/spanien/barcelona/forum/26494.aspx/spanien/barcelona/forum/26494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 18:35
Ibra

Ni har självklart en god chans att ta er vidare, men det blir svårt tror jag då vi har bra kontringspelare och det är ni som måste trycka på.

Angående ditt tips, så tycker jag att alternativ 3) 1-1 ser ganska bra ut. Inte bara att det ser bra ut för Barça, utan för att det ser realistiskt ut.

Kul att ni börjar få en bra ungdomssektion. Jag anser att det är ungdomarna från de egna leden som blir "lagets hjärta" när de får chans i a-laget. De vet hur klubben fungerar, och vet vad klubben satsar på. De spelar oftast även med mer hjärta än de inköpta spelarna.

Visca el Barça!!!
Barcelona Tompa
2005-03-08 18:23
Avsparken närmar sig, spänningen stiger...

Realistiskt slutresultat: 1-1 och Barca är i kvartsfinal!
Barcelona @lle
2005-05-15 14:02
BARÇA
Barcelona RiZzo
2005-05-15 13:44
Dom skulle göra de igår o sen skulle dom till camp nou.
o fira.
Barcelona hammabarça
2005-05-15 13:57
Ämne: Målen och firandet f....
de går ju inte, helt segt?
Señor Laporta
2005-03-08 18:43
Sonde

Kan inte annat att hålla med. Är också rädd för uttrycket "köplag". Det räcker med att värva högst tre spelare inför varje säsongen annars är laget sönderköpt efter fyra år och man ser en helt nytt startelva.
Barcelona - Xaviii -
2005-05-15 12:33
Ämne: Var finns det bilder....
Länk. bilder från firandet

Tenim un nom
El sap tothom:
Barça, Baaaaaarrrrrça, Baaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrça!
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-15 12:42
ronnie10: Tack! Ska bli spännande att se dina filmer.

:-)

Åsa - matt och lycklig....
Stojkan
2005-05-15 12:19
e inte Robinho redan klar för madrid?
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 18:29
SUPER-C

Jag tror inte att Sylvinho får spela ikväll. Han spelade förra matchen eftersom Rijkaard vilade Gio inför denna match.

Rijkaard har ett större förtroende i Gio än i Sylvinho så därför får Gio spela i de viktigare matcherna.

Visca el Barça!!!
Barcelona Gunner1
2005-05-15 11:06
Köp Rio Ferdinand från krislaget United istället så får vi en spelare som kan tillföra laget något. Som sagt Barcas offensiv är det inget fel på ...varför ändra något som fungererar? defensiven måste förstärkas om Oleguer är en startspelare.
Palma_o21
2005-05-15 12:01
Faan Va skööönt ! Nu fattas bara CL !
Atlético Greven
2005-05-15 00:21
Grattis till ligaguldet.
Nu ska vi se till att Benitez armada tar CL så får garcia jubla åt det också
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-08 18:32
Alla som har en vanlig parabol kan se matchen på turkiska kanalen STAR...de sänder den...men vet exakt inte på vilken frekvens den ligger på...men matchen sänd i kanalan STAR
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-15 11:21
tack tack =)
Barcelona Gunner1
2005-05-15 10:57
//Ronaldinho_barca innan säsongen gjorde självaste Roman Abramovitch personligen ett försök 600mille lovade han för Henry...och Arsenal skrattade ville inte ens förhandla.Henry är dessutom lika lojal mot Arsenal som Puyol är mot Barca .... men det är ok att drömma en dag som den här . Baptista hade varit ett mycket bra köp eller även återvändå av saviola.... men vem vi än tar in så kommer dem ju bara att spela när någon av vara strikers är skadad eller om Baptista kommer kanske flytta ligans bäste målskytt Eto'o till höger. Jag tycker inte att Giuly har varit dålig ...klantig kanske men inte dålig . Vill ha in en riktig mittback som kan bilda lås med Puyol det är den enda förstärkning vi egentligen behöver. Strikers har vi många av.
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 18:24
Nej det är det inte..jag håller på dör snart tror jag...vill få detta gjort nu..så jag kan sova gött inatt..
Barcelona CruzitoZ
2005-03-08 15:29
jag har tur att min kompis har viasat 2 för där vissar dom den =) hoppas det blir en bra match o vi tar det för det förtjänar vinna=)
Espanyol Ibra
2005-03-08 18:32
Tompa//
Abramovichs satsning är långsiktig, livslång enligt egen uppgift och karln är ju fortfarande ung, så det känns lugnt.
Jo, det har handlats "en del", men som sagt det tar tid att få fram egna produkter och vill vinna NU :-)
Barcelona Gabriel
2004-04-20 08:34
// Man ska självklart inte ändra på ett vinnande lag men ett generationsskifte blir så småningom nödvändigt framför allt i Barcelona, och därför är det ingen nytta att dra ut på det hela. Att sedan Rijkaard valde att byta in Overmars till fördel mot Quaresma fick mig att tvivla rejält. hur kan man byta in en 32-åring som inte bevisat något under 3 säsonger och som dessutom ska lämna efter denna istället för en av europas största talanger?
Det är just sånna här saker som får mig att ordentligt tvivla på Rijkaards kunskaper om fotboll.
Däremot så har han äntligen vågat sig på att satsa lite mera på Iniesta, och detta är mer en lättnad än en glädje från min sida.
Jag har svårt att se hur framtiden ser ut nästa säsong med Rijkaard som tränare, för man vet inte ifall han han ändrar sig. Med facit i hand denna säsongen så är det ändå så att Barcelona var riktigt dåliga första halvan av säsongen och sedan riktigt bra andra halvan av säsongen.
Jag hittar ändå mycket mer dåliga saker att säga än vad jag hittar i bra saker.
Bra med Rijkaard i Barcelona:
* Andrade spelsystemet till ett 4-3-3 som har blivit ett vinnande material.
* Blev själv tränad av Arigo Sacchi i succelaget Milan i början av 90-talet och bör ha med sig något av hans kunnanden.
*Vågat att satsa på Valdés i mål istället för Rüstü.
*Tog upp Oleguer som har visat sig att bli en viktig del av laget.
*Vågar äntligen satsa på Saviola istället för hans vän Kluivert.

Dåliga saker med Rijkaard
*Många taktiska fel under säsongen.
*Nämner saker i media som inte bör nämnas(Quaresmas uttalanden).
*Har "förstört" vissa av våra mycket lovande talanger som Quaresma, S.Garcia, O.Lopes, Motta etc.
*Väldigt orrutinerad och ung tränare som har mycket kvar att lära.
*Barcelona är hans största utmaning och första ifall man inte ränkar med EM med Holland.

Jag skulle vilja se hur Rijkaard ändrade på dessa negativa sakerna till nästa säsong då jag tvekar men ändå kanske(!) tycker att han bör få fortsatt förtroende en säsong till. Vill han stanna måste det här ändras.
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 18:27
Dani min vän, håller med dig. Låt tiden gå snabbare så vi får detta överstökat!

Otroligt jobbigt när tiden går så sakta...

Visca el Barça!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-20 00:44
kan hålla med om att i början av säsongen förstörde reijkard laget, men nu under vår säsongen ska han ha all beröm.
sen det här med unga spelare, vad är det ni vill se egentligen junior fotboll. det är redan ungt för ungt i truppen och i första elvan.
vi har ett av världens yngsta trupp och första elvan tillhör nog de yngsta med.
quaresma,iniesta,o.lopez är nog de spelare ni syftar på. quaresma har inte visat någonting på alla de inhoppen han gjort, han gör bort 2-3 spelare än sen, antingen tappar han den eller så går hans inlägg upp på läktaren. o. lopez har inte hällre imponerat på mig lite för seg känns det som, men han borde få chansen mer.
iniesta kan jag hålla med om samt sergio garcia, framför allt iniesta kille e knappt 20 men redan en stor stjärna i mina ögon.
Barcelona Puyol_21
2005-03-08 16:21
Jag räknar med att robben är med redan nu,så slipper jag bli överraskad senare.
Typisk engelsk psykokologi att missleda motståndarlaget.

Thats their way of playing =/
Barcelona mishinio
2004-04-19 23:48
det roliga är att ronaldo ej spelar s¨tyvärr kom på nått annat
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-19 23:31
Vet någon av er om Juanfran fanns med på barcas önske lista om nyförvärven till vänsterback positionen?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-08 14:26
Haha, chelsea-nördarna vägrar acceptera att man inte tar något skit. De mäktar inte med att resonera eller svara ärligt på en reaktion, utan väljer att spärra. Nåja, deras forum luktade ändå för mycket oärliga rubels.

Till alla Roman FC'ers//

Ryssardax på SB..? Ja, men ni har ju inte fått startXI:an rätt..

En tanke: Chelseas främsta hopp borde stå till att Mr.Cojones respekterar att det är internationella kvinnodagen i dag och spelar med 10 vilsna flickor i backlinjen..

Muuu-jeres oooh,oh,oh,oh
mujeres oh,oh,oh,oh
(mel. Volare)

Cheers.

Visca el Barcelonismo!
Barcelona Damia
2005-03-08 15:27
Real_4ever
vaddå stream ?
Barcelona Guily
2004-07-25 15:02
Alx:
Länken på elbarca.dk för att se en av Barcas matcher skulle funnits där.(eftersänd)
Kan du läsa om det kommer fler sådana tillfällen?
em1l
2005-05-15 01:38
_Ché_

a jag tänkte med på det:S
Villarreal Lammet
2005-05-15 11:26
ååh shit glömde matchen men ja tycket barca e värdiga vinnare
Annons: