/spanien/barcelona/forum/26485.aspx/spanien/barcelona/forum/26485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.W.A.T
2004-07-07 18:49
vi har förlortat Quaresma för gott nu, han kommer alldrig att komma till barcelona, jag tycker att barca har behandlat honom mycket illa! Laporta säger att vi fick Deco för billiga pengar, vad billigt?? dom fick ju för fan Quaresma oxå! jag önskar Quresama all lycka i Porto! han kommer att lyckas där jätte bra! hade jag vart som Quresma så hade jag alldrig kommit tillbax till barcelona igen, vilken han kommer inte att göra det heller! tyvärr så kommer det inte att bli någon ligatitel i år oxå, vad ska henke o Guliy vinna åt oss? allså fyfan sika dåliga nya spelare vi har köpt, Deco är hel oki, men dom anndra sygger verkligen!! Real Madrid kommer att vinna ligan! dom kommer inte att göra en dålig säsong till!
Barcelona Kim
2004-07-07 16:35
Var sägs det?
Real Madrid Ronnie
2004-07-07 15:54
Jag tror inte Xavi kommer bänkas... Jag tror nämnligen att Deco kommer ta lite mer defensift ansvar och då kommer det bara att behövas en renodlad def.mittfältare.
Dessa 3 tycker jag:
1. Vieria
2. Gattosu
3. Pirlo
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-07 16:14
ike

Hur mycker står summan på?

och en sak till...varför har inte nån av er tvåmed davids...om ed hade vart för nån eller några månader sen hade alla sagt säker davids först kanske elöler efter vieira....men bara för att han har inte skrivit på eller vart kanske lite förgirig o bara tänkt på´pengar så ändrar auto alla säg....dålig stiltycker jag om de stämmer..
Barcelona Ronnie
2004-07-07 15:54
Jag tror inte Xavi kommer bänkas... Jag tror nämnligen att Deco kommer ta lite mer defensift ansvar och då kommer det bara att behövas en renodlad def.mittfältare.
Dessa 3 tycker jag:
1. Vieria
2. Gattosu
3. Pirlo
Barcelona juanito
2004-07-07 15:37
Varför haka upp sig på Quaresma?? Vad har han gjort som är så imponernade? Jag tycker exempelvis att det är mycket mer oroande att Xavi kanske kommer att bänkas nu när Deco värvats. Även om Rijkaard har behandlat Quaresma dåligt så har han ju inte bevisat särskilt mycket i Barça-tröjan. Dessutom var hans uttalanden om Rijkaard rätt klumpiga. Jag förstår honom men man kan inte gå ut öppet och säga något sådant. Tror Quaresma att han blir mer populär hos ledningen nu eller?
Barcelona Barca_91
2004-07-04 22:44
Klart man såg det! Man satt och asgarva när man såg det =) Fan va kul det var!
Barcelona juanito
2004-07-07 13:23
Hadilicious: Gattuso.. gärna för mig men jag tror nog att Milan skulle kräva för mycket. Angående Maniche så är jag osäker. Är han verkligen rätt spelare? Vi behöver en städgumma och i så fall skulle jag nog ställa mig mer positiv till Costinha..
Barcelona Frazzé
2004-07-04 21:43
Privote//

Håller med dig till 100%!
Barcelona ZonD
2004-07-04 17:54
Alx: Jag tycker det låter som en alldeles strålande affär. Två av våra största talanger kommer att få spela ihop och vara ordinarie(för S.Garcia blir förhoppningsvis ordinarie)i ett mittenlag i Spanska ligan. Dessutom blir nog chanserna betydligt större för de att kunna kämpa om platser i Barca säsongen efter. Och det bästa av allt, vi får Etoó!

Det finns dock en svaghet i barca som jag oroar mig lite för, Huvudspelet. Vi saknar en riktigt killer som kan nicka en en hörna med 2 man i ryggen. Våra bästa huvudspelare är väl Marquez (knappt ordinarie, borde vara enligt mig men det hö inte hit), Motta, Oleguer (skaplig på huvudet, inte mer), Belletti. Henke är bra på att hitta ytor för att nå med huvudet men han gör sällan mål på hörnor.
Det var inte mycket bättre förra säsongen och det kanske inte är någon katastrof men det är helt klart något vi borde förbättra.
Barcelona Frazzé
2004-07-04 19:42
Deco presenteras på Tisdag

Välkommen Deco!!!

Barcelona ZonD
2004-07-04 23:07
Izquierda kim och alla andra: Jaja, får väl ta och se mig besegrad angående Henke, bara hoppas att ni har rätt för ett bra huvudspel kommer behövas.
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-04 21:43
Xavi den verkar intressant men jag tror att deco tar seget upp bredvid Xavi och kanske Rocky (om de går o ta tillbaka han) som povite eller Såkallad BALLACK som igentligen e offensiv men han har med tiden blivit central mittfälare med otroligt bra defensiva kvaliér....men varför inte försöka på ballack ISTÄLLET för Deco oxå tar man tilbaks Rochemback..=)=)

-------------------------
--- Ballack --- Rocky ---
---------- Xavi ---------
- Giuly -------- Gaucho -
---- Larsson/Saviola ----

skulle se mer stabilare ut...men men..jag e inte rijkaard...
Real Betis Denilson-fans
2004-07-04 19:17
ni gör ju tvärt emot real madrid, ni köper dem som kommer och är bra, medan real köper spelare som har VARIT bra. håll er på denna linjen, köp en back och gravem så vinner ni champions leuge!!!
Barcelona Frazzé
2004-07-07 13:47
Intressant läsning.
Cissé e aktuell men de e inte troligt att han kommer men de står också att barca e intresserade av owen och baros i samma länk ovan
Barcelona Cryuff
2004-07-04 22:31
såg ni killen som sprang in på planen och slängde en barcaflagga på figo....forza barca!!!
Barcelona Izquierda
2004-07-04 19:44
ZonD//
Kim nämner två mål han låg bakom på det viset, och så här rent spontant kommer jag att tänka på hans mål mot Turkiet i VM-kvalet, såväl hemma som borta. Båda var nickmål. Det ena ett spelmål, men det han gjorde på hemmaplan var en nick på en frispark slagen från kanten, påminde mycket om en hörna. Dessutom har han gjort flera mål på hörnor i Skottland, även om du nu inte ville höra talas om dem.

Alx//
Jag tycker också det är oerhört viktigt att slå vakt om Iniesta. Får han förtroende kommer han att vara en ny Totti (minus spottloskorna då...) om några år. Det stora problemet är att jag ser Deco som en likvärdig talang och jag kan inte förstå hur de båda ska få plats i en och samma startelva, vare sig idag eller om tre år. Med tanke på att vi har både Xavi och Iniesta är och förblir Deco-köpet en gåta för mig.
Barcelona Frazzé
2004-07-04 19:39
ZonD// Va snackar du om!?...Henke e Gyrm på huvudet för hans längd!..han har ett härligt häng,han t.e.x vann flera nickdueller mot jaap stam i Em!
Barcelona MrStubbs
2004-07-04 18:42
kan inte påstå att jag har varit så aktiv här då jag mest intresserar mig för serie a och lazio samt sampdoria där de förstnämnda går en tveksam existens till mötes, men jag trodde inte jag hade missat så mycket. För några månader sen var vi ju i vår värsta kris någonsin och skulle ju absolut sälja puyol. Nu har vi istället lagt ut multum på offensiva spelare, men har lika svag backlinje som vanligt (om inte svagare då reiziger i mitt tycke har gjort en fin säsong). Kan någon förklara?
Real Betis Denilson-fans
2004-07-04 19:45
deco.. bäst i em bäst i porto
Barcelona Barca_91
2004-07-07 15:23
Nu tänker jag en riktigt tråkig tanke. Tänk om. Gör ett strålande OS. Quaresma får också får spela nästa varje match i Porto, och han gör det hur bra som helst.
Sen nästa sommar eller i vinteruppehållet kommer lag som Milan,Chelsea,Man Utd,Real Madrid osv rada upp bud runt en miljar kr. Och Barca ledningen står där och tänker: "Varför sålde vi honom".

Hoppas det inte blir så.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-07 13:48
Nemo// om vi ska köra på den taktiken är väl behovet av en defensiv mittfältare än viktigare, köpet av en "nia" kan väntas med. En nickstark mittback skulle också behövas mot det annars framtunga laget.
2004-07-07 13:51
Owen nej tack
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-07 12:01
Ok då att köpa Emerson är väl nästan lika bra.
2004-07-07 12:26
Ser gärna båda på plan samtidigt.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-07 12:01
Ok då att köpa Emerson är väl nästan lika bra.
Barcelona Izquierda
2004-07-07 14:07
"Goal: What do you think about some of the other talented Barca youngsters? Like Leonel Messi for example.

Pique: He is a great player, with a great future but perhaps not with Barcelona. He plays in the same area of the park as Ronaldinho and Iniesta and now with the purchase of Deco, Messi's future at the club is looking a little uncertain. I just hope they don't treat him as badly as they treated me."

Det här är deprimerande läsning. Pique avslöjar dessutom tidigare i artikeln att han lämnar pga att han blivit illa behandlad av Barcas ledning. Så här får det inte gå till! Jag blir riktigt upprörd över att man spenderar så mycket tid och pengar på att scouta mediokra nyförvärv när man inte tycks ha ork att ge sina egna canteranos goda förutsättningar.

I övrigt är jag inne på samma linje som juanito när det gäller den defensiva mittfältaren som vi förhoppningsvis kommer att värva; Gattuso skulle sitta jättefint (en av få italienare jag verkligen gillar), men Milan släpper aldrig honom. I valet mellan portugiserna ser jag det som självklart att Costinha går före Maniche.
Barcelona Gaucho
2004-07-07 11:50
Sir Ronaldinho//

Emerson har EU-pass, hans fru är från Italien...
Barcelona Nemo
2004-07-07 13:34
gattuso skulle vara en underbar spelare. där hittar vi en fotbollsspelare. det han gör, älskar han. underbart att se honom spela.
Barcelona juanito
2004-07-07 12:54
Ronnie: Men det är bra att spelare som Pique går ut i intervjuer och berättar hur usla klubben är på att hantera sina canteranos. Förhoppningsvis kan detta bli en väckarklocka för Laporta och hans polare. Jag blir inte det minsta förvånad om nästa spelare som försvinner är Messi.
Annons: