/spanien/barcelona/forum/26497.aspx/spanien/barcelona/forum/26497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-02-24 17:59
Gustaf

Visst kan man spela som du säger och visst ser det inte så dumt ut det du säger heller för den delen. Kan bara tillägga att Barcelona spelade 4-2-3-1 mot Numancia, men precis som du säger utan pivote. Men jag tycker man kan prova mitt förslag då Numancia inte kan spela samma sätt på Camp Nou som på Los Pajaritos. Fast spelare behövs vilas, framför allt Xavi och Ronaldinho.
Barcelona Woods
2005-02-24 18:29
Tror att det räcker att vi gör ett mål på Stamford Bridge. Då måste Chelsea göra två för att få till förlängning, och inte kan Belletti klanta till det två ggr i en o samma match;)
Tror att vi har en mycket bra chans på vidare avancemang i CH!
Barcelona Gustaf
2005-02-24 17:53
Señor Laporta//
Det var offensivt så det förslår. Minns att vi körde utan en naturlig pivote hemma mot Numancia och då var Henke tvungen att rädda oss på hörna i slutminuterna. Jag ser gärna att vi behåller vi pivote Albertini/Gerard. Vila istället Dinho, han är inte alls så bra som vi vet han kan vara just nu. Flytta ut Eto'o på vänsterkanten och ge Maxi chansen i mitten.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-20 16:12
Jag ber för att Puyol ska vara spelklar..

FORCA BARCA!
Barcelona Messí
2005-02-24 16:11
Så här tycker jag vi ska använda Maxi och Giuly.

Giuly ska användas när:
Motståndarna spelar med en hög backlinje, t.ex bortamatcher mot topplag som spelar med en hög backlinje.

Maxi ska användas:
När motståndarlagen backar hem, som igår mot Chelsea. Då är han guld värd, var det någon mer än jag som såg när han tryckte bort "stenhårde Terry" hur enkelt som helst? Oslagbart!

Seyid//
Nja, teknik är inte Maxis specialitet. Han hade stora problem med att jonglera på presentationen på Mini Estadi när han köptes. ;-) Men huvudet och fysiken, där är han grym.

Mot Numancia ska Maxi spela, tror inte Numancia kommer vara på vår planhalva allt för ofta...
Barcelona acraB|Barca
2005-02-24 16:59
alla säger att Maxi räddare hela matchen, men jag måste säga att även om d e klart han gjorde mkt på plan, så tycker jag Iniesta som kom in lite innan gjorde mycket bra också. Och så måste jag säga hur snäll Eto'o är, han ville vara kompis me Drogba när han åkte ut och direkt när Terry fick kramp var han framme och hjälpte till, han vill verkligen ingen ont.
Barcelona Sonde
2005-02-24 16:41
Jag tror tyävrr inte att Tysken får lira från start i nästa match. Inte om jag känner Rijkaard rätt. Även jag börjar tröttna lite på Giuly nu. Efter varje match skyller vi på att motståndet inte passar honom, han har precis kommit tillbaka från skada osv. Han har varit bra i typ 4 matcher! Resten då?! Hur kan vi skylla bort ca 25 matcher! Högerkanten måste förändras. Iniesta?
Barcelona mishinio
2005-02-24 18:19
grabbar snälla nån som har en high lights film från matchen
Barcelona Nemo
2005-02-24 18:36
Fördel Barca eller fördel Chelsea?

Fördel Barca säger jag. Vi behöver inte mål, det behöver dom. Och genom att göra mål, måste man anfalla (förvånade?) När man anfaller blir det luckor. Barca och luckor - livsfarligt.

Mourinho, vad ska du skylla på härnäst?
Zidane_Den_Store
2004-10-20 13:43
Varför står det så här i Sportal???

Troligtvis startar Henrik Larsson i kväll. Både Ronaldinho och Samuel Eto´o är skadade. Italienarna har ett i det närmaste intakt lag.

Jag visste inte att Dinho var skadad... BUUUUUUu!!!
Barcelona barcapimp
2005-02-24 16:06
Tycker att Mourinhos fälla mot oss har blivit det omvända.Karln har tappat greppet.Han verkar skylla på så mycket som möjligt och det mesta.Att han inte kan se sitt lag förlora mot Barca,att han aldrig förlorat 2 i rad,att rijkaard är en dålig tränare eftersom han inte vunnit något och så nu incidenten i halvtid där Chelski kommer med löjliga klagomål som inte kommer leda nånvart mer än att dem(chelski) gör bort sig.I Chelsea forumet skyller man på A Frisk och utvisningen mot Drogba(solklart),även om han inte träffar så är det dubbarna först och då är det varning.Chelskifansen verkade väldigt säkra inför matchen,skönt att man kan gotta sig åt dem.Fotbollen segrade.

Visca el Barca...
Barcelona Couture
2004-10-20 13:15
Ämne: länk till saviolas m....
http://www.abu-jassim.com/mohsau4/chamions/mon1.zip
Spanien Pelayo
2005-02-24 17:06
Messí,

"Det snackades om att Lampard och Makelele skulle käka upp "lille Xavi", vi såg ju hur det gick. När vi spelar bra vilket vi gjorde i de 30 sista minuterna, då har Chelsea ingen chans!"

Det roliga är att det var delvis ifrån "Barcafans" det påståendet kom. Bara att konstatera att den statliga hjärntvättskampanjen om de engelska fotbollsspelarnas förträfflighet fortfarande solkar ut - och bibehåller sitt hjärngrepp - den relativt nya tilltron på de spanska lagens och dess spelare.
Señor Laporta
2005-02-24 16:50
Ludovic Giuly - kostade alldeles för mycket pengar för att sättas på bänken. Och när det gäller Rijkaard så känns det som om han är kvar i historien när det gäller Giuly.

Maxi Lopez - Rijkaard gillar Giuly! Det är inte mycket mer med saken. Men du vill, vilket jag också och säkert många andra vill, att högerkanten ska förändras. Men det är inte Maxi rätt man för, han är inte en kantspelare. Rijkaard kan inte göra mycket mer åt det förrän till sommaren då en ny högerytter kan värvas. Jag vill att Maxi Lopez och gör man sådan succé ska man starta. Men som sagt Ludo kostade för mycket pengar...

Andres Iniesta - världens bäste inhoppare. Bolltempot höjs alltid när han kommer in och han är en säker passningspelare. Men Rijkaard har Deco och Xavi och det är inga dåliga killar det häller, men dom måste vara jämnare. Iniesta är ju rätt ung också.

Men vad hände i första halvleken? Xavi bestämde bolltempot i början av matchen och sen försvann han ur matchen och vem tar över taktpinnen på mittfältet? Jo, Albertini, tempot sänktes ju till gåfotboll och ska man göra mål på Chelsea kan man inte spela så långsamt.

Vi ska till Istanbul!
Señor Laporta
2005-02-24 16:38
Messí

Kan ju inte annat att hålla med det du skriver om Maxi och Giuly. Igår fanns det inga ytor för den lille fransosen.

Valdes skadad, det är inte så farligt ändå. Men vem ska stå av Jorquera och Ruben? Jag säger Ruben, han är matchtränad och det är inte Jorquera. Men Jorquera är ju andremålvakt. Så vem vet? Valdes kanske kan spela ändå...
Barcelona giovani
2005-02-24 16:28
barcapimp ... Saken är den att Rijkard kommer ändå alldrig spela med 2 centraka anfallare som han gjorde igår. Så om Maxi skulle spel nästa match då kommer Eto gå på kanten och då kan jag säga att jag hällre ser Guily på kanten 100%.

Jag har sagt det många gånger innan och jag säger det igen. Det var bra att byta anfallare i början av säsongen. Men Eto missar lika mycket som Kluivert gjorde. Eto leder skytteligan. Men jag skulle vilja se på svart o vitt hur många bollar han sätter mot hur många klara chanser han har. Det som talar för Etoo är väll att han gjort mål mot väldigt många olika motståndare är det är guld värt. Men forfarande det får mig att fundera på om Barca haft en bättre avslutare hur skulle det gå ?
Barcelona Maxi Lopez
2005-02-24 16:40
Han snakar så mycket bullsh*t Mourinho plus att det var dåligt stil av honom att inte låta spelarna vara på presskonferansen.
Zidane_Den_Store
2004-10-20 11:08
Läs intervju med Kaka o Dinho om ni redan inte gjort det...

Sheva gjorde 3 mål o en assist till Rebrov på Nou Camp när han var 18 år..

Ikväll kommer det att bli hur roligt som helst..
Barcelona soodan
2004-10-20 13:04
kolla länken.
http://www.sportal.nu/nyheder.asp?nyheder_id=34132

hoppas fan inte sug sportal har rätt
enligt dom är ronaldinho och etoo skadade
haha
Barcelona Izquierda
2004-03-08 18:42
Sälja Sergio García? Om det är sant blir jag rasande. Rijkaard vill i så fall varken ha kvar honom eller Saviola, och Kluivert verkar inte själv vilja vara kvar. Då har vi alltså INGEN tänkbar center nästa säsong. Visst, jag har också fattat att vi kommer att köpa en, men om varken Kluivert, Saviola eller Sergio stannar, så måste vi nog köpa tre. Fånigt!
Dessutom irriterande att Rijkaard är så konsekvent i sitt motarbetande av unga löften. Han föredrar de gamla rävarna i 10 fall av 10 och detta kan komma att visa sig bli ödesdigert för Barca i framtiden.
Man får kalla mig envis eller småsint, men jag vill fortfarande ha bort Rijkaard.
Barcelona soodan
2004-10-20 12:34
länk till saviolas mål??
Barcelona JAG
2004-03-08 18:34
B_a_r_c_a:
Håller med dig. Det verkar som om de inte har några egna scouter utan bara ägnar sig att köpa de spelare som andra lag är intresserade utav. Men Chelsea kommer aldrig att vara lika atraktivt som Barça av olika anledningar om det inte gäller pengar förstås, så därför ser jag inte de som någon större hot men att de höjer priset på spelare stämmer riktigt bra!

Läste att Sergio Garcia inte alls ingår i Riijkards planer till nästa säsong. Sergio G skrev ett nytt kontrakt med Barça enbart för att säljas till dyrare pris!? Mallorca är tänkta köpare.. ...medan klubben (Riijkard) är riktigt nöjd med vad Van Bronkshit har presterat och vill köpa loss honom!!??? Ligger det någon saning i detta så har jag inga ord för det...
Barcelona Viking
2004-10-20 10:59
Ikväll smäller det!! Barca-Milan blir inte mycket bättre än så. Tror på seger, men det kommer bli tufft. Min elva om Puyol INTE skulle spela.

Ronaldinho Larsson Etoo

Xavi Gio Deco

Navaro Oleguer Marquez Belleti
Valdes

Om Puyol kan spela så ska han givetvis in på backplats, på Navaros beckostand. Puyol får då spela mittback tillsammans med Oleguer, Gio tar sin vänsterplats och Marquez får agera balans/bollvinare.

Hoppas Rijkard väljer att spela med Ronnie på vänster kanten och henke centralt. Etoo e så pass mycket snabbare än henke så han fastnar inte lika lätt på kanten. Henke är som bäst i mitten. Alla vet väl att Ronaldinho är som bäst på kanten! Han behöver ytor för sitt spel, han fastnar mer i mitten.
Sedan så hoppas jag att Belleti (som har imponerat på mig) släpper bollen lite tidigare tilla anfallaren på hans höger kant. Så att Etoo/Henke får löpa lite. Mot espanyol så kom vi ingen vart på höger sidan det tog bara stopp.

Någon som ska ner och se Barca - Depor?
Det ska jag!!

Forza Barca

3-2 ikväll Ronnie, Deco, Henke.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-20 00:25
Saviolas mål var mäktigt.. jag vill se El Conejo i Barcatröjan nästa säsong..!
Barcelona Messí
2004-10-19 17:21
Är det någon som vill åka med Ronaldinho, Xavi, Giuly, Deco, Puyol och alla de andra till en bortamatch, I SAMMA FLYG?!

Man kan faktiskt göra det! Ett danskt bolag säljer resor där man får åka i samma flyg till en av Barças bortamatcher. Kostar runt 6400 danska kronor per person, väldigt billigt för en upplevelse för livet!

Real Madrid matchen kostar runt 7800 kr.

Tänk er... Sitta bredvid Ronaldinho och Xavi och ta kort, sen går man till Puyol och tar kort (känner på hans hår?).

Själv har jag och en kompis tänkt att åka på en match, kanske mot Real Madrid. :-)
Barcelona marcus_keta
2004-03-10 22:30
tidningen goal har slått alla rekord av dumhet... dom skrev att puyol var överskattad..
Barcelona Rivald0
2004-10-19 16:19
Robinho: My Preferred Destination Is Barca
Barcelona B_a_r_c_a
2004-10-19 22:50
Ojojoj vilket fint mål Saviola gjorde:)

Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-19 19:25
Majsan:
Prova kolla med dom på Atleti forumet, dom brukar hålla reda på det bättre än oss culés..

Imorgon är det minst oavgjort som gäller. Helst vinst, men san siro är ingen lätt uppgift, speciellt med dagens skadeläge.. Men även om Champions League-fortsättningen i praktiken är säker så är det hedern som står på spel imorgon..

Visca el Barca!
fiddeson
2004-10-19 19:19
någon här inne som vet om det finns någon svensk bar i barcelona som sänder svenska Canal+ eller någon svenskägd bar?
ska nämligen dit på lördag och vill inte missa Blåvitt-mff

väldigt tacksam för svar
Annons: