/spanien/barcelona/forum/26441.aspx/spanien/barcelona/forum/26441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-06-25 00:39
Nu när Giuly i princip är klar så tar plötsligt Luque-ryktena fart igen. Varför?
Om vi lägger dyra pengar på Luque i det här läget så är det i mina ögon inget annat än en grov felprioritering.
Barcelona Skarpheden
2004-06-24 15:38
Jag måste säga att jag länge varit skeptisk mot att värva en så gammal spelare som Henke Larsson. Nu tycks alla bygga på Mundo Deportivo så vi får väl avvakta lite.

Annars hoppas jag på Ballack, han själv verkar angelägen. Han har varit mycket stark i landslaget men ganska blek i Bayern München. Han har väl inte blivit så stor i BM som många trodde. Att en spelare vill utvecklas är en aspekt som väger väl så tungt som hjärtat.

För övrigt verkar Real fortfarande vara ute efter Totti. Värvar de honom måste vi hitta på ett nytt öknamn för marängerna. Med spott-Totti och kräk-Zidane i laget måste man ha något med kroppsvätskor. Några förslag?
Barcelona Valdés
2004-06-16 17:54
I försnacket till kvällens matcher intervjuade man Van Nistelrooy som sa att man offensivt på kanterna spelade med Van der Meyde och Zenden, Van Bronch var alltså ( eller skulle vara) vänsterback.
Barcelona Sonde
2004-11-08 18:30
Om jag inte minns fel är väl den största anledningen till att Råsunda inte skulle få konstgräs att Spanien vägrar att spela på det. Man har aldrig gjort det tidigare och risken för att man skulle göra det nu existerar inte.

Angående Navarro så håller jag me om att han borde få speltid, men jag är tveksam till om Rijkaard verkligen kommer att ge honom det. Han har, i motsats till vad många härinne fått för sig, inte roterat en enda spelare sedan nyår, om det inte varit skador i vägen. Att kommentatorer med flera påstår att han gillar att rotera är bara skitsnack.
Barcelona juanito
2004-06-27 11:39
Läste också om Deco. Någon som kan förklara det hela. Jag trodde att vi hade tillräckligt med offensiva centrala mittfältare. Är det möjligen så att Iniesta kommer att offras i en Milito-affär och att ledningen därför värvar portugisen? Ska man värva från Porto så borde man väl snarare satsa på deras mer defensivt lagda mittfältarna Costinha eller Maniche.

B_a_r_c_a: Oleguer är 1,88 cm och med honom i backlinjen så tror jag inte att det blir några problem i luftrummet.
Barcelona Farhanio11
2004-06-28 13:12
LUDOVIC GIULY E SNART OFFICIELLT KLAR
Barcelona Davidsito
2004-11-09 11:51
tror att det kan bli tufft att få tag i biljetter i alla fall köpa förväg.. Men man kan chansa på att åka ner o köpa dagen innan i en av alla de gula luckorna.. Fungerar til 99% på vanliga serriematcher, men när det gäller el clássico är det ju naturligtvis mer osäkert.
Jag tror att iniésta någon gång under in spelarkarriär kommer bli framröstad som världens främsta fotbollsspelare. Men i dagsläget gör han sig bra som inhoppare Deco har ett större register
Barcelona Andresinho
2004-06-27 01:04
Henke klar för barca!
Och detstår i sport barca tidningen att Laporta erbjöd 20 miljoner för Deco.
Barcelona Farhanio11
2004-06-27 12:35
Här står det om Deco

Kolla länken
Barcelona?
2004-06-27 10:17
Jag tror inte Henke Larsson lyckas i Barcelona, kolla bara hur de gick i Feyenoord. Men man kan ju alltid hoppas.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-27 10:38
Jag kan inte fatta hur den där rijkard tänker fan, han säger att han så gärna vill ha Corradi och innan så sa han att Treziguet inte passade in i Barcas spelsystem, men Corradi är precis som Treziguet. Han är helt orörlig och kan bara nicka in mål och inget annat. Hoppas att man köper Fabiano istället och får det gjort. Sen om Deco skulle komma till Barca så är han ett altenativ till Ballack som antaglgen inte kommer till Barca. Sen är jag skit orolig för huvudspelet nu om man ska hämta Milito för de flesta är korta i laget.
Barcelona Ostholm
2004-06-27 08:49
Om jag förstod sport rätt så vill Porto ha 25milj euro medans Barca bjuder 20milj, detta känns ok då man inte är så långt ifrån varandra, om sedan quaresma kan ingå i affären så är det perfekt.

Men hur skall mittfältet formeras till nästa säsong om man dessutom lyckas signa ballack?

skall xavi bänkas?

Jag är rädd för att mittfältet blir obalaserat med såpass offensiva spelare, var är terriern?

Barcelona barcalle
2004-06-27 13:52
att värva henke och fabiano tror jag kan var en bra idé då man lyfter bort lite av pressen på brassen och ger honom "tid" att lyckas under den tiden henke har på kontraktet. sen om han lyckas direkt är ju det bara suveränt.
Barcelona barcalle
2004-06-27 13:48
deco är verkligen inte av prioritet. har varit stundtals duktig i em men jag tycker han e för långsam och påminner en hel del om riquuelme som vi redan äger. skulle aldrig lägga den summan på honom.

Barcelona Xavi
2004-06-26 23:51
Ronaldinho_barca//

Def mittfältare.
Spinbad
2004-06-27 08:35
Enligt sport försöker Chelsea värva Gerrard från Liverpool istället för Deco. Och Deco själv vill gärna gå till Barca men det vill å andra sidan alla spelare det skrivs om i barcelona-tidningarna.
Barcelona Dinho
2004-06-24 13:46
Känns bra att henke e klar, en stabil anfallare som gör mål. Men han kommer till Barca som "lyxkomplement" till en annan "9a". Svårt att klaga på värvingen då han e gratis o tar lite i lön, nu väntar vi på Ballack =)
Valencia Vincent
2004-06-24 11:54
Tjena alla Barca-fans!

Ville bara passa på att gratulera er till värvningen av Super Henke (om nu inte aftonbladet hittar på).

Tror att han kommer lyckas bra i La Liga, han lyckas ju överallt!

Hursomhelst kommer ni knappast missa några Barcelona matcher nästa år eftersom TV4+ lär sända alla om Henke spelar.

Ha det bra!
Barcelona polly
2004-06-25 02:10
S.W.A.T//
Visst zambrotta är inte dålig, men att ge honom ett drömkontrakt för att han lekte bort svenska försvaret..?? Njaa.. han hade ju Micke Nilsson mot sig som hade STORA problem med de danska kantspelarna också.. ska vi ge även dom drömkontrakt?? //Polly
Spinbad
2004-06-24 12:48
Håller med om Ballack. Vilken komplett spelare säger jag bara, lite av en drömvärvning faktiskt efter vad han visat upp. Grymt arbete, passnignspel, skott och huvudspel.

Från svd om Henke:
Inget nytt men ändå väldigt trevligt att läsa.
"Enligt tidningen är Larsson väldigt intresserad av att få spela i Barcelona, en klubb han alltid känt något extra för.

Larsson uppges ha sagt till sin agent att han var intresserad av tre klubbar att spela i och Barcelona låg högst på den listan. Larssons son Jordan, sex år gammal, uppges vara en hängiven fan till Barcelona och det skall också ha påverkar Henke."
Barcelona Holländaren
2004-06-25 01:28
Tycker att Quaresmas idiotiska uttalanden visar klart och tydligt att Rijkaard gjorde rätt som satte honom på bänken. Blir man så sur över att inte få speltid så kan man likagärna spela någon annanstans.
Barcelona Barca Lover
2004-06-24 17:05
Allså barca sattsar för mycket på anfallare dom är intresserade av zlatan dom e nästan klar med henke dom har saviola och dom vill ha en ''nr 9'' vem ska få spela i anfallet i så fall om dom värvar zlatan, henke och ''nr 9''??
Barcelona Barca_91
2004-06-28 12:47
killing:
Ja, när vi spelar 75% på anfallsposition då blir det ju lägen att kontra.
Då behöver vi spelare som är defensivt starka och det är inte Deco.

Katastrof om vi köper honom!
Om Iniesta hade varit holländsk hade han fått spela lätt...
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-06-26 21:44
//men kontraktet med larson ,giuly,belletti e redan klar..! förhpningsvis ballack också.. ! Och jag hoppas verkligen att davids stannar i barCa..och barCa behöver en Mittback till..!!
Barcelona Rivald0
2004-06-26 19:43
Såg på en bild att Giuly fått på sig barca tröjan...han håller i en fotboll i barca tröjan..han tacka juh ta till kontraktet
Spinbad
2004-06-27 00:22
Sport skriver om Deco nära Barcelona. Men är han verkligen en spelare vi behöver? Visst är han bra som fan men vi har en hel del offensiva spelare. Dyr är han också och ska man verkligen försöka tävla med Chelsea när det gäller en enskild spelare? Känns som om priset kommer att trissas upp...
Barcelona ZonD
2004-06-24 11:01
Han kommer att presenteras efter EM eller när barca har värvat ytterliggare en 9:a.

Gabriel: Finns det nån möjlighet att ta del utav de. Jag är främst inressserad av Ronnie filmerna.
Barcelona Andreas
2004-06-24 12:29
Jairzinho//
Håller med. Många verkar underskatta tyskens defensiva egenskaper. Ballack är även mycket bra på huvudet och hans skott känner väl alla till. Han kan bli en mycket bra värvning.
Barcelona barcelona_10
2004-07-14 12:29
Kan nån översätta vad som står i artikeln?

http://www.elmundodeportivo.es/20040714/NOTICIA163772150.html
Barcelona Andreas
2004-06-24 12:29
Jairzinho//
Håller med. Många verkar underskatta tyskens defensiva egenskaper. Ballack är även mycket bra på huvudet och hans skott känner väl alla till. Han kan bli en mycket bra värvning.
Annons: