/spanien/barcelona/forum/26469.aspx/spanien/barcelona/forum/26469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-07-10 11:30
Dani:
Håller med om att Ballack verkligen är en spelare jag också skulle vilja se i Barca - oerhört bra både offensivt OCH defensivt! Tyvärr verkar ju Bayern helt ointresserade av en försäljning. Milito hade varit en kanonförstärkning i mittförsvaret.

Vissa uppgifter gör ju gällande att Fabiano nästan är klar. Jag tycker man borde satsa på defensiven istället nu. Skulle det ändå finnas pengar kvar (vilket jag tvivlar på)så ska ytterligare en anfallare införskaffas. Jag tror Henke kommer lyckas riktigt bra och Saviola gör utan vidare 20 ligamål om han får förtroende från Rijkaard. Men vi har ändå inte så många "renodlade" anfallare. Hur blir det med Sergio Garcia nästa säsong? Blir han kvar eller lånas han ut?
Spinbad
2004-07-01 19:57
Rille:
Haha, jo han kan ju spela det på Championship manager. Ring Reijkard någon!

Sport skriver att Tiago Cardoso från Benfica är aktuell som defensiv mittfältare, han har jag aldrig sett spela och vet knappt något alls om honom. Någon som vet mer?

Saviola gjorde mål mot Peru då Argentina vann med 2-1.

Quaresma verkar vilja stanna i spanska ligan och ska prata om det med Laporta enligt el mundo deportivo.

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-10 13:27
------------------Valdes---------------------
--Belletti--Puyol-Marquez--Silvinho/Zambrotta--
-------------Motta--------Xavi---------------
---Giuly-----------------------------rdinho----
-------------------DeCo---------------------
----------------Saviola/Henke/Fabiano----------------
perry
2004-07-01 19:42
Tror inte alls på Valencia nästa säsong, menar Liverpool kommer förmodligen att köpa upp deras bästa spelare.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-10 13:28
Silvinho och fabiano klara ???
Barcelona Davids
2004-07-10 12:00
ZonD//här har du en till länk du kan kolla in när det gäller Luis Fabiano!!!!!!!!här e ännu en länk:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=285964&previousRenderType=6
Barcelona Belletti
2004-07-10 13:25
Nu har jag ändrat.
Men det verkar som att vi är på väg mot 4-2-3-1 igen.
Barcelona Izquierda
2004-07-10 17:54
BARCA BLOD//

Det var inte alls särskilt många år sedan Barca spelade med trebackslinje, och jag skulle definitivt inte säga att det gick bra.
Real Madrid Dani
2004-07-10 10:50
Majsan!
Tyvärr tror jag inte på Barca nästa säsong. Dels tar det tid att spela in så många nya spelare, dels är defensiven eftersatt (Oleguer, GvB, Marquez, Gerard imponerar inte på mig som material för startelvan) och dels är Samuel ligans bästa värvning hittintills. Kommer dessutom en pivote till los Merengues blir de svårslagna... Tror även att Valencia blir oss övermäktiga. Tyvärr.

Vi har gjort flera bra förstärkningar offensivt, men ännu ingen defensiv. Värvningen med Sylvinho förstår jag inte över huvud taget, är det månne för att är brasse? Känns inte bra att han ska få speltid på Oscars och Navarros bekostnad - för gunstlingen GvB blir knappast petad av Rijkaard...
Barcelona Dani
2004-07-10 10:50
Majsan!
Tyvärr tror jag inte på Barca nästa säsong. Dels tar det tid att spela in så många nya spelare, dels är defensiven eftersatt (Oleguer, GvB, Marquez, Gerard imponerar inte på mig som material för startelvan) och dels är Samuel ligans bästa värvning hittintills. Kommer dessutom en pivote till los Merengues blir de svårslagna... Tror även att Valencia blir oss övermäktiga. Tyvärr.

Vi har gjort flera bra förstärkningar offensivt, men ännu ingen defensiv. Värvningen med Sylvinho förstår jag inte över huvud taget, är det månne för att är brasse? Känns inte bra att han ska få speltid på Oscars och Navarros bekostnad - för gunstlingen GvB blir knappast petad av Rijkaard...
Barcelona Izquierda
2004-07-01 23:13
En gång för alla:

Ludovic Giuly är en V-Ä-R-L-D-S-S-T-J-Ä-R-N-A!
Han är en av de 2-3 bästa i världen på sin position.
Nu får det vara sluttvivlat.
Barcelona Barca_91
2004-07-01 19:32
Nu börjar jag bli riktigt orolig!
Vi saknar en defensiv mittfältare av klass (nej Motta räcker inte till) vi saknar även en mittback som är Champions League klass.

Även många här tycker Davids inte borde få chansen i Barca efter det han gjort, så måste vi köpa honom om vi inte köper en minst lika bra spelare på hans position.
I Expressen stog det att EMD hade satt Xavi som defensiv mittfältare i en trolig uppställning inför nästa säsong. Det går bara inte om man ska vinna ligan,cupen eller Champions League.

Mittbacken Oleguer tror jag inte kommer klara Champions League. Men ligan kan han klara. Marquez skulle jag faktiskt tro skulle klara spela mittback i Champions League bara han får lite speltid.

Känns väldigt oroligt då det knappt ryktas om nån defensiv spelare...
Barcelona JAG
2004-07-02 01:02
Barcelona juanito
2004-07-02 01:06
Läste expressen-artikeln. Faaaan vad härlig inställning Henke har! Jag har faktiskt svårt att se att han kommer att misslyckas. Känns som att han och Kluivert är varandras motsatser just nu..
Barcelona juanito
2004-07-04 18:54
ZonD: Jag tycker att det nästan bara verkar vara hörnor som Henke gör mål på ;-)

Oleguer är för övrigt 188 cm lång. Det är knappast en nackdel i hans huvudspel..
Spinbad
2004-07-01 18:06
TT artikel om Barcelona.
Inte särskilt mycket bättre än aftonbladets dock...
Barcelona ZonD
2004-07-04 17:14
Frazzé: Lite svårt att svara på det innan presntationen ens har varit ;)
Barcelona Alx
2004-07-01 13:47
Läste en artikel om Davids på Sport.es, han är helt otrolig! Först säger Davids att han tänker lämna besked om sin framtid innan EM börjar. Han håller inte det löftet och lovar istället att lämna besked när EM är över. Inte heller det löftet håller han! Nu säger han att han lämnar besked efter sin semester (som är på tre veckor?). En sån spelare kan man inte ta på allvar. Jag ogillade Davids redan tidigare, men nu vill jag absolut INTE se honom i Barcelona.
Barcelona Frazzé
2004-07-04 17:03
vilket nr kommer deco få!?
Jompdinho
2004-07-15 00:16
La Belleza Blanca: Det var inte det jag jämförde eftersom du inte har varit med i diskussionen om ballack som "defensiv mittfältare" i barca eller icke så du fattade lite fel....Det jag menar var att Real hade ingen stabil backlinje förra året med tanke på att dom hade beckham som lite mer defensiv och det gick ju inte bra eftersom beckham är en rätt så offensiv spelare så krävs det bra backlinje.I med att barca anser jag har starkare backlinje i år än vad Real hade förra året så därför vore det perfekt med ballack i en "beckhamroll". Jag tycker personligen att beckham gjorde en bra säsong förra året.Jag tror att ballack skulle göra succe i den rollen.
Champions League grupperna lottas tror jag någon gång i mitten på augusti.Vet ej exakt datum
Barcelona Jairzinho
2004-07-04 19:24
Nej, nej, nej! Deco verkar vara väldigt nära att skriva på nu, inte bra alls. En offensiv mittfältare är inte precis vad vi behöver för tillfället.
Känns bara frustrerande att älta om dom här jävla transferryktena hela tiden, känns ju som man blir besviken varje gång ändå...
Barcelona ZonD
2004-07-04 16:02
juanito: Anledningen till att jag inte gillar tribalfootball är främst att de ständigt tar saker och ting för givna. De vill vara först med de stora nyheterna och gissar sig därför till att någon affär är "helt klar". Kan dock tona ner min egen kritik lite och erkänna att den har blivit flera klasser bättre på senare tid.
Barcelona juanito
2004-07-04 15:51
Tribalfootball är inte så dåliga. Dom är mer uppdaterade än exempelvis planetfootball eller soccerage. Dom spanska rykten som förekommer är ofta hämtade från Marca..
Barcelona Frazzé
2004-07-04 19:14
ZonD//

Håller med,tycker vi saknar en riktig huvudspelare speciellt i backlinjen
Barcelona ZonD
2004-07-04 19:29
Juanito: Henke vinner sällan luftdueller och det är det jag saknar i Barca. Skulle vara kul att höra några exempel där Henke gjort mål på hörna (med huvudet alltså, och jag vill inte höra några matcher mot typ Dundee eller Aberdeen).
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-15 19:48
Det har snackats att Dinho kanske ska bli kapten i laget, men det finns väl bara än som "ska" vara kapten nästa säsong Puyol. Eller? Knappast någon annan än de två som det står imellan. Henke kanske...
Barcelona Alx
2004-07-04 17:47
Izquierda: Jag läste idag att Iniesta och/eller Sergio García skulle kunna gå till Mallorca som lån i och med en eventuell affär om Etoo. Det är troligen bara ett tomt rykte, men det vore inte så dumt med tanke på hur Mallorca spelade i fjol. Iniesta skulle troligen bli ordinarie inom kort vilket han inte kommer att bli i Barcelona. Med andra ord hoppas jag att Iniesta inte spelar i Barça nästa säsong trots att jag tycker att han är vår (överlägset) största talang. Men vad hjälper det Iniesta att han är en stor talang om han inte får spela? Men Iniesta får absolut inte säljas.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-15 18:19
Är det nån som hört något om Rüstü? Verkar lungt runt han. Ska inte Barcelona försöka sälja honom snart..Även om han är en bra målvakt har han knappast chans annat än till tredje keeper. Så försök få in lite pengar för han istället.
Barcelona S.W.A.T
2004-07-04 15:09
vill inte Rijkard ha Saviola kvar i barcelona? vem fan tror att Rijkard TÖNTEN är!!! jag har skat det innan och säger det igen, att Rijkard kommer att försötra hela barcelona så längge han finns i barcelona! tänk er bara vilka spelare han själv som ville ha typ henke o gulyi och han fick dom, men ni så vill han sälja Saviola! Barca ledningen vakna upp för helvete
Barcelona Barca_91
2004-06-30 18:23
Angående websidan har jag nu ändrat färger mm. Men jag har bara skrivit om historian som tog 1,5 timme och skriva.

Jag har även bytt namn på sidan, eftersom den andra krångla.
Vad tycker ni så långt?
Jag ska sen skriva om Camp Nou,Antal titlar,spelarna,Hans Gamper,Nyheter mm så det är långt ifrån klart ;)
Annons: