/spanien/barcelona/forum/26458.aspx/spanien/barcelona/forum/26458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spinbad
2004-06-15 12:45
Giuly verkar också väldigt nära nu.
Barcelona Barca Barca
2004-06-14 22:42
Fifan Sverige är riktigt bra

Jag har sagt det tidigare och säger det igen Sverige-Spanien i FINAL!!!

Barcelona Alx
2004-06-14 13:00
DIEXEL: Varför inte spela med:

Ronaldinho - Trezeguet - Giuly
Davids - Ballack - Motta
Van Bronckh. - Milito - Márquez - Belletti
Rüstü

Det är en jättebra uppställning helt utan inhemska spelare, för vad ska man med inhemska spelare till? Varför inte plocka bort de två du har i din uppställning, behövs de? Inhemska spelare är överskattade, det bästa vore att helt rensa truppen från spanjorer och katalaner. Det är väl deras fel att vi inte vunnit något på 5 säsonger?
Barcelona Gio Style
2004-06-15 12:33
Fattar inte hur ni inte kan ha Xavi med i startelvan. Och motta inne? Xavi måste vara inne fö fan :P
Barcelona Barca Barca
2004-06-14 22:42
Fifan Sverige är riktigt bra

Jag har sagt det tidigare och säger det igen Sverige-Spanien i FINAL!!!

Real Madrid Ike
2004-06-11 12:18
Varför vill vissa ha Rooney??
Tror ni seriöst att han är bättre än Saviola eller?
Om det ska köpas en anfallare så ska det vara en Rikitg anfallare, världs klass på han.
Annars ska man köpa en billigare, och ha som backup för Saviola.
Saviola ÄR en riktigt bra anfallare!!
Endast Ronaldo och Mista gjorde fler spel mål än honom.
Med ett helt års förtroende kommer det bli många fler än 14 mål.
14 mål, men en halv säsongs förtroende.
Jag har inga som helst tvivel om att Saviola kan göra MINST 20 mål om han har förtroendet ett helt år.
Så inte fan ska han ersättas av Ronney???!!

Jag för en är väldigt nöjd med hur Laporta sköter inköpen av nya spelare.
Sätter in ett vettigt bud, och dubblar inte summan så fort det blir ett nej.
(Som en viss annan gjorde.)

Alla inköp måste inte göras så fort säsongen tog slut.
Lika bra att vänta och se lite vad som händer, lägga bud, och ligga lågt.
Ha ekonomin i tanke också, inte bara skaffa spelare och köra ner ekonomin i marken.

Giuly, och Ballack vill ju verkligen till Barca.
Trezeguet har fått ett nytt kontrakts erbjudande av juventus.
(5M euro/säsong +5M efter 2 år eller nånting sånt. om jag förstod rätt)
Tror det blir svårt att få bort Trezeguet från Juve nu.
Luis Fabiano, ska ju användas för att göra en affär gällande Baptista billigare.
(Lånas ut i 1 år)
Baptista lär väll inte användas som anfallare?
(7 av hans 20 mål, var på straffar. så han gjorde 13 spel mål. 1 mindre än Saviola, som spelade halva året.)
Monaco vill ha Quaresma som delbetalning i Giuly affären, men barca verkar inte vilja släppa talangen.(tacka gudarna för det, Quaresma kommer bli en stor spelare.)
Barca vill låna ut Quaresma 1 år.
(Rancing Santader är sugna på ha honom, Sporting?, Monaco som lån?.)

Giuly pressar Monaco att sälja honom till barca,
Ballack pressar Bayern att sälja honom till barca, Det ser bra ut.
Fabiano vill komma till barca. (går med på att bli utlånad till sevilla 1 år.)

Jag skulle vilja veta vad som händer på Milito fronten.
Köp Juanfran av Celta?? :)

juanito:
För att kunna spela med sina talanger, måste laget vara stabilt i alla delar, måste gå bra för laget. Man kan inte dra in ungdommar när laget kämpar och är instabilt.

Hoppas verkligen det går riktigt bra för Cocu i PSV!! All lycka i världen till honom!

Kluivert har sagt att han troligtvis inte kommer spela i Barca nästa säsong. TACK!! killen gör nånting rätt KANSKE, och lämnar oss. Ett tack till honom också isåfall.
(gör han inte det, hoppas jag han får träna marathon i 1 år, och se alla matcher på TV.)
(Det kommer kosta oss 8M euro att ha kvar honom i 1 år!!)
Barcelona juanito
2004-06-14 22:53
Jämför Kluivert och Henke.. Det känns som att det är tvärtom åldersmässigt.
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-11 10:50
Angående Rooney så kan man aldrig höja en spelare som mestadels lever på "moget" spel för sin ålder och "fysik".
Jag tycker inte att dessa spelare är äkta talanger i den bemärkelsen och om inte Rooney visar att han kan uträtta storverk inom kort så lär vi se han i "tipsextra" om 15 år, som trotjänare i ett allmänt stabbigt och div 2 spelande Everton.
Men som sagt upp till bevis i EM.
Mot Nesta, Thuram, Puyol, Tudor mfl räcker knappast att man har ett gott rykte och "moget" spel.
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-11 10:50
Angående Rooney så kan man aldrig höja en spelare som mestadels lever på "moget" spel för sin ålder och "fysik".
Jag tycker inte att dessa spelare är äkta talanger i den bemärkelsen och om inte Rooney visar att han kan uträtta storverk inom kort så lär vi se han i "tipsextra" om 15 år, som trotjänare i ett allmänt stabbigt och div 2 spelande Everton.
Men som sagt upp till bevis i EM.
Mot Nesta, Thuram, Puyol, Tudor mfl räcker knappast att man har ett gott rykte och "moget" spel.
Barcelona Andreas
2004-06-11 14:13
Ike//
Barça-ledningen har sagt att eftersom en ny mittback inte prioriteras så högt ska man först förhandla om en sådan (verkar vara Milito) när de andra, pågående förhandlingarna är avslutade.
Barcelona Andreas
2004-06-11 14:13
Ike//
Barça-ledningen har sagt att eftersom en ny mittback inte prioriteras så högt ska man först förhandla om en sådan (verkar vara Milito) när de andra, pågående förhandlingarna är avslutade.
Barcelona juanito
2004-06-11 13:42
Ike: Jag förväntar mig inte att Iniesta, Sergio Garcia eller Oscar Lopez ska vara ordinarie. Däremot ska dom få hoppa in i slutet av matcherna. Sergio Garcia är en av dom bästa anfallarna som kommit fram ur klubbens plantskola. Trots att han gör mål i alla sammanhang förutom A-laget får han inte ens spela när samtliga anfallare är skadade. Jag tycker att det är sjukt! Men du kanske hellre ser att man satsar på Overmars så att han blir hetare på spelmarknaden framför att ge egna unga spelare som är tänkta att ta över om några år chansen..
Barcelona juanito
2004-06-10 16:56
SÅS: Barça har uppenbarligen så pass bra koll på sin ekonomi att dom tackar nej till Chelsea. Dessutom har man gjort runt 400 miljoner tillgängliga för övergångar. Ekonomin har varit bättre men det är nog ingen kris som man ibland får intrycket av att det är i Roma.

(Appropå Chivu så lånade väl Roma först honom då man inte hade hade råd att betala övergångssumman.. eller?)
Barcelona juanito
2004-06-16 15:24
Bara för att man inte är världsstjärna behöver man inte vara medelmåtta. Jag tycker att det är en negativ benämning. Är Diego, Robinho, Iniesta, Zlatan osv också medelmåttor då?
Barcelona Gabriel
2004-06-10 15:25
Med all respekt till dig SÅS men jag tycker det är lite tjötogt om Roma nu. Alltså jag menar inte på något sätt och viss att vara oförskämd, men det är inte speciellt intressant för oss barcafan (iaf inte för mg) att läsa om Roma, Sensi, hur ni fick Chivu m.m., jag menar det finns faktiskt ett Roma-forum för det.

Vi får som sagt se vart Gilardino väljer att gå. Tror hur som hällst inte att Parma släpper honom alltför lätt. Men om han tänker smart så går han till Barcelona då vi verkligen är på väg att storsatsa. Spelare som Ronaldinho,Saviola,Davids,Xavi,Puyol,Ballack,Guily m.m kan spela tillsammans nästa säsong. Roma har så klart Totti och Cassano sen har ni Emerson men sedan så går det inte att jämföra trupperna. Det är enligt min mening löjligt.
Men som sagt, Gilardino är Italienare och 21, han kankse anser sig själv vara för ung för att flytta utomlands, men däreigen Vieri gjorde det!
Barcelona (Barça)
2004-06-23 09:24
Tror att Ballack kan gör det jobbet som Davids gjorde och Ronaldinho som släpande Forward efter Zlatan och Saviola.
Barcelona Puyol_20
2004-06-23 20:42
giuly/belleti kan man väl redan nu säga e klara för klubben,,offensifa värvningar uppskattas alltid =)))
Ja vet inte med er men ja e ganska sugen på att få lite deffensifa värvningar ,,nån som har lite nyheter förutom millitio??
Forza Barca
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-23 01:16
det börjar bli riktigt jobbigt med vem som har barca hjärta o inte osv. det är bara löjligt, inte nån här vet vem som har barca hjärta.
ex. raul kan inte ha någon barca hjärta men lyckas man köpa honom, så "tror" VET jag att han gör sitt bästa här.
gully har knappast någon barca hjärta,
balleti, balack osv ingen av de har det.de enda som kan ha barca hjärta är: xavi,puyol,iniesta,valdes osv. men glömm resten kluivert davids ronaldinho. den sist nämnde kan ha haft barcelona som favorit lag men knappt hjärtat i barcelona, men kanske om några år och om han verkligen trivs, då kan man diskutera om han har barca hjärta eller inte.
--
det jag vill komma fram till är att man ska köpa de bästa utan att tänka på hjärtat.
--
du har nog barca hjärta, kommer du att tacka nej till real om du blev erbjuden en kontrakt imorgon (glömmde att tillägga du får massor av pengar)!?
Barcelona Puyol_20
2004-06-22 23:02
ZonD ..motta är en utmärk kämpare men han har inte rutinen som davids har ,,explosiviteten o aggressiva spelet o snabbjheten holländare besitter sitter hära o ser hur davids tog bollen ifrån deportivos sergio med sin snabbhet(så jävla underbart att ha en sån spelare i laget)),motta är tyvärr inte den spelaren som kan ersätta ,,viist kan vi köpa en annan ,,men till vilket pris?
Barcelona Tompa
2004-06-22 17:52
Hinchada:
Visst är balansen offensiv kontra defensiv viktig i alla lag, inklusive FC Barcelona. Vad gäller Davids hade jag gärna sett att han stannat men då han bara verkar vara intresserad av att dra in så mycket stålar som möjligt visar han att han helt saknar hjärta för klubben. Det var inget dåligt bud han fick från klubbledningen och duger inte det kan han dra åt skogen. Han har uppträtt på ett mycket arrogant sätt och Laporta gör helt rätt nu. Fasen, han verkar tro att det bara var hans och ingen annans förtjänst att det vända i vintras. Snacka om att ha höga tankar om sig själv!

Jag vågar slå vad med dig om att bara klubbledningen handlar med huvudet kommer vi kunna ersätta "Pitbull" utan problem. Han må vara en av världens bästa slitvargar men en slitvarg ersätts ändå mycket lättare än ett geni a la Ronaldinho.

Forca Barca!
Barcelona ZonD
2004-06-22 23:29
Puyol_20: Jag prioriterar ett äkta Barca hjärta framför en medelålders pengakåt holländare med rutin, men det kanske bara är min åsikt? Motta är en underbar spelare vilket han visade för 2 säsoger sedan. Förra säsongen sumpade han tyvärr bort men får han förtroendet säsongen ut nu kommer han att ta vara på chansen.
Barcelona Tompa
2004-06-22 17:52
Hinchada:
Visst är balansen offensiv kontra defensiv viktig i alla lag, inklusive FC Barcelona. Vad gäller Davids hade jag gärna sett att han stannat men då han bara verkar vara intresserad av att dra in så mycket stålar som möjligt visar han att han helt saknar hjärta för klubben. Det var inget dåligt bud han fick från klubbledningen och duger inte det kan han dra åt skogen. Han har uppträtt på ett mycket arrogant sätt och Laporta gör helt rätt nu. Fasen, han verkar tro att det bara var hans och ingen annans förtjänst att det vända i vintras. Snacka om att ha höga tankar om sig själv!

Jag vågar slå vad med dig om att bara klubbledningen handlar med huvudet kommer vi kunna ersätta "Pitbull" utan problem. Han må vara en av världens bästa slitvargar men en slitvarg ersätts ändå mycket lättare än ett geni a la Ronaldinho.

Forca Barca!
Barcelona Barca_^^
2004-11-08 23:06
personligen tycker jag att den svagaste spelaren vi har i start elvan är Deco. Tycker att han slår bort alldeles för mycket passningar, tar för lång tid på sig med bollen och är allmänt seg. anser att en spelare som iniesta borde få chansen att spela på den positionen från start i stället.
De ggr han kommit in i matchen, med ca 20 min kvar har han presterat mer än vad deco gjort. Deco har långt kvar till hans form i porto...
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-06-20 19:27
jag hoppas att..barcelona värvar minst 4spelare...respekrive 6 kanske...!! men trez e ju fölorad..men luis fabiano e bra..ja hoppas man värvar guily och HOPPAs värkligen att davids stannar i barca...han e nästa viktigast i laget efter ronaldinho...eller vad säger ni grabbar,,, ??
Barcelona Hinchada
2004-06-22 18:31
Tompa:
Visst stämmer kritken som du riktar mot mr Davids. Även jag känner tilltro för mr. Laporta och dennes förmåga att leda vårat fcb med riktning framgång och odödlighet. Om än något tjurskalligt viker jag dock inte från min uppfattnning om den ständigt kämpande slitvargens självklara roll som ger stjärnorna utrymme för de konster vi alla lärt oss att uppskatta. Tag ex. mr Albelda där har vi ett exemplar av, enligt mitt tycke, yppersta klass för denna roll.

Barcelona Puyol_20
2004-06-22 22:58
Ja tror inte det e pengarna som avgör ifall davids stannar lr inte,,han vill säkert se vem som e hungrigast efter att ha han i laget,,den klubben som har ett fräsht rättvist kontrakt på bordet när em e slut det laget joinar han,,fan ska han i inter o göra,,slutspelat för han i italien ..min åsikt om det hela iallfall,
forza barca kommer ballack vinner vi ligan hihi
Pep Guardiola
2004-11-08 18:40
Hur som helst är jag positivt inställd till konstgräset. Än har vi inte lagt märke till dålig kvalité på gräsmattan men den försämras säkert under vintern. Nu är det inte en ren konstgräsmatta vi snackar om, som Eyravallens, utan en blandning som jag skrev förut.
Barcelona har ett mycket bra och snabbt passningspel, vilket behöver en bra gräsmatta. Om man nu har en gräsmatta som är lika bra under hela säsongen skulle detta bara gynna Barça.

För en konstgräs mix på Camp Nou.
Barcelona ZonD
2004-06-22 18:37
Tompa: Precis! Davids är inte oersättbar på något sätt. Personligen tror jag att allt hänger på en bra start i ligan. Börjar vi bra kommer spelarna att känna att man klarar sig alldeles utmärkt utan Davids. Dessutom, en spelare med äkta Barca hjärta a la Motta kan ge 200% för Barca medans en pengakåt Davids inte gör mer än han får betalt för. Drömmen vore att bara ersätta med Canteranos men då Motta är den enda spelaren på den position förblir det en dröm.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-08 17:42
Jag håller med Gustaf, Cassano - nej tack men Navarro - varför får han inte mer speltid?

Hur troligt är det att Barca får konstgräs..? (se länktipset)

Edit: Shyte! Pep hann för mig.. ;-P

Barcelona Viking
2004-06-22 18:55
Någon som vet när spanska ligan spelschema släpps?
Annons: