/spanien/barcelona/forum/26440.aspx/spanien/barcelona/forum/26440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZonD
2004-06-16 14:58
varför kan man inte kalla Oscar Lopez för medelmåtta, han är ju knappast en världspelare eller hur?. Jag ser Reizieger, Overmars, Gerard osv som medelmåttor precis som Oscar Lopez, sen kan man ju fråga sig vad en du anser vara en medelmåtta?

Självklart menar jag inte att Oscar Lopez ska spendera hela säsongen på bänken utan att få spela en minut. Han måste givetvis matchas precis somm alla våra andra lovande spelare. Kanske på det sättet som Iniesta matchades i slutet utav säsongen. Göra inhopp i de flesta matcher, vara den som är given att ta över om Belletti/GVB blir skadade osv, men jag vidhåller han inte är den som ska vara ordinarie ÄNNU.

fridens
Tanaznia_021
2004-11-08 07:56
kanske flytta in marquez på mittbacken . och puyol på högerbacken ;)?!?!
Barcelona juanito
2004-06-16 14:51
ZonD: utan hoppas att oscar lopez utvecklas snabbt istället skriver du.

Suprise, spelare utvecklas inte av att sitta på bänken och/eller spela match med b-laget. Sen förstår jag inte hur du kan kalla honom medelmåtta. Han skötte sig utmärkt under försäsongen och har varit bra dom få gånger han fått chansen (329 minuter denna säsong).
Barcelona ZonD
2004-06-16 14:28
Juanito: Jag vill också hellre se Oscar Lopez istället för GVB men det beror mer på att han är ung och katalan än att han skulle vara bättre än GVB, för det är han inte enligt mig, inte än. Självklart finns det bättre vänsterbackar än GVB men då dessa skulle kosta alldeles för mycket så känns en gratis GVB helt ok trots allt. Man kan inte kräva att styrelsen ska lägga ut 10m euro på världspelare på varenda position i laget, för det går inte. Ibland får man nöja sig med att ha medelmåttor på vissa positioner och rätta till det senare. Jag håller dock med dig om att den medelmåttan skulle lika gärna kunna vara Oscar Lopez men GVB känns ändå snäppet vassare. Jag tror inte att GVB kommer att vara ordinarie i 3 säsonger utan hoppas att oscar lopez utvecklas snabbt istället.
Barcelona juanito
2004-06-16 14:04
ZonD: Jag skrev tidigare att han blev mindre dålig men jag tycker fortfarande att det är för jävligt att vissa spelare tycks få oändligt med chanser bara för att dom råkar vara holländare. Oscar Lopez gör en bra försäsong och hyllas men får inte spela medan GVB gör en usel start och inte börjar leverera förrän en bit in på våren. Ändå är det få spelare som varit så ordinarie som honom. Det är en ekvation som jag inte kan få ihop..
Valencia forca
2004-06-16 01:41
Jag tycker definitivt att Henke ska spela i BARCÂ nästa säsong.Vilken underbar syn att se han springa inpå noucamp med barcatröjan.
Celta Vigo Blackened
2004-06-16 13:16
Har ni köpt Milito och Belletti?
Barcelona Izquierda
2004-06-16 00:48
Kommentarer om två spelare med Barca-anknytning i dagens EM-match:
* van der Vaart var helt okej, men inte så bra som jag hoppats. Återstående EM-matcher får väl visa om han håller på högsta tänkbara nivå. Hur som helst lär han knappast bli aktuell för Barca den här sommaren.
* Hollands-vänsterback-nummer-fem-Giovanni-van-Bronckhorst hade ingen vidare dag på jobbet.
Rena autostradan på hans kant.
Barcelona Dinho
2004-06-15 23:37
Bara att instämmas vad ni skriver o tillägga att han har d som krävs för den ensamma center-rollen i Barca. Han e stor och kan hålla i bollen till skillnad från saviola och han kan göra saker själv o dessutom en bra framspelare. En grym teknsik targetforward som har bra målsnitt i holland i år trots skadeproblem. Ronaldinho-Zlatan-Giuly kan nog hitta varandra
Barcelona ZonD
2004-06-16 15:52
Du kan inte vara seriös om du menar att Oscar Lopez skulle anses vara lika stor talang som Diego, Robinho osv. Rent spelmässigt är Lopez fortfarande inte mer än en medelmåtta, men han har talang att bli betydigt bättre än så.
Spinbad
2004-06-15 21:33
För att fortsätta debatten om GvB:
Efter första halvleken i Holland-Tyskland måste jag ifrågasätta vad GvB gör i försvaret. Han är hyfsad offensivt men defensivt ligger han helt tokigt i princip hela tiden och chansbryter hela tiden. Han kan i princip inte fått order om att spela som en normal offensiv vänsterback. Han är lika mycket inne centralt som på sin kant, Zenden har gång på gång fått gå ner och täcka upp men det kanske finns någon tanke bakom detta. Advocate är väl inte direkt känd för att vara en lysande tränare så vem vet...
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-22 14:32
Kluivertinho..
bra sagt men man måste nog ha lite utav allt...bra spelare bra relation harmoni mm....men de stämmer förhoppningsvist att barca kommer att ta tittlar framöver...
Barcelona Kluivertinho
2004-06-22 13:56
Laporta kommer föra Barcelona till toppen igen...man behöver inte ha de bästa spelarna, det som är viktigast är att det är harmoni i klubben och det kommer det vara i fortsättningen...med han vid rodret kommer vi få våra titlar, det är jag säker på!!
Barcelona Xavi
2004-06-20 15:36
SE.
Barcelona (Rafael Van der Vaart)
2004-06-16 22:52
Rafael van der vaart nån sa till mig att han skulle spela i spanien. och då visste jag inte vilken klubb men hoppas Barcelona. spela för Barcelona nästa år Henrik Larson skulle vara en bra spelare. med Ronaldinho Ballack tror jag blir bra om han kommer. och Rafael van der vaart är ung och bra skott och snabb och bra på.
Barcelona Andreas
2004-06-20 14:50
Viking//
Man kan väl inte säga att Luis Fabiano och Ballack är förlorade bara för att det första budet på repektive blev avvisat.

Jag tycker vi ska ta det lite lugnt här. Värvningsfönstret stänger ju faktiskt inte förrän i slutet av augusti. Har det inte kommit några nyförvärv då, ja då kan man klaga. Men att börja såga Laporta & co redan nu känns lite löjligt. Dessutom är väl inte Davids riktigt förlorad. Imorgon (måndag) kommer Rijkaard, Rosell och Txiki träffas i Barcelona och disskutera vad som ska hända på värvningsfronten.
Barcelona Andreas
2004-06-20 14:50
Viking//
Man kan väl inte säga att Luis Fabiano och Ballack är förlorade bara för att det första budet på repektive blev avvisat.

Jag tycker vi ska ta det lite lugnt här. Värvningsfönstret stänger ju faktiskt inte förrän i slutet av augusti. Har det inte kommit några nyförvärv då, ja då kan man klaga. Men att börja såga Laporta & co redan nu känns lite löjligt. Dessutom är väl inte Davids riktigt förlorad. Imorgon (måndag) kommer Rijkaard, Rosell och Txiki träffas i Barcelona och disskutera vad som ska hända på värvningsfronten.
Barcelona Viking
2004-06-20 18:13
Vet någon när spelschemat för den spanska ligan släps. Är det svårt att få biljetter till toppmatcher ex: Valencia, depotico, espanyol
Barcelona Valdés
2004-06-16 22:16
ZonD; det känns taskigt att förstöra din illusion men faktum är att Van Bronch förlorar nästan varje en-mot-en-situation i försvarsposition, antingen så blir han lurad och ifrånsprungen eller så tvingas han dra på sig frispark. Vi är överens om att han är bra i det offensiva djupledsspelet men vad det gäller de övriga kvalitéer som Du satt upp säger dessa ingenting eftersom det gäller för så gott som alla fotbollsspelare vilka spelar över svensk division 3 - att man kämpar och inte klagar eller gör några vansinnestacklingar, och att Du satt upp det följande som något positivt ."Gör aldrig några större misstag med bollen (visst kunde man önska att passningsspelet och inläggen skulle vara bättre)" säger mycket om den spelare som diskuteras. I gårdagsmatchen höll han den kvalitet som han tyvärr har hållit under flertalet ligamatcher i år.

Vem har sagt åt Dig att han kommer gratis? Arsenal vill inte behålla honom men för den sakens skull verkar man inte vilja släppa honom gratis då Rijkaard tycker så mycket om honom.

Puyol är Van Bronch;s motsats, dvs en spelare av absolut världsklass och idag visade han ( som vanligt ) upp ett stort försvarsspel.
Barcelona Gabriel
2004-06-17 01:28
Antar att du vill att Kluivert ska stanna ;)
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-22 12:47
jag har läst mängder med artiklar med larsson i barca...de skulle itne vara något dåligt köp direkt, för han har juh visat att han inte bara håller den skottska ligan utan i både landslaget OCH europaspel....MEN MEN MEN jag föredrar Zlatan som är 10 år yngre och har oxå bevisat att han åller yteersta världsklass i CL o EM mot maldini Nesta o cannavaro...o kan man göra bra ifrån sig mot dem han man leka med andra backar....och vi har juh sett vad zlatan kan göra med en boll ute på planen.....tror fan de har rätt ställer barca upp med Ronaldinho Zlatan Guily nästa år får real se sig bli omkörda av barca på sin stjärnplats.....
Barcelona Woofi
2004-06-20 15:02
Verkar som att davids väljer/Valde Inter!
Barcelona (Barça)
2004-06-22 11:28
Luis Fabiano 15 %

Zlatan Ibrahimovic 61 %

Henrik Larsson 11 %

David Trezeguet 13 %

man ser vilken spelare Barça vill ha.
Barcelona ZonD
2004-06-17 12:44
B_a_r_c_a: Håller med dig om Fabiano. Det jag har sett har varit mycket imponerande och han verkar ha en spelstil som passar in bra i Barca. Det är den värvning jag hopps mest på förutom Davids.
Spanien En kokt m bröd
2004-06-22 12:35
Det har varit många rykten kring Henrik Larsson och Barcelona. Nu är det inte ett rykte längre. Den katalanska storklubben är intresserad av den svenske skyttekungen. Det säger klubbens president Joan Laporta.
- Just nu vill vi inte störa Henrik Larsson, som gör så bra ifrån sig för Sverige i EM, men han vet att i slutet av turneringen så väntar ett anbud från Barcelona på honom, sade Laporta på en presskonferens på måndagen.

Läs mer via länken...
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-06-17 00:17
kolla länken! de e en artikel som va me i borås tidning om min familj! där har ni "bevis" för att ja e släkt me kluivert mfl... "sonen johan" de e ja=)
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-16 23:19
rustu är mer eller mindre klar för fenerbahce eller besiktas, men han kämpar fortfarande för att vara kvar i barcelona trotts att han inte kommer att platsa, detta måste bero på lönen han har, den är enorm jämfört vad hán hade i turkiet.
läste ni vad schweiz tränare sagt, han fruktar roony : ) lite roligt, killen är bara 18 år och redan fruktad. sen vet ni redan vad föredetta spelare sagt om roony bland annat pele....
Barcelona Gabriel
2004-06-17 01:28
Peroti

Om det stämmer är det ju fan vrålballt;) Detta innebär att du kan fixa biljetter till dig själv till barcamatcherna och träffa kluivert plus hela barcelona. På köpet får du ta med mig :D
Men alltså visste ni inte om att ni var släkt med Kluivert och Rijkaard ?
Barcelona Tompa
2004-06-19 16:36
Har tidigare varit tveksam till om Zlatan är den spelartyp vi behöver då han (tycker jag) inte är en "äkta nia". Men jag har faktiskt ändrat mig. Zlatan har nu visat att han är en riktig världsspelare och då han bara är 22 (fyller 23 ihöst tror jag) har en en enorm potential för framtiden. Zlatan har faktiskt potential att bli en riktig superstjärna och en sådan spelare ska Barca naturligtvis försöka värva. Zlatan och Saviola skulle nog (med support från Dinho) kunna bilda en alldeles lysande anfallsduo.
Barcelona Tompa
2004-06-19 16:36
Har tidigare varit tveksam till om Zlatan är den spelartyp vi behöver då han (tycker jag) inte är en "äkta nia". Men jag har faktiskt ändrat mig. Zlatan har nu visat att han är en riktig världsspelare och då han bara är 22 (fyller 23 ihöst tror jag) har en en enorm potential för framtiden. Zlatan har faktiskt potential att bli en riktig superstjärna och en sådan spelare ska Barca naturligtvis försöka värva. Zlatan och Saviola skulle nog (med support från Dinho) kunna bilda en alldeles lysande anfallsduo.
Annons: