/spanien/barcelona/forum/26448.aspx/spanien/barcelona/forum/26448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-07-10 11:16
Dani:
Visst har Real gjort ett mycket bra nyförvärv i Samuel men svåraste motståndaren i kampen om ligaguldet tror jsg blir Valencia. Real har sina galacticos men förra säsongen visade med all tydlighet att dessa "galacticos" är synnerligen mänskliga så fort spelet inte stämmer för dem. Visar Zizou o CO inte upp bättre moral än förra säsongen spelar det ingen roll vilka spelare de köper in, de vinner aldrig ligan med sådan total brist på moral. Vi får se men jag tror inte moralen kommer vara bättre nästa säsong. Camacho är en tuff tränare men jag blir inte ett dugg förvånad om han säger upp sig i rent vredesmod framåt vårkanten därför att han är besviken på spelarnas inställning.

Däremot så är Valencia verkligen ett LAG och de blir inte lätta att tas med den här säsongen heller. Ska vi vinna ligan så tror jag det är ett måste att vara bättre än Valencia.

Överlag tycker jag det ser bättre ut för Baca än på länge. Men visst, vi behöver förstärkningar i defensiven om vi ska vinna ligan, både en ny mittback och en ny defensiv mittfältare
Barcelona Tompa
2004-07-10 11:16
Dani:
Visst har Real gjort ett mycket bra nyförvärv i Samuel men svåraste motståndaren i kampen om ligaguldet tror jsg blir Valencia. Real har sina galacticos men förra säsongen visade med all tydlighet att dessa "galacticos" är synnerligen mänskliga så fort spelet inte stämmer för dem. Visar Zizou o CO inte upp bättre moral än förra säsongen spelar det ingen roll vilka spelare de köper in, de vinner aldrig ligan med sådan total brist på moral. Vi får se men jag tror inte moralen kommer vara bättre nästa säsong. Camacho är en tuff tränare men jag blir inte ett dugg förvånad om han säger upp sig i rent vredesmod framåt vårkanten därför att han är besviken på spelarnas inställning.

Däremot så är Valencia verkligen ett LAG och de blir inte lätta att tas med den här säsongen heller. Ska vi vinna ligan så tror jag det är ett måste att vara bättre än Valencia.

Överlag tycker jag det ser bättre ut för Baca än på länge. Men visst, vi behöver förstärkningar i defensiven om vi ska vinna ligan, både en ny mittback och en ny defensiv mittfältare
Barcelona Nemo
2004-07-10 09:03
killar, har ni inte tänkt på en sak. vi kanske värvar för att inte spela 4-2-3-1 ?
perry
2004-07-02 23:54
Hmm Davids och en mittback borde prioriteras nu, inget annat!!
Barcelona Nemo
2004-07-03 09:50
varför klagar ni alltför mkt på gio. jag tycker att han har skött sig, och vi behöver honom till nästa säsong. han och belletti på varsin kant kommer att mata in inlägg på henke. (om han nu får spela) ska vi bänka gio och sätta in gabri ? eller köpa in en ny spelare ? behöver vi inte!

man undrar; vad fan håller ledningen på med ?! deco ?! vi har dinho. okey, han kommer att bli sliten, vi behöver ngn där om han skadas. m.m. men det är inte säkert att davids stannar. och om vi köper deco, kommer det att finnas pengar över ?
Barcelona juanito
2004-07-03 13:13
Det behövs fler anfallare i laget för att det ska vara möjligt att spela med en 4-2-2-uppställning.
Barcelona Rivald0
2004-07-03 22:15
Rochemback har EU-pass, han är juh halv tysk ffs.
Barcelona Xavi
2004-07-03 13:08
Barca_91//

Vad jag hört är att man får betala 1 miljon euro. Den kostanden skulle klubben stå för.
Barcelona Barca_91
2004-07-03 01:31
André//
Vi (många av oss) undrar också över vad vi ska med Deco till. Vi har spelare som Xavi,Iniesta och så klart Ronaldinho som kan spela på den rollen och enligt mig är Xavi och Dinho bättre. Iniesta är ung, men med speltid tror jag han kan bli bättre än både Deco och Xavi.
Barcelona ZonD
2004-07-05 00:17
JRC: Jag håller delvis med dig. Man ska självklart stötta de lagen so verkligen försöker spela fotboll som den ska spelas men å andra sidan har inte Grekland tillräckliga resurser för att kunna göra detta. Precis som Izquierda sa så känns det hela som Otto's förtjänst.
Real Betis Lelleplong
2004-07-14 22:58
Izquierda: Jag har svarat på dina inlägg, fast kanske inte riktat dem till dig utan allmänheten.

Och ja, det där med att läsa spelet var ett skämt, ett ordskämt.

Det jag menar är att jag vill ha Xavi o Broncken(inte Motta han blir bara utvisad) som defensiva spelare centralt på mitten, medan framför dem ligger Giuly, Deco o Ronaldinho. Ronaldinho lite spetsigare än de andra nämnda i sammanhanget. Då har vi, i min åsyn, 4 playmakers i Xavi, Ronaldinho, Deco och Giuly....varför skulle inte det fungera?
Barcelona Frazzé
2004-07-08 18:52
Värkar som Barca i intresserade av chivu!

Tycker de skulle varit en mycket bra värvning
en skrämmande nyhet också barca erbjuder 15 miljoner euros for Etoó
Real Madrid Dani
2004-07-10 11:26
Tompa:
"vi behöver förstärkningar i defensiven om vi ska vinna ligan"
Just därför blir jag lite orolig när transferbudgeten verkar vara avsedd för offensiva spelare. Milito, Ballack eller Costinha skulle verkligen sitta fint... Bredden defensivt är inget att hänga i granen, direkt...

Angående Real Madrid hade jag föredragit att de värvade Totti och Ljungberg istället för Samuel och en Pivote =(

Jag tycker att du har rätt om Valencia; ett diciplinerat kollektiv som skulle göra Söderberg och Lagerbäck gröna av avund, spetsat med spelare som Aimar, Corradi (som jag tror kommer att vara bättre än Mista) och Fiori. Om marängerna gör en dålig start håller jag Valencia som klara favoriter...
Barcelona Dani
2004-07-10 11:26
Tompa:
"vi behöver förstärkningar i defensiven om vi ska vinna ligan"
Just därför blir jag lite orolig när transferbudgeten verkar vara avsedd för offensiva spelare. Milito, Ballack eller Costinha skulle verkligen sitta fint... Bredden defensivt är inget att hänga i granen, direkt...

Angående Real Madrid hade jag föredragit att de värvade Totti och Ljungberg istället för Samuel och en Pivote =(

Jag tycker att du har rätt om Valencia; ett diciplinerat kollektiv som skulle göra Söderberg och Lagerbäck gröna av avund, spetsat med spelare som Aimar, Corradi (som jag tror kommer att vara bättre än Mista) och Fiori. Om marängerna gör en dålig start håller jag Valencia som klara favoriter...
Barcelona ZonD
2004-07-10 10:35
Izquierda: Det är mycket möjligt att Rijkaard spelar två pivotes. Jag la bara fram ett förslag till en annan variant som skulle vara intressant att se hur det fungerar. Det är sånt man tittar på under träningsmatcherna och därför efetrfrågar jag lite kyla från Laporta.

Tycker också att disskusionen har varit på en bra nivå och får väl ge tillbaka elogen ;)

Davids: Det känns som om aftonbladet har missförstått de spanska tidningarna totalt. Det spekuleras om att Barca ska värva Luis Fabiano för att sedan låna UT spelaren en säsong. Och dessutom verkar klubbarna stå ganska långt ifrån varandra för tillfället.
Barcelona Majsan
2004-07-10 10:33
Måste bara säga att Real också verkar få ett ruskigt starkt lag till nästa säsong. Om de lyckas värva Carvalho har de väl klubbvärldens starkaste mittbackspar (på pappret). De kommer ju dessutom rimligtvis lyckas värva Xabi Alonso och/eller en ytterligare stark mittfältare, kanske Emerson. Kvaliteten på den spanska ligan överlag kommer nog i mina ögon höjas avsevärt till kommande säsong, med grymt bra lag från Barca och Real, men också Athletico. Vad tror ni? Håller ni med?
Barcelona Der Afro
2004-07-15 10:13
Det skrivs ju nästan mer här nu än när ligan var i gång :o)

Barcelona ZonD
2004-07-10 11:13
Kan ni hitta andra källor än aftonbladet får ni gärna visa mig. Jag tror dock bara att det är aftonbladet som har missförstått alltihop.
Barcelona Davids
2004-07-10 09:51
Jaha, nu var det iaf klart Luis Fabiano kommer till oss på lån i 1 år....
Barcelona Der Afro
2004-07-15 10:13
Det skrivs ju nästan mer här nu än när ligan var i gång :o)

Barcelona Grozzan
2004-07-10 10:23
Undebart om Fabiano lånet stämmer!!!!!!!!!!!!!1
Barcelona ZonD
2004-07-09 21:59
Silvinho känns som ett mycket onödigt köp. Vad ska vi med han till, en 30-årig brasilianare?

Lite goda nyheter: Enligt Portos president är Luis Fabiano i stort sett klar för barca, men kommer att lånas ut ett år. Precis vad jag önskade!

edit: När jag tänker efter är det et totalt omotiverat köp. Vad hade de tänkt göra med O.Lopez,GVB och navarro då?
Barcelona soodan
2004-07-02 17:49
Tänk er själva om ni inte hade varit barca fans hade ni tyckt att quaresma var bra då?
Jag som älskar barca tycker själv att han inte e mogen för Barcelona eller någon annan storklubb..
Ta tillexempel och jämför han med C.Ronaldo(Som e en liknande spelartyp desutom ungefär lika gammal) Quaresma är mycke bra på att dribbla,men vad spelar det för roll om han ändå bara står på samma ställe och trixar desutom om han skulle lyckas komma förbi en spelare så ska han komma förbi nästa också och nästa och nästa... Han har mycket svårt och passa och det är inte den ända svagheten han har han är väldigt egotrippad i sitt uppträdande och tänker mer på sig själv än att laget vinner.

Men dock är han bara 20 år gammal och har mycket att lära. Tror en utlåning till Porto eller ett mittenlag i England skulle vara mycket nyttig för honom.

Tycker Andrés Inesta är en mycket mer lovande spelare än Quaresma...
Barcelona Alx
2004-07-08 15:07
Relay: Varför skulle man låna ut Kluivert när han har ett år kvar på kontraktet? Det låter som om du inte känner till detta faktum. Varför skulle man låna ut en spelare som man förlorar om ett år? Det finns ingen anledning.

Angående Buffon: Han är en mycket bra målvakt, men vi har inte målvaktskris längre! Valdés skötte sig utmärkt i fjol, liksom Jorquera. Det finns andra positioner som är mer aktuella...
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-03 10:44
Tompa:
Barca representater ska åka inom de närmaste dagarna för att förhandla med Ballack för att han sägs bli barcas nästa värvning.

Deportivo André -AsP-
2004-07-03 00:51
Med all respekt, men vad ska Barca egentligen med Deco att göra, när ni redan förfogar över världens bästa playmaker i Ronaldinho. Är det så att Barcelona vill breda sin trupp så mycket som möjligt? Dock vill Deco garanterat inte sitta på bänken.

Forca Depor
Barcelona Nemo
2004-07-08 11:14
Ronaldinho_barca/ milito, zambrotta, ballack och davids. alla dom kommer tyvärr inte att komma till oss. kommer att kosta oss allt för mkt. två spelare kommer troligtvis att komma. davids och milito, går davids, ja, då kanske ballack kommer. det är för bra för att vara sant.

äntligen får man se dinho mot världsklass motstånd. (menar då i europa) hur han klarar av att möta defensiva italienare, snabba fransmän, tuffa engelsmän. nu får vi se vad brassen går för.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-05 12:34
Kan inte Chivu vara ett bra alternativ på vänsterbacken?
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-05 00:36
jag tyckte oxå det var roligt för stunden...men om man tänker efter så var det onödigt....trist för fotbollen..
Real Madrid JLB
2004-07-05 13:13
Juanito. Det står inget alls om vilka vänsterbackar Barca är intresserade av. Marca räknar upp vilka tidningen tycker har varit EM:s bästa vänsterbackar, samt att Juanfran borde finnas tillgänglig på marknaden.

Jag tror att det finns en risk att Barca har väl många nya namn i startelvan i höst. Visst ser nyförvärven vettiga (framför allt prisvärda!) ut, men det har de gjort tidigare säsonger också, med kända resultat. Skillnaden nu är ett helhetstänkande - tränaren verkar få lov att jobba långsiktigt samt att presidenten är kompetent och går i takt med tränaren. Det som möjligen kan kritiseras är prioriteringen i värvningarna, de viktigaste posterna är kvar. Oavsett vilket lär man vara med i guldsnacket långt in i nästa säsong.
Annons: