/spanien/barcelona/forum/2647.aspx/spanien/barcelona/forum/2647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-04-30 21:29
Spanska domare, noll spelförståelse men älskar att stå i centrum
2015-04-30 21:27
Stackars Rayo...

Negredo står offside, går mot bollen, men i sista stund tar han ett steg åt sidan och screenar bort en Rayoförsvarare. Bollen rinner då igenom och en Valenciaspelare kommer fri vilket gör att Morcillo måste fälla honom i friläge.

Utvisning och Parejo gör mål på den efterföljande frisparken.

Och nu får även Paco Jemez se resten av matchen från läktaren...
Barcelona Canaletes
2015-04-30 21:22
@Davids3:

Om jag ska vara ärlig så tror jag att Messi släppte den målet just för att Suárez var bredvid.
Minns att den perioden så skrevs det mycket om Suárez form och han hade mycket press på sig att börja leverera.
Barcelona Gabriel
2015-04-30 21:11
Hoppas verkligen inte att Negredo spelar mot Madrid. Han är verkligen helt värdelös!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2015-04-30 21:03
Verkar som vi blir precis lika förvånade varje gång Cristiano Ronaldos ego visar vad det går för. Och kollektivt måste skriva av oss, i ett tonläge som kan liknas vid föraktfull förtjusning. Men vi måste väl ändå samtidigt hålla huvudet kallt och i minnet, att portugisen trots allt två år i rad faktiskt har utnämnts till vår planets främste enskilde spelarrepresentant, i vad som med rätta räknas som världens största LAGSPORT. Ett konstaterande som borde få oss att tänka efter lite grann. Ty att en obotlig fullblodsegoist verkligen ens skulle kunna komma ifråga för en sådan ärorik titel, borde väl falla på sin egen orimlighet? Det vore på sitt sätt lika ologiskt och motsägelsefullt som att utse en galopperande travhäst, till jordklotets bäste kusk.
2015-04-30 20:52
Förlorar Valencia idag lär inte Diego Alves sova särskilt gott i natt. Vilken tabbe.
Barcelona Maestro Xavi
2015-04-30 20:41
Barca F, AKA Rayo leder 1-0 mot valencia. Hoppas det gör att dom vill slå real hårdare då!
Barcelona Mdawg
2015-04-30 20:12
Davids3,

Pausa direkt i videon, på 00:00, där ser du hur Messi kommer in i läget efter Neymar redan avlossat skottet. Se att Messi är bakom flera spelare och ser en spelare snett längre fram vid Neymar, åt det hållet Messi även har blicken åt. Omöjligt att han tror att han är offside där, och lägg därtill till att det är Messi med sin makalösa spelförståelse vi talar om. Jag säger, inte en chans att han trodde han var offside. Det där är fullkomligt medvetet och otroligt fint gjort..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-30 19:34
Treyh

hahahaha hur kunde jag missa den:D:D:D

det var verkligen WTF maaaan hahahaha
Barcelona Barcelonistas
2015-04-30 19:22
Kan fan inte skriva idag. Menar att Ronaldo blir sur på pipita.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-30 19:21
Haha så blir han sur på Ronaldo? Detta e barnsligt men måste bara använda det. LOL
Barcelona Treyh
2015-04-30 19:13
@KiNg-PuYi:

Hahaha kolla in Benzemas reaktion vid 27 sec
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-30 18:53
hahahaha den här är bäst.
Barcelona Davids3
2015-04-30 18:43
@Ronaldinho10yElfenomeno9:
Om vi ska vara helt ärliga så tror jag Messi släppte den och gjorde sådär med händerna då han trodde han var offside. Men tror ändå att han hade släppt den vilket fall som när han såg att bollen gick mot Suarez..
Barcelona Smogen
2015-04-30 18:39
@Júnior.:

Sjukt att förmodligen 8 spelare i den startelvan kommer vara utbytta till mötena mot Bayern som vi har nu. Dessutom är väl alla åtta spelare förutom möjligen Xavi en förbättring.

Sjukt att det är
Barcelona Davids3
2015-04-30 18:39
@L.A.M Nr 10:

Nej, Pogba som gäller.
Barcelona Maestro Xavi
2015-04-30 18:29
fatality!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2015-04-30 18:25
Sen en annan sal jag vill ta upp. Jag förstår inte idioter som påstår att Real ska ha något övertag mot oss? Snälla vilket övertag? 4 senaste clasico mötena i ligan så har vi 3 vinster medan Smutslaget bara har 1 vinst mot ett Barca som var långt ifrån någon bra form. 7-8 år 1 ligatitel trots flera miljarder kr på spelar köp...
Barcelona Barcelonistas
2015-04-30 18:16
Klart Ronaldo surar, han vet att han aldrig kmr kunna slå Messis rekord på 50 mål under en säsong.
Barcelona Kröjf
2015-04-30 18:03
Chrisicito Jag beundrar dig som kan se en semifinal i Champions League med Barca, tillsammans med en som håller på motståndarlaget. Skulle aldrig kunna utsätta mig för något dylikt. Faktum är att jag inte ens klarade av att se semifinalen i Sydafrika - VM mellan Spanien och Tyskland på "hemmaplan", eftersom min sambo hade haft den dåliga smaken att bjuda hem "vänner" som höll på Tyskland. Tog bilen i rent vredesmod ut till vår stuga och såg matchen där istället. Fullt medveten om att krogarna var fulla av folk, som inte skulle hålla på ett landslag som i stort sett var lika med FC Barcelona (förutom lite utfyllnad från Real Madrid och nåt lag till). Glömmer aldrig när Puyol med full kraft nickade in målet på hörna. Befann mig mitt i skogen och skrek som en galning: Puyol!!!, Puyol!!!!, Puyol!!!, Puyol!!!!!!! När matchen var över och Spanien klara för final gick jag ut och tog en cigg (har slutat nu..) Ser då tre vildsvin i ögonvrån, mindre än femtio meter ifrån mig. Och fortsättningen är sann hur otroligt den än kan tyckas. Nästa dag var Xavi (finns bara en) citerad i Aftonbladet, där han påstods ha sagt att Puyol är precis som ett "vildsvin" när han sätter den sidan till. Som sagt, en helt sann historia. Och jag blir hellre "jagad" av vildsvin än ansluter till fårskocken i vitt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-30 17:56
Ali G Gundogan är en av mina absoluta favorit-mittfältare och hans spelstil är väldigt lik Xavis. Han har visat att han håller på den högsta nivån, och då ska det sägas att Dortmund inte direkt är ett spelande lag. I Barca skulle han förmodligen höja sig. Jag säger go for it, få hit han i januari!
Barcelona Júnior.
2015-04-30 17:44
@Pep.G "Can you believe this guy":
Inte direkt, men i länktipset hittar du startelvan vi ställde upp med mot Bayern på Camp Nou. Vi saknade bl. a Messi, Busquets, Mascherano, Alba etc.
Barcelona Cule4life
2015-04-30 17:27
Ligan blir jävla tajt, vi har inte ens råd att kryssa. Tappar real en match bara så är ligan i jamn, men vi måste utgå från att vi måste vinna alla matcher och varje match är viktigare än en cl semifinal då ligan måste måste till Kataloniens stolthet
Barcelona Chrisicito
2015-04-30 17:05
Var Alba verkligen borta? Var det inte i returmötet Alba kastade bollen på Robben?

De mötena var hemska! Första kollade jag med en svensk/tysk kompis som höll på Bayern. Jag var så irriterad första matchen. Om det var Barca som skulle fått de felaktiga målen godkända hade det blivit ett ramaskri bland endel, och vi hade nog fortfarande kunnat få höra om det. Hade det inte blivit 4-0 i första matchen så tror jag knappast Barca förlorat så stort i returen.

Aja, nu får det vara dags för upprättelse!
Barcelona Ali G
2015-04-30 16:57
Nu är det bekräftat att Gundogan inte förlänger med Dortmund och med tanke på att hans kontrakt går ut nästa sommar så kommer han inte vara så dyr. Personligen tycker jag att han skulle vara den perfekta ersättaren för Xavi då de är väldigt lika i sin spelstil
Barcelona Kröjf
2015-04-30 16:55
Pep.G "Can you believe this guy Du frågar om nån kommer ihåg hur Barcas skadelista såg ut för två år sen. På "rak arm" så minns jag att kapten Puyol var satt ur spel. Både Busquéts när han var som allra bäst/betydelsefull och världens främste fotbollsspelare Messi medverkade i den första matchen mot Bayern, trots skador . Samtliga nämnda var borta i returmötet hemma. Så också Jordi Alba (avstängd). Inga dussinlirare precis. Om jag nu minns rätt.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-30 16:47
Arbeloa: "I'm not upset about Ronaldo's reaction after my goal."
"It just shows you his ambition to score. No one can be upset about that. He's fighting with Leo Messi for the Pichichi."

.....Ego
Barcelona DM1982
2015-04-30 15:54
Franck Ribéry couldn't complete the running trainings yesterday and will not be ready in time to face Barça [Kicker]
Barcelona Deulofeu
2015-04-30 15:43
Sjukt kul att vara Cule nu...

Inte många matcher kvar på säsongen varje match ger nästan en titel.

Tillsammans med Tjuvens är vi enda laget som kan vinna en trippel!

Barcelona Deulofeu
2015-04-30 15:42
Tycker det är helt rätt att Denis Suarez stannar ett år till i Sevilla så han kan blomma ut rejält just nu skulle han inte få spela tillräckligt mycket då både Rafinha och S.Roberto spelar allt mer.

De korta inhoppen är vikta åt Samper och Halilovic i min bok om de båda stannar.
Annons: