/spanien/barcelona/forum/26474.aspx/spanien/barcelona/forum/26474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol
2003-12-10 16:30
har ni läst i sportl.nu

Stoichkov ska hjälpa Barca. han ska nämligen hjälpa tränaren Rejkard för att ta laget ur krisen
det verkar att Laporta äntligen förstod att Rejkard inte är nån bra tränare

Barcelona Bopi
2003-12-07 21:04
vill vi ha Kezman eller??,,lästa att Man U vil han han nu me!!!
Barcelona Tompa
2003-12-04 10:02
Barca Barca:
Ta tillbaka Van Gaal? Är du galen? (ursäkta ordvalet). Det vore det värsta som kan hända i dagsläget. Dyker han upp igen vet jag inte vad jag gör.

Nåväl, på lördag smäller det. Det är bara att så snabbt som möjligt glömma gårdagens förudmjukelse och koncentrera sig på Realmatchen. Just nu känns det fruktansvärt tungt men man måste försöka hitta något positivt i alla fall. Frågan är vad. Ja, Real torskade ju med 4-1 mot Sevilla, vi har statistiken på Barcas sida inför lördagen. Laget kan bara inte göra två sådana plattmatcher i följd.
Real Madrid Barca 4 Life
2003-12-04 10:37
Nu tycker jag att Barcelona ska börja bygga ett nytt lag från grunden och börja med backlinjen. Lag som Milan, Valencia, Man Utd, Juventus alla dess lag har grymt starka försvar men inte lika bra anffalare bortsett Milan och Man U då.
Barcelona Tompa
2003-12-04 10:02
Barca Barca:
Ta tillbaka Van Gaal? Är du galen? (ursäkta ordvalet). Det vore det värsta som kan hända i dagsläget. Dyker han upp igen vet jag inte vad jag gör.

Nåväl, på lördag smäller det. Det är bara att så snabbt som möjligt glömma gårdagens förudmjukelse och koncentrera sig på Realmatchen. Just nu känns det fruktansvärt tungt men man måste försöka hitta något positivt i alla fall. Frågan är vad. Ja, Real torskade ju med 4-1 mot Sevilla, vi har statistiken på Barcas sida inför lördagen. Laget kan bara inte göra två sådana plattmatcher i följd.
Barcelona Barca 4 Life
2003-12-04 10:37
Nu tycker jag att Barcelona ska börja bygga ett nytt lag från grunden och börja med backlinjen. Lag som Milan, Valencia, Man Utd, Juventus alla dess lag har grymt starka försvar men inte lika bra anffalare bortsett Milan och Man U då.
Barcelona Tompa
2003-12-04 09:43
5-1 till Malagá, ilket debacle! Det är Barcas största ligaförlust sedan vi torskade med 5-0 mot Real och R. Santander säsongen 94/95. Rijkaard håller inte måttet, så är det bara (tyvärr). Men man kan inte sparka honom inför El clasicó. Det skulle bara göra mer skada än nytta inför en så viktig match.
Barcelona Tompa
2003-12-04 09:43
5-1 till Malagá, ilket debacle! Det är Barcas största ligaförlust sedan vi torskade med 5-0 mot Real och R. Santander säsongen 94/95. Rijkaard håller inte måttet, så är det bara (tyvärr). Men man kan inte sparka honom inför El clasicó. Det skulle bara göra mer skada än nytta inför en så viktig match.
Real Madrid oskarj
2003-12-10 09:20
Om inte Rijkaard börjar visa upp positiva resultat så ska han sparkas. Sen misslyckades han ju med att coacha Holland så är det knappast någon merit att skryta med.

Ronaldinho ses som en anfallare
Barcelona Tompa
2003-12-04 09:50
Ronaldinho_Eliten:
Håller med om att backlinjen verkligen behöver förstärkas och vem som än efterträder Rijkaard ska det inte vara en holländare, möjligen med undantag för Koeman. Men i så fall ska hela nuvarande Hollandskolonin bort innan dess.

Men hur kan du påstå att vi INTE behöver offensiva spelare? Kluivert och Saviola har på 14 matcfher gjort 4 mål - TILLSAMMANS! Det är ett minst sagt bedrövligt facit och håller definitivt inte för ett lag som vill vinna ligan. Jämför med våra ärkerivaler där har Ronaldo och Raul gjort 17 mål tillsamms, viss skillnad...

På lördag KRÄVER jag att Rüstü vaktar målet. En målvakt i absolut världsklass kan åmminstone ingjuta mer säkerhet i en dålig backlinje.
Barcelona Gottwald
2003-12-15 19:04
Luis Enrique och Kluvert är skadade så dom kommer inte vara med mot Murcia, Luis Enrique kommer även missa matchen mot celta
Barcelona Tompa
2003-12-04 09:50
Ronaldinho_Eliten:
Håller med om att backlinjen verkligen behöver förstärkas och vem som än efterträder Rijkaard ska det inte vara en holländare, möjligen med undantag för Koeman. Men i så fall ska hela nuvarande Hollandskolonin bort innan dess.

Men hur kan du påstå att vi INTE behöver offensiva spelare? Kluivert och Saviola har på 14 matcfher gjort 4 mål - TILLSAMMANS! Det är ett minst sagt bedrövligt facit och håller definitivt inte för ett lag som vill vinna ligan. Jämför med våra ärkerivaler där har Ronaldo och Raul gjort 17 mål tillsamms, viss skillnad...

På lördag KRÄVER jag att Rüstü vaktar målet. En målvakt i absolut världsklass kan åmminstone ingjuta mer säkerhet i en dålig backlinje.
Barcelona Barca_91
2003-12-16 21:44
ÄR DET NÅN ANNAN SOM TYCKER ATT BARCAS PUBLIK BORDE SJUNGA ELLER GÖRA NÅTT PÅ MATCHERNA DET ÄR JU DÖDSTYST NÄSTAN ELLER SÅ ÄR DET TV4+ LJUDKVALITE!
Barcelona Bopi
2003-12-03 23:39
asså det känns inte bra att tänka på lördagen!!!!
Barcelona Jairzinho
2003-12-18 15:06
Jag tycker det är omdömeslöst av Rijkaard att låta Ronaldinho och Puyol spela hela matchen mot Murcia. Båda är precis tillbaka från skada och Barça var i ledning hela matchen! Det visar vilken dålig och orutinerad tränare Rijkaard är!
Barcelona Barca Barca
2003-12-03 22:39
Det känns som om jag har ett helt berg på ryggen. Frågan är bara hur mycket vi kommer att förlora mot Real. Jag svaren ligger runt 3-0 5-0, asså vi måste vara nöjda om Barca förlorar med 1-0.

Van Gaal är bättre än Rijkaard, åtmonståne förlorade man inte med 5-1 o grejer mot skit lag som Malaga om man nu ska kalla Malaga för ett skit lag, tvärtom. Verkligen besviken och matchen på Lördag är förlorad. Om Barca hade förlorat 2-1 eller nåt sånt så kan man tänka sig det finns chans att Barca vinner Real.
Barcelona Barca Barca
2003-12-03 22:39
Det känns som om jag har ett helt berg på ryggen. Frågan är bara hur mycket vi kommer att förlora mot Real. Jag svaren ligger runt 3-0 5-0, asså vi måste vara nöjda om Barca förlorar med 1-0.

Van Gaal är bättre än Rijkaard, åtmonståne förlorade man inte med 5-1 o grejer mot skit lag som Malaga om man nu ska kalla Malaga för ett skit lag, tvärtom. Verkligen besviken och matchen på Lördag är förlorad. Om Barca hade förlorat 2-1 eller nåt sånt så kan man tänka sig det finns chans att Barca vinner Real.
Barcelona Gustaf
2003-12-05 10:36
Visst behöver laget förstärkas men köp så här vid juletid kan bli aningen panikartade. Jag tror knappast vi kan locka över spelare som Henry, Trezeguet, Emerson, Samuel andra spelare från storklubbar som har chans till titlar iår. Så det ända som gällar är köp från sämre klubbar(som oftast inte ha så många stjärnor) eller från sämre ligor. Mexès, van Buyten och Cissé skulle nog kunna tänka sig en flytt redan efter halva säsongen då dem så fort som möjligt troligen vill ut i dem stora ligorna och utvecklas.
Barcelona Naro-l
2003-12-07 16:22
(jobbar på Portsmouths redaktion) ... Såg matchen Barca- Real. Barca spelade fin fotboll. Publiken också mer diciplinerat denna gång.. Men jag kan förstå er om ni är besvikna. Detta för att Barca var det bättre laget. Men Barca har inte lika mycket självförtroende utan (guldklimpen) Ronaldinho. Med honom i spel skulle Barca säkert vinna. Saviola tillsamans med Puyol ger jag extra beröm som gjorde ett mycket bra jobb. De vann inte för att de var det bättre laget, de vann för att de utnyttjade sina lägen.
Barcelona Valdés
2003-12-09 21:57
Efter 4 års besvikelser lovade Laporta ett nytt dreamteam. Att han och vi nu står inför ett vägskäl är väl ingen nyhet. Första alternativet - vi når inte en fjärdeplats i ligan och får nöja oss med att vara ett mittenlag eftersom vi inte ges bankkrediter att köpa nya spelare för och troligt är väl då också att Ronaldinho, Puyol och Rüstü söker sig till starkare lag. Andra alternativet - 5 spelare och en tränare som idag underpresterar höjer sig ( allternativt byts ut/ersätts ) och därigenom når vi minst en fjärdeplats. Enligt mig har vi 5 svaga kort i...( spännande va ). Någon skrev att vårt anfallspar är världens bästa, jag påstår istället att ingen av våra anfallare är bland världens 25 bästa. Inte i en enda av årets ligamatcher har någon av våra forwards varit bästa forward på plan och tillsammans har de gjort 5 mål. Vidare så kan man se att Xavi inte är en värdig ersättare till Gudiola. Xavi är inte en bollvinnare eller målgörare han är inte heller en spelare som löper upp ytor eller en stor kreatör utan istället har han för vana att springa fram till bollförande back för att få en kortpassning och sedan gör han ett snabbt tillbakaspel alternativt ett lika meningslöst sidledspass. Cocu, Van Bronch och Rijkaard behöver väl inte förklaras. Viktigast nyförvärven är enligt mig en ny tränare samt en nr 9 av absolut världsklass. Att ha anfallare som gör mål och kan behålla bollen högt upp i anfallszon gör ju det självklart lättare att också försvara sig. Med så många kvalitetsspelare i en trupp är vår tabellplacering och poängskörd helt oförståelig.
Barcelona Barca_for_life
2003-12-12 13:50
Vi kommer äta brönby till frukost hehehehe

en sak när vi vinner vika möter vi då?
Barcelona Riquelme 10
2003-12-07 16:13
Barca var det bättre laget, men tyvärr så hade inte vi speciellt mycket flyt... Man kan ju barca se på Gerards chanser! Detta var försdta gången jag grät som Barca fan...

Min uppatällning till nästa match:

--------------------Rüstü----------------------
------------Cocu--------------Puyol------------
--Reizeger-----------------------v.Bronchorst--
----------------------Motta--------------------
-Quaresma-----------------------------Overmars-
----------Saviola--------------Luis Garcia-----
-------------------Kluivert--------------------

Många kommer säkert frågasätta Reizeger på kanten, men han var grym igår, dribblade bra och slog fina inlägg! Overmars var också bra! Luis Garcia på topp fungerade rätt så bra under den första halvleken! Förstår inte varför han byttes ut, han var den enda som skapade någonting under den 1:a halvleken. Quaresma var grym, men fumlade iväg bollen några gånger. Kul att Kluivert får näta i en stor match, och att det inte heller var något skitmål som han tidigare gjort under sädongen. Något offensivare uppställning än vad vi spelat med, men vi dominerade spelet under den andra halvleken när vi väl vågade gå på anfall! Xavi var jag lite tveksam över, men trots att han var bra igår är hans sidledspassningar frustrerande, så jag valde att ställa honom utanför. Spelar vi så här vinner vi! Sedan får vi ju tillbaka Ronaldinho Gaucho så klart! Då radar vi upp 3 poängare! Vi är ett lag att räkna med om några år! Tänk när bl.a Saviola och Motta utvecklas klart! Vi lär leka Real då!
Barcelona Valdés
2003-12-07 12:12
Angående Reijkaards vara eller inte så undrar jag jag bara hur många rekord han skall hinna slå innan han får gå - största förlusten på 9 år, första hemmaförlusten på 20 år.....Utöver Puyol tycker jag att Reiziger, Quaresma, Overmaars och Kluivert förtjänar överbetyg ifrån gårdagens match. Vad det gäller Xavi gör han en ok match men det är ändå förvånansvärt vad lite riktiga farligheter som skapas av honom trots att han har så mycket bollkontakt och att man i RM helt verkade strunta i honom ( medveten taktik kanske ). Många verkade tycka att Riquelme drog ned bolltempot men Xavi är väldigt mycket långsammare såväl med som utan boll. Vad det gäller Quaresma så är det stor underhållning att se honom spela, han har grym teknik och det är bara att hoppas att han fortsätter att utvecklas för då kommer han att bli hur bra som helst.
Barcelona Riquelme 10
2003-12-03 21:48
5 jävla 1! Har nog alldrig varit så här förbannad som Barca fan i hela mitt liv! För fan Rikjard varför kom du just till Barca!? Förstör för något annat jävla lag, men varför vårat!? Om detta inte är sista gången han tränar detta lag måste jag sparka sönder en dörr, vilket jag har gjort tidigare.
Kasta grishuvuderna på Rikjard istället för på Figo!

Nunca mas...
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-07 14:51
det finns så mycket att säga om gårdagens match, jag är faktist stolt villket jag inte varit på ett par år, puyol är som vanligt självaste väggen, ronaldo lyckades runda honom en enda gång, saviola påminde mig om maradona, saviola ska spela bakom forwarden, han är snabb och bra teknik, måste vara rätt vänd för att göra nåt av bollen, såg ni när han tunla zidane TVÅ ggr, helt borta. sen quaresma, han tog för sig det var bra men killen är värre än overmars han kan inte slå inlägg, tränar han på det det kommer han att bli lätt en av världens bästa.
LÅT RUSTU STÅ!!!!
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-07 20:30
el rey: du verka ha missa större delen av matchen, jag har den inspelat hemaa, jag kan skicka en kopia till dig om du vill d så. du kommer nog att ändra dina uppfattningar angående att real var välförtjänta segern..
Barcelona Gabriel
2003-12-07 14:27
Så här tycker jag!

---------------------Rustu-----------------------
-Gabri----------Puyol----Rieziger-Van Bronkhorst-
-------------------------------------------------
-Quaresma------------Motta-------------L.Garcia--
-------------------Ronaldinho--------------------
---------------Saviola-----Kluivert--------------

Tycker trots allt att van bronkhorst skötte sig Ok igår. Figo lekte inte på något sätt med honom, mycket optimistisk dock om Quaresmas framtid.
han verkar inte ha respekt för någon, och det är positivt. Han är itne rädd fr att utmana om man säger så.
Barcelona Motta
2003-12-07 14:15
JA! Äntligen har jag hittat en uppställning som kan fungera se och lär

------------------Rustu/Valdes-------------------

----------Puyol---------------Reiziger-----------

-Gabri----------------------------------O.Lopez--

--------------Xavi/Gerard-------Motta------------

---------------------Ronaldiniho-----------------

--Saviola------------Kluivert----------L.Garcia--
Barcelona Motta
2003-12-07 14:15
JA! Äntligen har jag hittat en uppställning som kan fungera se och lär