/spanien/barcelona/forum/26451.aspx/spanien/barcelona/forum/26451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.W.A.T
2004-07-01 17:13
jag säger bara Grattis barca för att ni säljer en unglovandetalang till Manchester United, tack så mycket! såg att Real Madrid ska köpa Parmas unge anffalare! medans barca köper spelare som Henke o Gulyi! ärligt talat så kommer vi inte att vinna ett shit i år heller
Barcelona _BARCA_
2004-07-01 21:36
jag tror inte att marquez klarar av CL...
om Barca ska ha en chans i CL så måste man åtminstonde skaffa en ny mittback och en ny innermitt....
Barcelona Bopi
2004-07-01 16:12
VARFÖR!????????????
Barcelona Izquierda
2004-07-10 12:30
Jaha. Vi värvar och värvar och värvar. Det slutar med att vi får en helt ny startelva och bygger alltså inte vidare på det som funkade i våras. Jag vill ju verkligen ha både en ny mittback och ny def. mittfältare dessutom, och då skulle vi väl komma upp i 8 nyförvärv. Låter inte helt enkelt att spela in så många nya spelare i ett lag samtidigt.
Titta på real, de tillfogar några få nya pjäser till sitt bygge varje år. Det borde vara betydligt lättare att vara tränare för ett sådant lagbygge.
Fast om Sylvinhoköpet innebär att Broncken petas så är jag helnöjd :)
Barcelona Viking
2004-07-10 14:09
Är det bara jag som tycker det är märkligt att man väljer att låna Fabiano i ett år. För att sedan låna honom vidare? Vet nån hur kontraktet ser ut?...
Vore kul om barca värva makelele, DÅ skulle vi ha ett komplett lag.
Barcelona Rivald0
2004-07-03 16:22
deco :D, men jag fattar inte varför alla håller på och tjatar om Davids. Han kmr juh inte stanna så varför håller alla på å har honom i startuppställningen ?...
Barcelona Izquierda
2004-07-10 17:52
...och ska vi nu gissa startelvor, så gissar jag på den här (med de spelare som nu finns i truppen):

--------------Valdés----------------
Belletti--Puyol---Oleguer---Sylvinho
---------Motta----van Bronck.-------
--------------Deco------------------
Giuly--------Henke-------Ronaldinho-

Tyvärr tror jag att både Márquez, Xavi och Saviola bänkas, men vi ska komma ihåg att en eller ett par värvningar återstår.
Barcelona Belletti
2004-07-10 13:18
Kan startelvan se ut så här?
------------------Valdes---------------------
--Belletti--Puyol-Oleguer/Marquez--Sylvinho--
-------------Motta--------Xavi---------------
---Giuly-----------------------------Dinho----
-------------------Deco---------------------
----------------Saviola/Henke----------------
Barcelona Tompa
2004-07-10 11:42
Angående Totti så blir jag faktiskt inte överraskad om Perez slänger fram honom som ny galactico efter presidentvalet (som han förmodligen vinner) Senaste uppgifterna gör visserligen gällande att Totti stannar i Roma men som sagt sådana "löften" från en spelare kan ändras snabbt. Hur som helst blir jag inte mer skrämd av Real OM Totti dyker upp där. Ytterligare en diva som gnäller när det tar emot...
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-10 17:22
med alla dessa nyförvärven och förhandlingarna som pågår skulle jag tro/vill att barcelona ska spela med tre backs linje. barcelona spelade med tre backs linje för många år sedan och då gick det bra.
------------Valdes-----------
----Oleguer-Marquez-Puyol-----
------Mota----?Maniche?-----
---------Xavi---------------
Guly------------Rdinho-------Deco
---------Saviola------------
oleguer har utvecklats enormt, det är en krav oleguer i första elvan hur än reijkard spelar. han komer att utvecklas mer och mer, det finnns ingen ide att bänka honom så som han spelade föra säsongen. mota och maniche jobbar stenhårt i defansiven medan xavi får den position han är bäst på. på kanterna har vi deco och guly som springer mycket och skapar. dinho på sin favorit position och saviola får förtroendet.
Barcelona Bopi
2004-07-10 15:44
ska vi låna Luis Fabiano??

kolla länken!!--- http://www.gt.se/index.jsp?d=982&a=157918
Barcelona Tompa
2004-07-10 11:42
Angående Totti så blir jag faktiskt inte överraskad om Perez slänger fram honom som ny galactico efter presidentvalet (som han förmodligen vinner) Senaste uppgifterna gör visserligen gällande att Totti stannar i Roma men som sagt sådana "löften" från en spelare kan ändras snabbt. Hur som helst blir jag inte mer skrämd av Real OM Totti dyker upp där. Ytterligare en diva som gnäller när det tar emot...
Barcelona Izquierda
2004-07-01 16:00
Spinbad skriver:
"Förövrigt läste jag i någon artikel i el mundo deportivo igår att en defensiv mittfältare inte var prioriterat. Motta och Gerard duger där enligt klubbledning och Reijkard."

Nu blir jag orolig på allvar. Ja, inte bara orolig utan rent av förbannad!
Gerard och Motta duger alltså, men däremot känns det tydligen viktigt att slänga ut åtskilliga miljoner euro på att bänka Xavi (tänker på Deco-ryktena).
Xavi gjorde en kanonsäsong den gångna säsongen, och Gerards och Mottas säsonger går inte ens att jämföra med Xavis. Vad är det för fel på ledningen?
Att Davids inte har alla hästarna i hagen var ingen nyhet, men vi får samtidigt inte glömma vilket enormt jobb han gjorde på mittfältet. Han kommer att bli skitsvår att ersätta, om vi nu ersätter honom över huvud taget.
Precis som någon skrev tidigare är en stark centrallinje A och O, och nästa säsong kan vi stå med en centrallinje som innehåller namn som Gerard, Motta och Oleguer.
Hej då Champions League!
Barcelona Xavi
2004-07-01 15:50
Kim//

Enligt fcbarcelona.com heter Oleguer.

Oleguer Presas Renom.
Barcelona juanito
2004-07-02 14:02
Enligt AS så har Barça erbjudit Saviola, Iniesta och fem miljoner Euro. Låter vanvettigt. Även om jag nog håller Eto'o högre än argentinaren så gjorde dom ju ungefär lika många spelmål under säsongen. Att dessutom inkludera fem miljoner och Iniesta är närmast skrattretande. Men frågan är hur pass trovärdiga Madrid-vänliga AS är..
Valencia Graaf
2004-07-02 13:02
Tompa, får tacka för dom fina orden om Valencia och säga att det var väldigt bra sagt.
Vill dock höja ett varningens finger för RM i år, med Samuel där bak så tror jag att mittfältarna blir rejält avlastade, samt att deras självförtroende höjs och det gör RM riktigt farligt.
Depor kan bara hänga på toppen om dom gör lyckade förvärv.

Henke med Rinho som framspelare skall bli underbart att se, tror han kommer lyckas alldeles för bra och det skapar utrymme för Barcas andra spelare.
Barcelona Belletti
2004-07-10 18:17
Det är skrämmande att se Izquierdas startelva, för det är den som verkar mest realistisk just nu. Men jag tror att Henke inte kommer att få spela så mycket i ligan. Jag tror att Saviola kommer spela i ligan och ibland ersättas av Henke. Henke kommer mest få spela Cupmatcherna tror jag. Om nu en 9:a kommer så kan nog Henke glömma ligaspel.

Jag hoppas på denna startelva:
----------------Valdes----------------
--Belletti--Puyol--Oleguer--Sylvinho--
-----------Motta----Xavi--------------
---Giuly-----------------Ronaldinho---
----------------Deco------------------
--------------------------------------
--------Saviola/Fabiano,Etoo?---------

Bänken:
Jorquera
Marquez
Gio
Gerard
Iniesta
Henke

Angående startelvan. Två offensiva herrar på ytterbacken. Belletti och Sylvinho. Deco och Ronaldinho får leverera passningar. Xavi får ta defeniva mittfältsplatsen tillsammans med Motta även fast Xavi inte är så bra just där.

Saviola på topp kan skifta med en annan ifall det kommer en ny 9:a.
Nu är det en sak jag undrar. Hur är det med de där icke-Eu spelarna. Får man ha 3 på plan som förra säsongen eller är det ändrat?
Barcelona Alx
2004-07-10 17:58
Patrik skrev: "Om vi börjar med Milito är han sällan bättre än Marquez som dessutom redan finns i truppen."

Márquez och Milito är två helt olika spelartyper. Márquez är en elegant spelare med stor pondus, en ledare i försvaret. Han är skaplig på huvudet och är teknisk. Milito påminner istället om Puyol. Han är ettrig, snabb och brytningssäker. Jag ser Milito som en framtida "försvarsjätte", en storstjärna i det Argentinska landslaget. Att inte värva honom nu vore ett stort misstag. Dessutom har Barcelona bara tre mittbackar: Puyol, Oleguer och Márquez. Det är på tok för få för 38 ligamatcher, matcher i Champions League och spanska cupen.

Belletti: Mycket bra sagt (det om ytterbackarna). Jag tror inte heller att vi kommer att spela med tre backar.

Izquierda: Jag tror på precis samma startelva. Tyvärr.
Barcelona Davidsito
2004-07-02 12:39
tråkigt att Piqueförsvinner tyckte dock det var ännu värre när vi släppte fransesc cesc fabregas till the gunners.. han spelade matcher i cupen för arsenal redan som 16 åring, och han gjorde det bra! Tror inte man kan skylla allt på Rijkaard när de unga löftena sticker.. vill sen en grym försvarare som nästa crack..
Spanien swencia
2004-07-01 12:58
Ike
sportbladet skriver väl så eftersom man ska få svenska folket(dom som inte kan fotboll) tro att henke redan e given, typ. rätta mig om jag har fel men e inte rijkaard en sån tränare som spelar med dom som e bäst för dagen. kluivert fick ju spela en hel del innan han blev skadad men sen när saviola spelade bra så blev kluivert bänkad. tycker att värvningen av henke e lite onödig. han e snart 33 år och har spelat i skotska ligan där jag ser att det bara finns ett bra lag just nu, rangers e inte lika bra längre. barca borde lägga pengar på fabiano som jag tror kommer att bli riktigt bra, han e ju det redan men...
Barcelona Der Afro
2004-07-02 09:43
Trevlig läsning:

"Henke-feber i TV4+

Henrik Larssons övergång till Barcelona får Per Nunstedt, nyhetschef på TV4-sporten, att jubla.

- Vi kommer att frossa i Barcelona-matcher säger Nunstedt till DN.
- Vi har velat ha en svensk stjärna till ligan. Vi vet hur sportpubliken fungerar - nu kommer spanska ligan att vara attraktiv på grund av Henke.
Förra säsongen var det Real Madrid som var hetast bland de spanska klubbarna, men nu säger Nunstedt att det är Barcelona man satsar mest på och TV4+ kommer att sända många Barca-matcher."
Barcelona Der Afro
2004-07-02 09:43
Trevlig läsning:

"Henke-feber i TV4+

Henrik Larssons övergång till Barcelona får Per Nunstedt, nyhetschef på TV4-sporten, att jubla.

- Vi har velat ha en svensk stjärna till ligan. Vi vet hur sportpubliken fungerar - nu kommer spanska ligan att vara attraktiv på grund av Henke.
Förra säsongen var det Real Madrid som var hetast bland de spanska klubbarna, men nu säger Nunstedt att det är Barcelona man satsar mest på och TV4+ kommer att sända många Barca-matcher."
Barcelona rico
2004-07-02 13:31
Der Afro "Henrik Larssons övergång till Barcelona får Per Nunstedt, nyhetschef på TV4-sporten, att jubla.

Hoppas dom visar Asien turné i tv 4+ :)
Barcelona JAG
2004-07-02 12:12
Gerard Pique, nästa talang som försvinner från Barça. SKANDAL! Själv säger han att det var hans livs svåraste beslut och att han aldrig egentligen hade tänkt på att lämna Barça. Men efter en liten bust-up med Rijkaard så var beslutet lätt att ta.
En ung stark, spansk, lång mittback är det väl precis vad vi behövde? Ny Oleguer kanske.

Rijkaard verkar inte alls kunna hantera våra unga spelare. Det gör mig väldigt orolig.
Barcelona Tompa
2004-07-02 09:41
Naturligtvis måste vi införskaffa minst en defensiv innermittfältare nu när Davids inte verkar intresserad av att skriva kontrakt med Barca. Blir också orolig över att det inte verkar högprioterat i klubbledningen. Vad gäller Davids står jag dock fast. Han kan dra åt skogen, så arrogant att jag nästan saknar ord! Gerard och Motta håller dock inte måttet om vi ska ha chans på C.L-segern. I synnerhet inte Gerard som i mina ögon (tyvärr) blivit en dussinlirare.

Vad gäller Valencia är jag ganska säker på att de blir en svårare konkurrent än Real Madrid om ligatiteln. Någon skrev att Liverpool kommer köpa upp deras bästa spelare. Jag tror inte det blir så. Möjligen kan någon lämna men det kommer inte försvaga "Ches" nämnvärt. Man har ju f.ö sålt många spelare senaste 4-5 åren och hittat ersättare som är minst lika bra.
Barcelona Tompa
2004-07-02 09:41
Naturligtvis måste vi införskaffa minst en defensiv innermittfältare nu när Davids inte verkar intresserad av att skriva kontrakt med Barca. Blir också orolig över att det inte verkar högprioterat i klubbledningen. Vad gäller Davids står jag dock fast. Han kan dra åt skogen, så arrogant att jag nästan saknar ord! Gerard och Motta håller dock inte måttet om vi ska ha chans på C.L-segern. I synnerhet inte Gerard som i mina ögon (tyvärr) blivit en dussinlirare.

Vad gäller Valencia är jag ganska säker på att de blir en svårare konkurrent än Real Madrid om ligatiteln. Någon skrev att Liverpool kommer köpa upp deras bästa spelare. Jag tror inte det blir så. Möjligen kan någon lämna men det kommer inte försvaga "Ches" nämnvärt. Man har ju f.ö sålt många spelare senaste 4-5 åren och hittat ersättare som är minst lika bra.
Lodda
2004-07-01 14:21
jag undrar hur henke kommer att klara av spanska ligan?! han va ju jävligt bra i skottska ligan, men det e ju en musse pigg liga, undra om han håller samma mått i spanien?
Barcelona Holländaren
2004-07-01 20:23
Att ha förväntningar om CL-vinst redan nu verkar dumdristigt. Det behövs flera säsonger för att bygga ett nytt lag vilket Barcelona pysslar med nu.
Barcelona Belletti_91
2004-07-15 15:46
"Ju fler duktiga bollhållare på plan---mer bollinnehav t barcas fördel---målchanser gång på gång!!" Tror att många matcher Barca spelade förra året hade vi 60-40 i bollinneha, men hur många mål blev det? 0! Ta till exempel matchen mot Real Sociedad. Vi skapade chans på chans, men inget mål, det enda målet kom på en frispark av Ronaldinho i 88:e minuten.

Om vi ska spela med 3 playmakers behöver vi minst en defensiv mittfältare av världsklass, typ Viera. Motta kan inte spela defensiv mittfältare i både Cl, Cupen, och i ligan.

En helt annan sak nu. Vet nån varför Gerard tjänar mer pengar än Saviola och Xavi t.ex? Tror han tjänar 4:e mest mycket pengar.
Barcelona Kim
2004-07-01 20:43
Spinbad:

Menar du med att Márquez inte skulle kunna spela defensiv mittfältare? Du kan inte ha mer fel. Tanken av Rille är inte dum. Márquez har spelat på den positionen förut.
Annons: