/spanien/barcelona/forum/26468.aspx/spanien/barcelona/forum/26468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-07-15 09:50
Jag tror inte Saviola kommer lämna Barca och i så fall flyttar han knappast till England som flera här redan påpekat. Saviola är en mycket vass målgörare men han måste få mer förtroende från Rijkaard och inte lämnas isolerad ensam på topp. "Kaninen" är sannerligen inte rätte spelaren att ensam på topp stångas med stora mittbackar.
Barcelona Xavi
2004-07-15 21:07
Spinbad
2004-07-01 11:54
Aftonbladets omdöme om Saviola:
Namn: Javier Saviola

Kommentar: Anses vara oerhört egoistisk i sitt spel, och har därför fallit i onåd hos tränaren Frank Rijkaard. Skjuter alltid, passar aldrig. Bänkades under delar av förra säsongen när målproduktionen droppade."

Vilken tidning...

Förövrigt läste jag i någon artikel i el mundo deportivo igår att en defensiv mittfältare inte var prioriterat. Motta och Gerard duger där enligt klubbledning och Reijkard.
Sevilla Nyberg
2004-07-01 11:36
rille//
Giuly är bättre än en överåldrad figo på kanten.

Ville så gärna se Giuly i Arsenal-tröjan men så fick det inte bli ;C
Barcelona Kasra
2004-07-15 20:55
puyol kommer att nog att bli kapten eller Ronaldinho kanske men mest tror jag på puyol han brukar aldrig försvinna i matcherna där emot gör ronaldinho det
Barcelona Tompa
2004-07-01 09:52
Guily en medelmåtta? Knappast, han var säsongen som gick en av de bästa spelarna i hela C.L. Att kalla honom en medelmåtta är verkligen inte seriöst...
Barcelona Andreas
2004-07-01 11:58
Nä, Giuly är verkligen ingen medelmåtta. Han är däremot en mycket bra värvning. Giuly kommer att avlasta Dinho och detta kommer att innebära att inte allt spel kommer att gå igenom brassen och Barça blir mindre lättlästa. Verkligen en bra värning för ganska lite pengar. Bra jobbat Barça!

Barcelona Tompa
2004-07-01 09:52
Guily en medelmåtta? Knappast, han var säsongen som gick en av de bästa spelarna i hela C.L. Att kalla honom en medelmåtta är verkligen inte seriöst...
Barcelona Andreas
2004-07-01 11:58
Nä, Giuly är verkligen ingen medelmåtta. Han är däremot en mycket bra värvning. Giuly kommer att avlasta Dinho och detta kommer att innebära att inte allt spel kommer att gå igenom brassen och Barça blir mindre lättlästa. Verkligen en bra värning för ganska lite pengar. Bra jobbat Barça!

Barcelona Fedor
2004-06-30 23:21
Deco vilken filmare! Det värsta jag någonsin sett.
Barcelona Valdés
2004-07-15 16:06
ZonD; jag delar Caspians åsikt att det är en absolut nödvändighet att värva en spelare som är lik Davids i spelsätt, alltså en spelare som i huvudsak verkar spelförstörande högt upp i banan. Rijkaard har upprepat att Motta kommer att ta över Cocus städgummeroll ( och som alternativ till honom har vi även Gerard och Marques ). Till skillnad från Dig föredrar jag därför ex Maniche framför Costinha då jag tycker att den förstnämnda är mer lik Davids och den senare mer lik Cocu i spelsätt.

Väljer man att förutsätta att Rijkaard ljuger och inte kommer att ge Motta chansen så delar jag din åsikt att en högklassig rent defensiv mittfälltare värvas.
Barcelona JAG
2004-07-15 01:58
Henke dumpar Barça och fotbollen... :)
Atlético Saravakos
2004-07-16 00:49
Nån av er som vet vad som händer med Riquelme? Har hans lån till Villareal avslutats?
Barcelona Skarpheden
2004-06-30 19:27
Nåja, ja tycker Gabri verkar vara en hyvens kille, en som kämpar för sitt lag och som och som inte tänker tanken att gnälla. Men blev han inte uttagen i landslaget för just dessa kvaliteter? När han stormar fram på högerkanten hoppas jag alltid att han ska få till ett perfekt inlägg eller rent av ett mål. Rätt ofta blir det en tjongare som kan hamna lite var som helst. Trots det tär han den spelare jag skulle bjuda på en öl om jag fick chansen.

Konkurrens är rätt nödvändigt. Patrik Andersson sade det i dagens DN: "det kan behövas lite mer jävlar anamma, lite mer konkurrens."
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-15 14:10
VI får hoppas att baros inte kommer och att Saviola stannar. Cannavaro på väg till Juventus, Ledningen kanske borde kolla om han går att köpa in. Skulle vara perfekt bredvid Pyoul i mitten.
Barcelona ZonD
2004-07-15 16:14
Valdes: Jo visst är det mycket troligt att Motta kommer vara den som får gneta, mend et ligger i hans natur att gå upp i banan och spela mer som en tvåvägsspelare och vi har därför ingen som städar upp efter de andra.. Jag tror att Motta kan klara av att ta hand om ett mittfält bestående utav

----Motta----
Xavi-----Deco

men då måste han få den hjälp han behöver utav Deco och Xavi. Om vi nödvändigtvis måste värva en def.mitt så ser jag hellre att det kommer en som kan hoppa in och sköta defensiven om det visar sig att Motta inte klarar av det, än att vi värvar en spelare som skulle peta Xavi/Deco.

edit: Herregud vad trött jag är, och det går uppenbarligen ut över inläggen. De är inte direkt välskrivn för tillfället men ni kanske fr fram budskapet ändå :)
Barcelona Kim
2004-07-01 00:48
Intressant ändå att du, Rille, väljer att kalla Giuly för medelmåtta. Han är en av de klarast lysande stjärnorna på den franska himlen just nu, även om han missade EM på grund av skada.
Barcelona Kim
2004-06-30 19:39

Barca_91:
Jag ska vara helt rak med dig nu. Antingen tolkar du detta som positiv kritik för att förbättra din sida - eller så blir du pissed off på mig. Återstår att se vilket av dom du väljer.

1. Sidor med svart (mörk) bakgrund får mig att lämna sajten ganska omedelbart. Anledningen är att det är jobbigt för ögonen att läsa ljus text på mörk bakgrund gentemot det omvända (mörk text på ljus bakgrund). Det känns lite "newbie h4xx0r" över sidor med svart bakgrund - såvida man inte kan ge en mycket god anledning till det.

2. Vänsterspalten ser konstig ut på sidan där du berättar om historian bakom klubben. Beror sannolikt på att sidhuvudet ligger i en tabell och kroppen (innehållet + menyn) i en annan tabell.
Barcelona Frazzé
2004-07-02 00:13
Vi ska köpa Dellas i grekland,en riktig huvudspelare!
Barcelona Guily
2004-07-01 12:35
Hoppas det finns en väääääldigt bra anledning.
Pique verkar ju vara framtiden!
Barcelona Guily
2004-07-01 12:35
Hoppas det finns en väääääldigt bra anledning.
Pique verkar ju vara framtiden!
Barcelona Izquierda
2004-07-10 16:51
Patrik//

"Ballack är bättre än Costinha alla dagar i veckan."
Håller inte med. Möjligtvis en mer komplett spelare, men i den defensiva, bollvinnande rollen tycker jag Costinha är klart bättre. Han har de spetsegenskaper som krävs, och skulle kunna fylla tomrummet efter Davids.

"Varför ska vi nöja oss med mindre?"
För att FC Barcelona inte är den rikaste klubben i världen.
Barcelona Kim
2004-07-01 12:10
Strunta i Aftonbladet. Deras sensationsjournalistik är inget att bry sig om.

Alx gav lite statistik för någon dag sen där det står att Saviola spelade 28 matcher från start. Är det onåd? Inte vet jag...

Skjuter alltid och passar aldrig, skriver Aftonbladet. Är det inte det som är lite av poängen med en striker?
perry
2004-06-30 18:36
Tja, jag är egentligen inte någon stor Barca supporter, men nu när Henke har gått dit är de det enda laget som det finns någo som helst anledning för mej att hålla tummarna för, ska kanske tilläggas att jag är 100% Liverpool-supporter.

Så här kommer en objektiv åsikt:
Guily var bäst i Monaco, och en av de bästa spelarna i hela CL. Rothen var också bra, men han är oerhört ojämn.. Morientes spelare fantastiskt, men det var Guily som höll i taktpinnen.
Barcelona Ronaldo_7
2004-07-01 11:44
Gerard Pique är klar för United
Barcelona Patrik
2004-07-10 16:40
Jairzinho

Instämmer med Belletti här nedan, Saviola kommer att stanna. Senast för ett par dagar sedan läste jag på Sport.es att han ingår i planerna. Köpet av Larsson och lånet (?) av fabiano ersätter delvis Kluivert dessutom kommer nästa säsong att bli tuff med många matcher. Bredden behövs.

juanito och B_a_r_c_a

Om vi börjar med Milito är han sällan bättre än Marquez som dessutom redan finns i truppen.

Ballack är bättre än Costinha alla dagar i veckan.

Maniche kan jag väl erkänna är en tillräckligt bra spelare. Däremot skulle han inte vara självskriven i startelvan, och såna har vi tillräckligt många av och därför känner jag att det är ett onödigt köp. Pengarna skall gå till positioner som behöver stärkas. En Def mitt att föredra. Ballack alltså.

juanito: "Vad förväntar du dig för spelare? Henry och Nesta eller?"

Varför ska vi nöja oss med mindre? FC Barcelona är den största klubben i världen.
Barcelona Davids
2004-07-10 12:23
ZonD/ jo visserligen men det är alltid nått eller hur???
Barcelona Patrik
2004-07-10 16:40
Jairzinho

Instämmer med Belletti här nedan, Saviola kommer att stanna. Senast för ett par dagar sedan läste jag på Sport.es att han ingår i planerna. Köpet av Larsson och lånet (?) av fabiano ersätter delvis Kluivert dessutom kommer nästa säsong att bli tuff med många matcher. Bredden behövs.

juanito och B_a_r_c_a

Om vi börjar med Milito är han sällan bättre än Marquez som dessutom redan finns i truppen.

Ballack är bättre än Costinha alla dagar i veckan.

Maniche kan jag väl erkänna är en tillräckligt bra spelare. Däremot skulle han inte vara självskriven i startelvan, och såna har vi tillräckligt många av och därför känner jag att det är ett onödigt köp. Pengarna skall gå till positioner som behöver stärkas. En Def mitt att föredra. Ballack alltså.

juanito: "Vad förväntar du dig för spelare? Henry och Nesta eller?"

Varför ska vi nöja oss med mindre? FC Barcelona är den största klubben i världen.
Barcelona Belletti
2004-07-10 16:00
Saviola kommer stanna, tro mig.
Angående försäljningar så är Rustu,Kluivert och Overmars kvar. Ledningen vill som sagt sälja dom. Men är det nån klubb som är intreserad av nån av dom? Jag har hört att Rustu kanske ska tillbaka till Fenerbache, Kluivert kanske ska till At.Madrid eller nån engelsk klubb. Men Overmars har jag inte hört något om. Har ni?
perry
2004-07-01 20:43
Räkna inte med Ballack - han har många erbjudanden. Däremot Deco ser det ljusare ut med.
Annons: