/spanien/barcelona/forum/26481.aspx/spanien/barcelona/forum/26481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2004-07-09 22:05
Ibland kan man tro att Laporta & C:o fått storhetsvansinne. Visst är det bra att ha många krokar ute på marknaden, men när jag hör namn som Maniche, Baros, Costinha, Milito (nu blir jag sågad), Baptista och Luccin blir jag rejält orolig. Egentligen är det mest synd om spelaren själv som inges en förhoppning om att komma till Barca, men inte får det. Dessa spelare är helt enkelt inte tillräckligt bra för att spela i Barcelona säsong 04/05.

Barcelona juanito
2004-07-09 22:32
Patrik: Maniche har storspelat i EM och Champions League (och förmodligen också i den portugisiska ligan). Hur kan man inte vilja ha honom?? Samma sak med Costinha. Och vad är det för fel på Milito? Han har ju fått väldigt mycket beröm för sitt spel i Zaragoza. Vad förväntar du dig för spelare? Henry och Nesta eller?
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-12 14:08
Jag anser också att det behövs en duktig defensiv mittfältare.
En bra vänsterback är också väldigt viktigt, Gio är inte sådär jättebra på den positionen
Barcelona juanito
2004-07-09 21:31
Belletti: Han har inte spanskt medborgarskap men man hoppas att han får det inom kort..
Barcelona Izquierda
2004-07-09 20:13
ZonD//

"Jag tycker inte att ett lag som spelar en så anfallsglad fotboll som Barca ska behöva använda sig utav 2 Pivotes."
Hur många världslag spelar utan två pivotes? Nästan inga. Det är ingen slump. Därmed inte sagt att de både måste sakna offensiva egenskaper.

"Sen kan man ju undra vad du har emot Gerard då du ständigt verkar ignorera att han ens finns i laget."
Jag vet inte om vi för olika diskussioner här, men när jag pratar om värvningar så gör jag det för att jag anser att STARTELVAN behöver förstärkas. När truppen behöver breddas kan vi göra det med canteranos. Namnet 'Gerard' vill jag helst inte se i samma mening som ordet 'startelvan'. Han har under sin tid i Barca inte övertygat mig om att han räcker till mot de världsstjänor han ställs mot i La Liga. Han är i mina ögon en medelmåtta, och som sådan funkar han som inhoppare och utfyllnadsspelare, men när jag pratar om startelvan kommer jag att fortsätta ignorera honom.

"Mittback: Vad Rijkaard tycker och tänker bryr jag mig inte ett dugg om. Mitt inlägg gällde vad jag tycker, vilket i det här fallet är att Marquez, Oleguer och Puyol är tillräckligt för att man inte ska lägga ut 10m euro på den positionen."

Jo att det är dina egna åsikter du för fram förstår jag, men om vi ska föra en realistisk diskussion om vad truppen behöver inför kommande säsong så är det väl självklart att vi måste ta hänsyn till Rijkaard? Det är som bekant han som tar ut laget, och om vi har en spelare som uppenbart inte har hans förtroende så tycker jag det är märkligt att ignorera detta när vi resonerar kring vilka spelare som kommer att få spela och var det behövs nya spelare. Det är ungefär som att ignorera en långtidsskadad spelare (lite hårddraget, men du förstår nog principen)

"Om bara Lap-Ros-Txi kan visa lite kyla så får vi se om vi verkligen behöver en ny def."
Vi klarade inte av det med det här materialet förra säsongen, så varför skulle vi göra det nu? Först när man paniklånade Davids så började vi vinna, och då var vi redan för långt efter för att vi skulle hinna ikapp. Nu är Davids förlorad och jag förstår inte varför vi inte ska dra lärdom av förra säsongen. Vänta och se har vi provat en gång, jag vill helst inte att vi gör det igen...

Barcelona Izquierda
2004-07-09 17:19
ZonD//

Jag måste reagera lite på att du varken vill ha en ny defensiv mittfältare eller en ny mittback.

* Du vill inte ha hit nån ny def. innermitt pga att du vill se Motta där. Då vill jag påpeka att vi spelar med två stycken pivotes, och vem ska ta platsen jämte Motta då? Dessutom är det en lång säsong med många matcher och Motta kommer att få gott om speltid oavsett om vi värvar eller inte. Med tanke på vad Motta presterade den gångna säsongen, så är det kanske inte helt lyckat att lita blint på honom...

* Ingen ny mittback heller? Oleguer är ung och visserligen helt okej, men väldigt långt från världsklass. Márquez har inte Rijkaards förtroende och har dessutom inget eu-pass. Vad händer om Saviola inte får sitt? Vad händer om Rijkaard får sin vilja fram angående Baptista? Ja, då kan vi vinka adjö till Márquez som alternativ i startelvan. Vi behöver en ny mittback.

Apropå ryktena om att Chelsea inte vill ha kvar Makelele: Om, jag säger OM, det är sant så borde vi hugga direkt. Det är en drömspelare att ha i ett lag. Han gör kolossalt mycket nytta i det tysta och kan radera ut vilken världsstjärna som helst.
Valencia M.D
2004-07-10 13:38
Silvinho verkar klar enligt spansk media, han har skrivit på ett 2-års kontrakt och kostade 2 miljoner euro. Fabiano verkar vara mer osäkert.
Barcelona Zoran
2004-07-09 20:42
Sylvinho är klar för Barca! Detta innebär att vi kanske får se Gio på Davids gammla plats? Jag tycker personligen att Sylvinho är en mycket bättre vänster back än vad Gio är!

Kul att vi fått defensiva förstärkningar!
Barcelona Belletti
2004-07-09 13:42
Flippar: Giuly
Floppar: Henke eller Deco
Jompdinho
2004-07-09 20:38
Jag undrar varför cisse är med i omröstingen om vilken anfallare som man vill helst se i barcatröjan...Är inte han klar för liverpool redan????
Barcelona ZonD
2004-07-09 18:44
Izquierda:

Def.Mitt: Under den gångna säsongen klagades det en hel del på den här sidan om att det startelvan egentligen bara bestod utav 4 offensiva spelare: Dinho, Saviola, L.Garcia och Xavi (som även han var relativt defensiv. Jag tycker inte att ett lag som spelar en så anfallsglad fotboll som Barca ska behöva använda sig utav 2 Pivotes.

------Motta------
--Xavi-----Deco--

Svårt att säga om det här mittfältet är obalanserat men det är sådant man testar i träningsmatcherna. Sen kan man ju undra vad du har emot Gerard då du ständigt verkar ignorera att han ens finns i laget. Som jag sa tidigare så ser jag honom som en fullgod ersättare. Och desssutom, jag skrev att jag inte skulle klaga om det kom en BACKUP spelare till, men jag vill fortfarande att Motta ska bli den som får chansen från start.

Mittback: Vad Rijkaard tycker och tänker bryr jag mig inte ett dugg om. Mitt inlägg gällde vad jag tycker, vilket i det här fallet är att Marquez, Oleguer och Puyol är tillräckligt för att man inte ska lägga ut 10m euro på den positionen.

Självklart förstår jag att det behövs en bredd trupp, men det jag ifrågasätter är om laget verkligen kan bli ihopspelta om fler nyförvärv som går direkt in i startelvan anländer.

Är det förresten någon som känner till någon web-TV som sänder copa America?
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-09 20:05
Fabiano scora igen....vilken lirare undra om han itne har gjort lika många mål som matcher...han e bara för bra...Barca??....KOMIGEEEN!!

PS. vare nån som såg målet och kan berätta hur de va...
Barcelona Xavi
2004-07-09 19:13
Frågan är om Motta klarar att "städa" efter Deco och Xavi. Det vore nästan bättre att Deco ha en lite defensivare roll. Motta förjänar en chans men bakom honom finns bara Gerard och han en fullgod ersättare men vinner inte så mycket boll. Alternativt finns Marquez som har spelat några matcher och har varit duktig. Men då finns bara Oleguer och Puyol på mittbackarna. Därför känns en mittback som första prio nu. Milito skulle sitta perfekt och sen behövs inte så mycket mer. Jag ser gärna att Luis Fabiano kommer också.Saviola och Fabiano kommer då få rotera.
Barcelona Belletti
2004-07-09 20:28
Vet någon hur lång Etoo är och hur mycket Etoo väger? Har för mig att han är lång och kraftig. Just nu har vi inga "jättar" i vår offensiv.
Deco: Längd: 174 cm, Vikt: 73 kg
Xavi: Längd: 170 cm, Vikt: 69 kg
Giuly: Längd: 164 cm, Vikt: 64 kg
Saviola: Längd: 168 cm, Vikt: 61 kg
Ronaldinho: Längd: 181 cm, Vikt: 80 kg
Henke: Längd: 178 cm, Vikt: 75 kg
L.Garcia: Längd: 177 cm, Vikt: 67 kg

Som ni ser har vi bara en(!)spelare som är längre än 1.80 det är Ronaldinho, och som vi vet är inte hans bästa sida att nicka. Henke är nog den enda som är bra i luftrummet trots sin längd.

Så om vi bara möter ett lag som har några långa backar så är det ganska kört för oss på frisparkar och hörnor. Vi behöver långa spelare. Jag menar, jag är 13 år och är längre än Xavi,Saviola,Deco,Giuly. Okej jag är långväxt men ändå. Vi behöver en stark offensiv anfallare. Jag vet inte med Etoo och Fabiano men jag tror båda är ganska långa.

Barcelona ZonD
2004-07-09 19:29
Xavi: Visst är det omöjligt att veta om Motta kan handskas med den rollen, men samtidigt är det till stor del det som ska testas i träningsmatcher. Om bara Lap-Ros-Txi kan visa lite kyla så får vi se om vi verkligen behöver en ny def.

Jag vill verkligen ha Fabiano i Barca, men inte om följden blir att Saviola får lämna. Ett 2-manna anfall med Saviola-Fabiano skulle kunne få vilket försvar som helst att rysa. Jaja, vi får se hur det blir med den saken. Som det känns nu verkar det dock som om Saviola får lämna om en ny anfallare kommer och om så är fallet ställer jag mig tveksam till en ny 9:a
Barcelona Zebbe
2004-07-10 17:14
Vet någon något bra ställe i Stockholmstrakten där man kan köpa Barcatröjor, alternativt någon internetsida.

Barcelona Belletti
2004-07-11 13:13
Perry//
Vill du inte ha en defensiv mittfältare? Det vill jag i alla fall, sen kommer mittbacken, sen anfallaren.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-07 12:23
Hur tycker ni att Barcelona ska forma sina trupper på bästa sätt? Vilken laguppställning är att föredra som laget ser ut nu?
4-4-2 4-3-3 eller något annat förslag och ska henke spela från start eller ska han varva av saviola?
Barcelona Bopi
2004-07-12 12:39
Izquierda : jag menade inte Maniche jag pratade om Luis Fabiano!!!
Barcelona Hadilicious
2004-07-07 11:52
När börjar la liga i år?
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 09:06
Patrik Andersson//
Rüstü lär ju lämna men inget är ju tyvärr klart så vi får vänta och se innan vi säger ngt.
Riquelme tycker jag bör räknas som "våran" icke eu men självklart vill jag inte att han skall göra det.
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 08:27
Patrik Andersson//
Emerson är en brasse, alltaså inte ett eu land, man får max ha 4 spelare i ett spanskt lag (correct me if im wrong) och det har vi redan, Ronaldinho, Saviola, Marquez, Riquelme. (Rüstü?)
Men däremot ser jag gärna att Gattuso kommer om inte nu Davids eller Ballack kommer, Gattuso sliter och springer som ett djur i 90 minuter non stop och vinner boll, skulle ju vara grymt och se att Gattuso vinner bollen och bara passar till Deco / Ronaldinho.
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 07:27
Xavi//
Va i helvete! Vad fan tänker Laporta med? Varför inte bara låna ut honom i säg 2 säsonger ?!
Barcelona Xavi
2004-07-07 07:20
Aghhhrr.......Qauresmas klasoul ligger på 50 miljoner Euro!!!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-09 23:49
egentligen så är den mest kompletta spelaren på deffensiva mittfältet faktist Tiago från benfica tycker jag personligen, men det är både Barca och Chelsea som vill ha honom så vi får avvakta och se vem han väljer.
Spinbad
2004-07-07 09:19
Kom igen nu, det är Decos klasul som ligger på 50 miljoner euro, inte Quaresmas.
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 02:54
Los Culés//
Om du hade läst hela nyheten hade du sett att det stog att Barca har en klasul att utnyttja i Quaresma's kontrakt som säger att Barca får köpa tillbaka Quaresma för en förhoppningsvis billig summa.
Real Madrid Sergi Bruguera
2004-07-07 10:26
Mitt huvud har en tid plågats av frågan varför Barca släppt de två ynglingarna Nelson Pique och Cesc Fabregas. Räknades dom som för dåliga eller ville dom iväg? Båda spelar ju i ungdomslandslag så...

För att klubben ska få fram riktigt bra egna produkter tror jag definitivt att man måste ge den här typen av spelare chansen, det sänder rätt signaler till alla ungdomsspelare "Kan han kan jag" osv.

Hup!
Barcelona Los Culés
2004-07-07 00:45
Official: Quaresma Signs Five-Year Deal With Porto.

Seriöst Vafan händer trodde de va bara lån.

KAOS!!!!KAOS!!!!!
Real Madrid Ike
2004-07-06 20:07
Quaresma skriver på ett 5 års kontrakt med Porto...

Nån som är bra på spanska översätt tack :)

Quaresma, que ya ha sido presentado como nuevo jugador del Oporto, vuelve de esta forma al fútbol portugués firmando un contrato de 5 temporadas con el Oporto aunque el Barça mantendrá una opción de recompra sobre el joven jugador en caso de que lo considere oportuno.
Annons: