/spanien/barcelona/forum/26459.aspx/spanien/barcelona/forum/26459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bopi
2004-06-16 17:28
dom vill ha 150 mille för Milito!!

Kolla länk!
Barcelona ZonD
2004-06-22 14:48
Det händer mycket just nu Barcelona och det börjar bli mer och mer tydligt hur Lap-Ros-Txi tänker. Det är det gamla Barcelona från tidigt 90:tal som ska tillbaka och nu med Ronaldinho i spetsen. Bara spelare som verkligen vill till klubben ska få komma (det lysande undantaget: Trezeguet, släpp honom nu Laporta!) och inga överpriser får någonsin betalas för en spelare. Tålamod är förhandlingsmetoden.

Vad ska man med Davids till när han uppenbarligen inte är ett dugg sugen på att spela för Barca? Varför ska man betala 200 miljoner för en spelare som inte presterat ett skit i Bayern München, men som å andra sidan har visat sin klass i EM och som vill komma till klubben. Allt måste diskuteras men enligt mig är Laporta 100-procentig så här långt in på Silly Season. Man kan inte, hur mycket an än vill, klaga på att Rijkaard är kvar i klubben då han tog oss till en 2:a plats i ligan och laget bjöd på strålande spel. Man kan inte heller klaga över att klubben plötsligt har 40m euro att köpa för, att spelarnas löner har sjunkit med säkert 50% osv osv. Och att Barca spelade vackert har f.ö ingenting med Davids ankomst att göra. Han stog för skitjobbet.

**Barcas nya hemmatröjor är helt underbara. Den mörkblå färgen är borta och den har fått tillbaka sitt gamla klassiska utseende.

**Belletti och Giuly kommer att presenteras den här veckan. Två mycket bra spelare som verkligen vill komma till klubben. Två positioner som behöver förstärkas har nu fyllts. Vi är på rätt väg!

** Vad kommer att hända med Riquelme egentligen? Skulle inte han kunna passa in i Rijkaards spelsystem?

**Zlatan får gärna komma, men Fabiano är min högsta prioritet!

Barcelona B_a_r_c_a
2004-11-08 14:08
Jag tycker faktist att vi borde köpa nu en ytteranfallare som kan spela på Ronaldinhos och Giulys plats för hittills har vi klarat oss utmärkt i deffensiven, men man märker att Giuly inte funkar i vissa matcher och då måste han ut och jag har inte sett någon av Etoo eller Larsson som klarar av den platsen. Cassano ska säljas nu och om han ändrar atytiden i Barca så skulle han passa perfekt. eller va tror ni?
Barcelona Gustaf
2004-11-08 15:52
B_a_r_c_a//
Cassano är i bästa stunder en av världens bästa spelare men hans extrema ego gör han omöjlig i en klubb som Barcelona. Vad tror du han skulle säja om han fick vara backup till Ronaldinho? Vi skulle ändå inte ha råd med honom så jag tror inte det är någon risk. Däremot håller jag med om att en högerytter borde införskaffas.

Lucho//
Helt rätt. Liverpool utnyttjade klausulen på LG och Barça hade inte mycket att säga till om, tyvärr.

Rivaldinho9//
Både Gio och Sylvinho är relativt gamla och har nog inte så många säsonger kvar i den absoluta toppfotboll där Barça hör hemma. Navarro däremot är framtiden.
Barcelona Hinchada
2004-06-22 16:26
Gillar tanken om ett fcb som på varje plats har ett bankande blau grana hjärta villigt att kriga för att återföra titeln, läs ligan såväl som c.l, hem till katalonien.
Vill dock påpeka att balansen i ett lag är nödvändig, en försiktigt inlägg kring mr Davids, se de em-aktuella Tjeckiska landslaget där finns spelare som inte tvekar en sekund på att göra grovjobbet för att ge utrymme för de mer namnkunniga att briljera och suga åt sig publikens gunst och mediernas hyllningskörer. Dessa spelare åtnjuter sällan om aldrig de stora rubrikerna men sliter av kärlek till emblemet över hjärtat. Dessa spelare utgör balansen för ett framgångsrikt lag.
Men givetvis är vikten av de kreativa spelarna stor. den eller de som kan bryta ett mönster och göra det oväntade måste det alltid finnas plats för!
Barcelona Kim
2004-06-22 10:15
Den nya tröjan är av en helt ny modell från Nike. Den har exempelvis ingen krage, vilket förra säsongens tröja hade. Det är en hel del som skiljer, men mycket är svårt att se när man bara tittar på en bild.
Real Madrid Riki
2004-11-08 09:33
Freak82,

Christian Vieri gjorde 24 mål på 24 matcher i Atletico Madrid 97/98.
Real Madrid StKa
2004-11-08 22:18
Messi
NEj. Det finns ju fler som har sånt gräs.. inga andra har juvägrat spela på det hittills.
Barcelona ZonD
2004-06-22 16:15
Andreas: Jag vill påstå att en spelare som Motta hade kunnat göra samma jobb som Davids, därför vill jag inte ge all heder till honom.
Barcelona Sonde
2004-11-08 11:48
Valencianista: Hur kan du säga att eran höst är bättre än vad våran var förra säsongen. Det är ca 10 matcher kvar innan ligan har nått halvvägs. Vi låg också runt 7:e plats vid samma tillfälle förra året.
Barcelona Lucho
2004-11-08 03:59
Rivaldinho9: Hur kan du jämföra Fernando Navarro och Luis Garcia? Dom spelar för det första inte ens på samma position och respektives situation är/var inte heller densamma. Dessutom utnyttjade Liverpool Luis Garcias utköpsklausul (om jag inte är ute och cyklar..?) och därmed kunde inte Barça göra så mycket iom att engelsmännen erbjöd ett rätt stort lönelyft och garantier om speltid. Luis Garcia offrades väl ockdå lite för att minska sommarens stora utgifter. Har svårt att se att Fernando Navarro skulle inbringa någon större summa.

Jag ser gärna att han stannar (eller lånas ut) iaf. Killen är ju bara 22 så ge honom några år till. Kolla på Oleguer. Han var 24 när han fick sitt genombrott och innan dess kändes han rätt ointressant (spel i lägre divisioner). Just Luis Garcia är också ett exempel på canteranos som efter några år plötsligt slår igenom..
Barcelona ashinho
2004-07-14 14:56
nån som vet ifall Sylvinhos övergång t oss e klar nu...aså de e ju inte bekräftat nånstans..??
Barcelona O Fenômeno
2004-11-07 23:38
Jag tror att Ronaldinho eller Ronaldo blir hjälte i El Clasico.

Det första El Clasico där båda spelar. Om inte något händer - igen.

När Ronaldinho var skadad torskade Barca hemma.

När Ronaldo var skadad torskade Real Madrid hemma.

Båda var delaktiga i respektives vinster.
Barcelona TheRealFan
2004-06-20 14:34
Altså jag ser mycket alvarligt på det här som barca håller på att göra ( som vi alla säkert gör ). Men att inte vänta in skälvaste Edgar Davids som varit LYSANDE den tid han spelat i barca är en historisk tabbe av barca ledningen och framförallt Laporta. Jag skulle även vilja se ett par andra stora värvningar som Michael Ballack, och en tung "nia" som kan ge oss tyngd i anfallsspelet. Jag vill även ha kvar Ricardo Quaresma som är en av de största talangerna och även Sergio Garcia som är tallangfull skulle jag se i barca-tröjan nästa sässong. Guliy är väll klar för barca eller?
Barcelona Damia
2004-11-07 20:51
Till Betis-matchen (bara en tänkbar startelva, inte nått realistisk men men)

--------------------Valdes--------------------
----------------------------------------------
------------Puyol----------Marquez------------
--Damia-----------------------------Navarro---
-------------------Gerard---------------------
----------Iniesta-----------------Xavi--------
--Giuly--------------------------------Messí--
-------------------Larsson--------------------

Skulle kunna vara nått men jag vet inte... Skulle bara vilja vila vila ett par spelare och få dom lite frächa å andra sodan så är det inte ett allt för rutinerat lag...

FORCA EL BARCA
Barcelona Kakke
2004-07-14 08:57
Här är den kompletta listan med alla deltagande lag i CL i år. Jag gillar att spekulera i dröm/mardrömsgrupper En sån lottning tycker jag kan se ut så här:

Dröm
Barcelona
Lyon - Många kommer sätta Panathinaikos här men de blir svårare än fransmännen
Anderlecht - Belgisk fotboll är inte vad den varit
PAOK - Ingen CL-rutin över huvudtaget. Dessutom har de inte pengar till bra nyförvärv.

Mardröm
Barcelona
Milan - I mitt tycke europas starkaste lag
Ajax - Har inte tappat så många spelare, alla har blivit ett år äldre/bättre
Olympiakos - Nån gång lyckas de i CL. Mycket rutin (mest av alla lag tillsammans med Rosenborg)
Barcelona ZonD
2004-06-16 15:00
Tar förresten tillbaka det där med "matchas som alla våra andra unga talanger" för vi vet ju båda att de inte matchas;) men om man ska hålla Rijkaard utanför det här så är ju önskemålet att Oscar matchas precis som man gjorde med iniesta i lsutet av säsongen
Barcelona ZonD
2004-06-16 14:58
varför kan man inte kalla Oscar Lopez för medelmåtta, han är ju knappast en världspelare eller hur?. Jag ser Reizieger, Overmars, Gerard osv som medelmåttor precis som Oscar Lopez, sen kan man ju fråga sig vad en du anser vara en medelmåtta?

Självklart menar jag inte att Oscar Lopez ska spendera hela säsongen på bänken utan att få spela en minut. Han måste givetvis matchas precis somm alla våra andra lovande spelare. Kanske på det sättet som Iniesta matchades i slutet utav säsongen. Göra inhopp i de flesta matcher, vara den som är given att ta över om Belletti/GVB blir skadade osv, men jag vidhåller han inte är den som ska vara ordinarie ÄNNU.

fridens
Tanaznia_021
2004-11-08 07:56
kanske flytta in marquez på mittbacken . och puyol på högerbacken ;)?!?!
Barcelona juanito
2004-06-16 14:51
ZonD: utan hoppas att oscar lopez utvecklas snabbt istället skriver du.

Suprise, spelare utvecklas inte av att sitta på bänken och/eller spela match med b-laget. Sen förstår jag inte hur du kan kalla honom medelmåtta. Han skötte sig utmärkt under försäsongen och har varit bra dom få gånger han fått chansen (329 minuter denna säsong).
Barcelona ZonD
2004-06-16 14:28
Juanito: Jag vill också hellre se Oscar Lopez istället för GVB men det beror mer på att han är ung och katalan än att han skulle vara bättre än GVB, för det är han inte enligt mig, inte än. Självklart finns det bättre vänsterbackar än GVB men då dessa skulle kosta alldeles för mycket så känns en gratis GVB helt ok trots allt. Man kan inte kräva att styrelsen ska lägga ut 10m euro på världspelare på varenda position i laget, för det går inte. Ibland får man nöja sig med att ha medelmåttor på vissa positioner och rätta till det senare. Jag håller dock med dig om att den medelmåttan skulle lika gärna kunna vara Oscar Lopez men GVB känns ändå snäppet vassare. Jag tror inte att GVB kommer att vara ordinarie i 3 säsonger utan hoppas att oscar lopez utvecklas snabbt istället.
Barcelona juanito
2004-06-16 14:04
ZonD: Jag skrev tidigare att han blev mindre dålig men jag tycker fortfarande att det är för jävligt att vissa spelare tycks få oändligt med chanser bara för att dom råkar vara holländare. Oscar Lopez gör en bra försäsong och hyllas men får inte spela medan GVB gör en usel start och inte börjar leverera förrän en bit in på våren. Ändå är det få spelare som varit så ordinarie som honom. Det är en ekvation som jag inte kan få ihop..
Valencia forca
2004-06-16 01:41
Jag tycker definitivt att Henke ska spela i BARCÂ nästa säsong.Vilken underbar syn att se han springa inpå noucamp med barcatröjan.
Celta Vigo Blackened
2004-06-16 13:16
Har ni köpt Milito och Belletti?
Barcelona Izquierda
2004-06-16 00:48
Kommentarer om två spelare med Barca-anknytning i dagens EM-match:
* van der Vaart var helt okej, men inte så bra som jag hoppats. Återstående EM-matcher får väl visa om han håller på högsta tänkbara nivå. Hur som helst lär han knappast bli aktuell för Barca den här sommaren.
* Hollands-vänsterback-nummer-fem-Giovanni-van-Bronckhorst hade ingen vidare dag på jobbet.
Rena autostradan på hans kant.
Barcelona Dinho
2004-06-15 23:37
Bara att instämmas vad ni skriver o tillägga att han har d som krävs för den ensamma center-rollen i Barca. Han e stor och kan hålla i bollen till skillnad från saviola och han kan göra saker själv o dessutom en bra framspelare. En grym teknsik targetforward som har bra målsnitt i holland i år trots skadeproblem. Ronaldinho-Zlatan-Giuly kan nog hitta varandra
Barcelona ZonD
2004-06-16 15:52
Du kan inte vara seriös om du menar att Oscar Lopez skulle anses vara lika stor talang som Diego, Robinho osv. Rent spelmässigt är Lopez fortfarande inte mer än en medelmåtta, men han har talang att bli betydigt bättre än så.
Spinbad
2004-06-15 21:33
För att fortsätta debatten om GvB:
Efter första halvleken i Holland-Tyskland måste jag ifrågasätta vad GvB gör i försvaret. Han är hyfsad offensivt men defensivt ligger han helt tokigt i princip hela tiden och chansbryter hela tiden. Han kan i princip inte fått order om att spela som en normal offensiv vänsterback. Han är lika mycket inne centralt som på sin kant, Zenden har gång på gång fått gå ner och täcka upp men det kanske finns någon tanke bakom detta. Advocate är väl inte direkt känd för att vara en lysande tränare så vem vet...
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-22 14:32
Kluivertinho..
bra sagt men man måste nog ha lite utav allt...bra spelare bra relation harmoni mm....men de stämmer förhoppningsvist att barca kommer att ta tittlar framöver...
Barcelona Kluivertinho
2004-06-22 13:56
Laporta kommer föra Barcelona till toppen igen...man behöver inte ha de bästa spelarna, det som är viktigast är att det är harmoni i klubben och det kommer det vara i fortsättningen...med han vid rodret kommer vi få våra titlar, det är jag säker på!!
Annons: