/spanien/barcelona/forum/26460.aspx/spanien/barcelona/forum/26460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids
2004-06-30 10:52
Läste nyss att man försöker få in Davids genom att ge honom ett långtidskontrakt!!!!!!
Barcelona porkas
2004-06-30 10:12
Hoppas att henke kan visa att svenskt stål biter, Framåt Henke, framåt
Barcelona killing
2004-06-28 12:16
Jag kommer att resa till Barcelona i april eller maj nästa år.
Kan någon vara snäll och tala om hur jag får tag i biljetter.
Om det är någon som varit där så kan ni väl tala om var man ska sitta
om man får välja platser.

Mvh Stefan
Barcelona Frazzé
2004-06-29 18:56
Ike// Hur många mål gjorde saviola då?
Barcelona ZonD
2004-07-15 19:11
Patrik andersson: Man tackar för informationen, uppskattat!

Ronaldinho_Barca: Titta i silly season artikeln så kan du läsa om Barcas intresse för Maniche.

Ska bli kul och se vilka spelare som får chansen i träningsmatchen imorgon. Vi har ju tolv nya katalaner i truppen, vore kul om någon av de slår igenom. Det känns som om vi har haft en spelare från canteran som slagit igenom varje år, Puyol/Motta/Oleguer och innan dess kom ju Xavi osv. Kan det bli så att Iiesta tar det stora klivet in i startelvan eller blir det ett genombrot för någon riktigt ung (Messi?) som blir inhoppare (Ett stort steg ändå).
Barcelona Frazzé
2004-06-29 18:47
Ike// Men saviola hade bättre spelare omkring sig!
Barcelona Frazzé
2004-06-29 17:46
Hur många spel mål gjorde Eto'o under säsongen 03/04?
Barcelona Jónathan
2004-06-28 19:48
Ronaldinho_barca//
Jag syftar på de inläggen som togs bort, där du hade skrivit med stora bokstäver och där 80% av allt du skrev var felstavat, men glöm det. Det var inte menat mot dig, så jag ursäktar om du tog illa upp,det var bara menat i största allmänhet. Folk som skriver här bör göra det med klass.
Barcelona Mr.Brown
2004-06-30 11:13
Hoppas bara att Henke verkligen lyckas... Skönt att se honom i den rödblårandiga tröjan!
Barcelona Kim
2004-06-28 19:27
Skärpning nu grabbar!

Undvik personangrepp, skällsord...
Barcelona Davids
2004-06-30 10:41
Som sagt om vi nu inte får Davids så antar jag att man borde fixa någon annan defensiv mittfältare. jag läste nyss på sportal att roma och Lazio är skuldtyngda klubbar och där borde man ju hitta någon att köpa som t.ex. Emerson han är att föredra iofs.
Barcelona Xaviola
2004-06-30 10:04
Vet någon om man kan se Henkes presentation på någon hemsida?
Barcelona juanito
2004-06-30 12:44
Att Henke inte fick nr nio på sin tröja är nog ettt tecken på att man vill ha en till anfallare..
Barcelona Barca_91
2004-06-28 20:15
Giuly kommer spela med nr 8 nästa säsong!
Real Madrid Rille...
2004-06-28 18:44
Grattis till Giuly.

Varför skulle Rijkaard ändra formation från 4-3-3 som varit så lyckad?
Chaffis
2004-06-30 10:58
Nån som vet när La-Liga startar igen?
Barcelona JAG
2004-06-30 00:00
Vad är det man inte förstår? Tror du verkligen att Saviola och Henrik Larsson räcker för att Barça ska vara med och slåss om ligan och Champions Legue i år? Barça som stora delar av säsongen har haft så otroligt svårt att göra mål står kvar. Henrik Larsson är som att spela på lotto. Han garanterar inte mål och lösning på vår anfallsproblem. Saviola kan väl bara bli bättre men ärligt talat knappast en spelare som man kan förlita sig på hela säsongen. Om man tittar på andra storlag runt om i Europa så har de minst 2-3 anfallare av världsklass annars hade de inte varit där de är, utan där Barça har vart senaste 3-4 år.
Anfallet är högsta prioritet fortfarande, tack och lov verkar ledningen har samma uppfattning. Ytterligare förstärkning i anfallet är ett måste!

"hellre ser att pengarna läggs på en defensiv innermitt eller mittback av världsklass, än en nia av hyfsad klass" säger du Izquierda. Vad ser du Etoó som? Han är en spelare i världsklass. Baptista? Luis Fabiano gör mål i den brasilianska landslaget men har jag dock inte sett.

Angående få spanska spelare i truppen kan jag hålla med delvis. Även Laporta har sagt att det är en sak som man vill ändra på och i framtiden ha flera spanska spelare såväl som i Barça och som representerar landslaget. Vicente, Joaquin, Torres är bland få inhemska spelare som skulle kunna bidra med någonting i Barça. Skulle Barça ha råd med dessa spelare med tanke på ekonomin? Nej. Vi hade inte en chans i kampen om Reyes och vi verkar inte få Luque heller. Just därför är det fullt förstående att man vänder sig till de utländska spelare som är lika bra och ibland dubbelt så billigare.

Tålamod! Ronaldinho har lyckats av förra årets nyförvärv. Luis Garcia har också det för att vara en utfyllnadsspelare. Marquez har varit bra när han har fått chansen men vem har egentligen trott att Oleguer skulle göra så bra ifrån sig? Ta en titt på Unidet som har rykte att värva bra. Djemba-Djemba, Kleberson, Bellion har inte övertygad men deras tid kommer. Van Bronshiiit har tyvärr varit skrämmande.
Barcelona Gio Style
2004-06-29 17:46
Ronaldinho jr.//
ok fan letade överallt fick nästan panik när ingen svarade elr hittade nått inlägg där dem sa det.
Barcelona Rivald0
2004-06-29 18:25
jag fattar inte varför de flesta klagar på GIO. jag tycker att han har skött sig bra under barca tiden faktiskt..en sak till bara Chevanton vill ja inte ha i barca..han är en diva ffs..kolla hur han beter sig i Lecce. han kanske e bra men ändå vill ej ha han är.. vems plats ska han ta ?...om Reijkard spelar med Saviola från start så har vi henke och Kluivert som reserv om nu inte Kluivert går ngnstans och bättre än de reserverna behöver vi inte ?..rätt ? fel ?
Barcelona Izquierda
2004-06-30 07:40
Jag (Izquierda) skrev tidigare:
"Titta på de nyförvärv som kom förra sommaren. Hur många av dem, utöver Ronaldinho, kan ni ärligt säga gjorde succé och är nåt att bygga vidare på?"

Signaturen JAG svarar:
"Tålamod! Ronaldinho har lyckats av förra årets nyförvärv. Luis Garcia har också det för att vara en utfyllnadsspelare. Marquez har varit bra när han har fått chansen"

Det är ju precis det här jag menar! Vi ska inte slänga pengar på spelare som "lyckas för att vara en utfyllnadsspelare" eller som är "bra när han har fått chansen".
Vi ska köpa stjärnor, och ska man göra det måste man inse att man inte kan förstärka alla positioner samtidigt. Man måste se var behovet är som störst. Sen kan vi fylla på med talanger från canteran.
Puh, jag tror jag ger upp nu. Känns som jag har upprepat min ståndpunkt några gånger.
Barcelona Barca_91
2004-06-28 14:52
Killing:
Sluta drömma. Dina drömmar kanske sannas i matcher mot lag som Albacete, men inte mot lag som Real Madrid,Valencia och Depor mm.

Puyol kanske inte tar just den bollen och vi får mål i baken.

Och på din elva vart har du Guily?
Barcelona Andresinho
2004-06-29 16:57
jag tycker att Eto´o är kanske lik saviola men det är bara bra fast ser att Eto´o mer starkare.
Och Henke ser jag som en bra spelare men från att spela i en bonde liga som skotska till spanka så måste han bevisa att han kan hänga med farten och tekniken som ronaldinho och saviola har.
Barcelona killing
2004-06-28 14:37
Barca 91

Just därför att vi tillbringar 75% av speltiden kring motståndarnas straffområde så kommer vi med ett starkt offensivt lag att pytsa in 3-5 mål så vad gör då ett eller två baklängesmål på kontring.
Förresten, med en förtärkt backlinje och en målis som kommer att bli ännu bättre tror jag knappast att vi behöver vara speciellt oroade.
Ju längre ner vi pressar motståndarna på deras planhalva ju mindre folk har de att kontra med.
Skulle nån stackare lyckas komma loss fixar Pyuol
det plättlätt.
IN MED DECO.
DET MED BASTA.
Barcelona Xavi
2004-06-28 14:42
Márquez stavas han och inte Marques eller "Marquiz"
Barcelona Alx
2004-06-29 13:05
Rivald0: Där har du tyvärr fel. Luis García såldes för flera år sedan till Valladolid. Därefter spelade han i Tenerife och Atlético de Madrid innan han köptes tillbaka för så lite som fyra miljoner euro tack vare att det fanns en återköpsklausul.
Barcelona Jairzinho
2004-06-28 15:02
Någon här inne som verkligen vill ha Deco??
Barcelona Hristo99
2004-06-28 13:14
är det bara jag som nästan e 100% säker på att Davids stannar, en stark känsla av det.
Barca har inte varit i jakt på någon "terrier" Varför?
Spinbad
2004-06-28 09:31
Jag tycker Deco är en väldigt duktig fotbollsspelare och gillar verkligen att se honom spela. Men tyvärr kan jag inte se någon som helst logik om vi värvar honom. På den positionen behöver vi ju inte förstärka. Deco har i Porto alltid spelat med 2 defensiva mittfältare bakom sig i Maniche och Costinha. Känns som om både de två hade varit mer önskvärda idag eftersom det är där vi behöver förstärka. Bayern var ju tidigare ute efter Deco, det kanske handlar om att Deco får åka till München och Ballack kommer till Barcelona. Vi får se...
Barcelona Zoran
2004-06-28 00:05
Kan vara någon typ av fabricerad överenskommelse mellan Laporta och Pinto da Costa. Tänk vilken fart det blir på alla som har haft Deco på kornet (Bayern, Chelsea osv.), detta kanske underlättar för köpet av Ballack? Kan även vara så att man läckt ut fel namn av intresse i Porto för att inte störa förhandlingarna (hoppas fortfarande på Costinha som ersättare till Davids).

Jag tror inte på Deco fören jag ser honom presenterad i Barca tröjan.

Som många andra på forumet så ser jag likheter mellan honom och Riquelme, men likheten är långt ifrån total. Båda spelarna är slöa, men Riquelme stoppar upp spelet mycket mer än Deco gör, Deco är mycket bättre defensivt och Deco är fortfarande snäppet snabbare än Riquelme.

Om Barca planerar att köra en 4 4 2 formation nästkommande säsong så ser jag att Deco har en plats, men vad gör Guily i laget om man skall köra 4 4 2? Med en 4 3 3 uppställning så är jag orolig om vi skall ha Motta, Xavi och Deco på mitten, har då mycket hellre Ballack med tanke på hans snabbhet och styrka.

Upprepar det igen, tror inte på Deco nyheten fören jag ser honom i Barca tröjan på presentationen (kanske redan imorgon :))!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-28 02:06
Jag tror att man nu tänker att Davids fortsätter som Rosell sa idag att han måste fortsätta och att han tar över Cocus plats och att Deco och Xavi spelar lite framför.
Förra säsongen...
--Davids----Xavi--
------Cocu--------
nästa säsong...
--Xavi-----Deco--
-----Davids------

så Barca kommer att se ut på detta sätt nästa säsong...
----------Valdes----------
-----Puyol-----Marquiz----
Balletti------------V.bron
----------Davids----------
------Deco------Xavi------
-Guily--------------Dinho-
-----Saviola/Larsson------
Annons: