/spanien/barcelona/forum/26462.aspx/spanien/barcelona/forum/26462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2004-06-16 15:51
Angående Van Bronch tycker jag inte att han gjorde någon av sina sämre matcher igår utan istället gjorde han en insats som är typisk för just honom. I djupledsspelet är han strålande bra, han tar varje tillfälle att följa med upp i anfall men tyvärr spelar detta mindre roll då han är minst sagt usel i passningsspelet ( 8 av 10 inlägg missas grovt och har tyvärr gjorts så under hela året ). Dessutom är han kanske hela spanska ligans sämste vänsterback defensivt, att Davids och Cocu tillsammans med våra mittbackar tvingats täcka upp bakom honom pga brister i positionsspel och svagheter i en-mot-enspelet har inte varit någon hemlighet för någon av våra motståndare. Att kalla Van Bronch för medelmåtta är att hylla honom eftersom det inte finns många vänsterbackar i la liga som är sämre än honom.

Oscar Lopez är mindre följsam i det offensiva spelet men desto mer ansvarstagande defensivt. Han är en bättre passningsspelare och betydligt mer brytningssäker och därför tycker jag att det varit mycket märkligt att han fått stå åt sidan under det gångna året för Van Bronch.

Av alla de namn som de pratats om som möjliga värvningar har Ballack tillsammans med Henke imponerat mest på mig hittills under EM. Det finns dock fortfarande bättre alternativ till anfallspositionen även om Henke kommer gratis, men han skulle vara en riktigt bra avbytare att kunna sätta in.
Spinbad
2004-06-26 01:30
Viktor Munoz:
Håller med dig. Trez springer inte en meter för laget, han står bara och väntar i straffområdet och där är han inte heller bra. Tur att Capello ville ha kvar han i Juve!
Pep Guardiola
2004-11-10 14:19
B_a_r_c_a

Det kan fixas med Robinho. Om Samuel Eto'o får sitt eu-pass.
Barcelona Gabriel
2004-11-09 00:13
Angående Deco

Deco har inte kommit upp i samma form offensivt sätt som han var i Porto. Men det har att göra med att så många mer kräver boll i Barcelona än vad det finns i Porto. För i Porto så var Deco "stjärnan-10" i Barcelona är han en i mängden. Det finns så många stjärnor i Barcelona och framför allt bollskickliga och bollkrävande spelare.

Eftersom det finns så många som ska ha boll i Barcelona för att få ut max av sin kapacitet så går det inte att ge en spelare all bolltid.
Det är samma sak vad gäller Ronaldinho. Detta året så har Barcelona ett mer sammanspelt och kompakt lag än vad vi hade i fjol. Vi är inte längre beroende av honom, vilket är bra eftersom ett lag inte kan söndermarkera honom och tro att d kommer vara deras nyckel till framgång emot oss. Men samtidigt så sänker detta Ronaldinhos spel. Han kräver också mycket boll för att kunna göra hans finter,dribllingar m.m. men han måste anpassa sig till att Barcelona har ett bättre lag i år och det gör han bra.

En annan anledning till att Deco inte helt briljerat som han gjorde i Porto är den att Xavi har mest boll av de två spelarna.
Deco hade i Porto nästan bara offensiva uppgifter, då säger jag nästan eftersom i Maurinhos lag finns det ingen som bara är offensiv, eftersom Porto hade Maniche och Costinha som skötte defensiven. Barcelona spelar med Xavi-Deco-Marquez, där Deco har mittemellan offensivt och deffensiv marquez likaså men prioritet defensiv och Xavi prioritet offensiv.

Vill man att Deco ska briljera offensivt som han gjorde i Porto, då har man att ta ner Xavi på hans position och Deco upp på xavis..det är jag negativt till.

Deco gör jobbet bra, specielt som bollbrytare. Jag trodde inte han skulle klara detta. Men han har bevisat att han kan kämpa och ta tillbaka spelet till Barcelona. Detta skulle inte Iniesta klara, tror jag.. Deco är en av många nycklar till Barcelonas framgång hitills.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-09 00:25
Gabriel;
Well put.

Skulle dock bara vilja tilläga att Deco börjat vinna nickdueller också och eftersom Barca har ett centralt tremanna-mittfält så måste alla dessa jobba hårt, och därför tror jag Rijkaard hellre satsar på Deco från start, än exempelvis Iniesta, eftersom han är mer rutinerad och bättre i defensiven. Dessutom så håller jag inte med om att han slår bort så många passningar. Hans senaste matcher har varit bra på den fronten. Så jag är fullt nöjd med Deco hittils.

Vill också tillägga att jag finner det smått oroande att Rijkaard vägrar rotera, i alla fall på någon enstaka position. Nu har han visserligen gett hela laget 3 dagars ledigt, men håller det i längden..? Jag hoppas han vet vad han gör..

Edit: Någon som såg Liga Europa? Jag tycker Savo Milosevics sammanfattning av de tre stora ligorna var huvudet på spiken. England: Fysik, Italien: Taktik och Spanien: Teknik. Någon som instämmer?

Nu ska jag sova.
Pep Guardiola
2004-11-08 19:59
Ämne: kanske flytta in mar....Ingen Puyol på högerbacken.

Sannolikheten att lagkaptenen Carles Puyol flyttas ut på högerbacken är minimal.
Som du skriver vill många se Marquez som mittback vilken är hans rätta position, efter Oleguer svajiga agerande de senaste matcherna.

Oleguer, Damía och Navarro är Rijkaards alternativ till högerbacken i Bellettis och Gabris skadefrånvaro.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-09 17:28
Ämne: Såg en rolig grej på....Underbar läsning :)

Någon som har en sida där det finns allt om våra spelade matcher, målskyttar osv?? FORCA BARCA
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-09 15:43
Jag skulle vilja ha en artikel om Barcas utlånade spelare, hur de går för dom osv, skulle vara en mycket intressant läsning. Jag tycker att redaktionen gör ett bra jobb, men en sådan här artikel är väl inte mycket begärt..? ;-)

När sker ansiktslyftingen förresten..?

Visca!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-11-09 18:54
Tomasz:
Vart har fått att Rochemback är utlånad i 3säsonger? vad jag vet och har läst så skulle han ha blivit utlånad i 2 säsongen vilket tyder på att han kommer tillbaks nästa. Sedan så kommer Etoo att få spansk pass snart så vi ahr en plats ledig och både Requilme och Rochemback har ansökt om eu pass.
Barcelona Sonde
2004-11-09 17:45
Blaugrana_1899: Jag kan ju rekommendera inför och matchrapporterna här på svenskafans ;)
Pep Guardiola
2004-11-08 20:12
Rijkaard does not rule out Betlletti for Betis

The Barcelona coach, Frank Rijkaard, has not discarded Juliano Belletti from making a quicker recovery than the doctors have said. "It is not a serious injury and Juliano is in excellent physical condition," he said. "Because of that I am not ruling him out to play in the game against Betis."

Vad håller han på med? Lika bra att vila Belletti inför Real Madrid.
källa: FC Barcelona officiella hemsida
Pep Guardiola
2004-11-08 17:48
Kharles_Puyol

Saningen i detta rykte får framtiden utvisa...

Navarro har ganska stor chans att få starta mot Betis. van Bronckhorst borde få vila och Sylvinho har väll inte fått tempot i kroppen efter sin skada och kan spela mot Betis.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-11-09 14:06
Jag skulle oxå vilja se Robinho i Barca och nu när Etoo har ansökt och kommer kanske att få spansk pass så borde man försöka värva Robinho för hans drömlag är Barcelona. Vet någon hur det går med eu-passen för Requilme och Rochemback?
Pep Guardiola
2004-11-08 17:33
Konstgräs på Camp Nou i framtiden?

Det skriver www.sportal.nu och hänvisar till www.elmundodeportivo.es.
Det ska i så fall inte vara rent konstgräs utan en blandning. Ett belgiskt företag har hittat ett sätt att kompinera naturligt gräs med konstgräs. En mix som flera storklubbar runt om i Europa använder, t.ex. Chelsea, Real Madrid och Manchester United.

Varför konstgräs?

Jo Camp Nous gräsmatta är ofta i dåligt skick och stora tuvor slits upp under matcherna. Men åsikterna går isär om planen. Spelarna gillar planen men det gör inte klubbledningen.

Kanske kan "mix"gräset förbättra, ett redan idag fantastiskt, passningspel.
Barcelona Daniel el magnific
2004-11-09 10:06
Är det någon som ska till Spanien och se Barca mot Real MAdrid på plats?
Hur mycket kostar det?
Barcelona Izquierda
2004-06-25 00:39
Nu när Giuly i princip är klar så tar plötsligt Luque-ryktena fart igen. Varför?
Om vi lägger dyra pengar på Luque i det här läget så är det i mina ögon inget annat än en grov felprioritering.
Barcelona Skarpheden
2004-06-24 15:38
Jag måste säga att jag länge varit skeptisk mot att värva en så gammal spelare som Henke Larsson. Nu tycks alla bygga på Mundo Deportivo så vi får väl avvakta lite.

Annars hoppas jag på Ballack, han själv verkar angelägen. Han har varit mycket stark i landslaget men ganska blek i Bayern München. Han har väl inte blivit så stor i BM som många trodde. Att en spelare vill utvecklas är en aspekt som väger väl så tungt som hjärtat.

För övrigt verkar Real fortfarande vara ute efter Totti. Värvar de honom måste vi hitta på ett nytt öknamn för marängerna. Med spott-Totti och kräk-Zidane i laget måste man ha något med kroppsvätskor. Några förslag?
Barcelona Valdés
2004-06-16 17:54
I försnacket till kvällens matcher intervjuade man Van Nistelrooy som sa att man offensivt på kanterna spelade med Van der Meyde och Zenden, Van Bronch var alltså ( eller skulle vara) vänsterback.
Barcelona Sonde
2004-11-08 18:30
Om jag inte minns fel är väl den största anledningen till att Råsunda inte skulle få konstgräs att Spanien vägrar att spela på det. Man har aldrig gjort det tidigare och risken för att man skulle göra det nu existerar inte.

Angående Navarro så håller jag me om att han borde få speltid, men jag är tveksam till om Rijkaard verkligen kommer att ge honom det. Han har, i motsats till vad många härinne fått för sig, inte roterat en enda spelare sedan nyår, om det inte varit skador i vägen. Att kommentatorer med flera påstår att han gillar att rotera är bara skitsnack.
Barcelona juanito
2004-06-27 11:39
Läste också om Deco. Någon som kan förklara det hela. Jag trodde att vi hade tillräckligt med offensiva centrala mittfältare. Är det möjligen så att Iniesta kommer att offras i en Milito-affär och att ledningen därför värvar portugisen? Ska man värva från Porto så borde man väl snarare satsa på deras mer defensivt lagda mittfältarna Costinha eller Maniche.

B_a_r_c_a: Oleguer är 1,88 cm och med honom i backlinjen så tror jag inte att det blir några problem i luftrummet.
Barcelona Farhanio11
2004-06-28 13:12
LUDOVIC GIULY E SNART OFFICIELLT KLAR
Barcelona Davidsito
2004-11-09 11:51
tror att det kan bli tufft att få tag i biljetter i alla fall köpa förväg.. Men man kan chansa på att åka ner o köpa dagen innan i en av alla de gula luckorna.. Fungerar til 99% på vanliga serriematcher, men när det gäller el clássico är det ju naturligtvis mer osäkert.
Jag tror att iniésta någon gång under in spelarkarriär kommer bli framröstad som världens främsta fotbollsspelare. Men i dagsläget gör han sig bra som inhoppare Deco har ett större register
Barcelona Andresinho
2004-06-27 01:04
Henke klar för barca!
Och detstår i sport barca tidningen att Laporta erbjöd 20 miljoner för Deco.
Barcelona Farhanio11
2004-06-27 12:35
Här står det om Deco

Kolla länken
Barcelona?
2004-06-27 10:17
Jag tror inte Henke Larsson lyckas i Barcelona, kolla bara hur de gick i Feyenoord. Men man kan ju alltid hoppas.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-27 10:38
Jag kan inte fatta hur den där rijkard tänker fan, han säger att han så gärna vill ha Corradi och innan så sa han att Treziguet inte passade in i Barcas spelsystem, men Corradi är precis som Treziguet. Han är helt orörlig och kan bara nicka in mål och inget annat. Hoppas att man köper Fabiano istället och får det gjort. Sen om Deco skulle komma till Barca så är han ett altenativ till Ballack som antaglgen inte kommer till Barca. Sen är jag skit orolig för huvudspelet nu om man ska hämta Milito för de flesta är korta i laget.
Barcelona Ostholm
2004-06-27 08:49
Om jag förstod sport rätt så vill Porto ha 25milj euro medans Barca bjuder 20milj, detta känns ok då man inte är så långt ifrån varandra, om sedan quaresma kan ingå i affären så är det perfekt.

Men hur skall mittfältet formeras till nästa säsong om man dessutom lyckas signa ballack?

skall xavi bänkas?

Jag är rädd för att mittfältet blir obalaserat med såpass offensiva spelare, var är terriern?

Barcelona barcalle
2004-06-27 13:52
att värva henke och fabiano tror jag kan var en bra idé då man lyfter bort lite av pressen på brassen och ger honom "tid" att lyckas under den tiden henke har på kontraktet. sen om han lyckas direkt är ju det bara suveränt.
Barcelona barcalle
2004-06-27 13:48
deco är verkligen inte av prioritet. har varit stundtals duktig i em men jag tycker han e för långsam och påminner en hel del om riquuelme som vi redan äger. skulle aldrig lägga den summan på honom.

Barcelona Xavi
2004-06-26 23:51
Ronaldinho_barca//

Def mittfältare.
Annons: