/spanien/barcelona/forum/26466.aspx/spanien/barcelona/forum/26466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-23 16:20
ZOND det var inte riktat mot dig, utan nästan alla här inne pratar om barca hjärta.
davids och de andra är inte hällre katalaner så varför skulle de tacka ja till barca medan andra lagen erbjuder bättre kontrakt.
davids är 31 år och han är medveten om att han inte har många år kvar. självklart vill han tjäna så mycket som möjligt, det är inget konstigt med det.
Barcelona Xavi
2004-06-19 18:27
En sak jag tänkt på att vi kanske bara kommer ha 3 spanjoner i startelvan nästa säsong.

-----------------------Valdes--------------------
------------Puyol----------------Milito-----------
-Belletti--------------------------------GVB-----

--------------------Davids------------------------
---------------Xavi----------------Ballack--------

-----Guliy-------------Saviola----Dinho-----------

3 Spanjoner
2 Brassar
2 Argentinare
2 Holländare
1 Tysk
1 Fransman

hmmm
Barcelona Barca all star
2004-06-19 23:04
Jag fattar inte hur barca kan vara ute efter spelare som Trezeguet eller Owen de har inte varit specielt bra hittils det man har fått se av dem
i Em.Tycker Kluivert är bättre men Zlatan är en spelare barca ska verkligen få upp ögonen på.
Sen tycker jag det är positivt att Cocu försvinner från barca Motta får förtrondet han är bättre utan tvekan.Bara han kan behärska sitt temprament kommer vi inte bli besvikna på honom.
Barcelona (Rafael Van der Vaart)
2004-06-19 12:16
Zlatan till barca = succé han är för grym för och vara sant. om Zlatan kommer blir det succé. Barcelona = Zlatan och Ronaldinho och dom andra i barca kommer att bli bäst.
Real Madrid Ike
2004-06-28 16:29
B_a_r_c_a:
Jag har väldigt svårt att se att båda värvas.
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-26 20:05
lucin kostar 6 milj euro och det är sista priset har c. vigo sagt.
det är alldeles för mycket för sådan spelare...!!.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-28 16:22
Asså varför tror alla att Barca ska bara köpa någon av Ballck eller Deco, det står ju överallt att Deco är nästan klar och att Ballack är den högst preoterade nyförvärven nu som de jobbar med och förhandlingarna pågår fortfarande. Deco är ett förstärkning på det offensiva(Xavis plats) och Barca har sagt att Ballack ska spela som pivote med Davids och Deco framför. säsong.
Barcelona Mr_Barca
2004-06-28 21:47
snälla, behöver vi verkligen deco ? vi har riktigt bra offensivaspelare, räcker det inte nu ? giuly har kommit till oss, henke skriver med största sannolikhet på också. vi avaktar och väntar. köper vi deco nu, och davids lämnar oss. vad gör vi då ? vi blir lämnade där, som madrid blev när makelele stack.
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-19 11:34
Sir Ronaldinho

tack....men får jag fråga om dina åsikter Zlatan, Fabiano eller larsson?
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-19 00:49
någon som kan hjälpa mig och några andra och vara så snäll och översätta???? till svenska??....

tack tack
Barcelona Cryuff
2004-06-28 20:46
det är inte alla här som tycker att ett köp av deco skulle va bra. tänk att barca kommer att spela för 3 tiltlar som de vill vinna. kör vi med samma elva så kommer det att gå dåligt. real är ett bra ex. den förväntade tripplen blev inget. den här säsongen kommer barca ha förväntningar efter januari vändningen och spelarna kommer att ha större press på sig den här säsongen därför behövs det rotation i truppen.
Barcelona S.W.A.T
2004-06-24 17:21
hade jag vart Barcelonas President hade jag försök att värva Zambrotta till 100%, hade gett honom ett dröm kontrakt som han inte skulle tack nej till! killen är grym som fan, han lekte med svenska försvaret! om inte Barca försöker värva Zambrotta så kommer Real Madrid att värva honom
Barcelona Andresinho
2004-06-28 20:14
Deco!
Hade en fri roll i Porto där man spelade med mittfältet i form av diamant där Costinha var den defensiva mitt som spelar framför backen, maniche och ryssen aliniechev lite längre fram utdragna lite mer till kanten där dom går oftas centralt så att ytterbackarna kan anfalla mer och sen deco som rör sej ganska fritt framför alla tre och komplementerar där det behövs.
Det bästa med det här laget är att dom e ganska rörliga och anfaller mycket och ett stort plus är att alla grov jobbar och e skickliga med bollen.
Och jag tycker att Deco skulle pasa utmärkt i barcelona och jag jämför honom inte med riqulme för att han har en annan mentalitet som gör att han pasar in direkt in i barcas spel,xavi och iniesta är också andorlunda spelare.Det spelar ingen roll om det kommer fler duktiga spelare för att barca behöver en stor trupp med flera viktiga namn för att klara av säsongen annars kommer det att hända samma sak som hända real madrid och en annan sak är att spelarna blir tvungna att prestera bättre med duktiga spelare på bänken.
Barcelona Puyol_21
2005-03-13 01:13
seyid:
han kan ju inte vara en Barca fan..killen är härinne för att sprida dumheter o göra bort sig själv!
Barcelona Woofi
2004-06-19 02:40
Jag må vara onykter, men just nu känner jag att Zlatan skulle bli kung i barca om han leverar såna mål i en Barca tröja!!! =)
Barcelona Gabriel
2005-03-13 01:13
Giovani

Det har isånnafall ändrats nu eftersom en av mina kompisar med parabol har kanalen!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-28 13:15
Självklart ska vi hellre värva Ballack än Deco men jag har hört att värvningen av Ballack ej blir av?

Ser ut såhär nästa år?

--------Victor Valdes
Belleti--Puyol--Marquez--Bronckhorst
------------Davids
---------Xavi-----Deco
Giuly------------------Ronaldinho
----------Saviola (Henke)

Laget ser riktigt starkt ut, jag tycker att om ska förstärka på båhon position så är det vänsterbacken!

P.S Någon som vet vad som händer med Rustu??
Barcelona Valdés
2004-07-15 15:40
Föryngring - nej och inte heller en satsning på spelare ifrån Spanien vilket varit löften som utlovats vid ett flertal tillfällen av ledningen, men vi har fått många riktigt bra spelare för relativt lite pengar. På lång sikt är dock nuvarande värvningsstrategi inte hållbar eftersom flertalet av de nya spelarna behöver bytas ut inom en treårsperiod. Likadant så vinner väldigt få "främlingslegioner" titlar. Rijkaard verkar dock ha insett sin begränsning, han klarar inte av att utveckla unga talanger och förespråkar därför "färdiga" spelare.

Fortfarande har vi, enligt mitt sätt att se, kvar att förstärka de tre viktigaste positionerna; en tvåvägsspelande mittfälltare som går mycket i djupled och är bra på att såväl vinna boll som att gå på egna avslut, en mittback samt en nr 9 av absolut världsklass. Själv blir jag förvånad över att ledningen verkar förvånad över att det är "svårt" att värva en högklassig anfallare.... Bland de namn som nämns nu hoppas jag mest på D'Etoo eftersom han visat klass i den spanska ligan under ett flertal år. En andra spelare som jag själv skulle vilja se är Fabiano men han verkar inte ha Rijkaards förtroende och det mest troliga är då att han skulle genomgå samma behandling som Rüstü, Marques och Quaresma utstått under fjolårssäsongen. Namn som Baros, Ciccé och Owen hoppas jag verkligen är falska rykten eftresom ingen av dessa är bättre än vad Saviola eller Henke är.

Att få se Milito spela bredvid Puyol hade verkligen varit en dröm. Då hade vi haft spanska ligans "argaste" och frisyrmässigt mest modemedvetna mittförsvar.

Hittills i år har vi enligt ekonomiansvarige Soriano värvat för 27 miljoner euro och när vi är klara med årets sommarvärvningar har vi (säkert) över de 2 senaste åren sammanlagt värvat för ca 1 miljard - garanterar inte detta titlar i år vill jag fortsättningsvis slippa se och höra Frank Rijkaard träna och ta ut startelvor för FC Barcelona.

Får vi bara en bra start så tror jag att kommande säsong kan bli riktigt rolig, det är nästan så att man önskar att sommaren tog slut så att ligan startade igen.
Sevilla Seyid
2005-03-12 22:33
Barcelona behöver Zlatan, Totti, Nesta, Cassano för om ni fick dem dära spelarna och att laget skulle byta formation till 3-5-2
Valdes
Puyol Nesta Belleti
Totti Xavi Marqeuz Ronaldinho
Cassano
Etó Zlatan
Resterande:
Iniesta
Deco
Henke
Maxi
Gerrard
Oluguer
Gio
Silvinho
Messi
Damia
Navarro

Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-24 15:13
Nu när Barca vill ha Larsson som anfallare så skulle det vara bäst om man köpte Fabiano och lånade ut honom och Quaresma till Porto i en affär om att kunna få Carvalho som är en av de bästa backarna som finns i europa nu. Sen så kommer Fabiano om ett år med eu pass och att han vänjer sig lite bättre till europeisk fotboll och sen att våran unga stjärna får speltid och visar för Rijkard va han går för. Han kommer att göra succe i porto nu när de är med i Cl. Om vi lånar ut de spelarna så kommer vi inte behöva köpa in nya spelare säsongen efter för vi har nu massa spelare som är utlånade på grund av att de inte har eu pass och de flesta kommer att få det.
Barcelona Dinho
2004-06-24 14:35
Givetvis e inte kontraktet undertecknat men allt talar för att han skriver på för oss. Samtidigt har vi tonat ner intresset för Zlatan då han ses som en ny Kluivert och Styrelsen vill hellre ha en riktig målskytt
Barcelona Gabriel
2004-06-23 17:45
Quaresma är enligt SPORT på väg att bli utlånad till Porto. Skulle detta vara en bra lösning? Båda ja och nej..
Bra för att han antagligen får mkt mer speltid i Porto än vad han kommer att få i Barcelona. Men också dåligt eftersom han redan vet hur den portugisiska ligan är och fungerar. Det bästa vore av Laporta att låna ut honom till nått lag i Spanien. Jag läste för några dagar sen att Mallorca var intresserade av Quaresma, där tror jag att han skulle passa perfekt. Mallorca är ett typiskt mittenlag som spelar väldigt bra fotboll i deras bästa stunder och ofta ställer till med problem för storlagen i spanien.

Men även om man planerar på att ta tillbaka Quaresma ifall han spelar bra nästa säsong så gillar jag inte hans attityd. Han har redan sagt att han inte kommer att spela för Barcelona så länge som Rijkaard sitter som tränare. Detta oraor mig faktiskt. Jag är en stor beundrare av Quaresma men hur som hällst så har han faktiskt inte bevisat någonting i Barcelona. Att man kan vara så divig vid en såppas ung ålder är inget jag gillar. Undrar vad Rijkaard tycker om detta!?
Barcelona Rivald0
2004-06-23 16:19
ja skulle spelat gratis :p
Barcelona Gabriel
2004-06-23 15:20
mindre också..
Barcelona Puyolinho
2004-07-13 23:42
Jag har inte hunnit kolla mycket på Sylvinho....Äre nån som kange mig lite information...ingen aning om han...har han så hög klass att han har en plats i Barcelonas startelva???
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-24 10:48
Står att Henke är klar? Skulle faktiskt tycka det var riktigt kul om det stämde, inte för att han kommer lyckas lika bra som i Celtic sp klart men jag tror att han kan tillföra klubben ganska mycket. Kul att äntligen få se honom spela i en riktig klubb o riktig liga, hoppas han lyckas nu också!
Barcelona Barca
2004-06-30 14:27
är det nån som vet hur många matcher Saviola spelade den här säsongen och hur många mål han gjorde.........
Barcelona Barca
är det nån som vet hur många matcher Saviola spelade den här säsongen och hur många mål han gjorde.........
Atlético Mathias
2004-06-24 10:48
Förvånar mig att jag är först...
Enligt SVTTEXT så har Henrik Larsson skrivit på ett tvåårskontrakt för er. Grattis!
Barcelona Barca
Annons: