/spanien/barcelona/forum/26443.aspx/spanien/barcelona/forum/26443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Numancia Zeinedine
2004-02-08 21:38
Någon som ver var man kan hitta målen från idag?Hörde att Ronadlinhos var en riktig pärla.
Barcelona Xavi
2004-02-08 20:38
ROOOOOOONAAAAALLLLLLLLDIIIIIIIINNNNNIIHHHHHOOOOOO

2-1
Real Madrid Dani
2004-02-08 21:47
Min högst personliga betygssättning (1-5) utan kommentarer (hinner inte kommentera):
Valdes------------ 2,5
Reiziger---------- 2,5
Marquez----------- 3,0
Puyol------------- 2,5
van Bronckhorst--- 2,0
Cocu-------------- 1,5
Davids------------ 2,5
Xavi-------------- 1,5
Luis Garcia------- 1,0
Ronaldinho-------- 3,0
Saviola----------- 3,0

Jag tycker dock att vi ska vara väldigt nöjda med 13 poäng av 15 möjliga de senaste fem matcherna... Spelet måste bli bättre än man visat hitintills, annars kan vi nog glömma fjärdeplatsen och kval till CL...
Den stora ljuspunkten är att canteraspelarna visar att de håller i förstauppställningen.
Barcelona Dani
2004-02-08 21:47
Min högst personliga betygssättning (1-5) utan kommentarer (hinner inte kommentera):
Valdes------------ 2,5
Reiziger---------- 2,5
Marquez----------- 3,0
Puyol------------- 2,5
van Bronckhorst--- 2,0
Cocu-------------- 1,5
Davids------------ 2,5
Xavi-------------- 1,5
Luis Garcia------- 1,0
Ronaldinho-------- 3,0
Saviola----------- 3,0

Jag tycker dock att vi ska vara väldigt nöjda med 13 poäng av 15 möjliga de senaste fem matcherna... Spelet måste bli bättre än man visat hitintills, annars kan vi nog glömma fjärdeplatsen och kval till CL...
Den stora ljuspunkten är att canteraspelarna visar att de håller i förstauppställningen.
Barcelona Der Afro
2004-02-08 21:03
Förresten, har inte Reiziger varit riktigt bra den senaste tiden? Jag har inte varit så förtjust i honom men börjar tänka om.
Real Madrid Dani
2004-02-08 21:12
Der Afro/
Reiziger var avstängd senaste matchen, och jag tycker på intet sätt att han varit bättre än Oscar Lopez. Däremot håller jag med om att Reiziger gjort sin minst dåliga säsong hittills i Barca...

Och dra åt helsike... Giovanni van Bronckhorst gjorde sitt första bra ingripande för Barca idag, en klockren brytning när en Osasunaspelare höll på att komma fri! Tänk att det bara skulle ta en halv säsong att uppleva det....

Sen begriper jag inte över huvud taget att Rijkaard kan ställa upp med åtta defensiva spelare från start. Men vad var det för taktik egentligen? Hönsgård á la Rijkaard???

Sen har vi vilja i Luis Enrique... Hoppas att han blir assisterande tränare nästa säsong. Vem skulle våga opponera sig mot honom???
Barcelona Der Afro
2004-02-08 21:03
Förresten, har inte Reiziger varit riktigt bra den senaste tiden? Jag har inte varit så förtjust i honom men börjar tänka om.
Barcelona Valdés
2004-02-08 21:40
Rijkaard är en katastrof. Vi fortsätter att chansspela offensivt och förlitar oss på individuella prestationer. Trots en bedrövlig tränare är vi uppe på en fjärdeplats vilket glädjer. När säsongen inleddes var jag övertygad om att vi skulle kriga bland de tre första.

Att nya kontraktsförhandlingarna snart inleds förstår man då till och med holländarna krigat de senaste matcherna.

Exakt hur dålig får man vara utan att bli utbytt - Van Bronch gör endast ett bra inlägg och en riktigt bra brytning - i övrigt är han steget efter i ALLT under 95 minuter.

Klart bästa domarinsatsen i år.

Valdés behöver träna på utsparkar och utrusningar.

Klart bäst idag var; Ronaldinho, Davids och Marqués. Fy f.n vilket mål av Ronaldinho!! Davids dominerar mittfälltet totalt och är klart bättre än de senaste säsongerna i Juventus, även Marqués spelade i stort sett felfritt.

Att spelarna har självförtroende syns verkligen, vi vinner nästa vecka med 4-0.

Med Scolari som tränare till nästa år återkommer såväl ett underhållande spel som stora segrar.
Barcelona juanito
2004-02-18 01:03
Tycker inte att man enbart kan förklara Riquelmes misslyckande på Van Gaal. Holländaren försvann ju under senvintern. Så vitt jag vet så blev Riquelme aldrig orättvist behandlad av Antic. Serben försökte förvisso spela Riquelme ungefär på samma sätt som Zidane spelas i Real Madrid, dvs innermittfältare med vänsterkanten som utgångspunkt. Alltså, inte yttermittfältare. Riquelme lyckades aldrig utan skyllde på att han måste få spela centralt för att lyckas. (Om inte jag minns helt fel så hade han en liknande roll i Boca Juniors innan flytten.)
Barcelona Dani
2004-02-08 21:12
Der Afro/
Reiziger var avstängd senaste matchen, och jag tycker på intet sätt att han varit bättre än Oscar Lopez. Däremot håller jag med om att Reiziger gjort sin minst dåliga säsong hittills i Barca...

Och dra åt helsike... Giovanni van Bronckhorst gjorde sitt första bra ingripande för Barca idag, en klockren brytning när en Osasunaspelare höll på att komma fri! Tänk att det bara skulle ta en halv säsong att uppleva det....

Sen begriper jag inte över huvud taget att Rijkaard kan ställa upp med åtta defensiva spelare från start. Men vad var det för taktik egentligen? Hönsgård á la Rijkaard???

Sen har vi vilja i Luis Enrique... Hoppas att han blir assisterande tränare nästa säsong. Vem skulle våga opponera sig mot honom???
Barcelona Der Afro
2004-02-08 21:00
Fasen va skönt. Nu är vi fyra igen. Davids är verkligen en tillgång.

Vad skulle ni egentligen kalla vår skumma uppställning idag? 3-3-1-2-1 eller vad?
Barcelona Der Afro
2004-02-08 21:00
Fasen va skönt. Nu är vi fyra igen. Davids är verkligen en tillgång.

Vad skulle ni egentligen kalla vår skumma uppställning idag? 3-3-1-2-1 eller vad?
Barcelona Johan Cruyff
2004-02-18 00:20
Alx; Du har ingen statestik på hur många av dom matcherna han spelade innermittfält? är du snäll...

Förövrigt har Iniesta spelat yttermittfältare iår? Någon som minns?

Alx; När skyllde Maradona på andra? På Nuñez? Han var väl inte den förste eller sista för den delen heller. Det smärtar att han snackat skit om FCB, men kanske med rätt nu när vi ser i efterhand. Efter alla som har klagat på Nuñez....

Juanito; Sa Rijkaard att han inte trodde på Iniesta? Har Iniesta blivit "refused" med Rijkaard? (Nej, jag vill inte ha Iniesta, det var inte den spelare jag vill ha, typ?).

Tro mig jag älskar Iniesta en härlig lirare men att jämnföra honom och Riquelme är inte rättvist. Om sanningen ska fram hade man inte stake att satsa fullhjärtat med Riquelme som innermitt så han fick "spela" dessa matcher p g a påtryckningar från fans/media etc. Men man gav aldrig den chansen att göra det på den positionen som var hans rätt......

Adeu
Barcelona Camparn på nou
2004-02-08 20:38
JJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 1-2
Barcelona Barca_91
2004-02-08 20:57
Mycket bra insats av hela laget...synd att inte Xavi satte bollen i det där friläget...
Champions League här kommer vi....
Barcelona Tompa
2004-02-08 18:14
Angående tränardebatten:
Vi är alla helt eniga om att Laporta gjorde ett mycket dåligt val när han valde att inte förlänga Antics kontrakt för att istället plocka dit Rijkaard. Vär alla like eniga om att Rijkaard måste BORT! Påpekas ska ju också att Laporta jar lika stort ansvar som Rijkaard för det dåliga spelet eftersom han plockade dit honom.

Sen är frågan, vem ska efträträda Rijkaard? Till att börja med måste det vara en rutinerad och framgångsrik trönare som får ett långtidskontrakt. Och den enda holländaren som JAG KAN TÄNKA MIG att efteräda Rijkaard är Koeman. Han känner åtminstone något för klubben. Detta dock under förutsättning att HELA det nuvarande Hollandsgardet (Davids undantagen eftersom han nyss kommit till klubben) försvinner. Spelare som Kluivert, Cocu, Reiziger mfl har ingenting att göra i Barca om vi vill bli bäst igen. Punkt slut.

Det finns nog många som säger emot mig men jag jhade gärna sett Ottmar Hizfeld som ny tränare - han åstadkommer någonting i de klubbar han tränar. Sen har vi Scolari, Capello, Heynckes, Bianchi

fort. nästa inlägg

Barcelona Bopi
2004-02-08 21:42
kul å se Marques idag..han börjar vi bra!!
Barcelona Zardiac
2004-02-18 09:23
Det har pratats om att saviola lämnar oss till nästa säsong. Är det någon som vet hur stor chanser är att vi behåller honom. Jag menar han har ju varit riktigt bra dom senaste matcherna. Tycker det vore synd om ha försvan.
Barcelona Tompa
2004-02-08 18:14
Angående tränardebatten:
Vi är alla helt eniga om att Laporta gjorde ett mycket dåligt val när han valde att inte förlänga Antics kontrakt för att istället plocka dit Rijkaard. Vär alla like eniga om att Rijkaard måste BORT! Påpekas ska ju också att Laporta jar lika stort ansvar som Rijkaard för det dåliga spelet eftersom han plockade dit honom.

Sen är frågan, vem ska efträträda Rijkaard? Till att börja med måste det vara en rutinerad och framgångsrik trönare som får ett långtidskontrakt. Och den enda holländaren som JAG KAN TÄNKA MIG att efteräda Rijkaard är Koeman. Han känner åtminstone något för klubben. Detta dock under förutsättning att HELA det nuvarande Hollandsgardet (Davids undantagen eftersom han nyss kommit till klubben) försvinner. Spelare som Kluivert, Cocu, Reiziger mfl har ingenting att göra i Barca om vi vill bli bäst igen. Punkt slut.

Det finns nog många som säger emot mig men jag jhade gärna sett Ottmar Hizfeld som ny tränare - han åstadkommer någonting i de klubbar han tränar. Sen har vi Scolari, Capello, Heynckes, Bianchi

fort. nästa inlägg

Barcelona marcus_keta
2004-02-18 00:00
Nino Brown.. alla spelar sitt spel för att få så mycket ut för sina spelare... sen det sportsliga att vi e konkurenter...
Barcelona Camparn på nou
2004-02-08 20:58
Helt enkelt UNDERBART slutresultat

CHAMPIONS LEAGUE HERE WE COME!!!!!!
ShortRound
2004-02-08 20:22
Någon som ser matchen på tv och kan beskriva hur det ser ut? Gå vi mot en säker vinst?
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 21:01
Jag säger bara RONALDINHO han har räddad oss alldeles för mkt ska ja säga. Skönt att Saviola fick göra mål också.

Quaresma va bra också men hade han startat tidigare så hade han varit mkt grymare.

Nu e vi på 4 plats och nästa vecka möter vi Atl.Madrid ett form stark Barca mot eller formsvagt Madrid. Tror Barca vinner den matchen bör inte ha några problem.

Visca EL Barca
Barca_BEST
2004-02-17 21:46
såg rochenbak han e ju skit bra,Liksom Giovanni o riquelme de måste vi ha tebax till nästa säsong o vi måste köpa loss davids
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-08 19:09
Gamla FIGO!
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 21:01
Jag säger bara RONALDINHO han har räddad oss alldeles för mkt ska ja säga. Skönt att Saviola fick göra mål också.

Quaresma va bra också men hade han startat tidigare så hade han varit mkt grymare.

Nu e vi på 4 plats och nästa vecka möter vi Atl.Madrid ett form stark Barca mot eller formsvagt Madrid. Tror Barca vinner den matchen bör inte ha några problem.

Visca EL Barca
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-08 19:09
Gamla FIGO!
Real Madrid Dani
2004-02-08 21:13
Men, jag tycker att det är fantastiskt skönt att vi vinner trots uselt spel. Det är en jäkla trygghet!
Barcelona Dani
2004-02-08 21:13
Men, jag tycker att det är fantastiskt skönt att vi vinner trots uselt spel. Det är en jäkla trygghet!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-08 18:59
Barca 91:
Jag tror de flesta här håller med om att det är Puyols Barca, ingen annans!
Annons: