/spanien/barcelona/forum/26456.aspx/spanien/barcelona/forum/26456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol_21
2005-02-25 19:27
Mourinho har infört arrogans hos deras fans,jag som gilla han innan han kom till chelsea.
Intressant hur matchbilden ser ut när dem kör attack fotboll om dem nu gör det,uppstår luckor lr ska deras mäktiga försvar stänga dem hehe?

Vinn lag som milan på ett övertygande sätt sen kom o prata(chelsea).Chelsea som mest mött mediokra lag fram till Barcelona,lag i ens egen liga räknas inte, nu talar jag om cl lag.

Mourhinho är en arrogant tränare med för mycket munläder,skadar inte o vara ödmjuk som Riijkaard!
Lite respekt kan han väl visa sin gamla klubb lr har jag fel?
Barcelona Viktor Munoz
2005-02-25 13:59
Att ersätta Guily med Lopez skulle ju tvinga ut Eto påkanten. Ellerså skulle Rijkaard få ändra balansen helt pålaget i övrigt. Tycker att Guily fyller sin roll. Som någon sa så passar det inte honom optimalt att spela mot handbollsförsvar, men hans rörelse är viktig för laget och ska inte underskattas. Om han ska ut skulle jag spela Deco på hans plats och Iniesta på mitten. Maxi har lite mer att bevisa först.
Barcelona Kickboxer
2004-10-24 19:30
Kharles_Puyol:

Kul att du och några andra gillar det jag skrev! Det var verkligen inte problem med bengaler på matchen. Alltså med problem så vet jag inte om du menar att det var svårt att få IN bengaler till klacken eller om du menar att det var många som hade bengaler på matchen. I det första fallet så har jag ingen aning om det var svårt att få in då jag själv inte försökte. I det andra fallet så var den ENDA bengalen som tändes på hela arenan av en snubbe som stod bredvid mig. Efter honom så var det ingen mer som tände något. Ingen från Milan klacken heller(Kan vara så att jag missade men är 99% säker).

Men ändå så hade Milan ett otroligt snyggt tifo om ni såg det på TV. Det var en stooooooor flagga med någon gubbe på med Milan tröja som täckte hela Milan klackens sida.

Ha det bäst allihoppa! Jag tror på 3-0 Giuly 2 mål och Ronaldinho 1 mål:)
Barcelona Viktor Munoz
2005-02-25 13:59
Att ersätta Guily med Lopez skulle ju tvinga ut Eto påkanten. Ellerså skulle Rijkaard få ändra balansen helt pålaget i övrigt. Tycker att Guily fyller sin roll. Som någon sa så passar det inte honom optimalt att spela mot handbollsförsvar, men hans rörelse är viktig för laget och ska inte underskattas. Om han ska ut skulle jag spela Deco på hans plats och Iniesta på mitten. Maxi har lite mer att bevisa först.
Barcelona Messí
2004-10-24 15:14
Davids tillbaka? Aldrig! Såna där pengarkåta typer vill jag inte se i Barcelona igen. Även om han är bra så vill jag inte se honom i Barça-tröjan.

Så här ska vi spela mot Osasuna:
---------------------Valdes----------------------
----Belletti------Puyol---Oleguer---------Gio----
---------------------Marquez---------------------
----------Xavi-------------------Iniesta---------
--Giuly--------------Eto'o-----------Ronaldinho--

Deco måste vila, han har spelat alla matcher den här säsongen plus att han hade en tuff säsong förra året med CL-vinst och EM-final! Vill se Iniesta från start nu.

Tror på vinst med 4-1!
Barcelona hammabarça
2005-02-20 11:55
Ämne: Jag har saknat något....
in på elmundodeportivo.es där får du det
Spanien Cedhamre
2004-10-25 00:16
Kiddie:
Åk till Barcelona. Ta metrolinje L1 (grön) till Maria Cristina eller les Corts. Fråga efter vägen, gå i 10 minuter. När du kommer till arenan går du till "baksidan" och handlar tickets. Dagen före givetvis. De kostar mycket. Men det är kul. Du får inte missa museet. Kostar 5 euro och tar ca 1.30 timmar att plöja igenom. Grym upplevelse dock... Suerte!
Barcelona Kickboxer
2005-02-20 12:37
Ryktet om Asley Cole är bullshit tror jag. För det första så har vi en bra bredd på vänsterbackspositionen. Bland annat så kan Gio, Sylvinho och Navarro spela där. Varför ska vi då lägga ut 265 miljoner kr för en ny vänsterback? Låter skumt alltså.

Även att jag rankar Asley Cole tillsammans med Zambrotta, som de två bästa vänsterbackarna i världen, så tycker jag en sådan affär är onödig.

Nu ska inte jag börja med att komma med massa transfersnack om vem vi ska köpa osv. Men är det en position vi behöver förstärka enligt mig, så är det högerforwardsplatsen. Där behöver vi mer bredd och Giuly behöver konkurens så han höjer sig för varje match. Oki, att vi har Iniesta, men det där är inte hans riktiga position, utan han spelar mer eller mindre som Xavi.

Förestänn, gå in och checka hur Madridfansen gråter. Deras medgångsfans är bara för mycket. Vi har en hel del här också som visar sig varje gång vi förlorar, men deras tar verkligen priset. Vilka meningslösa inlägg de skickar om alla sina stjärnor.

Skönt att vi leder ligan med 7 poäng igen. Nu mår man bra i ett par dagar till iallafall.

Visca el Barça!!!
Barcelona Seho^
2005-02-20 11:51
Jag har saknat något på Barcelonas sida här på Svenskafans, och det är Spelarbetyg. Varför finns inte det kvar?!
Señor Laporta
2005-02-20 12:34
YA SON 7

Spelarbetyg från Mundo Deportivo, skala 1-4

FC Barcelona **

Victor Valdes ****

Belletti ***
Puyol ***
Marquez ***
Gio ***

Albertini **
Deco ****
Xavi **

Giuly **
Eto'o **
Ronaldinho ***

Iniesta **
Sylvinho **
Gerard -

Frank Rijkaard ***

Força FC Barcelona
Barcelona Rickiboy
2005-02-20 13:58
grabbar fick eto målet eller vadå??..
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-11 23:07
så ser tablån ut för TV4+ under lördagen..
Alltså sänder dom både Reals och våran match =)
Soooft .. Ska bli kul o se, fifaan vilken helg det kommer bli ! Visca
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-11 23:06
19:35 Studio: La liga
I studion finns Patrick Ekwall med gäster.
20:00 Fotboll: La liga
Sevilla möter Real Madrid. Kommentatorer Robert Perlskog och Billy Ohlsson.
20:50 Studio: La liga
21:00 Fotboll: La liga
Sevilla möter Real Madrid. Kommentatorer Robert Perlskog och Billy Ohlsson.
21:55 Studio: La liga
22:00 Fotboll: La liga
Levante möter Barcelona. Kommentatorer Ola Wenström och Johan Mjällby.
22:50 Studio: La liga
23:00 Fotboll: La liga
Levante möter Barcelona. Kommentatorer Ola Wenström och Johan Mjällby.
23:55 Studio: La liga
Barcelona Alx
2005-05-11 21:41
Ämne: the_dog

Stämmer t....
Stämmer fint. Det finns en annan som också är (ö)känd efter att Figo sjungit den strax innan han visade att hans efternamn egentligen är Iskariot:

"Blancos, llorones, saludad a los campeones."

Den kan man vi förhoppningsvis sjunga på lördag kväll, men vilka flashbacks får man inte om man ser Ronaldinho sjunga den?
Señor Laporta
2005-02-20 10:57
Barcelona_4Life

Aftonbladet hänvisar inte ens till en källa. Det är pinsamt att man publicerar en sådan artikel, utan skriver bara engelska tidningar. Sen är källan engelska tidningar så vi ska nog ta det med en nypa salt. Jag tror på det när det kommer ut på fcbarcelona.com...
Deco_Barça
2005-02-20 11:31
På FCBARCELONA.com så står det så här:
The goals
1-0, Eto'o (16')
2-0, Deco (56')

Blev det Eto'os mål?

Barcelona Messí
2005-02-19 22:52
Skönaste dagen på länge. Vinst för oss, förlust för Real! Det här måste ha varit Decos bästa match i Barçatröjan han var magnifik idag. Skönt att se Ronaldinho och Eto'os samarbete idag. Synd att ingen av dem gjorde mål.

AS skriver: "LA OLA VUELVE AL CAMP NOU" Ungefär så här på svenska: Vågen är tillbaka på Camp Nou. Skönt!

Força Barça!
Barcelona Barcelona_4Life
2005-02-20 10:50
ashley cole klar för barca?
Sevilla Nyberg
2005-02-20 00:40
Chelsea blir en lätt match för barca nu, i returen blir det mycket svårare dock.
Chelseas spel hänger till väääääldigt stor del på Robben, som är skadad och missar båda matcherna, och utan honom blir det väldigt trevande. Den andra farliga anfallaren är Drogba, som också missar matchen, är otroligt viktig spets, gudjohnsen håller inte samma klass.

Allt som krävs för barca är att punkta Lampard och Duff så kommer Chelsea inte ha något anfallsspel över huvudtaget, jag vet att barcas defensiv inte är bäst i världen men denna match blir lätt med tanke på skadorna.

Har man sett Chelsea utan Robben på senaste tiden blir man verkligen inte rädd :)
Barcelona NeoDeco
2005-02-19 23:28
el diablo-

Nee fan inte den Pizarro inte... Men däremot Udineses... Udineses skulle passa in mera i vårt spelsystem då han är en Xavi/Deco-typ...
Barcelona Barca!
2005-05-11 19:15
Ämne: Mail eller MSN?....
Mejl...
Real Madrid Barca!
2005-05-11 19:15
Ämne: Mail eller MSN?....
Mejl...
Barcelona Barca!
2005-05-11 19:11
Ämne: Ämne: Nån som....
Tack, tack. johan.jonasson@skola.sater.se
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-11 19:13
Mail eller MSN?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-11 17:41
Halloj!

Jag kanske ska ner till Barcelona någon helg nu framöver.. självklart måste man försöke se någon av dom sista hemmamatcherna (mot Villarreal och Sociedad)

Någon mer som har tänkt åka ner och kolla på någon av matcherna som kan tipsa om vart man kan få tag på biljetter ?? (om det går att få tag på det med tanke på att vi kommer ta ligaguld och det kommer va hyffsat fullt)

aja info och hjälp uppskattas. Bye
Real Madrid Barca!
2005-05-11 19:11
Ämne: Ämne: Nån som....
Tack, tack. johan.jonasson@skola.sater.se
Barcelona barcapimp
2005-02-20 11:56
Läste på sport att Baptista har en stor önskan att få komma till Barca.Precis den spelartyp vi behöver och som skulle passa in hos oss.Stor,stark men samtidigt snabb,tekniskt och stor målskytt.Förövrigt tycker jag att 265 miljoner för en back(Cole)är överdrivet mycket även om jag inte tror på ryktet.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-11 21:25
Angående EDU ryktena så ser jag helst att han inte kommer till oss, även om Ronaldinho skulle vilja så. Han kan ju inte peta nån i truppen, speciellt nu när Van Bommel verkar vara nära att skriva på.
Angående ny anfallare så vill jag inte ha nån ny heller om det inte är Titi typ. Giuly kommer få tävla med Larsson det tror jag starkt på. Så enda förstärkningen jag vill ha är Van Bommel, Del Horno (alt. Ashley Cole) och Milto. Om nu Milto spelar in sig bra och man får många skador på högerkanten i backlinjebn så kan alltid Puyol gå ut och täcka där. Milto skulle nog klara sig bra i mitten med Marques och han skulle nog även vara bra på någon av kanterna. Den här säsongen är det skadorna som har skadat oss (kanske lite Rijkaards dåliga öppensinnighet) men nästa säsong är det ingen som kan hota oss. Jag räknar med att Kungen köper ett nytt lag till Madid och dom behöver ett tag för att spela in sig med varandra. Det enda som kan hota La Liga titeln nästa säsong är våra spelares brist på ambition.

Visca El Barça
Señor Laporta
2005-02-20 10:35
CaPu

Måste erkänna att han fick mig ganska rejält där men den kan jag väl bjuda på:D

Barça_best_forever

Om jag inte minns fel så tippade jag 2-0 till Barça redan i onsdags...
Barcelona MrDeco20
2005-05-11 18:21
vad betyder __ Madrid cabron..saluda al campeon?
Nån svara fort!
Annons: