/spanien/barcelona/forum/2646.aspx/spanien/barcelona/forum/2646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barc6
2015-06-17 22:04
@11-9-10:

Jag måste nog hålla med dig nu efter hur Tyskland spelar just nu. Jag förväntade mig mycket mer från deras sida med tanke på alla spelare. Men dem har ingen anfallsspel alls och spelarna är helt oorganiserade känns det som. Måste höja sig ännu mer!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 21:56
300 mille lite pengar? 1,5 miljarder på 5 år. På 10 år är det 3 miljarder. Pengar som man kan tex betala tillbaka skulder osv. Elr vinna racet på en spelare som flera klubbar är intresserade av.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2015-06-17 21:55
Tycker inte det är rätt att placera vermaelen i samma kategori som douglas, även om jag förstår din poäng Smogen. Men jag har förväntningar på vermaelen kommande säsong. Inte på douglas
Barcelona Smogen
2015-06-17 21:51
För pengarna vi får för att ha diktaturen Quatar Airways på tröjorna köpte vi Vermaelen och Douglas. Jag kan dra fler exempel men jag tror det där räcker.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 21:41
Somiserem - Barto har gjort sina misstag men alla förtjänar en andra chans. Finns ingen människa som varit clean. Jag tycker Barto hållit saker o ting lugnt. För när Rosell lämnade så var det ett jävla kaos.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 21:36
Lennyromario - Pique,Pedro,Busi, som du nämner. Men det är verkligen att gambla om man ska tänka så som du gör. Vi kan bara spekulera , vi vet inte vilja spelare som kmr kunna bli bra från la Masia. Jag hävdar att man ska ligga på den säkra sidan + att man satsar på dom spelarna som man får fram via la Masia. Det blir en win - win situation. Skulle la Masia svika så är vi välutrustade och kan köpa dom bästa. Skulle vi få fram bra spelare från la Masia, så kan mam ta det lugnt på marknaden och satsa på som bra spelare som man får fram. Detta är hur saker o ting bör skötas.
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 21:01
Äckligt fint mål av emre can
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 20:58
Serbiens nr 10 är klass!
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 20:56
Fan vad skumt det måste kännas för MATS, från cl-final och vinst till detta haha
Barcelona 11-9-10
2015-06-17 20:54
Varför hypas detta Tyskland så enormt? Så jävla bra lag har dom inte, deras största spelare är MATS Serbien 0-1
Barcelona LennyRomario
2015-06-17 20:53
@Barcelonistas:

Fast är det verkligen sant? Alla klagar ju på att Qatar betalar för lite. 300 miljoner om året är det, va? 300 miljoner om året kan du klara dig utan, om klubben kan få fram spelare som busken, pedro osv. Inte varje år såklart. Men då och då under en 10 års period. Jag menar Pedro, busken och Pique ( ja, jag vet att vi köpte tbax honom). Bara där har du ju spelare för över en miljard totalt om de skulle säljas idag.

Spelare som Xavi och Iniesta lär man nog inte ens få fram var 10 år, men tänk hur mycket pengar det är värt när man lyckas få fram en lirare av den klassen. Och framförallt, tänk dig att inte vara som alla andra jävla rika klubbar.
Real Madrid kan också köpa de dyraste spelarna i världen. Vad är svårt med det? Det enda som krävs är pengar.

Det svåra är att gå en annan väg än alla andra. Nej, jag överger inte drömmen om att återgå till reklamfria tröjor. Dags att återigen få alla att hata oss för att vi tror att vi är bättre och finare än alla andra.

Barcelona Barc6
2015-06-17 20:48
Nu börjar U21 matchen mellan Tyskland och Serbien och självklart står våran MaTS och Tyskland har ett väldigt intressant lag med bl.a Max Meyer från start.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-17 20:15
Äh, vi får gärna köra på med reklam-tröjor så länge det inte står Qatar på. Har precis investerat i min andra "centennial" tröja från 1999-2000. Den snyggaste någonsin! Sköna att kunna använda så som tröjorna ser ut nu för tiden :)
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-17 20:04
@Barcelonistas:

Om du nu vill ha Camp Nou utan uppköpta namnrättigheter, och ett La Masia som inte fallerar för var dag som Roura och Altimira sitter bakom spakarna så förstår jag inte hur du ser Bartomeu som en president som gjort ett bra jobb.

Man behöver inte sakna känsla för realism för att begära en president som inte fullständigt skiter i Barcelonas historia, traditioner och värderingar.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-17 19:54
Vår käre mini-Neuer startar och spelar om 50 minuter i Tysklands första U21-EM match mot Serbien.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 19:48
För dig som kmr klaga nu " du är inget Barca fan om du tänker så, du är ny blablabla. Tyst jag är inte en mindre supporter än någon här. " men vi har ju klarat oss utan reklam på tröjorna" Ja och det är tack vare att vi har lyckats producera historiens bästa spelare. Messi-Xavi-Iniesta. Knappast spelare som kmr växa på träd. Det kmr komma en period där la Masia kmr va off, då måste vi vara välutrustade för marknaden.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-17 19:41
Gabriel - jag vill också ha ett Barcelona som har reklamfria tröjor, som har Camp Nou som namn för arenan, ett Barca som satsat på la Masia. Skillnaden mellan mig och alla här är att jag är en realist. Jag vill se ett Barcelona som dominerar världsfotbollen, ett Barca som går + rent sportsligt det är för mig det viktigaste. Min hjärna hänger med i utvecklingen som sker runt fotbollen. Vi kan inte ha reklamfria tröjor längre. Visst kanske inte just Qatar men något annat behöver vi. Pl lagen kmr kunna köpa Pogbas utan problem. Marknaden blir dyrare, Ullared eran är över. Det nya avtalet som Pl har fått kmr förändra marknaden ännu mer.
Tiki-Taka
2015-06-17 18:12
Luis Enrique has told Sergi Roberto (23) that he counts on him for next season. The midfielder has rejected all offers he received. [sport]

Detta gillar jag inte! Samper borde vara prioritet till nästkommande säsong!!!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-17 18:11
@Barcelonistas:

Bartomeu hade ingenting att göra med värvningarna av Suárez och Rakitic. Det var Lucho som efterfrågade dem.
Barcelona koeman92
2015-06-17 17:49
@Tompa76:

Kan mycket väl vara så, men man förväntade inte sig att medlemmarna skulle vara så blinda och blåögda att de helt plötsligt skulle glömma bort allt som har hänt under åren.. Man buade trots allt ut både Barto och Zubi för inte så länge sen i Camp Nou.
Barcelona Tompa76
2015-06-17 17:41
Koeman 92:

"När man ser opinionsundersökningarna där Bartomeu ligger tvåa efter Laporta så kan man inget annat än att tänka "vem i h*lvete är så dum att rösta på honom!?".

Är det inte så enkelt att Bartomeus fanclub förblindas av att vi nyss vunnit en trippel och därmed bortser från alla lik i garderoben?
Barcelona The Octopus of Badia
2015-06-17 17:37
Jag har inga som helst problem med att använda Sergi Roberto som back-up till Busquets så att Samper kan försöka spelas in högre upp i banan, där vi verkligen behöver hans kvalitéer. Rakitic/Rafinha Busquets/Roberto Iniesta/Samper ser väldigt bra inför nästa säsong.
Barcelona the cameroonians
2015-06-17 17:23
@Barclasico:

Med tanke på vår transfer-ban och det faktum att det ff är oklart om vi kan ta hem Denis Suárez så tror jag att Lucho vill ha alla tillgängliga mittfältare kvar i truppen. Det är ju onekligen så att vår tränare gillar att rotera på mittfältet eftersom det är den lagdel som får lida mest under matcherna nu när vi spelare mer rakt och ytterbackarnas yta ska täckas upp.

I valet att behålla Song eller Roberto så kommer mitt val alltid att vara den sistnämnde. Spelare 18-23 i truppen ska komma från de egna leden, oavsett om de kanske håller sämre klass. Det de dock har är tålamod och hjärta för klubben. Det räcker långt, längre än en legoknekt i alla fall.

Å andra sidan hade Samper kunnat ta Robertos plats, men det verkar ff oklart hur planerna ser ut för denne. Har inte hört något över huvud taget faktiskt.
Barcelona Barclasico
2015-06-17 17:17
Luis Enrique has told Sergi Roberto (23) that he counts on him for next season. The midfielder has rejected all offers he received. [sport]

För några dagar sen så skrev några här inne att Ni tror på LE´s instinkter när det handlar om Munir... NÅ, tycker ni samma sak om Sergi Roberto?
2015-06-17 16:59
@Rambla~:

Kontraktet går väl ut 2017?

Det sista jag läste var att de €6 miljonerna inte är något som Barcelona vill gå med på. Utgångspunkten ska vara klausulen på €18 miljoner, och så får man förhandla utifrån den.

Vad en interimsledning får göra och inte göra vet jag inte, men nog får de förhandla i alla fall. Sedan ligger väl det förhandlade förslaget redo att skrivas på för den nye presidenten.
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:50
Haha, Freixa har alltid varit en skojare och det är ett stort skämt att han bara kandiderar. Tror han verkligen att han har en chans?
2015-06-17 16:48
Rambla~

Ja, soppa kan man minst sagt kalla det.

Huruvida Santos också kommer kräva pengar vet jag faktiskt inte, men deras ordförande är (tillsammans med Neymar, hans pappa FC Barcelona + Rosell & Bartomeu) med på den stämningsansökan DIS lämnat in. DIS stämmer alltså alla dessa parter.

Mer pengar kan det säkert bli fråga om eftersom DIS säkert vill ha betalt för ränta samt sveda och värk. Samt eventuella fängelsestraff för de som skrev under kontrakten eftersom det handlar om bedrägeri och korruption när det gäller de fingerade kontrakten.

Jag kan inte se hur Bartomeu ska kunna klara sig undan dessa anklagelser under valrörelsen, Laporta och de andra kommer blåsa ordentligt liv i brasan och inte det de kommer trycka extra på är att Bartomeu INTE ska få använda klubbens pengar för att betala rättegångskostnaderna som lär bli skyhöga.

Den advokatfirma som var med och upprättade kontrakten i Neymar-övergången var ju ingen annan än den som tillhör Toni Freixa, Bartomeus direktör fram tills att de nu avgick och som nu kandiderar på egen nivå.
Det roliga är ju att Freixa i en av sina valprogramspunkter vill att klubben inte längre ska tillåta externa advokater att upprätta kontrakt...
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:47
Förresten, Deulofeu är under kontrakt till minst 2019. Inte får väl interim-juntan sitta och förhandla om försäljningar? De får inte ta sådana sportsliga beslut. Det är en sak om spelaren själv löser ut sin utköpsklausul men här handlar det ju om att Everton ska få ett jävla reapris.

Har ingen här tänkt på det? De kan inte sälja honom innan det finns en nyvald ledning och den har intagit kontoren på Camp Nou.
Barcelona Deulofeu
2015-06-17 16:37
Idag inleder u-21 em och det ska bli riktigt kul tyvärr finns inte Spanien med vilket är trist för då hade Deulo visat sig från sin bästa sida han fullkomligt dominerar där!

Men snart är han borta men min tröja ska jag ha kvar den dagen Pedro lämnar hoppas jag fortfarande att det är han som tar över.

Jag kommer inte glömma första gången jag såg honom som spinkig tonåring i Barcelona och var så överlägsen som jag aldrig sett någon spelare någonsin.

Någon gång kommer hans huvud ifatt jag trodde på honom nu efter ett tufft år i Sevilla men då får han inte ens chansen under försäsongen trist riktigt trist anser jag.

Det jag egentligen skulle komma till är att jag har precis läst Aftonbladets bilaga och i den får två spelare 5 plus och det är Tottenhams Harry Kane samt vår egen Ter Stegen riktigt kul! Jag håller på Tyskland efter Sverige och hoppas stenhårt på vår egen Neuer!
Barcelona Rambla~
2015-06-17 16:30
@the cameroonians:

Det här låter jävligt oroväckande. Vad händer om de får rätt? Fast de pengarna har ju Barca betalat till Neymars fars bolag. Ska Barca behöva lägga upp ännu mer pengar nu? Vill inte då även Santos ha mer pengar?

Herregud vilken jävla soppa alltså.
Annons: