/spanien/barcelona/forum/26476.aspx/spanien/barcelona/forum/26476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alx
2004-07-08 15:07
Relay: Varför skulle man låna ut Kluivert när han har ett år kvar på kontraktet? Det låter som om du inte känner till detta faktum. Varför skulle man låna ut en spelare som man förlorar om ett år? Det finns ingen anledning.

Angående Buffon: Han är en mycket bra målvakt, men vi har inte målvaktskris längre! Valdés skötte sig utmärkt i fjol, liksom Jorquera. Det finns andra positioner som är mer aktuella...
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-03 10:44
Tompa:
Barca representater ska åka inom de närmaste dagarna för att förhandla med Ballack för att han sägs bli barcas nästa värvning.

Deportivo André -AsP-
2004-07-03 00:51
Med all respekt, men vad ska Barca egentligen med Deco att göra, när ni redan förfogar över världens bästa playmaker i Ronaldinho. Är det så att Barcelona vill breda sin trupp så mycket som möjligt? Dock vill Deco garanterat inte sitta på bänken.

Forca Depor
Barcelona Nemo
2004-07-08 11:14
Ronaldinho_barca/ milito, zambrotta, ballack och davids. alla dom kommer tyvärr inte att komma till oss. kommer att kosta oss allt för mkt. två spelare kommer troligtvis att komma. davids och milito, går davids, ja, då kanske ballack kommer. det är för bra för att vara sant.

äntligen får man se dinho mot världsklass motstånd. (menar då i europa) hur han klarar av att möta defensiva italienare, snabba fransmän, tuffa engelsmän. nu får vi se vad brassen går för.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-05 12:34
Kan inte Chivu vara ett bra alternativ på vänsterbacken?
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-05 00:36
jag tyckte oxå det var roligt för stunden...men om man tänker efter så var det onödigt....trist för fotbollen..
Real Madrid JLB
2004-07-05 13:13
Juanito. Det står inget alls om vilka vänsterbackar Barca är intresserade av. Marca räknar upp vilka tidningen tycker har varit EM:s bästa vänsterbackar, samt att Juanfran borde finnas tillgänglig på marknaden.

Jag tror att det finns en risk att Barca har väl många nya namn i startelvan i höst. Visst ser nyförvärven vettiga (framför allt prisvärda!) ut, men det har de gjort tidigare säsonger också, med kända resultat. Skillnaden nu är ett helhetstänkande - tränaren verkar få lov att jobba långsiktigt samt att presidenten är kompetent och går i takt med tränaren. Det som möjligen kan kritiseras är prioriteringen i värvningarna, de viktigaste posterna är kvar. Oavsett vilket lär man vara med i guldsnacket långt in i nästa säsong.
Barcelona Belletti
2004-07-10 00:19
Kolonibyte!

Sedan några år tillbaka har det varit Holland - Nu är det Brasilien.
Om Fabiano nu köps kommer vi ha 5 brassar i startelvan. Sylvinho,Belletti,Deco,Ronaldinho,Fabiano. Visserligen har Belletti italienskt medborgarskap. Deco portugsisiskt, och Sylvinho på väg att få spanskt, men alla är ursprungligen från Brasilien.

Bättre att ha världsmästar koloni än en holländs koloni.
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-08 01:03
BARCA BLOD

jag tycker oxåå att värvningen av deco va ganska bra..MEN MEN...de där var välllite ota i....OMG Xavi har varit barcas bästa/jämaste spelare med Ronaldinho Puyol....
Barcelona Tompa
2004-07-05 09:52
Tycker inte den här protesten mot Figo eller vad det nu ska kallas var ett dugg roligt. Inte för att jag tycker synd om Figo utan för att det kunde ha varit något mycket värre. Tänk om det varit en galen självmordsbombare som rusat in på planen. Det är visserligen ett extremt fall men många har varit rädda för terrordåd under turneringen.

Uselt av arrangörarna att den här personen fick springa in så. Hur vet man förresten att det var en Barcasupporter? Kan lika gärna ha varit en pellejöns som ville ha "visa upp sig" och som egentligen struntar i vilken klubb Figo spelar för.
Barcelona Tompa
2004-07-05 09:52
Tycker inte den här protesten mot Figo eller vad det nu ska kallas var ett dugg roligt. Inte för att jag tycker synd om Figo utan för att det kunde ha varit något mycket värre. Tänk om det varit en galen självmordsbombare som rusat in på planen. Det är visserligen ett extremt fall men många har varit rädda för terrordåd under turneringen.

Uselt av arrangörarna att den här personen fick springa in så. Hur vet man förresten att det var en Barcasupporter? Kan lika gärna ha varit en pellejöns som ville ha "visa upp sig" och som egentligen struntar i vilken klubb Figo spelar för.
Barcelona Cantona
2004-07-04 23:40
Kommentatorerna: "Undra om han märkte det..."
Real Betis Cantona
Cantona
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-08 18:14
Såg det på arabiska kanaler. Jäääääääääävligt fina mål faktist och inga lätta lägen.

För er aom inte såg matchen så var han överlägsen och skulle han fortsätta i barca och få spela så kommer han att bli den nya "Romareo fan eller maradona" han påminner om deras spelstil, men kanske inte lika grym men kan bli det för han är bara 22år.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-08 16:53
Fan va fina mål Saviola gjorde..
1a fick han en pass och va omringad av 3 motståndar spelare och lyckades skjuta den och göra mål
2a Nick... på ett inlägg
3e va en pass som han sköt in framför mål

Killen är skit grym, hoppas att han stannar hela kariären i Barca.
Barcelona S.W.A.T
2004-07-08 18:13
B_a_r_c_a- ja såg matchen igår på tv! Saviola måste bara stanna i barca, som han spelade igår! han var bäst på planen! jag hoppas att Saviola får stanna, vilket jag tror att han gör det oxå.....
Barcelona juanito
2004-07-08 17:31
ZonD: Barça kommer att spela runt 50 matcher denna säsong (förhoppningsvis mer..). För att lyckas måste man ha en någorlunda bred trupp. Visst, jag kan också tänka mig att Motta får speltid som defensiv mittfältare men vad gör man om han åker på en långtidsskada? Det behövs mer bredd bland dom defensiva mittfältarna..
Barcelona ZonD
2004-07-08 16:44
Mina tankar...

**Jag vill INTE ha någon ny defensiv mittfältare. Varför? Jag vill ge Motta chansen från start en hel säsong så att han kan få sitt efterlängtade genombrott. Hittills har en spelare från de egna leden slagit igenom varje säsong: Puyol,Motta,Oleguer, och nu hoppas jagatt Motta ska ta det verkliga steget. 99% härinne verkar dock inte hålla me mig :)

**Jag vill inte heller ha en ny vänsterback då jag fruktar att GVB flytas upp på mitten. Kan Rijkaard garantera att GVB sätts på bänken då kan jag tänka mig ett nyförvärv på den positionen.

**Jag vill inte heller ha ett nyförvärv på anfallssidan, då de skulle betyda att Saviola får lämna. Jag kan dock tänka mig att man värvar L.Fabiano och lånar ut ett eller 2 år för att han sedan kan ta över efter Henke.

**Inte heller vill jag ha en mittback då jag tycker att Puyol, Oleguer, Marquez sköter det där fint. Möjligen en Backup.

**Jag vill med andra ord knappast ha några fler nyförvärv Inte som går in i startelvan i alla fall. Man kan inte täcka alla behövda positioner på en och samma sommar, det blir helt enkelt inget lag utav det. Det här är vad jag tycler och många tycker säkert annorlunda.
BigBoi
2004-07-08 16:18
Hur tror ni Barca kommer ställa upp i matcherna kommande säsong?
Barcelona ZonD
2004-07-15 15:41
Inlägg raderat av redaktionen eftersom att det adresserade ett inlägg som togs bort (men ZonD har inte skrivit något olämpligt).
Barcelona Davids
2004-07-15 13:57
Kanske blir det så att Barca och Real slåss om Baros, om man får tro liverpools redaktion??? men jag antar att det inte kommer bli så.......
Spanien En kokt m bröd
2004-07-08 16:23
En stilla undran
Varför står Overmars uppsatt som anfallare på listan över "truppen"
Jag tycker att han är mer mittfältare, om än en offensiv sådan...

Barca blir än mer kul att följa den här säsongen, Jag får tacka Henke för att jag får se mer av Ronaldiho :-)
Barcelona Kim
2004-07-08 14:39
Varför i hela världen skulle vi låna ut Kluivert, en spelare som har varit hos oss i flera säsonger utan att någonsin presterat riktigt bra. Det är inte direkt så att han är purung längre.

Puyol kommer inte säljas, var har du fått det ifrån?
Barcelona Izquierda
2004-07-08 11:12
Extremebarca_boy//
Det är inte alltid man orkar översätta en hel artikel, men jag brukar försöka skriva en kort sammanfattning på svenska när jag postar en länk.

Ronaldinho_barca//
Davids är i princip klar för Inter. I övrigt ser din elva grym ut, men vi har definitivt inte råd att köpa in både Ballack, Mista, Zambrotta och Milito.
Spanien Romano Africano
2004-07-15 13:02
Jag läste på Eurosport texttv att Laporta sa att Eto'o är nästa nyförvärv till Barca. Jag hoppas han går till Barca för att jag vill gärna se en anfall med Saviola,Eto'o,Ronaldinho.

Efter Eto'o är det inte dags att köpa en mittback och nån defensiv mittfältare för offensiven är grym just nu.
Barcelona Kasra
2004-07-08 15:22
DET HAR DU RÄTT I ALX
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-08 10:14
tack för översättningen, Izquierda
Barcelona Mr.Brown
2004-07-08 11:15
Är det någon som vet när La Liga drar igång igen?
Barcelona Caspian
2004-07-15 13:13
Jag har lite svårt att förstå hur Luis Fabiano kan vara så himla poppis härinne. Jag menar, jag har själv aldrig sett honom spela och jag undrar lite hur ofta ni har sett honom. Dessutom tror jag inte på allvar att brasilianska ligans försvarare skulle vara vassare än skotska ligans och ändå är det samma människor som ratar Henke som hyllar Fabiano. Är alla brassar med nödvändighet gudar? Ett omvänt van Gaal-syndrom alltså.
Annons: