/spanien/barcelona/forum/26483.aspx/spanien/barcelona/forum/26483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-02-29 19:27
Puyol: Jag vill se en mindre passiv spelare som pivote. Exempelvis Gerard eller Motta. Bägge har bevisat att dom kan göra det i alla fall (Gerard, bla i början av denna säsong, och Motta förra säsongen).
Barcelona Tomasz
2004-02-29 19:27
PUYOL=Hjärta...

Nej ingen Rivaldo, varför inte en Motta??

Angående Rijkaard så kommer jag aldrig acceptera honom som Barça-tränare. Alla missplaceringar av spelare och favoriseringen av holländare framför redan bättre egna produkter räcker för mig. Att Barça går bra just nu är inte pga Rijkaard, snarare trots. Med Antic hade vi slagits om titeln, det är jag övertygad om...
Barcelona juanito
2004-02-29 18:48
puyol=hjärta: elva? Tycker snarare att det ser ut som en tolva. Dessutom är det fel att kalla Iniesta defensiv mittfältare. Han är lika lite defensiv mittfältare som Riquelme. En till sak som jag inte håller med dig om är Cocu. Jag tycker att han är överskattad. Jag ser ingen mening med att ha med en mittfältare som inte deltar i spelet. Dessutom saknar han aggressivitet vilket märks i hans försvarsspel. Han är något av Davids motsats.
Barcelona Kim
2004-03-03 13:05
Eurosport kommer köra ett program klockan klockan 22:30. Förra veckan visade man cirka 40 minuter från Barcelonas match. Förhoppningsvis händer samma sak ikväll. Av förståeliga skäl kan jag dock inte lova något. :)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-19 00:23
Alltså jag håller med alla som tycker att Rijkard är en dålig tränare. Killen bänkar Marquiz som är en riktigt grym mittback och sen sätter in overmars på slutet istället för att ge tid till Quaresma eller kluivert som kanske måste in nästa match +att hans byte kommer de sista 5 minuterna alltid vilket gör att om han skulle ta in nån spelare så skulle inte äns spelaren hinna röra bollen mer än en gång.

Till real vill jag se kluivert på banan bara för en grej o det är att Realförsvarets svaghet är huvudspelet, något som de har visat senaste matcherna och sen så är kluivert bra på d.

Sen de som undrar om vi har chans att vinna ligan så tycker jag verkligen att vi har d om vi slår real. real har först barcelona o sen deportivo borta, sen så har valencia athletic bilbao borta o sen har de uefa semin som kommer att slita på spelarna.
Real Madrid Ike
2004-04-19 00:24
Juanito:
Jag tycker därimot att Reiziger har haft en av sina bättre säsonger iår, och borde sparas 1 år till som reserv spelare.
Mot vad dom flesta tycker så tycker jag V.bronkhorst faktist har spelat hyffast bra.
MEN inte så bra att han ska köpas in i laget.
Köp en riktigt VB nu för guds skull.

Laget som borde spelas nu:

Valdez
Puyol Olguera Marquez Reizger/gabri/O.Lopez
Xavi davids Iniesta
Quaresma Saviola Ronaldinho.

Laget till nästa säsong:

Ny vänster back. Ny anfallare.
Köra med 2manna anfall ska barca köra med nästa säsong, av vad jag har förstått.
Så saviola får nog fortsatt förtroende nästa säsong. Har svårt att se hur det hela ska se ut.

----------Valdez---------
Puyol Olguera Marquez NY!
------Xavi Davids--------
Iniesta--------Ronaldinho
-----Saviola-NY!---------

Quaresma och S.Garcia lånas ut så dom får spel tid och rutin.
Barcelona S.W.A.T
2004-04-19 00:13
Juanito- fråga Rijkaard, Rijkaard tror verkligen att han är en bra trännare!
Barcelona juanito
2004-04-19 00:07
Ike: Varför inte dra ut Puyol till höger och förbättre offensiven avsevärt

Håller helt med! Jag ser gärna att Reiziger pensioneras och att vi får ett backpar bestående av Marquez och Oleguer. Det krävs dock att man köper in en till mittback. Jag säger det igen. Visst, Reiziger har varit bra men att spara honom ytterligare en säsong innebär att man skjuter på problemet.
Barcelona S.W.A.T
2004-04-19 00:10
Barca Barca- Jag säger till dig att vi ska vara glada att vi hara Ronaldinho i barcelona! Rijkaard ska inte ha alls nån beröm,han ska tacka Ronaldinho för att det bra bra för laget! Rijkaard kommer att förstöra bara Barca, vi hara många bra spelare på bänken men dom får inte spela! ja tar ett exempel idag mot Malaga! barca leder med 3-0 men Kluivert får ändå inte spela, helt sjukt alltså vi behöver kluivert mot Real Madrid! Saviola bränner för många mål bara, han måste sätta dit dom
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-02 22:44
Alltså jag vill bara säga nåt till de flesta, att köpa Robihno, van der vart, bojinov skulle vara det bästa för klubben och de kommer säkert att bli stjärnor i barca o speciellt att de vill spela i Barca, me nnu är det så att vi e i en lite kris.Vi behöver 3-4 spelare i starelvan till nästa säsong och om vi köper dem så skulle vi inte ha råd med de här talangerna. Vi ska först bygga upp ett starkt start elva och säsongen efter så kan vi köpa 2-3 talanger som kan hoppa in och utvecklas och som vi kan ha nytta va i framtiden, men det är inget som behövs nu. Alltså vem skulle inte vilja ha robihno i sitt lag?? men nu kper vi in 4 spelare som går in i startelvan o ger lite tid till talangerna som vi har och till nästa säsong så kan vi köpa 2-3 unga talanger och robihno först och främst.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-02 21:50
Ike:
Adriano spelar i Inter bara så duvet;), sen har både samuel och Chivu ingen eu pass så det är kört. Jag skulle vilja se Mexes i Barca faktist för jag känner på mig att killen kommer att bli en av de bästa i världen snart, han utvecklas hela tiden och nu är han den bästa i Frankrike.Sånna spelare ska man köpa till barca och Torres också, unga stjärnor som har många år framför sig och kommer att bli världens bästa spelare. Vi har ju världens bästa annars o han kommer att vara det länge(Ronaldinho).
Barcelona carlos_18
2004-03-03 12:49
någon som vet var/om man kan se matchen i kväll???
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-29 19:42
Det som för tillfället skiljer Motta från Cocu är rutinen.
Men får motta förtroendet till 100% nästa säsong är jag med på det, men nu tycker jag att Cocu tillför med.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-29 19:42
Det som för tillfället skiljer Motta från Cocu är rutinen.
Men får motta förtroendet till 100% nästa säsong är jag med på det, men nu tycker jag att Cocu tillför med.
Barcelona Jocke
2004-03-03 15:59
Världens rikaste klubbar...Barcelona på en trettonde plats.
Real Madrid Ike
2004-03-03 15:20
Puyol=hjärta.

Sant, men tycker fortfarande att den bästa köpen skulle vara W.samuel,chivu och shevchenko.
Men man får väll gå ner på 4 backs linje... :)
Ett litet problem bara, grisar kommer flyga före vi får dom 3 spelarna. :)
Malaga Jocke
2004-03-03 15:59
Världens rikaste klubbar...Barcelona på en trettonde plats.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 21:00
När det gäller häklandet av barca i madrids forum ska vi inte tro att alla där hatar oss. Även om vi s k a hata varandra finns där en respekt.
Den som bruka göra hatiska inlägg är 8 år fick jag just veta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 21:00
När det gäller häklandet av barca i madrids forum ska vi inte tro att alla där hatar oss. Även om vi s k a hata varandra finns där en respekt.
Den som bruka göra hatiska inlägg är 8 år fick jag just veta.
Deportivo -AsP-
2004-02-29 00:40
Kommer säkert bli en sevärd match imorgon, hoppas på en bra match. *Längtar* :-)

Forca Depor
Deportivo Ekholm
2004-02-28 22:57
Tomasz/
Jag menade att vi inte förlorat på hemmaplan i år.
De fem matcherna vi hållit nollan är:

1 feb Deportivo - Sevilla 1-0
8 feb Albacete - Deportivo 0-2
15 feb Deportivo - Osasuna 2-0
21 feb Atlético - Deportivo 0-0
25 feb Deportivo - Juventus 1-0

Matchen innan dessa fem var:
25 jan Athlétic - Deportivo 1-0
Barcelona Barca_91
2004-03-01 21:44
Juanito:
1.Ja,matchen spelas den här veckan.
2.Ja,han har varit skadad när han spelade i Arsenal tror jag.
Barcelona Will
2004-03-03 09:26
Tjena alla barcafans...någon som vet vilken/vilka kanaler som visar matchen, eller om man kan se den på nätet? Hoppas på skönspel från Barca och en enkel vinst.

Barcelona Cranfort
2004-03-01 19:04
Är Ronaldinho avstängd?
Barcelona Tompa
2004-03-01 18:44
Förutom den fantastiske Ronaldinho och Puyols jävlar anamma i försvaret (tycker Puyol bara blir bättre och bättre) är det väldigt roligt och kunna konstatera att Xavi lyft sitt spel åtskilligt senaste tiden. Som någon skrev är det mycket mer mening och effektivitet i hans passninhsspel nu än det var för bara några månader sedan.

F.ö är det skandal att Quaresma får så lite speltid. Ytterligare ett skäl till att Rijkaard inte ska vara kvar nästa säsong! Är det förresten någon som tror att Saviola får fortsatt förtroende när Kluivert blir frisk igen? Jag tror det inte...
Barcelona Tompa
2004-03-01 18:44
Förutom den fantastiske Ronaldinho och Puyols jävlar anamma i försvaret (tycker Puyol bara blir bättre och bättre) är det väldigt roligt och kunna konstatera att Xavi lyft sitt spel åtskilligt senaste tiden. Som någon skrev är det mycket mer mening och effektivitet i hans passninhsspel nu än det var för bara några månader sedan.

F.ö är det skandal att Quaresma får så lite speltid. Ytterligare ett skäl till att Rijkaard inte ska vara kvar nästa säsong! Är det förresten någon som tror att Saviola får fortsatt förtroende när Kluivert blir frisk igen? Jag tror det inte...
Deportivo Ekholm
2004-03-01 17:52
Luque har kontrakt till 2010 så om Barca vill köpa honom så lär de få punga ut med en hel del. Lendoiro är inte lättlurad...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 17:15
Dani;
Du borde läsa på angående Zambrotta.
Han fick som nån annan sa sitt stora genombrott som vänsterback förra säsongen.
Han har enorm kondition, ett av världens bäst inlägg, styrka, placeringsförmåga.
Kanske det vore billigast att låta bli o värva en mittback utan köra följande lag.

Valdés
Gabri Puyol Marquez Zambrotta
Xavi Davids
Ronaldiho Iniesta Loque
Henry(inte så billig)
Barcelona Frank de Boer
2004-03-01 21:35
puyol hjärta... henry till barca när Arsenal för tillfället är världens bästa lag? nja, dream on, och äver om barcelona vinner ligan så kommer han inte att komma
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 17:15
Dani;
Du borde läsa på angående Zambrotta.
Han fick som nån annan sa sitt stora genombrott som vänsterback förra säsongen.
Han har enorm kondition, ett av världens bäst inlägg, styrka, placeringsförmåga.
Kanske det vore billigast att låta bli o värva en mittback utan köra följande lag.

Valdés
Gabri Puyol Marquez Zambrotta
Xavi Davids
Ronaldiho Iniesta Loque
Henry(inte så billig)
Annons: