/spanien/barcelona/forum/26445.aspx/spanien/barcelona/forum/26445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2004-07-15 15:40
Föryngring - nej och inte heller en satsning på spelare ifrån Spanien vilket varit löften som utlovats vid ett flertal tillfällen av ledningen, men vi har fått många riktigt bra spelare för relativt lite pengar. På lång sikt är dock nuvarande värvningsstrategi inte hållbar eftersom flertalet av de nya spelarna behöver bytas ut inom en treårsperiod. Likadant så vinner väldigt få "främlingslegioner" titlar. Rijkaard verkar dock ha insett sin begränsning, han klarar inte av att utveckla unga talanger och förespråkar därför "färdiga" spelare.

Fortfarande har vi, enligt mitt sätt att se, kvar att förstärka de tre viktigaste positionerna; en tvåvägsspelande mittfälltare som går mycket i djupled och är bra på att såväl vinna boll som att gå på egna avslut, en mittback samt en nr 9 av absolut världsklass. Själv blir jag förvånad över att ledningen verkar förvånad över att det är "svårt" att värva en högklassig anfallare.... Bland de namn som nämns nu hoppas jag mest på D'Etoo eftersom han visat klass i den spanska ligan under ett flertal år. En andra spelare som jag själv skulle vilja se är Fabiano men han verkar inte ha Rijkaards förtroende och det mest troliga är då att han skulle genomgå samma behandling som Rüstü, Marques och Quaresma utstått under fjolårssäsongen. Namn som Baros, Ciccé och Owen hoppas jag verkligen är falska rykten eftresom ingen av dessa är bättre än vad Saviola eller Henke är.

Att få se Milito spela bredvid Puyol hade verkligen varit en dröm. Då hade vi haft spanska ligans "argaste" och frisyrmässigt mest modemedvetna mittförsvar.

Hittills i år har vi enligt ekonomiansvarige Soriano värvat för 27 miljoner euro och när vi är klara med årets sommarvärvningar har vi (säkert) över de 2 senaste åren sammanlagt värvat för ca 1 miljard - garanterar inte detta titlar i år vill jag fortsättningsvis slippa se och höra Frank Rijkaard träna och ta ut startelvor för FC Barcelona.

Får vi bara en bra start så tror jag att kommande säsong kan bli riktigt rolig, det är nästan så att man önskar att sommaren tog slut så att ligan startade igen.
Sevilla Seyid
2005-03-12 22:33
Barcelona behöver Zlatan, Totti, Nesta, Cassano för om ni fick dem dära spelarna och att laget skulle byta formation till 3-5-2
Valdes
Puyol Nesta Belleti
Totti Xavi Marqeuz Ronaldinho
Cassano
Etó Zlatan
Resterande:
Iniesta
Deco
Henke
Maxi
Gerrard
Oluguer
Gio
Silvinho
Messi
Damia
Navarro

Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-24 15:13
Nu när Barca vill ha Larsson som anfallare så skulle det vara bäst om man köpte Fabiano och lånade ut honom och Quaresma till Porto i en affär om att kunna få Carvalho som är en av de bästa backarna som finns i europa nu. Sen så kommer Fabiano om ett år med eu pass och att han vänjer sig lite bättre till europeisk fotboll och sen att våran unga stjärna får speltid och visar för Rijkard va han går för. Han kommer att göra succe i porto nu när de är med i Cl. Om vi lånar ut de spelarna så kommer vi inte behöva köpa in nya spelare säsongen efter för vi har nu massa spelare som är utlånade på grund av att de inte har eu pass och de flesta kommer att få det.
Barcelona Dinho
2004-06-24 14:35
Givetvis e inte kontraktet undertecknat men allt talar för att han skriver på för oss. Samtidigt har vi tonat ner intresset för Zlatan då han ses som en ny Kluivert och Styrelsen vill hellre ha en riktig målskytt
Barcelona Gabriel
2004-06-23 17:45
Quaresma är enligt SPORT på väg att bli utlånad till Porto. Skulle detta vara en bra lösning? Båda ja och nej..
Bra för att han antagligen får mkt mer speltid i Porto än vad han kommer att få i Barcelona. Men också dåligt eftersom han redan vet hur den portugisiska ligan är och fungerar. Det bästa vore av Laporta att låna ut honom till nått lag i Spanien. Jag läste för några dagar sen att Mallorca var intresserade av Quaresma, där tror jag att han skulle passa perfekt. Mallorca är ett typiskt mittenlag som spelar väldigt bra fotboll i deras bästa stunder och ofta ställer till med problem för storlagen i spanien.

Men även om man planerar på att ta tillbaka Quaresma ifall han spelar bra nästa säsong så gillar jag inte hans attityd. Han har redan sagt att han inte kommer att spela för Barcelona så länge som Rijkaard sitter som tränare. Detta oraor mig faktiskt. Jag är en stor beundrare av Quaresma men hur som hällst så har han faktiskt inte bevisat någonting i Barcelona. Att man kan vara så divig vid en såppas ung ålder är inget jag gillar. Undrar vad Rijkaard tycker om detta!?
Barcelona Rivald0
2004-06-23 16:19
ja skulle spelat gratis :p
Barcelona Gabriel
2004-06-23 15:20
mindre också..
Barcelona Puyolinho
2004-07-13 23:42
Jag har inte hunnit kolla mycket på Sylvinho....Äre nån som kange mig lite information...ingen aning om han...har han så hög klass att han har en plats i Barcelonas startelva???
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-24 10:48
Står att Henke är klar? Skulle faktiskt tycka det var riktigt kul om det stämde, inte för att han kommer lyckas lika bra som i Celtic sp klart men jag tror att han kan tillföra klubben ganska mycket. Kul att äntligen få se honom spela i en riktig klubb o riktig liga, hoppas han lyckas nu också!
Barcelona Barca
2004-06-30 14:27
är det nån som vet hur många matcher Saviola spelade den här säsongen och hur många mål han gjorde.........
Barcelona Barca
är det nån som vet hur många matcher Saviola spelade den här säsongen och hur många mål han gjorde.........
Atlético Mathias
Förvånar mig att jag är först...
Enligt SVTTEXT så har Henrik Larsson skrivit på ett tvåårskontrakt för er. Grattis!
Barcelona Barca
Atlético Mathias
Förvånar mig att jag är först...
Enligt SVTTEXT så har Henrik Larsson skrivit på ett tvåårskontrakt för er. Grattis!
Barcelona Xavi
2004-06-24 13:47
Eslon//

Han är INTE klar, bara aftonblaskan som skrivit det.
Barcelona Puyol_20
2004-06-24 01:03
Zond: jahaja okii då förstår ja =))
Barcelona Barca
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-06-24 03:16
Ham$inHo11//
Räcker inte med bara 1 renodlad anfallare under en hel säsong, nu försöker man fixa en spelare som kan rotera med Saviola, inte ta över.
Barcelona Puyol_20
2004-06-24 00:58
Gabriel: Vart kan ja få tag i dessa barca video+ronaldinho som du klippt osv???
Barcelona Barca
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-24 03:05
varför tror du Barca letar efter en 9 om de bara kör med en anfallare då måste saviola bänka...Zlatan Fabiano nån grym iaf....sorry Giuly.....
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona juanito
2004-06-23 22:20
Henk ten Cate går ut i holländsk tv och säger att Davids spelar för Barcelona nästa säsong. Det tyder på en sak.. Man har i styrelsen fått försäkringar från Davids att han ska spela för Barcelona nästa säsong. Men varför vill då Davids vänta med att skriva på? Jag tycker inte att det är speciellt schysst gjort mot klubben. Man kan inte gå och vänta på honom hur länge som helst. Själv säger Davids att han inte vill skriva på något för att slippa frågor. Men hallå, vad förväntar han sig?

Jag tycker inte att man ska satsa på sådana karaktärer. Han må vara bra på planen men jag vill se hederliga spelare i laget!
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona ZonD
2004-06-23 22:39
Juanito: Som jag har förstått det ligger priset på 7m Euro?

Förresten, vem var det som hade gjort Barca videos? Finns de fortfarande tillgängliga?
Barcelona Barca
Annons: