/spanien/barcelona/forum/26498.aspx/spanien/barcelona/forum/26498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-14 12:52
En sak är säker om jag hade varit tränare i barcelona skulle jag ha Ronaldinho och etoo samt Maxi Lopez i anfallet Giuly har en för låg lägsta nivå.
Barcelona Izquierda
2004-07-30 11:44
Enligt Sport verkar dock inte Eto'o ha gett upp. Barcelona är det enda laget han vill till. Kanske står dörren lite på glänt trots allt, men nu ligger bollen hos Mallorca, om jag förstår Laporta rätt.

Blaugrannapaugen//
Vår defensiva vänstersida är fortfarande något som oroar mig. Varken Sylvinho, van Bronckhorst eller Navarro känns som något säkert kort när Juaquin kommer farande, men det är egentligen för tidigt att uttala sig om.
Barcelona Izquierda
2004-07-30 11:27
Laporta stänger dörren för Eto'o-affären, och Txiki meddelar att Edmilson var den sista defensiva förstärkningen.
I artikeln pratas det om att om Barça lyckas värva en nia, så ryker Saviola. Det kan bli Monaco för hans del. Luque är just nu det hetaste alternativet, men Depor begär fortfarande för mycket pengar.
(Hoppas nu jag förstod allt rätt)
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-29 21:14
Håller med, skulle lagt pengar på att få in två världspelare i stället för många "bra" spelare.
Själva grejen att sälja spelare verkar de inte fatta hur man gör! Kluivert kunde man lätt fått 5 milj euro för. Davids fallet verkar vara Laportas fel, helt och hållet. Han verkar sköt ärendet oproffisionelt från början. Rustu är nästan komiskt, killen vill stanna kvar man han lär knappast få spela något. Försöka sälj han fort för att inbringa lite pengar i kassan.
Barcelona Nemo
2004-07-27 17:53
Är det säkert att vi ska spela 4-2-3-1- ? Eftersom det inte har varit särskilt mycket snack bland Laporta och co om en ny mittfältare. Kanske dom känner att vi redan har tillräckligt med bra.

Jag skulle föredra Motta på den positionen. Skulle han få förtroende och speltid tror jag att han kommer att blomma ut och bli den spelaren vi velat ha i flera år. Förra säsongen var han den första som skrek och sprang ut på plan från bänken, när hans lagkamrater gjorde mål. Krävs mycket hjärta för det.

Barcelona Axione
2004-08-02 13:45
Tror TV4 kan komma att sända mer Barca denna säsong. man skall icke glömma att för första gången på länge har Sverige en bra spelare i spanska ligan och det är inte vilken som helst utan Sveriges fotbollshelgon Henke Larsson. Med detta faktum tror jag att TV4 kommer sända mycket mer Barca och de vore dumma om de inte använde Henke när de marknadsför sig inför kommande säsong.

Detta är min premiär på detta forum ser fram emot att skriva mycket här. Är annars väldigt aktiv på AIKs Gnagarforum...
2004-08-02 06:27
Jag tycker verkligen att de räcker med nya spelare förtillfället. Om man tycker att truppen behövs förstärkas så kan man alltid köpa nya spelare när transfer fönstret öppnar igen(December).
Det finns ingen panik att värva och värva hela tiden, spela ihop det spelare vi har. Den trupp vi ställer på benen ser väldigt stark ut tycker jag, avvakta och se.
Barcelona Belletti
2004-07-29 18:14
Spinbad//
Tror nog de måste ha uppfattat de spanska sidorna fel - igen. Det här ser verkligen inte bra ut! Vi behöver en defensiv mittfältare och det är nu!
Barcelona Nemo
2004-07-29 15:04
Det är bara att skratta åt eländet. Men egentligen bryr jag mig inte ett dugg över förlusten mot Samsung, kunde lika gärna ha varit Nokia. Träningsmatcherna spelar ingen roll för spelarna. Vi åkte inte till Asien för att få igång spelet, vi åkte för att plånboken skulle känna sig älskad.
Barcelona Xavi
2004-07-29 23:44
------------------------Valdes--------------
---------------Puyol-----------Edmilson-----
--Belletti-----------------------------Sylv-
-----------------Xavi----Deco---Motta-------
-----------------Giuly---Savila--Diniho
Barcelona Frazzé
2004-07-29 14:43
hahaha sumsong gjorde mål 1-0 till dem,skandal!!
Barcelona CruzitoZ
2004-07-29 16:20
japp man ska inte lägga enegi på sånna här matcher när det inte ger någon=)
em1l
2005-03-14 09:15
hahaha kolla länken:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,615745,00.html
Barcelona Belletti
2004-07-30 13:07
Solari = Gud//
Jag tror han är född i Brasilien men flyttade till Spanien när han var ung.

RC_3//
Ledningen försöker hitta en klubb åt Rustu, än så länge är det bara Fenerbaçe som är intresserade.
Spinbad
2004-08-01 15:40
Om jag fattade sports matchrapport rätt så var Henke väldigt bra i matchen. Kul!
Barcelona el magico
2004-07-30 10:36
porto ser ut att bli farliga i år igen i cl ,dom har nyss fått sietaridis och diego är där för att skriva på ,ungt och hungrigt lag .vem är barca högsta prioritet til den nya " nian " ,har varit lungt om det i några dagar,
2004-07-29 14:26
Vilka är inne på planen? vilken formation spelar laget med?
Barcelona Blaugrannapaugen
2004-07-30 11:34
Har efter lite lätt dagdrömmande på arbetsplatsen kommit fram till en enkel och säker lysande lösning på vårt lags defensiva mittfältsfråga:

Anställ Vinny Jones som mental tränare till Gerard och Motta (jo röda kort fixar min käre brasse, men nu ska han i sådana fall få dem för annat än snack)!

Läste för övrigt i morse lite kommentarer om träningsmatchen. Gio gick in på Davidsposition och bet visst ifrån sig riktigt bra även defensivt. Tror att vänstersidan kan vara OK nu, med Sylvinho, Gio och om jag inte missminner mig så spelade Navarro bra där innan han åkte på sin långtidsskada.

Barcelona Puyolinho
2004-07-29 13:16
Frazzé:
Jag tror det...
Men jag hoppas på nån länk eller kanal...
Nån som vet??!
Spanien Jimmy
2004-07-30 10:50
Tänkte bara kolla upp en sak angående Deco... Har han anlänt till Barca eller spelar han i Porto fortfarande med tanke på vad jag läste på Liverpools officiella hemsida inför matchen vi har mot Porto inatt..

"Inspired by midfield lynchpin Deco, the Portuguese champions are likely to give Liverpool more of a match than Celtic did on Monday night, when the Reds' pass and move game was too hot for the Glasgow men to handle."

Hur är det med saken egentligen..?
Barcelona Tompa
2004-08-13 21:16
Z Zidane:
Jodå, jag vet att alla Real fans inte är som Real Walander, han är bland det mest pinsamma jag sett i ett svenska fans forum. Till alla andra Barcafans - bry er för guds skull inte om R. Walanders genomkorkade kommentarer om att Barca är ett kommunistlag etc. Det förtjänar bara att mötas med tystnad...
Barcelona Tompa
2004-08-13 21:16
Z Zidane:
Jodå, jag vet att alla Real fans inte är som Real Walander, han är bland det mest pinsamma jag sett i ett svenska fans forum. Till alla andra Barcafans - bry er för guds skull inte om R. Walanders genomkorkade kommentarer om att Barca är ett kommunistlag etc. Det förtjänar bara att mötas med tystnad...
Barcelona Frazzé
2004-07-29 14:30
Patrik Andersson/

Första halvlek såg de ut så här:Valdes,belletti,Puyol,Oleguer,Sylvinho
Gio
Xavi Gerard

Guily dinho

Larsson
sen i andra gick iniesta ut mot henke och de btyder att dinho blir uppflyttad till anfalls rollen,Guily gick ut mot luis garcia,Bellette gick ut mot gabri
Barcelona Izquierda
2004-07-30 11:46
Oj, du hann före där :)

Fast jag tycker nog du är onödigt negativ mot Luque.
Eftersom det inte tycks bli fler defensiva spelarköp, så kanske lösningen hade varit att sätta Edmilson som en av två pivotes, och precis som förra säsongen förlita sig på Oleguer eller Márquez bredvid Puyol´?
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-29 22:04
Penta Edmilson är köpt det sägs att han ska få en italienskt pass
Barcelona S.W.A.T
2004-08-13 19:59
fan vi måste vara glada att vi fick etoo! vi behöver inte vara oroligt för att Real har köpt owen, för han kommer inte att hota oss alls
Barcelona Holländaren
2004-07-29 13:51
Jag gissade rätt. GvB används på mittfältet och lär fortsätta användas där.
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-29 20:32
Vilken laguppstälning tror ni Barca kommer att spela med i ligan, Jag tror på 4-4-2
Barcelona Hristo_S
2004-07-30 10:57
Deco tillhör Barca nu. Liverpools sida måste ha skrivit fel
Real Madrid Ike
2004-08-02 11:46
Länge sen man skrev här.. :)
Ok då ska vi se..

Hristo_S:
Jag tror inte barca fans kan klaga på Tv4+ om visade och inte visade matcher, då dom visade mest Barca förra året, även då det kändes som dom förlora alla matcher..
Visst skulle det varit roligt att om dom visa dom, men men... (jag har iof sett Barca´s träningar på Satelit, kanske därför jag inte e så irriterad) :D

Vi har Motta, Edmilson och Marquez som kan spela def.mitt..
Jag är hyffsad säker på att nån av dom kan klara positionen.
Jag är inte alls lika desperat efter en Def.Mitt efter Edmilson kom.

------------Valdes-------------
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
-----------Edmilson------------
-------Xavi-------Deco---------
Giluy---------------------Dinho
-----------Saviola-------------

-------------Valdes-------------
Belletti-Puyol-Edmilson-Sylvinho
-------------Motta--------------
--------Xavi-------Deco---------
Giuly----------------------Dinho
------------Larsson-------------

Fråga är bara om dom här uppställningarna är alldeles för offensiva, när man inte har en världs stjärna som Def.Mitt.
Deco är hyffsad på jobba hem defensivt.
Vi har iaf, ett sjukt bra lag.
Enda frågan är, om det är "Balanserat", vi alla såg ju hur stor skilland det gör på en trupp.

Sommarens bästa värvning är lätt Giuly enligt mig.
Tror Belletti Giuly kommer göra undervärk på vår höger sida.
Om Davids hade skrivit på för Barca tror ja vi skulle varit oslagbara, fast jag förstår både, Ledningen och Davids.
Ledningen vill inte betala ut drömm löner mer, och Davids klarar inte av Topp fotboll många år till, och vill väll försäkra sin framtid.
Annons: