/spanien/barcelona/forum/26455.aspx/spanien/barcelona/forum/26455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lodda
2004-07-01 14:21
jag undrar hur henke kommer att klara av spanska ligan?! han va ju jävligt bra i skottska ligan, men det e ju en musse pigg liga, undra om han håller samma mått i spanien?
Barcelona Holländaren
2004-07-01 20:23
Att ha förväntningar om CL-vinst redan nu verkar dumdristigt. Det behövs flera säsonger för att bygga ett nytt lag vilket Barcelona pysslar med nu.
Barcelona Belletti_91
2004-07-15 15:46
"Ju fler duktiga bollhållare på plan---mer bollinnehav t barcas fördel---målchanser gång på gång!!" Tror att många matcher Barca spelade förra året hade vi 60-40 i bollinneha, men hur många mål blev det? 0! Ta till exempel matchen mot Real Sociedad. Vi skapade chans på chans, men inget mål, det enda målet kom på en frispark av Ronaldinho i 88:e minuten.

Om vi ska spela med 3 playmakers behöver vi minst en defensiv mittfältare av världsklass, typ Viera. Motta kan inte spela defensiv mittfältare i både Cl, Cupen, och i ligan.

En helt annan sak nu. Vet nån varför Gerard tjänar mer pengar än Saviola och Xavi t.ex? Tror han tjänar 4:e mest mycket pengar.
Barcelona Kim
2004-07-01 20:43
Spinbad:

Menar du med att Márquez inte skulle kunna spela defensiv mittfältare? Du kan inte ha mer fel. Tanken av Rille är inte dum. Márquez har spelat på den positionen förut.
Barcelona Tompa
2004-07-15 20:18
Naturligtvis ska Puyol vara lagkapten, trodde att det redan var klart. Puyol har hjärtat, han är en pådrivare som aldrig ger upp och (viktigast av allt) han är katalan och en "produkt" från Barcas cantera! Tycker det är rent tjänstefel om Rijkaard väljer någon annan spelare!
Barcelona Tompa
2004-07-15 20:18
Naturligtvis ska Puyol vara lagkapten, trodde att det redan var klart. Puyol har hjärtat, han är en pådrivare som aldrig ger upp och (viktigast av allt) han är katalan och en "produkt" från Barcas cantera! Tycker det är rent tjänstefel om Rijkaard väljer någon annan spelare!
Spinbad
2004-07-01 21:40
Kim:
Visst har han spelat där förut men han har ju ha köpts in (främst) som mittback och att döma av uttalanden i sport och el mundo deportivo verkar ingenting tyda på att han kommer spela som defensiv mittfältare. Men visst, jag överdrev väl "rätt" kraftigt tidigare.
Barcelona Belletti
2004-07-10 17:29
BARCA BLOD//
Så du tror ledningen har köpt tre ytterbackar (Belletti,Gio,Sylvinho) för att sedan bänka dom?
Tror aldrig att vi kommer spela med 3 backar med det här materialet.

Ronnie//
Nej, han är frisk nu och kommer att spela OS.

Zebbe//
Du kan köpa tröjor på Barcas egen internetshop.
Mycket lätt och bra. Se länken!
Barcelona Guily
2004-07-01 13:16
Rivald0
Hänvisa aldrig till aftonbladet som källa.
Jag vet inte hurvida det är sant men sannolikheten att Aftonbladet skulle veta mer än någon här inne är lika med 0
Barcelona Guily
Rivald0
Hänvisa aldrig till aftonbladet som källa.
Jag vet inte hurvida det är sant men sannolikheten att Aftonbladet skulle veta mer än någon här inne är lika med 0
Barcelona Tomasz
2004-07-01 14:59
Rekommenderar er alla att läsa Expressens intervju med Larsson.
Se länk!
Barcelona Guily
2004-07-01 12:56
GODA NYHETER!
För alla som inte har tv4+ (jag bla) kan jag medela att tv4 har funderat på att lägga några matcher i tv4 iochmed Henkes ankomst till Barca. Man har även uttalat att det är Barcelona man ska satsa på i höst.
Jag rekomenderar alla att mejla till tv4 och uttrycka ert stöd för idén att låta alla kunna se Barca.

Forza!
Barcelona Bumbi
2004-07-01 14:34
Han kommer nog lyckas rätt bra tror jag, han spelar ju bra i landslaget mot stora fotbolls nationer.
Barcelona Guily
GODA NYHETER!
För alla som inte har tv4+ (jag bla) kan jag medela att tv4 har funderat på att lägga några matcher i tv4 iochmed Henkes ankomst till Barca. Man har även uttalat att det är Barcelona man ska satsa på i höst.
Jag rekomenderar alla att mejla till tv4 och uttrycka ert stöd för idén att låta alla kunna se Barca.

Forza!
Barcelona Barca_91
2004-07-01 12:36
Barcas bortatröja är riktigt olik den förra. Den nya är blå med några svarta sträck på bröstet.
Om ni inte har märkt det ;)
Real Madrid Ike
2004-07-01 13:22
Swencia:
"rätta mig om jag har fel men e inte rijkaard en sån tränare som spelar med dom som e bäst för dagen"

ok jag rättar dig. :)
Ingen vet hur Rijkaard väljer, men inte fan är det den som är bäst för dagen iaf.. :)
Då skulle vi inte sett Overmars göra inhopp istället för Iniesta,Cocu som mittback istället för Marquez osv osv..
Men förstår vad du menar med resten då :)
Dock håller jag inte med dig om att köpet av Henke va onödigta, han kom gratis och kan mycket väl bli en bra värvning, den som lever får se :)
Barcelona Kim
Rivald0:

Aftonbladet är inte helt ute och cyklar denna gång. Han har varit utlånad, men han såldes från Barça till Valladolid. Detta är kopierat från fcbarcelona.com. Hoppas att du litar på uppgifterna från den officiella sidan.

Luis came up through the FC Barcelona youth teams but has had a tough path back to the Club. After two seasons with the reserves, 1997-98 and 1998-99, he was transferred with a buy-back clause to Valladolid who loaned him on to Toledo, then in Second A. There followed another deal to Tenerife, where he made a vital contribution to their promotion campaign, playing 40 games and scoring 16 goals. Returning to Valladolid he played 27 games and scored 8 goals.

In the summer of 2002 he returned to FC Barcelona who sold him to Atlético de Madrid, but again with a buy-back option. He played 25 games, 22 of them in the starting line-up, totalling 1.523 minutes and 6 goals.

After his fine season with Atlético de Madrid, the Club decided to exercise the buy-back clause.

Barcelona Rivald0
2004-07-01 13:11
För er som inte trodde på mig när jag sa att Luis Garcia var utlånad så...Namn: Luis Garcia
Ålder: 26.
Längd: 176 cm.
Vikt: 74 kg.
Tröjnummer: 22.
Land: Spanien.
Klubbar: Barcelona B (1997-99), Valladolid (1999-00), Toledo (1999-00), Tenerife (2000-01), Valladolid (2001-02), Atletico Madrid (2002-03), Barcelona (2003-).
Statistik för 2003/04 (matcher från start/inhopp - mål): 23/2 - 4.
Kommentar: Skolad i klubben, men har varit mycket utlånad. Har varit mycket skadad, men när han väl är frisk spelar han ofta från start.
Källa: aftonbladet
Barcelona Gio Style
2004-07-01 12:31
Är eto'o klar elr vad? har inte fattar riktigt än :D
Real Madrid Ike
2004-07-01 12:44
Gio Style:
Nej det är han inte.

Pique:
Vi säger så här det är en spelare vi inte vill skulle lämna oss.

Saviola hade lika många assists som Ronaldinho endast Xavi hade fler.
"Bänkades under delar av förra säsongen när målproduktionen droppade."
Han var bänkad Kluivert vart skadad, Saviola fick Chansen, Kluivert fick inte komma tillbaka för Saviola skötte jobbet bättre.
Saviola va 3á i La liga på göra flest spel mål.
Ingen precis dålig Striker enligt mig.
(jag för en räknar inte Straffar som lyckade mål av anfallaren.)
Aftonbladet är den mest oseriösa tidningen gällande fotboll, kan dom ingenting borde dom inte skriva nånting.
Irriterad man blir att dom dissar en av mina favorit spelare! :D

Med bara davids som def,mitt och Deco Xavi framför sig, kommer vi nog bli över aggresiva känns det som, därimot Ballack Davids med Xavi framför låter lite bättre :)

Att Giuly än något annat än en stjärna är ett skämt. Om man säger att han är en medelmåtta så kan man inte mycket om fotboll(lär ju ens fotbolls kunskaper komma från aftonbladet.
Barcelona Gio Style
2004-07-02 11:57
Enlgit artikeln har udinese bekräftat att dem har fått ett bud på David Pizarro men inget har sagt under dem senaste dagarna. Dem säger att pizarro stannar nog en säsong till i udinese.
Barcelona Kluivertinho
2004-07-01 12:12
Barca kommer bli så mycket roligare att kolla på än Real...Man får ändå bara se Ronaldo göra mål eftersom Raul tappat formen helt o håller...I barca finns det däremot en hel hög spelare som tillsammans kommer stå fär målen,,,mycket roligare att kolla på enligt mig!!
Barcelona Gio Style
2004-07-01 12:31
Att saviola e självisk? det var den sämsta komentaren nånsin med tanke på alla assists han gör.
Real Madrid Rille...
2004-07-02 02:15
Spinbad,

Har du inte större koll över ditt lag? Tyvärr så spelar jag inte Championship manager, men du verkar ju göra det iaf.
Barcelona Bumbi
2004-07-01 12:01
Nån som vet hur barcelona spelar i september?
Barcelona Frazzé
2004-07-01 12:06
Men tänk efter!,vi kommer nog göra lika många mål som real madrid men dom har ju bara 2 st som typ kan göra mål men vi har guily,larsson,saviola,ronaldinho,xavi och kanske deco så vi kan tänka lite defensivt nu
Barcelona Kim
Vad gäller Pique så ville han själv lämna Barcelona för att fortsätta sin utveckling. Det är egentligen ingenting konstigt att man söker nya utmaningar. Det tjänar ingenting till att hålla på en spelare som egentligen vill vara någon annanstans (därav har vi kanske anledningen att Real Madrid släppte Makelele).
Barcelona Kluivertinho
2004-07-01 12:02
varför tjatar alla så mycket om en anfallare...herregud, mittfältare kan ju också göra mål. Nu har vi Giuly på mitten också och han är en bra målgörare likaså Ronaldinho som säkerligen gör 15 mål nästa säsong. Saviola kommer leverera bara han får chansen, Henke kan hitta målet, det vet alla!! sedan har vi Kluivert, en av Europas mest talangfulla spelare senaste åren, han gjorde ändå åtta mål förra säsongen på drygt tio matcher från start. Om bara Kluivert får förtroende kommer han hitta målet igen precis som han gjorde förr. Så någon kris är det definitivt inte vad det gäller anfallare. Om man spelar med en anfallare har vi flera alternativ. men om vi spelar med två anfallare kan vi ställa upp med Kluivert som targetplayer tillsammans med henke eller saviola...det räcker långt det!
Barcelona Martin89
2004-07-01 11:47
Jag tycker att Barcelona är bästa laget i Spanien
inför den nya säsongen med detta laget:

Valdés
Belletti - Puyol - Oleguer - Navarro
Gerard - Xavi - Motta
Giuly - Larsson - Ronaldinho

Det kanske behövs någon hårdjobbande mittfältare och en ny vänster back men annars ser det ju jätte bra ut, utan en enda holländare.
Barcelona Barca_91
2004-07-01 12:01
Spinbad//
Vilket skämt! Om Saviola är egoistisk, vad är då Ronaldo?
Annons: