/spanien/barcelona/forum/26438.aspx/spanien/barcelona/forum/26438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Majsan
2005-03-12 19:13
Nåt för dagen kanske orelevant:

Någon som vet en bra sida på internet för att beställa och köpa fotbollskor på? Tänkte att man kunde spara några hundra på att t.ex. beställa skor från Tyskland, om man ändå vet vilken modell och storlek som passar!?

Tror på storvinst i afton, skulle gärna se att Xavi och Iniesta fick näta. Det tror jag de skulle må bra av då de missat mycket sista tiden!
Barcelona ackish
2005-03-12 20:23
Hur kan dom missa båda två ????!?!?!?
Barcelona?
2005-05-15 11:12
Grattis till ligaguld!

MVH en Napolisupporter

Barcelona Damia
2005-03-12 20:22
FY FAN!
Barcelona O Fenômeno
2005-03-12 20:26
Damia,

"Everything has it's first time"
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-12 18:53
Scorpius

Så att om Liverpool skulle knipit sista platsen där så skulle han köpt upp dom istället?
Barcelona Tompa
2004-06-10 11:20
OK, jag kanske misstolkade Juanito. Visst, det finns spelare som går med på lönesänkningar. Men de sker ju från (åtminstone i minst 90 % av fallen) från redan absurt höga nivåer. Om en spelare typ sänker sin lön från 40 till 30 mille om året så påverkar det knappast hans livsstil...

Sen är det givetvis så att lönerna rent generellt är på tok för höga. Ronaldinho är egentligen inte värd 50 mille om året (och ingen annan är det heller) men eftersom lönenivåerna är som de är tycker jag det var rätt att han fick löneförhöjning. Världens kansjke bäste botbollsspelare ska ha en lön i "världsklass". Om Ronaldinho däremot krävt samma lön som ryssen erbjöd honom så tycker jag han skulle sålts omgående. Att betala någon två miljoner kr i veckan netto är fullständigt vansinnigt.
Barcelona Kim
2004-06-10 12:06

Izquierda
Min åsikt i frågan kring Motta och Ballack är att man inte klarar sig med en enda förstauppställning under en hel säsong om man har som mål att vinna båda liga och Champions League. Att vi har så pass många spelare som Davids, Xavi, Ballack, Motta, Gerard och Iniesta på de centrala positioner känns närmast som ett krav om man ska kunna hålla en hög nivå uppe under en hel säsong.

För att ta ett exempel så kan vi nämna Valencia kontra Real Madrid. Real Madrid spelade konstant med samma elva. I slutet av säsongen klagade samtliga spelare, inte minst Roberto Carlos, på att bredden i truppen var för dålig och att alla var slutkörda. I Valencia lyckades däremot Rafa Benítez med konststycket att låta sina spelare rotera ganska mycket. Kontentan var att spelarna inte var i närheten av lika trötta i slutet av säsongen.
Barcelona Tompa
2004-06-10 11:20
OK, jag kanske misstolkade Juanito. Visst, det finns spelare som går med på lönesänkningar. Men de sker ju från (åtminstone i minst 90 % av fallen) från redan absurt höga nivåer. Om en spelare typ sänker sin lön från 40 till 30 mille om året så påverkar det knappast hans livsstil...

Sen är det givetvis så att lönerna rent generellt är på tok för höga. Ronaldinho är egentligen inte värd 50 mille om året (och ingen annan är det heller) men eftersom lönenivåerna är som de är tycker jag det var rätt att han fick löneförhöjning. Världens kansjke bäste botbollsspelare ska ha en lön i "världsklass". Om Ronaldinho däremot krävt samma lön som ryssen erbjöd honom så tycker jag han skulle sålts omgående. Att betala någon två miljoner kr i veckan netto är fullständigt vansinnigt.
Barcelona Gabriel
2004-06-10 07:47
Jag hoppas för allt i världen att vi köper Gilardino. Hanhar absolut allting. Han är stor,starkt,skjuter bra med båda fötterna, han är hyfsat snabb och han är precis vad Barcelona saknar. En riktig KILLER. Det är bara et problem. Det är att Barcelona mest har Gilardino i tankarna ifall Trezeguet inte kommer men det finns ändå mer som säger att Gilardino skulle komma. Gilardino är naturligtvis mitt förstaval och Trezeguet är väldigt nöjd med Juvetnus val av tränare och säger alltså att "juve nu är mitt förstaval". Dessutom vill Juventus ha runt 25 M Euro för honom medans Parma villha 20 för Gilardinho. Jag tror dessutom att man skulle kunna förhandla ner pengarna en anning.

Det gäller bara att hoppas!
Barcelona Tompa
2004-06-10 09:33
juanito:
Visst, det är inte sant att Dinho INTE BRYR SIG OM PENGAR. Men ärligt talat, nämn en enda spelare som (innerst inne) inte bryr sig om vad han tjänar? Om du verkligen tror att det finns sådana spelare tycker jag faktiskt du är riktigt naiv.

Precis om Valdés skriver så ska naturligtvis den bäste spelaren tjäna mest pengar. Det är fulltändigt absurt att Kluivert tidigare tjänat mycket mer. Och många spelare hade (jag garanterar) stuckit till ryssen när man erbjuds så fruktansvärt mycket pengar - att Chelseas prisskåp är ljusår från att vara lika välfyllt som Barcas spelar ingen roll. Visst, Ronaldinho struntar inte i pengar men att han inte gick till ryssen tycker jag bevisar att det i alla fall finns många spelare som är mer pengakåta än han.
Barcelona Tompa
2004-06-10 09:33
juanito:
Visst, det är inte sant att Dinho INTE BRYR SIG OM PENGAR. Men ärligt talat, nämn en enda spelare som (innerst inne) inte bryr sig om vad han tjänar? Om du verkligen tror att det finns sådana spelare tycker jag faktiskt du är riktigt naiv.

Precis om Valdés skriver så ska naturligtvis den bäste spelaren tjäna mest pengar. Det är fulltändigt absurt att Kluivert tidigare tjänat mycket mer. Och många spelare hade (jag garanterar) stuckit till ryssen när man erbjuds så fruktansvärt mycket pengar - att Chelseas prisskåp är ljusår från att vara lika välfyllt som Barcas spelar ingen roll. Visst, Ronaldinho struntar inte i pengar men att han inte gick till ryssen tycker jag bevisar att det i alla fall finns många spelare som är mer pengakåta än han.
Señor Laporta
Hur skulle ni beskriva Victor Valdes som målvakt? Skulle ni säga att han är som Oliver Kahn, för övrigt Valdes förebild, och Gianluigi Toldo, det vill säga ortodox i sitt målvaktsspel eller mer som Fabien Barthez och Jose Luis Chilavert oortodox i sitt agerande på planen.

Beskrivnig
Ortodox: Vandrar aldrig utanför straffområdet. Vaktar bokstavligen målet.
Oortodox: Rusar aggresivt framåt och lämnar ibland till och med sitt straffområde för att rädda bollen. Vaktar ett stort område bakom försvaret.

Nå, vad säger ni?

Visca el Barça
Barcelona barcelona_10
2004-06-10 18:05
Parma har tydligen förkastat Barcas bud på Gilardino. Han skulle vara en mycket bra värvning.

http://www.soccerage.com/en/13/v2227.html
Barcelona Tompa
2004-06-09 20:58
Skönt att Ronaldinhos nya kontrakt äntligen är klart och påskrivet! 150 milj. euro i utköpesklausul borde skrämma bort de flesta intresserrade.

Juanito:
Visst, är det inte sant att Dinho" inte bryr sig om pengar. Men ärligt talat - ideellt tro jag inte någon spelare skulle vilja spela, oavsett vad de säger om om kärleken till klubben etc. Nu ät Ronaldinhos lön höjd - 5 milj. euro om året + mycket bonus om Barca vinner titlar. Men när man snackar om pengakåt så vill jag minnas att ryssen erbjöd honom 10 milj. euro om året - i grundlön. Min slutsats blir ändå att om Ronaldinho BARA varit ute efter pengar så hade han flyttat till Chelsea.
Barcelona Izquierda
2004-06-10 11:03
Tompa//
"Men ärligt talat, nämn en enda spelare som (innerst inne) inte bryr sig om vad han tjänar? Om du verkligen tror att det finns sådana spelare tycker jag faktiskt du är riktigt naiv."

Jag kan inte se att juanito har skrivit nånstans att Ronaldinho skulle vara mycket girigare än andra spelare. Det han kritiserar är ju Ronaldinhos uttalande om att han inte skulle bry sig om pengarna. Att säga en sån sak efter att man har förhandlat sig till en astronomisk summa i lön är ett stort hyckleri, det måste jag hålla med om. Sen att det finns många giriga fotbollsspelare, det bestrider jag inte. Men att det inte skulle existera spelare som inte bryr sig om sin lön är heller inte sant. Det finns gott om spelare som frivilligt gått med på att sänka sin lön, och många som tycker att fotbollslöner överlag är så löjligt höga att de inte är beredda att göra vad som helst för att höja lönen.

Ledsen att jag la mig i er diskussion, men jag kunde inte låta bli ;)
Barcelona Tompa
2004-06-09 20:58
Skönt att Ronaldinhos nya kontrakt äntligen är klart och påskrivet! 150 milj. euro i utköpesklausul borde skrämma bort de flesta intresserrade.

Juanito:
Visst, är det inte sant att Dinho" inte bryr sig om pengar. Men ärligt talat - ideellt tro jag inte någon spelare skulle vilja spela, oavsett vad de säger om om kärleken till klubben etc. Nu ät Ronaldinhos lön höjd - 5 milj. euro om året + mycket bonus om Barca vinner titlar. Men när man snackar om pengakåt så vill jag minnas att ryssen erbjöd honom 10 milj. euro om året - i grundlön. Min slutsats blir ändå att om Ronaldinho BARA varit ute efter pengar så hade han flyttat till Chelsea.
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-12 18:52
Roman Abramovitj försökta köpa ett Spanskt lag först men lagen i Spanien ägs av fansen...majoriteten ägs av fansen ,så han valda England och där spelades en match mellan Liverpool och Chelski i sista omgången. Det laget som skulle vinna denna match skulle sluta som 4 i ligan och ta den sista CL kval platsen...Chelski vann och som resultat så blev de uppköpta av ryssen....cool historia eller hur...såg dokumentären för ett tag sen.
(--MadriEntes--)
2005-03-12 19:05
abramovich ville köpa real madrid innan han tog chelsea men real tackade nej till ryssen
Barcelona juanito
2004-06-10 22:30
Holländaren: Det ger ju inget direkt stabilt intryck.

En annan sak.. Rustu lånas ut den kommande säsongen enligt Sandro Rosell.
(--MadriEntes--)
abramovich ville köpa real madrid innan han tog chelsea men real tackade nej till ryssen
Barcelona AliiKemal
2005-03-12 17:15
Joan Laporta, Nee du behöver inte bo i spanien bara du har kort och parabol så kan du kolla, jag har haft Barca TV.
(--MadriEntes--)
Barcelona Messí
2005-03-12 16:56
Ronnie10//
Ojj, ska fixa det.

Tycker att matchen mot Real Madrid inte var den bästa. Real Madrid var ett lag helt ur form, och deras försvar var riktigt dåligt då, medans vi var på vår formtopp i stort sett.

Men mot Chelsea var det helt annorlunda. Vi mötte Europas bästa försvar. Ronaldinho vände matchen på egen hand(tyvärr räckte det inte)och hans mål var nog bland det finaste jag sett från hans fötter.

Chelseamatchen är den bästa enligt mig, Real Madrid kommer efter.
Barcelona - Xaviii -
När vi får frispark ska Deco, Xavi eller Marquez få dem, inte Ronnie.
Barcelona Johan Cruyff
2004-06-09 00:11
Habs; Hur bra har Rijkaard tagit hand om Quaresma?

Ps. han är skadad, smartskaft!
Barcelona Damia
2005-03-12 20:45
Snälla kan någon säga hur många varningar Puoyl, deco och xavi har totalt? och hur många behöver man för att det ska bli avstängning?! SNÄLLA SVARA NÅN!
Barcelona - Xaviii -
2005-03-12 20:27
Mååååååååååååååååååååååååål, Deco
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-12 18:02
Aubri

Du kan allvarligt talat inte mena att det inte är någon skillnad mellan Barcelona och Chelsea? Klart en presidentkandidat "låter munnen och kontakterna tala", vad annars? Tror du verkligen att man köper bara för köpandets skull?

FCBarcelonas drygt 130 000 medlemmar äger klubben. Roman Abramovitj äger Chelsea, på gott och ont. Du nämner att Manchester Utd inte vill bli uppköpta, vad tror du det beror på?

Tror du verkligen att Barcelona skulle köpa sig en till startelva om man hade pengarna? Varför tror du halva laget består av katalaner? Och vad skulle du föredra, en tröjsponsor som besudlar våra vackra färger men som ger klirr i kassan eller inte? Är allt pengar?

Fundera på det.
Barcelona Damia
2005-03-12 20:36
Tycker att vi lirar allämnt bra idag, men dock bara hittils.
Annons: