/spanien/barcelona/forum/26496.aspx/spanien/barcelona/forum/26496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2004-11-14 22:13
Borde inte Ronaldo vara med på "profiler"?

Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-17 22:06
Egentligen blir man tårögd när man ser honom spela. Vilken spelare, vilket geni!!
Real Madrid Dani
2004-11-14 23:48
Ämne: Ämne: Dani oc....
Jag antar att jag uttryckte mig klantigt förut, men min åsikt är att man kan vara förbannad på Figo - med rätta! - men att huliganernas uppträdande måste fördömas!

Idioterna förstör så mycket för klubben och de riktiga supportrarna!
Real Madrid nr9 magic
2004-11-14 23:47
S.W.A.T

Vi "värkar" vara glada för att vårt spel har inte imponerat den här säsongen så därför känns det extra skönt nu men den enda anledningen som jag kom hit och skrev för var för att vi möts nästa helg och jag ville önska er lycka till.

Sånt kanske inte uppskattas men hursomhelst, god natt och dröm sött!
Pep Guardiola
2004-11-17 21:58
Puyolinho

FIFA borde har prel. uppställningar.
Länktips: www.fifa.com
Barcelona Dani
2004-11-14 23:48
Ämne: Ämne: Dani oc....
Jag antar att jag uttryckte mig klantigt förut, men min åsikt är att man kan vara förbannad på Figo - med rätta! - men att huliganernas uppträdande måste fördömas!

Idioterna förstör så mycket för klubben och de riktiga supportrarna!
Barcelona S.W.A.T
2004-11-14 23:38
så glada Reals fans värkar vara idag! tycker verkligen synd om dom, det var längge sen dom var så glada.. nu till matchen ida alla spelade dåligt, det stämmde liksom ingeting ida! men man kan inte alltid spela på topp, man kan ha sina dåliga dagar och betis värkade som om dom har tittat på mycket italienskt fotboll och lärt sig att man ska backa med hela laget! Oleguer har inte vart stabilt på sista tiden! måste bli skärpning mot Real Madrid! det kommer att bli tufft real är på gång!
Pep Guardiola
2004-11-20 18:49
giovani

Skulle föreslå att du kollar på www.fcbarcelona.dk...dom borde ha koll på det...
Pep Guardiola
2004-11-20 18:42
Sonde

Ni på redaktionen ska ha stor kred efter den senaste veckans arbete.

Thanks
Real Madrid nr9 magic
2004-11-14 23:35
Nästa helg möts vi!

Ser fram emot det, årets match utan tvekan.

Vill be om ursäkt för de omogna inlägg som skrivs men jag ber er att ha överseende med detta för det är lika illa inne på vårt forum, oftast från Barca fans.

Synd för er att ni inte vann idag men å andra sidan blir ligan mer spännande nu och jag kan itne bortse från att Real nu börjar få kontakt igen.

Hoppas på en bra match nästa helg och må bästa lag vinna. Med eller utan Henke men spelar Barca utan Henke så kanske kommentatorerna glömmer kommentera matchen beroende på att de kommer vara så upptagna med att kommentera vad han gör på bänken.

Ett Barca i form mot ett Real i form är fotbollskonst på hög nivå. Se matchen nästa helg ni som kan. NI som inte kan är det bara att beklaga för, ni går miste om något enormt.
Real Madrid JRC
2004-11-21 03:01
Grattis till en seger, där Barca spelade en fin offensiv fotboll.

Barca eller Madrid måste vinna Champions League!
just nu ser det mycket bra ut för er, jag hoppas att Madrid lyfter sin nivå igen, så vi får två lag som sätter skräck i resten av Europa!

Lycka till!
Barcelona Bopi
2004-11-14 23:29
Emadinho : det e nog du som e en mogen real fan(inte som dom andra,RilleReal )!! bra sagt!! hoppas på en kul fotbollsmatch nästa helg!!!
Pep Guardiola
2004-11-21 12:20
När kommer matchrapporten? Längtar efter att höra redaktionens åsikter om matchen...

¡Visca el Barça!
Pep Guardiola
2004-11-17 21:55
Sen tycker jag att Damià inte övertygat på mig. Mot Atletic var han bra offensiv. Mot Betis var han inte lika stark. Det märks att högerback inte är hans riktiga position. Han gör enkla saker svåra och spelar för omständigt. Man ser på honom att han är orutinerad och osäker. Självklart är det naturligt att man är osäker och han har bara spelat två matcher.
Barcelona D-Light
2004-11-17 20:25
Till Strebern..Jag fattar inte mig på vissa här..jag hoppas att ditt inlägg va ett skämt..jag håller me dig om att barcelona inte gjorde sin bästa match men när du ställer frågan " varför kan inte barcelona spela en hel säsong utan att förlora" så måste jag skratta..hade du förväntat dig det eller?..vi spelar i världens bästa liga..vi har inte den bredaste truppen och förlusten skulle komma förr eller senare..tyvärr kom det matchen innan EL CLASIC men detta kan ha varit bra för oss..snälla jag vet att vi alla här är barca älskare men vi måste va lite realistiska också..iblan får vissa här mig att skratta..älskar er änndå mina bröder men snälla en hel säsong utan förlust ..hahaha.. sånt hännder bara i ARSENALS lilla värld..
Pep Guardiola
2004-11-21 11:22
Ämne: Någon som vet varför....
Vad jag vet så har inte FC Barcelona något lag i Futsal, men jag kan ha fel. Men tipset är väldigt bra då Spanien och Ukraina, tillsammans med Ryssland är de bästa europeiska lagen i Futsal.
Länktips: www.uefa.com
J.Smith
2004-11-17 17:46
Puyol_20/

Det går inte att skylla allt på generations växling. Jag tycker att både Barca och Real Madrid är bägge lika goda kålsupare. Dom värvar frenetiskt nya spelare till sitt lag , skillnaden mellan dessa är väl att Real Madrid värvar färdiga superstjärnor medans Barca satsar på att få mera bredd i truppen med nyttiga nyförvärv. Att Real Madrid köpte Beckham tycker kanske du var för att sälja tröjor men faktum kvarstår att Becks även är en spelare som förutom massmedialt intresse även presterar på plan. Nu var han usel senast i och för sig men sett till förra säsongen så var han riktigt bra. Jag tror att många nervärderar Beckham på grund utav att man anser honom inte vara en riktig fotbollspelare när han har så mycket annat runt omkring sig. Skulle man sett på det hela ur ett fotbollsmässigt perspektiv däremot så skulle man ha insett att Beckham gör så mycket mer än att bara sälja tröjor. Jag förnekar inte det faktum att Real Madrid köpte Beckham för att dom ville öppna nya marknader för laget i Asien b la.

Att Barca bara skulle bestå av unga och hungriga spelare är väl kanske att ta i. Barca har även dom några spelare som är mer rutinerade generellt sett även om Real Madrid lever på att ha färdiga superstjärnor i sitt lag som börjar att bli äldre. Vad är det som är bäst då?. Jo jag skulle velat ha välja en mix utav bägge två filosofier , å ena sidan kan man värva färdiga stjärnor men å andra sidan kan man försöka spela in yngre stjärnor i laget , spelare som växer ju mer dom får spela. Inget utav dessa 2 lag är perfekta i sin strategi när dom värvar spelare utan har båda fläckar så att säga.

Messi/

Ronaldo har gjort 5 mål hitills i ligan.
Barcelona Alex-Lidköping
2004-11-21 10:38
Vilken match,vilken seger!
3-0,3-0,3-0!!!!
Synd att Larsson skulle bli skadad.
Barcelona Vovchanchyn
2004-11-21 03:17
Ämne: nån som vet vart man....
http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?showtopic=17433
Pep Guardiola
2004-11-17 21:49
Jag tycker det var mycket tråkigt med förlusten mot Betis. Man såg att spelarna inte var fokuserade på matchen. Man spelade lojt och försvarspelet fungerade inte. Spelare som Xavi, Puyol och Eto'o var inte alls sig lika. Sen tycker jag att Barça kom igång när Rijkaard bytte in Gerard och Henrik Larsson. Jag läste på www.fcbarcelona.com att Gerard missar matchen mot Real Madrid. Skulle velat se Marquez ta ett steg ner i startelvan och spela mittback med Puyol.
Själv tror jag inte att det var underskattning. Då Betis är ett mycket bra hemmalag. Man såg tydligt att tankarna fanns på "el Clasico".

Matchen mot Real Madrid kan sammanfattas med ett ord. ¡Revansch!
J.Smith
2004-11-17 17:44
Forza Barca!!!/

Det är rätt meningslöst med ett inlägg som bygger på enögdhet. Sett ur en objektiv synvinkel har ditt inlägg uppenbara fel. T ex hur du kan välja Eto före Ronaldo är för mig ett mysterium. Om man skulle jämföra dessa spelare man för man så skulle Ronaldo vunnit på knock på grund utav att han är mer komplett som fotbollspelare än vad Eto är. Visserligen är det Eto som har startat den här säsongen bäst men Ronaldo är en spelare man kan lita på kommer igen , han är så pass skicklig individuellt sett så jag skulle välja honom framför Eto om jag skulle välja lagbygge. Sen kan jag inte förstå hur du kan välja Valdes före troligen vad som är världens bästa målvakt just nu Casillas. Casillas har mycket större bredd i sitt spelregister än vad Valdes har. Fördelarna med dessa 2 spelare är att dom fortfarande är unga och kan utvecklas ännu mer. Sen så undrar jag om du verkligen följer Real Madrid lika intensivt som du följer Barca?. Om du nu gör det så borde du ha insett att Guti just nu är Real Madrids bäste spelare medans Marques är en i mängden i Barcelonas spel. Visst är Marques bra men om man ska jämföra dessa bägge herrar man för man så skulle jag valt Guti då han har ett bättre offensivt spel än vad Marques har. Jag håller däremot med dig om att Ronaldinho är bättre än Raul för tillfället. Även om Raul gjorde mål senast så känns det som om han lever mycket på gamla meriter. Det är en av anledningarna till att jag hellre ser Owen spela ihop med Ronaldo än att se Raul spela. I duellen emellan Zidane och Xavi känns det som om du gjort fel i att jämföra dom bägge spelarna. Dom spelar ju inte i samma position så att säga så det blir inte rättvist att jämföra dom.

Xavi har däremot varit mycket viktig för Barcelonas spel i inledningen på säsongen medans Zidane haft det jobbigt även om det släppte i den senaste matchen. Om jag skulle få välja vilken utav dessa spelare jag helst har i mitt drömlag så skulle jag ändå ha valt Zidane då han har ett större spelregister än vad Xavi har , offensivt sett i alla fall. Sen har du glömt att jämföra Helguera med nån , kanske ett tecken på att du inte följer Real Madrid lika mycket som Barca. Du har istället valt att jämföra Pavon med Oleguer , jag skulle vilja hävda att det är ganska jämnt emellan dessa bägge spelare. Båda 2 är inga spelare som är bäst för dagen så att säga utan mera kompliments spelare som får spela när det finns skador på andra spelare. Båda 2 är säkerhets risker för sina respektive lag och om jag skulle fått välja vem av dessa 2 som är bäst så skulle jag valt ingen utav dom då båda 2 saknar bredd i sitt spel för att imponera tillräckligt.

Barcelona el magico
2004-11-16 14:20
ricardo quaresma får chansen i portugals landslag mot luxemburg ,kanske hr turen väntr för el cigano
Barcelona ronaldinh0
2004-11-17 18:33
ska kolla på barca i en 42 tom tv LYX
Real Madrid REAL
2004-11-16 21:06
Mogen Artikel utav er skribent, hur gammal är han? Låter nästan som om han tror att Våra Överbetalda föredettingar kommer att spöa barCa. Eller??
Pep Guardiola
2004-11-17 22:08
Men Xavi var inget vidare mot Betis
Real Madrid REAL
Mogen Artikel utav er skribent, hur gammal är han? Låter nästan som om han tror att Våra Överbetalda föredettingar kommer att spöa barCa. Eller??
(--MadriEntes--)
2004-11-17 22:02
är det nån som kan se matchen?
Real Madrid REAL
Barcelona Lucho
2004-11-14 22:59
Hmm... november har under dom senaste säsongerna varit en svart månad och det verkar ju hålla i sig (fan vilken optimist man är!).
(--MadriEntes--)
2004-11-17 22:02
är det nån som kan se matchen?
Annons: