautiful Barca

Vart i sverige bor du o hur kommer du se matchen?
Barcelona La_Rambla
2005-10-10 21:56
Real Fanskap, sluta fåna dig. Vi behöver inte sno några talanger. Vi skapar dem.
2005-10-10 21:55
någon som vet när transfer fönstret öppnar igen?
Barcelona Havaldinho
2005-10-10 21:55
Rambo

De fanns en anledning till att jag aldrig nämnde Dejan...
Tyvär förstörde du den genom att väcka de minnena till liv....
Sheva ska också vara med på den listan...
Annons: