/spanien/barcelona/forum/26446.aspx/spanien/barcelona/forum/26446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spinbad
2004-06-13 17:57
Vad är problemet med att värva Larsson? Visst han är 32 år men han är ändå väldigt användbar. Han är billig, han jobbar hårt, målfarlig, inga kostnader utöver lön. Jag tror inte Larsson är killen som börjar gnälla efter 3 matcher på bänken utan han jobbar nog på utan utspel i tidningarna. Han är rutinerad och har spelat rätt mycket "stora matcher". Han är vältränad och har extremt bra fysik. Tror han har många år kvar som toppspelare.

Om vi värvar han som anfallare breddas truppen (vilket är ett måste!) och vi kan fortfarande värva åtskilliga spelare till.
Spanien Klebs
2004-06-13 03:07
tjena...
En liten fråga bara:)
Är Puyol HB och har fått gå in i mitten för ni har haft det lite "tight" där lr är han MB?
Barcelona (Ronaldinho)
2004-06-13 15:41
man borde värva Rafael Van der Vaart han är grym och ung.
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-12 23:17
Måste säja att det var en intressant match vi såg mot Ryssland.
Även om jag stundvis blev förbannad om tjatet om att Puyol lämnar ytor.
1. Han är inte van vid högerbacken
2. Hur många gånger uppstod det situationer på högerkanten "herr strömberg", bara för att man inte alltid står helt rätt i positionen så kan man fotfarande bryta perfekt som Puyol alltid gjorde och få igång anfallen betydligt fortare.
3. Puyol är precis den spelartypen spanien saknar.
Han spelar ett för spanien irattionellt spel och gör därför stor nytta.
Utan Puyol på planen hade säkerligen de övriga sprungit runt och kortpassat och dribblat utan resultat.
Han låg ju bakom målchansen och skapade därmed mer en vad en tokoffensiv Vicente gjorde på hela matchen.
Puyol gör inget halvdant och kan visa sig bli det som spanien behöver.

För övrigt är jag imponerad av tre spelare.
Exteberria som gjorde underbara nedtagningar och dribblingar men inte fick hälften så mycket uppmärksamhet som en kass Raul.
Albelda visade stake när Baraja och Raul vek ned sig på mitten.
Vicente var trots sin ineffektivitet ett yrväder på kanten och gjorde inte mig besviken.

Bottennappen:
Morientes-Rual
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Var det "de supersamspelta stjärnaanfallarna"
Jag såg inte EN ENDA bra grej av Morientes, och bara ett enda samspel som Morientes slarvade bort.
Nä Jag hoppas att Morientes inte får sätta sin fot på planen mer under detta EM.
Raul var ändå hyfsat nyttig men måste bli bättre för att hålla spelare som Valeron, Xavi o Torres på bänken.
Baraja var för övrigt dålig idag.
Visst kom ett antal smekare ut mot kanten, men jag så sällan att han varierade sitt spel.
Han borde gå igenom samma utvecklingskola som Xavi gjort för att lägga ner med att passa på kantspringarna i evighet.
Vad jag hoppas på nästa match:

CAsillas
Puyol Helguera Marchena Bravo
Albelda Baraja
Exteberria Vicente
Raul Torres

Inbytta: Xavi, Jouacin.
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-12 23:17
Måste säja att det var en intressant match vi såg mot Ryssland.
Även om jag stundvis blev förbannad om tjatet om att Puyol lämnar ytor.
1. Han är inte van vid högerbacken
2. Hur många gånger uppstod det situationer på högerkanten "herr strömberg", bara för att man inte alltid står helt rätt i positionen så kan man fotfarande bryta perfekt som Puyol alltid gjorde och få igång anfallen betydligt fortare.
3. Puyol är precis den spelartypen spanien saknar.
Han spelar ett för spanien irattionellt spel och gör därför stor nytta.
Utan Puyol på planen hade säkerligen de övriga sprungit runt och kortpassat och dribblat utan resultat.
Han låg ju bakom målchansen och skapade därmed mer en vad en tokoffensiv Vicente gjorde på hela matchen.
Puyol gör inget halvdant och kan visa sig bli det som spanien behöver.

För övrigt är jag imponerad av tre spelare.
Exteberria som gjorde underbara nedtagningar och dribblingar men inte fick hälften så mycket uppmärksamhet som en kass Raul.
Albelda visade stake när Baraja och Raul vek ned sig på mitten.
Vicente var trots sin ineffektivitet ett yrväder på kanten och gjorde inte mig besviken.

Bottennappen:
Morientes-Rual
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Var det "de supersamspelta stjärnaanfallarna"
Jag såg inte EN ENDA bra grej av Morientes, och bara ett enda samspel som Morientes slarvade bort.
Nä Jag hoppas att Morientes inte får sätta sin fot på planen mer under detta EM.
Raul var ändå hyfsat nyttig men måste bli bättre för att hålla spelare som Valeron, Xavi o Torres på bänken.
Baraja var för övrigt dålig idag.
Visst kom ett antal smekare ut mot kanten, men jag så sällan att han varierade sitt spel.
Han borde gå igenom samma utvecklingskola som Xavi gjort för att lägga ner med att passa på kantspringarna i evighet.
Vad jag hoppas på nästa match:

CAsillas
Puyol Helguera Marchena Bravo
Albelda Baraja
Exteberria Vicente
Raul Torres

Inbytta: Xavi, Jouacin.
Barcelona Bopi
2004-06-13 01:02
Izquierda': det va en skön känla att se han gå in på plan!! asså bara att han gick in på plan kändes SÅÅ bra!!
Barcelona ZonD
2004-06-13 15:56
Efter Barca's vårsäsong har jag fått betydligt större respekt för vad Rijkaard kan. Det måhnäda att han inte är en stjärna på att ta hand om unga spelare, men, precis som spelare kan också tränare vara lovande. Jag tror att Rijkaard i framtiden kommeer att lära sig detta. Hur som helst, efter att ha läst denna artikel har jag fått ytterliggare respekt för Rijkaard tankar. Om artikeln stämmer dvs. Värvningarna känns plötsligt betydligt mer genomtänkta. Läs hela artikeln så förstår ni vad jag menar.

http://www.elmundodeportivo.es/20040613/NOTICIA158874018.html

PS. jag kan inte spanska så jag har översatt detta med babelfish. Det gick dock ganska bra oh man förstod helt klart vad som menades.
Barcelona Xavi
2004-06-13 10:39
Fan va Aftonbladet är amatörmässiga, Larsson ordinare? CARLOS Puyol och Kluivert en sjärna men inte Davids.
Barcelona Jaime
2004-06-13 14:42
Senaste jag har hört från Chile! Fast jag tvivlar på att Barca skulle värva honom.
Barcelona ZonD
2004-06-13 11:12
Klebs: Puyol är egentligen högerback och han ahr betydligt bättre teknik än vad många tror. Han har dock spelat mittback i nästan en och en halv säsong nu.
Barcelona Gabriel
2004-06-12 23:15
Frazze

Jag läste på sport att man fortfarnde är intreserade av Van Nistelrooy som anfallare om Trezeguet inte kommer. Gilardino och Fabiano är inte heller förlorade än och som någon här inne nämnde så har Barca och Laporta att det är bättre att göra långa förhandlingar än att ivra sig. Sedan så nämndes även Drogba som ett sista alternativ. Det är bra att man har många grymma spelare som tänkbara förstärkningar för då behöver man inte vara orolig ifall man misslyckas med att köpa en.
Barcelona Jairzinho
2004-06-13 13:34
Vill inte ha Henke Larsson till Barça! Jag hoppas att det verkligen inte blir så...
Barcelona Puyol_20
2004-06-13 03:57
giuly,e.davids,belleti 3 bra värvningar..
me tanke på att alla dessa e svcåra o få tag på under em så e det bra,,lr sydamerkanska spelare e väl lättare eftrersom de inte har nåt stort mästerskap på gång till skillnad från em lagen,,forsätt me bra värvningar laporta o co forza barca
Barcelona ZonD
2004-06-12 14:43
Känns otroligt skönt att höra att Davids är så gott som klar nu. Har varit lite orolig ett tag nu. Underbar värvning och kanske den bästa vi kunde få (trots att han redan spelat ett halvår i klubben).
Barcelona ZonD
2004-06-12 13:12
Ska förresten bli kul och se hur högt Saez håller Xavi och om han får komma in i dagens match. Han borde defenitivt få chansen.
Barcelona Barca_91
2004-06-12 23:32
Izquierda//
Jag skrev att han var ovan, men jag menade inte så. Jag menade att det var längesen han spelade på högerbacken.
Barcelona Izquierda
2004-06-12 23:26
Tycker inte att ni kan säga att Puyol är en ovan högerback. Han har visserligen spelat mittback i två säsonger, men har dessförinnan spelat högerback. Vanan kan inte försvinna bara så där. I så fall är Raúl en ovan forward.
Barcelona Barca_91
2004-06-12 12:17
Emsellen:
Jag tror dom bestämmer schemat i juli eller nåt...
Barcelona juanito
2004-06-11 14:50
Ike: Nej, jag tror verkligen inte att Sergio Garcia förväntar sig en plats i A-laget men vore jag skyttekung i B-laget, ordiniarie i u21 och det katalanska landsaget så skulle det nog kännas snopet att bara få spela 246 minuter under en hel säsong (det är som att spela 2,5 match ungefär). Jämför det med Saviola som fått spela 2862 minuter (dvs 40 matcher) denna säsong.
Barcelona Barca_91
2004-06-11 14:57
Tagee//
Personligen tycker jag att Pauleta är väldigt bra och håller några år till internationellt.
Men jag tycker inte vi ska köpa honom, vi borde satsa på någon som håller flera år framöver, tex Gilardino eller Luis Fabiano.
Barcelona Relay
2004-06-11 13:35
Ike
jag frågar mig detsamma varför vill vissa ha Rooney? Bara för att engelsk press med sin ständiga hybris redan utsett honom till ny storstjärna, betyder det inte att att han är det.
Barcelona JAG
2004-06-18 01:45
P.I.M.Peroti: det är nog inget och skryta om med tanke på hur populär Kluivert är här på forumet =)

På tal om att skryta har jag tränat med vissa av bla Barça, Real och Milanspelare men är inte släkt med dessa. Längesen dock!

Trezeguet har inte övertygat mig ett dugg så här långt i EM. Han rör sig för lite och verkar inte kunna hitta tillbaka till den gamla form han en gång var i. På tal om Trez så slog han den felpass som ledde till ett baklängesmål ikväll. Jag skulle inte bli direkt ledsen om han inte kom.
Barcelona Frazzé
2004-06-12 23:11
Jaha då har vi inga(!) roliga namn på center forward sidan,trez e förlorad och gilardinho vill till roma och fabiano blir för dyr.
Jag faktiskt inte vem dom ska köpa nu men hoppas de blir en stor värvning för vi behöver en anfallare som gör 20 mål per säsong

Forca barca"
Barcelona juanito
2004-06-11 10:54
Ser lite mörkare ut på transfersidan just nu. Juve vill ha kvar Trez, Gilardino sägs, som SÅS påpekade, föredra Roma framför att flytta utomlands. Förutom Luis Fabiano finns det ju inte så många andra alternativ för tillfället. Och brassen är ju om han köps inte tänkt att ansluta förrän i december. Dessutom vet jag inte om jag litar på Davids. Om han nu har bestämt sig är det väl bara att skriva på!?

(Liknelsen mellan Rooney och Shrek var fan klockren ;-))
Barcelona Emsellen
2004-06-12 11:27
Är det någon som vet när Barcelonas första match är säsongen 2004/2005? Jag skulle vilja se hemmapremiären. Vet någon annars när det bestäms eller var man kan hitta det?
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-17 23:16
det verkar att laporta och co tappat fart på transfer marknaden. inte så mycket som händer medan real plockar till sig spelare.
luccin är rätt så bra, det är en förstörare men det ändå ingen som ska gå in i första 11 an. desutom är han nära något turkisk lag.

jag säger bara rooney-världsklass
Barcelona Izquierda
2004-06-12 20:42
Nu jävlar gäller det!
Det ska bli väldigt skoj att få se Puyol på hans rätta position. Jag kände mig riktigt stolt när jag såg honom gå på!
Real Madrid Ike
2004-06-12 13:22
ZonD: håller med dig helt och hållet. känns skönt att dom inte stressar affärerna och betalar överpris.
Barcelona Barca_91
2004-06-12 22:38
Skönt att Spanien vinner. Puyol gör assist. Mycket bra match av Puyol men man märker att han är väldigt ovan av att spela på högern.

Skönt iaf!
Barcelona Johan Cruyff
2004-06-12 19:04
ZonD; "Cantera" betyder ungdomsleden, ungdomsavdelningen eller hur man ska förklara det.

Canterano är någon från Canteran. Ex, en person från spanien "Uno persona de españa". En spanjor, "Un español", samma sak med Cantera/Canterano.
Annons: