/spanien/barcelona/forum/2645.aspx/spanien/barcelona/forum/2645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-05-01 12:29
Lahm på Messi som en "anti-plan", vem är jag att ifrågasätta Peps genialitet egentligen, en nobody, men denna "nobodyn" förstår inte riktigt hur Barcelonas bästa tränare genom tiderna tänker med den här planen, vilket säkerligen inte shakes him twice - han varken behöver eller känner behovet av att bli förstådd, han vill bara lyckas. Lahm är en liten spelare, likt Messi. Messi är dock mycket starkare kroppsmässigt, så det kan absolut inte vara pga de fysiska attribut som Lahm erbjuder, utan snarare taktiska. Pep har innan gått ut och medgett att den lilla tysken faktiskt är den klokaste och smartaste fotbollsspelare han någonsin stött på - ja tom mer än Xavi. Vi får väl se hur det går med den planen, vi får hoppas på att den total misslyckas. Annars när vi snackar om Messi och Bayern München så har jag en stor längtan och önskan att Messi visar upp sig från sin allra bästa sida mot hans gamla supertränare och de tyska mästarna. Han har dominerat mot de flesta klubbarna han ställts emot, så även Bayern en gång i tiden, men det lag som Bayern hade vid 2009 i Barcelonas 4-0 seger på Camp Nou var inget lag värt att hänga i granen - åtminstone är det "det" som kritikerna påstår. Let's silence them all, shall we, Messi!? Som andra även påstått så blir det farligt att lägga fokus för mycket på bara Messi. Det är det här som gör våran super trio så livsfarlig. Det är liksom inte bara ytterligare 2 super anfallare som sprutar in mål så fort dem får sina chanser, det är även spelare som på helt egen hand kan dra 2-3 motspelare och avgöra en match på egen hand. Hur många sånna anfallare finns det i världen? Inte många alls, och vi har dem bästa av dem. Måste vara en riktig mardröm för alla tränare och försvar som ställs mot Leo, Luis och Ney. Det börjar dra ihop sig, jag är supertaggad. Men först tar vi hand om Cordoba!
Postat via SvenskaFans-appen
Hala Madrid y Nada Más
2015-05-01 12:28
God middag culés!

Under de senaste dagarna har eftersnacket kring vår hemmamatch mot Almería nästan uteslutet handlade om Ronaldos beteende efter att Arbeloa gjorde mål och föga förvånande har portugisens belackare dragit nytta för att smutskasta honom.

Det har nämligen visat sig att händelsen har förstorats rejält och direkt varit felaktigt i.o.m. att bilder/video har framkommit i efterhand där Ronaldo klart och tydligt var glad och log efter att ha sparkat bollen i målen och gick även fram för att gratulera sin lagkamrat som har fått göra sitt första mål på väldigt länge. Med andra ord kan ni lägga av med att urinera Ronaldo...

Att media klipper ut delar av en sekvens för ge spelaren en negativt bild borde ni av väl ha en gnutta erfarenhet av vid det här laget? Ett bra exempel är när Lucho under en match i höstas flera gånger gestikulerade till Messi att han skulle bytas ut men att argentinaren ignorerade honom fullständigt. Senare visades sig att det var falskt när Messi tydligt gav tummen upp till att vilja fortsätta matchen.

Nu skall jag kika iväg till Puertan och inte störa er längre, ha en trevlig helg allihopa...
Barcelona Zamboza
2015-05-01 12:28
Pogba verkar väldigt intressant. Min känsla är att han väntar på att barca ska lägga ett bud på honom som Juve accepterar. Tydligen ska dem ha accepterat ett bud från Psg vars ägare även har träffat och pratat med Pogba. Dock inväntar han till sommaren för att se om andra bud dyker.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-01 12:21
Måste säga att jag börjar gilla braida som fan, gubben sliter o varje spelare han pratar om är klockren. Btw hans kontakter är ju helt sjuka känns som att han är vän med alla agenter o sportchefer haha.
Barcelona neymar JR
2015-05-01 12:07
Barcelona har mer eller mindre bekräftat intresse för pogba. GABRIEL vakna
Barcelona dinho the artist
2015-05-01 12:03
Rocka på, kröjf! Din svenska är tjusig. Lund hälsar er alla!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-01 11:46
Ännu en Madrid legend talar ut. En av deras största. Redondo (ex-Real Madrid): "You should show everyone that Barça-Madrid that ended 5-0 and say 'this is how you play football'." [fox via tmw]
Barcelona neymar JR
2015-05-01 11:40
Lahm på Messi? Nja okej om det hade varit en mer fysisk spelare som kan komma in under messis hud. Lahm kommer ju tro att han är på Liseberg efter 10 min Däremot så kommer Pep backa hem, kan vi locka upp dom så är matchen vunnen. Spelarna har mycket att bevisa och jävlar vad dom ska kriga tills revanschen är ett faktum
Barcelona FCB Més que un club
2015-05-01 11:28
Jag hoppas innerligt att Dani Alves och klubben kommer överens och kritar på ett nytt kontrakt som gynnar båda parterna. Hans personlighet och karisma höjer lagmoralen. Apropå face to face! Kolla bara in klippet på hur skön han är, det går inte att sluta skratta med honom. En riktig skojare!
Barcelona LeoMessi
2015-05-01 11:26
Självklart så kommer Pep att göra allt för att isolera Messi. Problemet blir då att suarez och Neymar kan glömmas bort och då kan Bayern få betala för det. Speciellt jobbigt kommer dom att ha mot suarez som ständigt är i rörelse och gör sig omöjlig att markera. Messi verkar inte bry sig speciellt mycket om han får extra bevakning. Han fortsätter som vanligt, allt han behöver är en normal passning där han inte behöver utföra konstverk för att kontrollera mottagningen.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-01 11:23

Ser att Puertan lipar för att dom är så skadedrabbade och Barca har alla spelare skadefria. Inte konstigt när Ancelotti dödar startelvan i varje match spelar alltid samma spelare.

Lucho har fan bytt alla spelare i laget förutom Messi.

Vi har också varit skadedrabbade och drabbats av avstängningar t.ex när vi spela CL finalen mot United senast. Och flera el clasicon men vi gnällde inte.

Skador hör till sporten och Ancelotti bidrar ännu mer till detta.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-01 11:15
@Zyzz:

Pep om någon bör veta att det är ett stort misstag att försöka fokusera för mycket på Messi. Alla vet vi att Messi behöver 5 sekunder under 90 min för att göra något på egen hand. Vi ska inte glömma att Suarez och Neymar är utan tvekan dom bästa anfallarna i världen.

Vi har ett drömanfall som ingen trodde skulle fungera på plan. Dessa 3 herrar gör mål i samma match och assisterar i samma match.

Efter 90 min kommer Pep ha svettats lika mycket som Bayerns försvar.
Barcelona ElRaval
2015-05-01 10:57
de bryune har blommat ut ordentligt i wolfsburg. han passar inte in i tråk-chelsea. han är en av få spelare i de stora ligorna som har producerat tvåsiffrigt på både mål och assist den här säsongen.
Barcelona ElRaval
2015-05-01 10:56
kröjf är grym
Barcelona neymar JR
2015-05-01 10:17
@barcastuff: Barcelona are following Sporting Lisbon right back Cedric Soares (23) and Wolfsburg attacker Kevin De Bruyne (23). [md] Dessa rykten gillar jag som fan, de bruyne har jag varit tveksam över förut. Men han har bevisat mig fel, och är en riktig skicklig mittfältare. Passningsskicklig och genombrotts stark samt en otrolig finess
Barcelona Mr. Dashir
2015-05-01 09:23
Kröjf Tack! Detta är ju ändå ett forum vars natur gör att man får försöka välja rätt ord så diskussionen stannar relevant till ämnet om man uttrycker kritik eller försöker komma med nyanser till de sanningar som existerar härinne. Har följt Barca i snart 20 år, så ser ingen mening att ständigt förgylla och förhöja oss själva, så föredrar om åsikterna får spreta lite. Med det sagt funderar jag på varför vårt mittfält fungerade så dåligt i första halvlek mot Valencia? Jag var av uppfattningen att dubbla pivotes skulle fungera bra och att vi på sikt kunde spela med både Samper och Busquets på mitten. Jag tror Samper är tillräckligt bra för att successivt slussas in i A-truppen, men har svårt att se det ske under rådande omständigheter. Om det dessutom ryktas om Pogba, vilket jag helst inte ser, blir det ännu svårare, om inte helt omöjligt. PS, dagens tweet @PetterVeland "Spanske lag har nå tatt seg videre i 27 av de 29 siste dobbeltoppgjørene mot ikke-spanske lag i Europa. 93% (via @2010MisterChip). #cmore"
Barcelona Zyzz
2015-05-01 08:59
@GuardiolaTweets: Pep has prepared an "anti-Messi" plan with Lahm as the executor.Pep doesnt want Leo to see much of the ball nor feel comfortable on the ball Den planen hoppas vi inte kommer att funka!
Barcelona Gio Style
2015-05-01 07:35
@Blade--58:
Blä och usch eller hur? Äh, lighten up. Vi har snackat tillräckligt om Ronaldo, MSN, el pasiLOL, värvningar (trots värvningförbud) m.m. Men men, lite Barca då. Finns några klipp som heter face to face där 2 Barcaspelare får svara på frågor om varandra. Rätt kul, inne med luren tyvärr så orkar inte leta upp länkar osv. Men googla t.ex Face to face Bravo Xavi som är den senaste. De ligger uppe på dailymotio. Xavi är master på allt, verkar ha ett sjukt minne!
Barcelona Gio Style
2015-05-01 04:56
Haha Kröjf är ju asgo!

Många inlägg snabbläser man för att få en överblick av vad personen vill ha sagt, Kröjfs måste man läsa ordentligt för att få grepp om inlägget :)

Får man fråga vart du fått din vana att uttrycka dig på ett sånt sätt?
Jobbat med skrift?
Barcelona Liunil Masse
2015-05-01 04:27
Tres amigos 102 mål den här säsongen. Njut!
Barcelona Blade--58
2015-05-01 03:51
Varför gör ni en person till ett ämne här inne? Snacka om vettiga saker istället och ta all diskussion om skribenter genom PM.
Barcelona Messi = GOAT
2015-05-01 03:49
Är rätt så ny på detta forum och hade därför ingen aning om att Kröjf alltid skrev på detta vackra och svårförståeliga sätt. Som vissa påpekar så är det bara forumshöjande. Det visar att det är en mogen och välutbildade person och inte en 12 årig fanboy som trollar. Mitt inlägg må ha varit svår att förstå. Det skrevs efter huvudvärken jag fick av texten. Behövde tänka lite extra för att hänga med, men ingen tvekan om att du är fotbollskunnig. Som (stay calm...) sa det var mer av en komplimang än kritik. Kanske sant att det var självkritik och att jag är lite besviken på mina egna egenskaper i svenska språket :) Barcelona förknippas med vackert och vilket annat sätt att visa det på än detta. Precis som Barcas taktik får Kröjfs texter än att bli förvirrad och tänka efter. Ha ett fortsatt härligt liv och godnatt culés!
Barcelona Messi = GOAT
2015-05-01 03:40
Är rätt så ny på detta forum och hade därför ingen aning om att Kröjf alltid skrev så. Håller med om att det höjer forumet och visar att det inte är en 12 årig fanboy av Messi eller CR som trollar.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-01 03:24
Konstigt att det inte kommit ut hur vår mosaic kmr se ut mot Bayern?
Barcelona Gabriel
2015-05-01 02:42
För min del får Kröjf mer än väldigt gärna uttrycka sig precis på det "avancerade" sk nobelpris i litteratur språk som han gör här inne, det både höjer nivån på Les Rambles samt utbildar "mindre kunniga" då jag antar att man tar sig den lilla tid det tar att faktiskt ta reda på vad ord som polemik betyder - annars får man ändå ett välinformerat svar av just personen själv. Fortsätt precis som du gör amigo. Mina ögon älskar det mesta av det jag läser från ditt så passande forumsnamn vare sig du använder dig utav polemik eller dude. Bona nit a tothom!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-01 02:07
Jag tror att det där var Messi=GOATs sätt att ge Kröjf en komplimang. Han klagade inte på hans avancerade svenska utan att han själv inte är van med den typen av uttryck. Om något så uppfattade jag Messi=GOATs kommentar som självkritik och en hyllning till Kröjf
Barcelona Heisenberg
2015-05-01 01:12
Jag för en älskar att Kröjf skriver på ett sätt som är så värdigt namnet han gör det under. Klassar upp vårt forum lite som annars stundtals kan falla i fallgropar. Keep up the good work, Kröjf!
Barcelona Kröjf
2015-05-01 01:12
Messi=Goat Jag kan skryta med att aldrig så mycket som en gång haft åsikter om hur nån uttrycker sig härinne. Bara om vad man vill ha sagt och säger i skrift. Jag använder mig själv av det skriftspråk som faller sig mest naturligt för mig. Utan ansträngning om du nu trodde det. Och polemik är i min värld inte ett konstigare ord än typ "typ" Som kan betyda typ som i typ!!! Hoppas du inte behöver anstränga dig för att fatta den poängen. Ta denna replik som ett typiskt exempel på polemik "Dude".
Barcelona LeoMessi
2015-05-01 01:09
Messi = GOAT Kröjfs skriftspråk är det som kännetecknar honom, utöver det goda innehållet i hans inlägg. Haha själv önskar jag att jag kunde uttrycka mig lika väl i skrift. Vågar påstå att jag hade erhållit höga betyg på svensklektionerna oavsett innehållet i texten. Det bästa är att om kröjf hade bestämt sig för att trolla så hade man märkt det direkt eftersom troll sällan behärskar skrivkonsten likt en nobelpristagare i litteratur haha.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2015-05-01 01:04
Messi = GOAT

Jag tycker att det är just det som är tjusningen med Kröjf, hans sätt att skriva på är ju typ motsvarigheten till Barcas vackra spel! Sen får man ju i princip en svenskalektion gratis, kan aldrig skada eller? :D
Annons: