/spanien/barcelona/forum/26449.aspx/spanien/barcelona/forum/26449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Guily
2004-06-29 19:13
Ja hönni, nu är det dags att lägga beslag på de nya spelarnamnen om man inte är 100% nöjd med sitt.
Lite barnsligt, men men ;)
Barcelona Ronnie
2004-06-29 21:06
En yngre Henke liknande spelare hade varit det omptimala för Barca, Henke har de mesta (huvudspel, löpvilja, målsinne, speluppfatning) ja det mesta, dock så har han även en hög ålder. Men tänk om han vore 5-8 år yngre... Det är en sån spelare som behövs i Barca en som kan ta emot bollen men även gå i djupled.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-06-27 16:15
Xavi // okej men han behövs inte tror ja inte..men ajja..man får la bara hoppas på Davids dåå !!
Barcelona Barca_91
2004-06-29 18:09
Kim//
Eller hur?! Jag är säker på att Saviola skulle kunna bli den stora spelaren som alla trodde när han skrev på för Barca. Bara han får spela en hel säsong.
Han är enligt mig en typisk måltjuv. Han är inte uppe och slåss med andra spelare i luften på hörnor. Han väntar tills bollen kommer ner, kanske framför hans fötter och då gör han mål.
På slutet när han hade fått spela mycket då gjorde han ju mål i nästan varje match eller hur?
Barcelona Pivote
2004-07-10 17:33
BARCA BLOD

Skulle jag gissa på en uppställning inför nästa säsong så är det:

--------------Valdés------------
-Belletti---Puyol--Oleguer---GVB
--Deco--------Tiago-------Xavi--
--Giuly-------Saviola-----Dinho-

Frågetecken kring vem som får Davids roll men själv gissar jag på Tiago. Andra alternativ är Maniche, Costinha eller Davids själv. Emerson eller Viera lär bli för dyra.

Även frågetecken kring Saviolas roll. Hade gärna sett E'too men jag tror inte den affären går igenom.

Självklart är detta högst personliga funderingar men denna uppställning känns absolut inte som en omöjlighet.
Barcelona Izquierda
2004-07-03 15:50
Håller helt med dig Zoran. Det är ett obalanserat lag på pappret.
Fast om jag får peta lite i ditt lag, så tror jag att Rijkaard kommer att ha Oleguer som förstaval bredvid Puyol, och bänka Márquez.
Tyvärr.
Barcelona Barca_91
2004-06-29 16:53
Frazzé:
I svenska landslaget har han sämre spelare runt sig. Han kommer ha mycket bättre spelare runt sig i Barca.

Jag tror på att han kommer lyckas bra i Barca och kommer göra många mål upp mot 20.
Barcelona Frazzé
2004-06-29 16:51
Man såg att henke hade de svårt mot de större lagen som t.e.x Italien,danmark och holland men mot bulgarien var han grym men de räcker inte för spanska ligans försvar e typ som danmarks försvar och då måste han höja sig ett snäpp
Spanien En kokt m bröd
2004-06-29 19:59
Va ?
Ni har ju redan värvat en "G" :-) Henke!!!

Efter säsongen så kommer nog de flesta tycka att han är en av "de stora" i spansk fotboll...
Real Madrid Ike
2004-06-29 18:42
Saviola gjorde fler spel mål än etoo och hade förtroende i en halv säsong bara.

Saviola från start tack!!
Barcelona Izquierda
2004-06-29 19:12
JAG//

Det är nog inte så att folk inte vill ha nån ny nia, det är nog snarare så (i varje fall i mitt fall) att man hellre ser att pengarna läggs på en defensiv innermitt eller mittback av världsklass, än en nia av hyfsad klass. Då kan vi använda riktigt mycket pengar till att värva en kanonstriker nästa sommar, i stället för att köpa nya defensiva mittfältare och mittbackar för att täcka upp för de halvdana värvningar vi gjorde den här sommaren...
Se mitt resonemang från kl. 15.10 idag.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-29 17:45
-- Gio Style
Jo, alla...börjar bli lite tjatigt nästan.
Barcelona Jairzinho
2004-07-02 22:46
Drömmer mardrömmar var natt om att Deco ska gå till mitt kära Barça, usch! Vad tänker ledningen på? Vad ska vi med Deco till? Vi har en av Europas bästa playmakers redan i Xavi, vad ska vi då ha Deco till?
Svaret står skrivet i stjärnorna, eller möjligtvis i Laportas för tillfället förvirrade huvud.
Det är uppenbart att det vi nehöver just nu är en slitvarg, en pivote med starka defensiva kvalitéer. Egentligen skulle vi behöva två nya pivotes, eftersom jag inte tror någon utav Gerard eller Motta klarar av fylla tomrummen efter Davids och Cocu. Helst av allt skulle jag vilja se åtmistonde en spanjor i den rollen, Barça måste bevaras spanskt!
Mitt förslag till värvningar skulle vara Baraja, Valencia är skuldtyngda vilket gör en transfer möjlig. En bra passningsspelare, men jag ser han starkaste sidor i det defensiva arbetet. Ingen talang ur åldersperpektiv, men en färdig världsstjärna som kommer leverara nu, inte om 3-4 år. En annan pivote skulle kunna vara Ballack, som det ryktas om. Ser honom som en av Europas mest kompletta mittfältare.
FÖr att vinna titlar behöver Barça värva spelare som går direkt in i starelvan och leverar direkt!

Vamos Barça!
BigBoi
2004-06-29 15:39
Någon som vet vart Bonano hamnade efter Barca?
Barcelona Barca_91
2004-06-29 13:34
Henke Larsson kan bli en av de spelarna vi saknar ganska mycket. En spelare som är bra i luften. Saviola har inte mycket att säga till om i luften. Dinho är inte heller så bra (även fast han gjort nått mål på huvudet). Giuly samma som Saviola.

Henke kan bli riktigt bra i Barca det enda som talar mot honom är åldern.
2004-06-29 15:47
Dinho //////

du har rätt !! ja skulle med vilja ha en mittback istället för deco.. !! kanske för skulle vi köpa en back så kan vi ju köpa en från roma eller inter..för i roma har man ju chivu o roma har problem o pengar så dom säljer spelare..eller kanske cannavaro för ja tror att han gärna flyttar till Spanien eller vad säger du ??
Barcelona Frazzé
2004-06-29 12:32
Laporta sa max 6 spelare ska värvvas,snart har vi gjort klart me 4 om man räknar med Gio,vilket betyder att dom kommer köpa en 9a och deco men ingen mittback!?..skandal!

Laporta sa också att larsson blir nog inte 9an utan dom kommer försöka hitta en annan
2004-06-29 14:42
men är det inte nån som undrar att de blir för många utläningar i laget tills nästa säsong för de kan ställa till med problem =( men man får bara hoppas på de bästa !!.. men är det så bra att barca värvade larsson av alla spelare ?? för det finns ju andra bra 9:or kanske henry skulle va bra..för att ronaldinho är ju en 10:a så ronaldinho spelar ju fram alla bollar till assa 9:an men men larsson kan vara ett bra nyförvärv !!
Spinbad
2004-06-29 17:31
Enligt den här artikeln har Barcelona sålt 98 000 säsongsbiljetter. Det kan inte vara möjligt, det lär ju i så fall om det är sant bli i princip omöjligt att få tag på biljetter om man inte har ett årskort.
Barcelona Skarpheden
2004-06-28 22:19
Tack för det Rille...

Avgörande fråga. Rijkaard har sagt att Barça ska hålla fast vid 4-3-3. Det blev balans, rörlighet, snabbt (och snyggt) anfalsspel. Det går att förstå hur lille Ludovic (ytterligare en kortis...) ska passa in i det spelet. Jag har svårare med Deco. Iniesta är min absoluta favorit och ser det som en avgörande utmaning att spela in honom i förstaelvan. Men jag har för mig att man försökte köpa över Deco redan i fjol.

För övrigt: är inte Davids redan historia? Tycks har gjort sig ordentligt impopulär.

killing / Stefan.
Bästa grejen är att gå med i svenska Penyan, finns länk här på Svenska Fans. Där kan dom hjälpa dig med att ordna biljett i förväg. (Givetvis med undantag för Real-matchen).

Barcelona Izquierda
2004-06-29 15:10
Får jag bestämma så värvar vi ingen nia (utöver Henke) inför nästa säsong.
Varför? Jo, för att vi inte har obegränsat med pengar, och då är det bättre att använda de pengar som finns till att köpa loss riktiga kanonspelare som går rakt in i startelvan och blir tongivande, än att sprida ut pengarna på en massa hyfsade spelare.
Vad behöver vi mest just nu? Som jag ser det är det framför allt en defensiv innermitt vi behöver. Vi skulle kunna satsa de pengar vi har på att värva en kanonspelare som kan ta en av pivoterollerna (han får då antingen Davids eller Motta bredvid sig, beroende på hur Davids behagar göra), och en mittback.
Sen får vi helt enkelt låta van Bronckshit (nej, jag tänker inte sluta kalla honom så, särskilt inte med tanke på hans direkt sorgliga insats mot Sverige) ta vänsterbacken och Saviola & Henke dela på ansvaret för centerrollen.
Dessa två positioner förstärker vi alltså nästa sommar i stället.
Det är så man bygger en riktigt stark elva. Man tänker långsiktigt och tillför ett par nya starka namn (Giuly är ett bra exempel på ett sådant) varje sommar, i stället för att köpa ihop 6 okej spelare varje år, och sedan floppar 4 av dem. Titta på de nyförvärv som kom förra sommaren. Hur många av dem, utöver Ronaldinho, kan ni ärligt säga gjorde succé och är nåt att bygga vidare på?
Vi behöver inte Deco, Luque och Luccin. Vi ska lägga pengarna där de behövs, och göra det rejält.
Barcelona Rivald0
2004-06-29 12:51
Xaviola.. man värvade inte Luis Garcia, han var utlånad från barca till Atletico Madrid, så man bara tog tillbaka honom från lånet. Henke kmr bli en barca spelare imorn. jag tror han kmr lyckas faktiskt..hoppas det iaf.
Real Madrid ellet
2004-06-29 11:56
Henke Larsson kommer skriva på 2årskontrakt med Barcelona.

Barcelona Kim
2004-07-01 18:24
Fiori och Corradi gör ju inte direkt att jag får stora skälvan.
Barcelona S.W.A.T
2004-07-01 18:13
Valencia blir starka i år oxå! Stefano Fiore och Bernardo Corradi till valencia
Barcelona Xaviola
2004-06-29 12:37
Xavi//
Inför senaste säsongen värvade man Luis Garcia och lånade in Mario som båda är spanjorer. Förövrigt behöver man inte värva spanjorer utifrån när man får fram så många egna talanger som t ex Iniesta, Oleguer, Valdez m fl.
Barcelona Barca_91
2004-07-02 21:22
Basinas var ganska bra tyckte jag. Tror han spelar defensiv mittfältare. Dellas var det inget fel på heller ;)
Barcelona son_of_A_gun_88
2004-07-02 15:19
Deco är verkligen ett geni, men det finns många genier där ute och det betyder inte att vi ska köpa dom alla. om deco kommer så kommer vi ha ronaldiniho, xavi och han på plan . tre spelare som vill ha mycket boll och det kommer leda till våran undergång. sen kommer också att ta ett halvår att spela ihop alla dessa spelare. Det går ine att ha två spelare som kontrollerar spelet i samma lag(ex. riqulme och mendieta funka aldrig). Som jag ser det har vi ett komplet lag. vi ska spela 4-3-3. vi behöver bara en pitbull. vi ska till början satsa på marquez och sedan se vad som händer. som pitbull kan passar inte ballack in. vi behöver en ren slitvarg som ska var överallt ,tyvär så finns det få sådana spelareoch dom kommer inte billigt. vi hade Davids som var perfekt, gattuso skulle vara det ultimata men han lär ju inte lämna italien billigt.

Ronaldiniho----------saviola/henke---------------Guliy

--------------------Motta-----------------Xavi-----------------------

------------------------------?pitbull?----------------------

van bronk----Marquez-------------Puyol-------------belletti

-------------------------------valdes------------------------

läste genom en artikel på Goal.com(soccerage). där dom tycker att vi inte behövde Henke för att vi hade en hög mål production förra seasongen. men det var ju för att hela laget gorde mål. vi behöver ingen till "nia" eftersom hela laget producerar mål.

läste också att vi hade tredje bästa försvar som inte alls är dåligt och som jag är övertygad kan hålla i CL. vi har t.o.m oleguer som backup. vi behöver nog en vänster back också så har vi en tillräckligt bra backlinje .sen får vi se vad som händer till nästa seasongen.

motta behövs i våran start elva . vi har så pass många offensiva spela. och han kommer att underlätta trycket på Xavi som kan lägga sin geniala passninga i lugn o ro. iniesta kommer få sin tid men jaag föreslår att han läggs in var 4:de match från start istället för ronaldiniho .efter som vi kommer spela i tre olika Mästersskap så kommer ronalinih behöva sin vila.

vi behöver ingen deco. ingen eto,ingen ballack, vi har redan ett komplet lag!!!!!!!!!!!
Barcelona Barca_91
2004-07-02 18:39
Kim//
Jag hade ingen aning om att det var 21 års gräns, nu när jag vet det så är jag ganska säker på att Quaresma får spela.
Real Madrid Rille...
2004-07-01 19:44
Ingen som tänkt på att Marquez kanske får spela på mittfältet?
Annons: