/spanien/barcelona/forum/26471.aspx/spanien/barcelona/forum/26471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spinbad
2004-07-07 12:02
Apropå Fabregas och Pique så är ju den här länken intressant.

Arsenal och United gör exakt samma sak med de italienska spelarna: ger dem en betydlgigt fetare lön och lockar med a-lagsspel snart.
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 10:03
Spinbad//
Lol, gött det, du har ingen aning om vad Quaresmas ligger på?
Barcelona Barca_91
2004-07-07 15:16
Belletti spelar högerback. Han är 28 år gammal. Kom från Villareal till Barca. Född i Brasilien, men har ett Italienskt pass, så han tar ingen icke-eu plats.
Barcelona Frazzé
2004-07-07 14:15
Jag läste ngn stanns att en ny 9a ska vara klar inom 15 dagar,ska bli spännande!
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-07 08:56
//Sir Ronaldinho
Helt rätt med max 4 spelare men Rustu lär de dumpa(100 miljoner i sjön) och Riquelme är väl utlånad, eller räknas han med ändå?
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-07-07 02:56
Håller med Alx om att man borde värva Evra, Barcelona och Monaco bör vara hydsade "kompisklubbar" nu så varför inte försöka få Evra för en relativt billig peng?
Barcelona Xavi
2004-07-09 19:38
Davids//

Henke är tyvärr för dålig för startelvan.
Real Madrid Ike
2004-07-07 11:39
Maniche och Milito är 2 andra värvningar laget behöver. En vänsterback vore ju att föredra också men men man kan inte å allt. Maniche och Milito duger gott och väl.

----------Valdes---------
Belletti--Puyol-Milito--VBH
---------Maniche--------
-------Xavi---Deco------
Giuly---------------Dinho
---------Saviola---------
Spinbad
2004-07-07 12:03
Sir Ronaldinho:
Jag har inte sett vad klasulen är för Quaresma, gissningsvis 4-5 miljoner euro eller något i den nivån.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-07 12:01
Vi måste ha Davids. Utan honomär vårat mittfält alldeles för tunt. Gör inte om Reals misstag. Man måste ha en spelande men j-ligt hårdför bollvinnare centralt.
Barcelona juanito
2004-07-09 21:30
Suuuuck! Två dåliga slutsatser kan dras av Sylvinho-värvningen (om den nu blir av).. Först och främst, Barça har blivit en brasse-koloni. För det andra innebär det väl att Mr Untouchable - GVB, får ta över efter Davids eller Cocu som destruktiv spelare. Frågan är ju bara om han kommer vara destruktiv för moståndarna eller för det egna laget.. =(
Barcelona Rivald0
2004-07-06 23:12
asså tycker synd om Quaresma, jag gilla han..tycker vi borde ha lånat ut honom inte sålt ffs..
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-07 12:01
Vi måste ha Davids. Utan honomär vårat mittfält alldeles för tunt. Gör inte om Reals misstag. Man måste ha en spelande men j-ligt hårdför bollvinnare centralt.
Barcelona Davids
2004-07-09 23:25
Tyvärr har jag ingen koll på hur varken Milito eller Luis Fabiano är som spelare är det någon som kan informera mig om det???
Barcelona ZonD
2004-07-07 10:34
Sergi Bruguera: Det är ett mysterium för oss alla. Dock är det så att dessa spelare har ett så kallat ungdomskontrakt, vilket innebär att vilken klubb som helst kan erbjuda ett kontrakt till spelaren och tackar han JA så är överg¨ången klar. Klubbledningen kan egentligen inte göra någonting åt detta. Sorgligt är det och jag hoppas att båda dessa komer tillbaka nångång för at spela i Barca.
Barcelona Holländaren
2004-07-07 10:56
Känns som en underlig värvning det här.
Reiziger sticker - jaha, då ringer vi Beletti.
Kluivert sticker - jaha, då ringer vi Larsson.
Luis Enrique sticker - jaha, då ringer vi Giuly.
Cocu stciker - öhh, öhh, ja då ringer vi Deco...

Hur tänker Barcelonaledningen?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-07 06:45
Om vi ska ha en bra bollvinnare varför inte Emerson (även om han bara verkar vill flytta till juventus)eller Gattuso eller kanske Vieira men det är nog bara att drömma!
Ballack är väl mer realistiskt. Även om en mittback skulle vara mer på sin plats att införskaffa
Barcelona Tompa
2004-07-09 17:31
Izquierda:
Instämmer till 100 %. Vi behover verkligen både en mittback och en defensiv mittfältare. Stämmer det att Chelsea är villga att sälja Makalele så borde Laporta slå till! Tror även Makalele gärna flyttar till Barca - han är säkert sugen på att ta revansch mot Real...
Barcelona Davids
2004-07-09 19:29
Xavi/ undrar var henke tog vägen i din startelva???
Barcelona Tompa
2004-07-09 17:31
Izquierda:
Instämmer till 100 %. Vi behover verkligen både en mittback och en defensiv mittfältare. Stämmer det att Chelsea är villga att sälja Makalele så borde Laporta slå till! Tror även Makalele gärna flyttar till Barca - han är säkert sugen på att ta revansch mot Real...
Barcelona Davids
2004-07-09 18:11
Ronnie/ har Luis Fabiano EU-pass??? är också nyfiken på hur han är som spelare eftersom jag aldrig sett honom spela!!!
Barcelona Patrik
2004-07-09 22:05
Ibland kan man tro att Laporta & C:o fått storhetsvansinne. Visst är det bra att ha många krokar ute på marknaden, men när jag hör namn som Maniche, Baros, Costinha, Milito (nu blir jag sågad), Baptista och Luccin blir jag rejält orolig. Egentligen är det mest synd om spelaren själv som inges en förhoppning om att komma till Barca, men inte får det. Dessa spelare är helt enkelt inte tillräckligt bra för att spela i Barcelona säsong 04/05.

Barcelona Patrik
2004-07-09 22:05
Ibland kan man tro att Laporta & C:o fått storhetsvansinne. Visst är det bra att ha många krokar ute på marknaden, men när jag hör namn som Maniche, Baros, Costinha, Milito (nu blir jag sågad), Baptista och Luccin blir jag rejält orolig. Egentligen är det mest synd om spelaren själv som inges en förhoppning om att komma till Barca, men inte får det. Dessa spelare är helt enkelt inte tillräckligt bra för att spela i Barcelona säsong 04/05.

Barcelona juanito
2004-07-09 22:32
Patrik: Maniche har storspelat i EM och Champions League (och förmodligen också i den portugisiska ligan). Hur kan man inte vilja ha honom?? Samma sak med Costinha. Och vad är det för fel på Milito? Han har ju fått väldigt mycket beröm för sitt spel i Zaragoza. Vad förväntar du dig för spelare? Henry och Nesta eller?
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-12 14:08
Jag anser också att det behövs en duktig defensiv mittfältare.
En bra vänsterback är också väldigt viktigt, Gio är inte sådär jättebra på den positionen
Barcelona juanito
2004-07-09 21:31
Belletti: Han har inte spanskt medborgarskap men man hoppas att han får det inom kort..
Barcelona Izquierda
2004-07-09 20:13
ZonD//

"Jag tycker inte att ett lag som spelar en så anfallsglad fotboll som Barca ska behöva använda sig utav 2 Pivotes."
Hur många världslag spelar utan två pivotes? Nästan inga. Det är ingen slump. Därmed inte sagt att de både måste sakna offensiva egenskaper.

"Sen kan man ju undra vad du har emot Gerard då du ständigt verkar ignorera att han ens finns i laget."
Jag vet inte om vi för olika diskussioner här, men när jag pratar om värvningar så gör jag det för att jag anser att STARTELVAN behöver förstärkas. När truppen behöver breddas kan vi göra det med canteranos. Namnet 'Gerard' vill jag helst inte se i samma mening som ordet 'startelvan'. Han har under sin tid i Barca inte övertygat mig om att han räcker till mot de världsstjänor han ställs mot i La Liga. Han är i mina ögon en medelmåtta, och som sådan funkar han som inhoppare och utfyllnadsspelare, men när jag pratar om startelvan kommer jag att fortsätta ignorera honom.

"Mittback: Vad Rijkaard tycker och tänker bryr jag mig inte ett dugg om. Mitt inlägg gällde vad jag tycker, vilket i det här fallet är att Marquez, Oleguer och Puyol är tillräckligt för att man inte ska lägga ut 10m euro på den positionen."

Jo att det är dina egna åsikter du för fram förstår jag, men om vi ska föra en realistisk diskussion om vad truppen behöver inför kommande säsong så är det väl självklart att vi måste ta hänsyn till Rijkaard? Det är som bekant han som tar ut laget, och om vi har en spelare som uppenbart inte har hans förtroende så tycker jag det är märkligt att ignorera detta när vi resonerar kring vilka spelare som kommer att få spela och var det behövs nya spelare. Det är ungefär som att ignorera en långtidsskadad spelare (lite hårddraget, men du förstår nog principen)

"Om bara Lap-Ros-Txi kan visa lite kyla så får vi se om vi verkligen behöver en ny def."
Vi klarade inte av det med det här materialet förra säsongen, så varför skulle vi göra det nu? Först när man paniklånade Davids så började vi vinna, och då var vi redan för långt efter för att vi skulle hinna ikapp. Nu är Davids förlorad och jag förstår inte varför vi inte ska dra lärdom av förra säsongen. Vänta och se har vi provat en gång, jag vill helst inte att vi gör det igen...

Barcelona Izquierda
2004-07-09 17:19
ZonD//

Jag måste reagera lite på att du varken vill ha en ny defensiv mittfältare eller en ny mittback.

* Du vill inte ha hit nån ny def. innermitt pga att du vill se Motta där. Då vill jag påpeka att vi spelar med två stycken pivotes, och vem ska ta platsen jämte Motta då? Dessutom är det en lång säsong med många matcher och Motta kommer att få gott om speltid oavsett om vi värvar eller inte. Med tanke på vad Motta presterade den gångna säsongen, så är det kanske inte helt lyckat att lita blint på honom...

* Ingen ny mittback heller? Oleguer är ung och visserligen helt okej, men väldigt långt från världsklass. Márquez har inte Rijkaards förtroende och har dessutom inget eu-pass. Vad händer om Saviola inte får sitt? Vad händer om Rijkaard får sin vilja fram angående Baptista? Ja, då kan vi vinka adjö till Márquez som alternativ i startelvan. Vi behöver en ny mittback.

Apropå ryktena om att Chelsea inte vill ha kvar Makelele: Om, jag säger OM, det är sant så borde vi hugga direkt. Det är en drömspelare att ha i ett lag. Han gör kolossalt mycket nytta i det tysta och kan radera ut vilken världsstjärna som helst.
Valencia M.D
2004-07-10 13:38
Silvinho verkar klar enligt spansk media, han har skrivit på ett 2-års kontrakt och kostade 2 miljoner euro. Fabiano verkar vara mer osäkert.
Barcelona Zoran
2004-07-09 20:42
Sylvinho är klar för Barca! Detta innebär att vi kanske får se Gio på Davids gammla plats? Jag tycker personligen att Sylvinho är en mycket bättre vänster back än vad Gio är!

Kul att vi fått defensiva förstärkningar!
Annons: