/spanien/barcelona/forum/26439.aspx/spanien/barcelona/forum/26439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2004-06-01 20:56
Tänkbar startelva till nästa säsong.

Valdés

Belletti Puyol Oleguer Bronckhorst

Xavi Ballack Baptista

Giuly Fabiano Ronaldinho

Den enda svagheten i laget är avsaknaden av en renodlad defensiv mittfältare jag har hört att Baptista har spelat som det tidigare fast jag vet inte hur skicklig han var som det.
Lösningen får nog bli att både Ballack och Baptista får sammarbeta i defensiven och bara följa med upp när möjlighet finns.

Det skulle bli ett oerhört offensivt och spelskickligt lag som om det bara fungerade bakåt skulle bli en njutning att titta på.

Barcelona Patrik Andersson
2004-07-14 20:09
Drogba är bra men knappast värd 300 miljoner som de krävde för han. Men om Rijkaard bara har en av Henke och Saviola inne på planen samtidigt och att man har García att tillgå räcker inte det.
Barcelona Puyol_20
2004-07-14 19:13
Beletti_91:
vart har du fåttt dem nyheterna om att mallorca sagt upp sin halva av eto??

vore en fin värvning annars
Barcelona Izquierda
2004-06-01 21:13
Camparn på nou//

Om uppgifterna om att Davids bestämt sig för att stanna i Barca stämmer, så känns det inte så troligt att både Ballack och Baptista kommer i sommar.
Barcelona juanito
2004-06-04 11:39
Ronaldinho och Barça har kommit överens. Frågan är bara om vad. AS skriver att det bara rör sig om en lönehöjning (till fem miljoner Euro/år)medan utköpsklausulen fortsätter vara hundra miljoner Euro. El Mundo Deportivo citerar Barças ekonomiansvarige som säger att lönen kommer att ligga på ungefär 4,5 miljoner Euro/år medan utköpsklausulen ökar med 50 miljoner Euro. Hoppas innerligt att det är AS som är ute och cyklar men dom har ju å andra sidan hela veckan haft negativa nyheter om Ronaldinho..

En till intressant sak som MD skriver om.. Zaragoza kan tänka sig att sälja Milito om man får Barças back Dani Tortolero i utbyte plus att Iniesta lånas ut en säsong. Så länge vi får tillbaka Iniesta så vore det en mycket trevlig lösning. Rijkaard verkar dock inte vara så sugen på att släppa iväg Iniesta nästa säsong och jag kan förstå honom. Han är en av få i laget som skulle kunna ersätta Ronaldinho eller Xavi.
Barcelona Puyol_20
2004-06-01 17:46
Ronnie: Då har du hört fel angående ballack!
Hans styrka ligger i huvudspelet med hyfsat bra långskott dessutom liten avv en slitvarg...
Barcelona Izquierda
2004-06-04 17:36
Jag förstår att United vill göra det bytet. Jag har också full förståelse om de vill byta Nicky Butt mot Ronaldinho.
Nix, Xavi lär vi inte släppa. Särskilt inte mot Forlan.
Spanien habs
2004-06-06 18:18
hej någon som vet vad Pique är för spelare ??
att han är back det vet jag men vilken spelar typ är han styrkor svagheter ?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-14 19:39
Är det nån som ser truppen färdig eller vill ni fylla på med fler spelare i såna fall varför. ser en defensiv mitt spelare som ett plus i kanten om vi kan få hit. Tror annars laget kan gå långt med de material som finns, man kan alltid värva i januari om det går knakigt på hösten..
Är jag den ända som inte gillar Etoo?
Barcelona Gabriel
2004-06-04 13:21
Tycker det är roligt att man vill göra Camp Nou lite mer mordernare. Ibland när man tittar på Barcelonas matcher så ser det faktiskt lite dött ut. Det är mest när gräsmattan är som värst. Däremot när den är helt grön är det som ett Paradis. Tänk om man kunde få gräsmattan på Camp Nou som i Arsenal.
Barcelona Nemo
2004-07-14 18:03
man iche göra mål som maniche gjorde mot holland:)
ett skämt nu innan vi åker till asien.

varför förstärker vi bara anfallet ? det räcker nu tycker jag. vi har mittfältare som kan spela där uppe, vi behöver inte gå runt och köpa anfallare. skrattade när jag såg att vi var intresserade av baros. visste att han inte skulle komma, men att han ens är i åtanke.

milito skulle inte sitta helt fel. låna ut... gerard till zaragosa så får vi milito. det låter väl rimligt ? om han inte ingår i framtidsplaner dvs.

Barcelona Jairzinho
2004-06-03 21:52
Kan inte Giuly blir klar snart... Vore helt underbart! Även Ballack skulle sitta fint!
Barcelona juanito
2004-06-01 15:42
Redaktionen: Mycket bra "silly season"-sida! Kanske dags att lägga till Ronaldinho på möjliga förluster..
Barcelona Puyol
2004-06-01 13:54
det är mycket snack om att Guily kommer till barca nästa säsong...hoppas han gör det
Barcelona Puyol
det är mycket snack om att Guily kommer till barca nästa säsong...hoppas han gör det
Barcelona Puyol
Barcelona Alx
2004-06-01 12:45
Gabriel: Där har du nog fel, Saez har inget större förtroende för de spanska vänsterbackarna varför han spelar med Puyol på den positionen. Det har han gjort ett flertal landskamper nu.
Barcelona JAG
2004-06-01 14:35
Ludovic Giuly, Michael Ballack, Trezeguet, Belletti, Davids är bland namnen som tänkbara spelare för kommande säsong. Precis som ledningen lovade att värva spelare som är i sina bästa år med rutin och erfarenhet i bagaget. Unga spelare och talanger har vi gott om.
Giuly föredrar jag före Luque. Mer kreativ i sitt spel och väldigt kvick. Ballack, som Puyol också är förtjust i, tycker jag har rätt attityd, en slitvarg som målgörare kan spela på flera positioner dvs. Jag ser också någon av Baptist och Fabiano då bägge två inte kan komma. Jag är optimistisk.

Någon klagade och inte litade på de här eventuella värvningarna. Christanval, P. Andersson, Geovanni, Alfonso, Dani, Litmanen, Petit, Zenden, Dehu, Bogarde mm. Kan det bli sämre?
Barcelona Alx
2004-06-05 19:21
Juan Román Riquelme: Det är ytterst sällan som det ser ut som du säger. I Riquelmes fall skulle hans lön för de återstående tre åren vara högre än det man får in för honom. Dessutom så får en spelare som flyttar lön från sin nya klubb, varför betala HELA hans lön för återstående tiden? Jag ser hellre att man låter honom ruttna på bänken... eller på läktaren.
Barcelona Alx
2004-06-05 17:03
Glömma Baptista? Det vanliga när klubbar förhandlar är att alla förhandlingar hålls hemliga och att klubbarna inte medger intresse för en spelare eftersom dennes pris kan stiga. Nu har vår ledning valt en annan strategi. Istället för att hemlighålla allt så medger de intresse för de spelare som är intressanta. För att inte priset på spelarna ska stiga så måste de ju medge intresse för flera spelare som spelar på samma position, då kan de säga något i stil med "Ni ska inte tro att er spelare är vårt enda val". Vi får se hur denna strategi fungerar när alla övergångar är klara... det ska bli intressant. Tills dess kan vi vänta oss parallella förhandlingar med flera spelare per position.
Spinbad
2004-06-05 20:45
Juan Román Riquelme:
Jag är såpass dålig på spanska så jag förstod inte artikeln, Milito skulle jag gärna vilja ha i Barca, undrade om han var närmare nu än tidigare.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-06-05 15:11
ok... men ändå... hoppas inte att dom köper honom!
Barcelona Gabriel
2004-06-01 12:39
Juanito

Puyol har spelat mer som mittback än som vänsterback i landslaget. Därför utgår jag ifrån att han även spelar som mittback under EM och att antingen Capdevilla eller Raul Bravo spelar som vänsterback. Men än har det inte kommit någon bekräftelse på hur Spanien kommer att ha deras 11:a vad jag är informerad om iallafall.
Barcelona Gaucho
2004-06-06 12:47
Roma är nära att få Mexes för 3,5 miljoner pund, det är runt 5 miljoner Euro om jag har rätt. Kolla va billigt han är! varför ska inte barca satsa på honom.

Jag ska kanske inte klaga mycket eftersom vi har ganska nära att få Milito som är minst lika bra och kommer kosta lika mycket.
Barcelona Izquierda
2004-06-05 16:25
Andreas//
Håller med om vartenda ord. Men då kan vi stryka Baptista nu eller?
Barcelona Tomasz
2004-06-01 16:06
Alx: Nu är det fritt fram att gå in via löpsedeln. ;)
Barcelona Belletti_91
2004-07-14 17:43
Puyol_20//
Real Madrid köpte resten av Etoo, så nu äger dom 100% av Etoo. Jag förstår inte hur Barca ska kunna få honom om Real äger hela Etoo nu, jag hoppas på Etoo men det kommer bli tufft och få honom att spela på Camp Nou med Barca tröjan!
Barcelona Rivald0
2004-06-04 14:31
Ronaldinho ska få 60 mille per säsong, plus att han kmr att kosta minst 150 miljoner EURO som utköpspris, tror de ger honom nästan lika dant som Rivaldo hade under sista året innan FITT-VAN GAAL kom....
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 11:57
Barça-fan

Senaste rapporterna angående Motttas skada var att han skulle komma tillbaks i mitten av mars, eller början av april. Läste det på Fcbarcelona.com för ett tag sedan där de hade gjort ett reportage om våra långtidsskadade spelare.

Skulle för övrigt vara väldigt kul om man fick se Motta "back in action" igen. Jag har stora förväntningar på att han kommer bli en stor spelare, och att han i framtiden kommer spela på den defensiva mittfältsrollen i Barça.

Visca el Barça!!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 11:51
Sonde

Håller med det där om att du säger att straffet måste svida för ett lag när de begår "brott".

Men frågan är ändå hur Uefa/Fifa ska ge ett straff till Chelsea som kan svida? Vad för straff kan det vara i så fall?
Om nu de ens får ett straff, så kommer det vara i form av böter. Det kommer verkligen inte "svida" speciellt mycket på Chelski.

Sedan har jag läst någonstans (kommer ej ihåg vart) att man kan få poängavdrag/diskvalificiering om ett lags fans beteer sig riktigt dåligt. Personligen så tror jag inte på att detta kommer inträffa. Men om nu detta skulle verklighetsställas, och att Chelsea konstigt nog skulle åka ur CL för incidenten, då är det verkligen ett straff som svider för dem.

Men samtidigt tycker jag det skulle vara orättvist mot just SPELARNA i laget om ett sådans straff skulle inrättas. Självklart så tillhör fansen klubben, men det spelarna skulle få genomgå vid ett sådant straff, går nog inte ens att beskrivas.

Jag skulle heller inte vilja att Barça exempelvis får vara med i CL igen för att Chelski nu blivit diskfalificerade. Visst skulle vara kul om vi fick spela ytterliga CL matcher i år, men vi ska inte få vara med på andras bekostnad.

Visca el Barça!!!
Annons: