/spanien/barcelona/forum/26477.aspx/spanien/barcelona/forum/26477.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien rober
2004-07-17 10:22
världens vackraste stad må vara barcelona, men världens vackraste flicka är sandra.
Barcelona Nemo
2004-07-08 19:08
Chivu hade varit ngt. släng dig i väggen, samuel.
Barcelona Xavi
2004-07-16 23:40
Jag gissade på den uppställningen.
Barcelona Xavi
2004-07-16 21:24
Ike//

Du måste ha sateliten ASTRA, med Viasat har man inte den utan SIRIUS och THOR.
Barcelona Puyol_20
2004-07-08 21:29
Chivu till barca??
vad har ni läst detta påhitt???
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-16 18:36
VIll också veta vart kan man kolla på matcherna går det bara med parabol eller går det om man har digitalbox?
Barcelona Puyolinho
2004-07-15 12:47
Jag hoppas att det blir Costinha o inte Maniche
Jag gillar Costunha mer Maniche enligt min åsikt har lite kvar att lära!
Barcelona Patrik
2004-07-18 15:58
Ike

Det skulle uppskattas mycket! Jag skulle kanske kunna få in kanalen på parabolen men är man inte vän med tekniken är det nog bäst att låta bli. Följer det på forumet istället. Tack Ike!

Ronaldinho_barca: Motta kanske är lite oslipad, men att såga honom som jag tycker att du gjorde förstår jag inte. Alla har sett att killen har potential, utan Davids finns det på riktigt en plats att slåss om vilket kommer göra att Motta tränar ännu hårdare.
Barcelona Patrik
2004-07-18 15:58
Ike

Det skulle uppskattas mycket! Jag skulle kanske kunna få in kanalen på parabolen men är man inte vän med tekniken är det nog bäst att låta bli. Följer det på forumet istället. Tack Ike!

Ronaldinho_barca: Motta kanske är lite oslipad, men att såga honom som jag tycker att du gjorde förstår jag inte. Alla har sett att killen har potential, utan Davids finns det på riktigt en plats att slåss om vilket kommer göra att Motta tränar ännu hårdare.
Barcelona simao
2004-07-17 11:57
ligan börjar 29 augusti, vi inleder med bortamatch mot racing santander
Barcelona Gabriel
2005-03-13 17:29
Deco är smart. Han vet att ett hårt pressande skott lite precis utan straffområdet kan ta på en back och ställa målvakten. Jag tror inte ens att Deco siktar mot på någon speciell del i målet när han skjuter så utanför utan hoppas helt enkelt på tur att bollen ska gå in oavsett vad som händer. Deco är den som mest skjuter i vårat lag utanför straffområdet och jag tror faktiskt att han är den som skjuter mest av alla bortsett från Etoo i laget. Att han har 'gjort' 7 mål bevisar tydligt resultat det är mycket bra för en mittfältare och sen om bollen studsatt på en spelare i motstanderlaget eller inte betyder absolut ingenting så länge det blir mål.

Deco håller med om detta: "Jag bryr mig inte om 5 av mina 7 mål varit med hjälp av en försvarare, det viktiga är att det blir mål och att vi vinner" Mer tydligt och korrekt blir det inte.
Barcelona Nemo
2004-07-17 08:53
Rober: han kommer att söka sig in i banan. han kommer lämnar säkert kanten ren när silvinho eller GVB kommer i full fart.
Barcelona Ronaldinho of Barca
2004-07-16 21:35
Iår tar vi hem ligan och nästa år tar vi hem Champions league och året efter så tar vi hem ligan och cupen och året efter tar vi hem alltihopp!!! Kolla bara på vårat lag Henke , Xavi , Giuly , Sylvinho , Deco , Saviola , Valdes , Puyol , Ronaldinho och om vi nu bara köper en bra defensiv innermittfältare och en till forward så kan inget stoppa oss!!!!!
Barcelona Zlobban
2004-07-17 10:13
Hola

Jag undrar bara om nån vet var man kan få tag på spelprogrammet för 04/05...Tänkte åka ner till världens vackraste stad och kolla in hemmapremiären på Nou Camp!!
Barcelona Belletti_91
2004-07-17 14:08
Man kan inte annat än skratta åt Aftonbladet. Läs på Real Madrid delen, längst ner där så står det "Andra misslyckade stjärnlag: Barcelona". Skämtar dom?
Barcelona Nemo
2004-07-17 08:44
* kommer vi bli alltför bollkära på mitten ?
* kommer deco och dinho båda kunna spela som spelfördelare ?
* vem ska vinna bollarna på mitten ?

1: vi tappar bollen på mitten. pang! dom ställer, ett mål i baken.

2: vem ska agera spelfördelare. själv hade jag velat se Ronaldinho. deco kanske dom kan använda lite en lite mer defensiv playmaker, men är portugisen villig att inte stå i rampljuset ?

3: Nu till den stora frågan. vem ska vinna bollarna på mitten ? Xavi ? - knappast. Gerard ? -alldels för ojämn. Motta ? - duger, men vet inte om han räcker till i så många matcher.

Laporta, gör något fort!
Barcelona juanito
2004-07-16 14:53
Patrik: Baros är ju ändå rätt så mycket större än Saviola med sina 184 cm. Jämförelsen med Klose känns dock intressant. Jag vet inte riktigt vad jag tycker längre angående anfallsvärvningar. Köps ännu en anfallare så är det bara att säga adjö till Saviola. Antingen säljs han eller så blir det bänken hela säsongen..
Barcelona Tompa
2004-07-08 20:34
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta men jag tycker faktiskt det är dags att lägga allt prat om Buffon åt sidan. Visst, han är jättebra målvakt men Barca har inga målvaktsproblem längre. Buffon hade varit något att satsa på för 5-6 år sedan men absolut inte nu. Nu när Valdés verkligen blommade ut förra säsongen anser jag det vore heltokigt att värva Buffon för en hysterisk summa pengar. Dessa pengar ska naturligtvis istället läggas på att förstärka positioner i laget som verkligen behöver förstärkning.

Och att låna ut Kluivert, är det inte bättre att få honom såld så att klubben får in lite pengar?
Barcelona Tompa
2004-07-08 20:34
Relay:
Vi brukar vara överrens om det mesta men jag tycker faktiskt det är dags att lägga allt prat om Buffon åt sidan. Visst, han är jättebra målvakt men Barca har inga målvaktsproblem längre. Buffon hade varit något att satsa på för 5-6 år sedan men absolut inte nu. Nu när Valdés verkligen blommade ut förra säsongen anser jag det vore heltokigt att värva Buffon för en hysterisk summa pengar. Dessa pengar ska naturligtvis istället läggas på att förstärka positioner i laget som verkligen behöver förstärkning.

Och att låna ut Kluivert, är det inte bättre att få honom såld så att klubben får in lite pengar?
Spinbad
2004-07-16 15:13
Baros är en jävligt bra anfallare. Han har väl ändå varit ganska bra i Liverpool när han fått spela. Han vara skadad över halva säsongen i år och Liverpool hade väl en totalt genomusel tränare om man kollar hur de spelat sista åren.

Jag tror baros gjort typ 25 mål på 30 matcher i landslaget och det är ju ett ganska bra snitt. Han är verkligen ingen "dansade en sommar"-typ.

Dock kan man ju fråga sig om vi behöver honom om vi utgår från att vi spelar 4-3-3 med Guily och Ronalinho på flankerna. Då konkurrerar han med Saviola och Larsson om en (1) plats. För mig finns det viktigare positioner att förstärka.
Real Madrid Ike
2004-07-16 20:50
Mr Deco 20:
Kan du ta info på kanalen så du ser positioen, frekvens, å allt annat skit, å skriva in det här..
Testat den från fcb.dk den funkar inte.

Vore helt underbart.
Barcelona Tompa
2004-07-08 20:26
Etóo är en väldigt, väldigt bra fotbollsspelare och utan att ha sett Fabiano tror jag man får minst lika mycket valuta för pengarna för Kamerunspelaren. Etóo har det mesta och som Alx skrev - han gör mycket mål mot Real Madrid. Han har dock levererat mot andra lag med.
Real Madrid Ike
2004-07-16 17:28
Nån som vet om man kan se barcas pre-season matcher och Asia tour på nätet?
Barcelona Awinho
2005-03-13 14:29
Jag har tänkt på det tidigare och nu såg jag målen från gårdagens match: är det bara jag eller är i princip alla Decos mål skott som studsar på motståndare och ändrar riktning? Haha, är lite kul tycker jag, det funkar ju uppenbarligen (till skillnad från Márquez eviga distansskott tio meter över mål, påminner mycket om Reizigers försök tidigare säsonger) :)
Barcelona Tompa
2004-07-08 20:26
Etóo är en väldigt, väldigt bra fotbollsspelare och utan att ha sett Fabiano tror jag man får minst lika mycket valuta för pengarna för Kamerunspelaren. Etóo har det mesta och som Alx skrev - han gör mycket mål mot Real Madrid. Han har dock levererat mot andra lag med.
Barcelona Nemo
2004-07-08 18:29
ZonD, motta kan vi ha. men en spelare som vi inte har nämnt är gerard. vad tror ni om honom ? spelar enkelt, stark mentalt. härlig fotbollsspelare. ha Xavi och Motta på mitten, sedan kan man ju ha gerard med.
Barcelona Izquierda
2004-07-08 10:07
Patrik Andersson//

Det står att en representant för Luis Fabiano är i Barcelona för ett möte med Sandro Rosell. Klubben har dock begärt 20 miljoner dollar. Förutom Barca är tydligen även Porto och Milan intresserade.
Sedan pratas det om att Barca skulle kunna använda sig av Fabiano för att byta till sig Julio Baptista som är Rijkaards högsta prioritet när det gäller värvningar.
Fabiano själv uttalar sig försiktigt, men medger att det skulle vara stort att få spela med Ronaldinho.

Om jag missat eller feltolkat nåt i min översättning får ni gärna rätta mig. Jag är ingen språkmästare jag heller.
Barcelona Bopi
2004-07-08 09:31
kolla länken!! å dom vill sälja Saviola!!
Barcelona Younies
2005-03-13 14:03
Jag tyckte också att Ronaldinho var mer med i spelet..
Ni måste nog hålla med mig när jag säger att han tappar mycket i vårt spel när han spelar på vänstra kanten..där får han liksom vänta på boll..
men när han spelar centralt-in i banan-offensivt så är det han liksom som får ta hand om spelet..
Därför tycker jag rijkard bör byta spelstil till
4-3-1-2
Det skulle passa oss mycket mer tycker jag
Real Madrid Ronnie
2004-07-12 20:25
Gerrbrandt hahaha!! Killen är inte ens första valet i U21-laget, Antonsson är första mittback där!
Annons: