/spanien/barcelona/forum/26436.aspx/spanien/barcelona/forum/26436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zoran
2004-05-31 10:53
När det gäller Ronaldinho så är jag inte det minsta nervös, vill han stanna så har vi potenciellt världens bästa spelare i vår trupp. Vill han gå så kommer det att innebära att Barca får in mellan 70-100M Euro, dvs. vi kan stärka truppen med flera individuellt superskickliga spelare (jag vet att det inte finns flera Ronaldinhos). Så om "Dinho" skulle välja att gå så kommer jag inte att gråta (ingen spelare är större än Barca), då kommer vi i stället att se spelare som Aimar och en massa andra i truppen.

Jag tycker att vi skall lita på vad "Dinho" säger och släppa detta evigt uttjatade tidningstema. Hur det än blir så blir det bra!
Barcelona Camparn på nou
2004-05-31 00:09
Bopi

För att han är utagen i den brasilanska truppen inför vm-kval mötet mot Argentina på onsdag.
Barcelona Zoran
2004-05-31 10:41
RC_3:

Jag vet inte hur det funkar med numerna i landslaget. Jag tycker personligen att Canisarez har gjort en mycket bättre säsong än Casilias (som har släppt in många mål och gjort många tabbar) och förtjänar nr1. Vad det gäller Gabri och Bravo så kan dom inte jämnföras då Gabri gjort en bra säsong (han är med i truppen pga. sin mångsidighet, dvs. vi lär inte se honom spela speciellt mycket) när han inte varit skadad, medan Bravo har gjort en fruktansvärt dålig säsong (han är nog mycket bättre på vänsterflanken än han är i mitten).

Off the subject: För övrigt så tycker jag att Madrid har börjat värva lite smartare, snackas om en mittback till i truppen och att Carlos är på väg bort, det kommer att innebära att Bravo kan flytta ut på vänstekanten och Helguerra på mittfältet. Vilken säsong som komma skall, ett defensivt starkare Mardrid (Samuell, Cravahlo osv.) och ett offensivt starkare Barca (Ballack, Belletti, Guily osv.), om Carlos försvinner så tror jag att mycket av Madrids offensiva vilja också förtvinar (med tanke på att Figo och Zidane börjat att tappa mycket på senare), jag ser mycket fram mot EM och den hetaste Spanska ligan på många år, jag ser att ett tronskifte är på gång, är det bara jag som ser det? :)
Barcelona Relay
2005-03-12 02:25
Här besöker man forumet och hamnar mitt i ett forumkrig???
Barcelona giovani
2005-03-11 23:01
Kharles_Kubala ... Jag kan gå så långt som att säga folkets klubb. Han tänker defenetivt mer på klubben än sig själv medans Gaspart var rakt av en tjuv. Men det där med sponsorer på tröjan står kvar. Jag anser att om Barca verkligen ska vara folkets lag och ha den friheten att säga som dom vill och känner är rätt så ska han slopa sponsor iden.

Föresten hur gick det med att dom skulle ta Gaspart till domstol ? har inte hört mycket om det.
Real Madrid Ike
2004-05-31 12:35
Fabiano gjorde 49 mål förra säsongen, inte 32.
29 styken va i ligan.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-31 11:57
Barca_91:
Han har gjort 32 mål för Sao paul den här säsongen i ligan coh cupen.
Real Madrid Ike
2004-05-30 12:10
Jag hatar kluivert, för att han alltid får förtroende över Saviola, fast Saviola är så mycket bättre, och saker som det här.

http://skysports.planetfootball.com/article.asp?id=206124&cpid=8

Ego trippade skit spelare, om han vägrar dra, så borde han inte ens få ett tröjj nummer, och nummer 9 ska defenetivt bort från gamen.
Han ska fan inte ens få sitta på bänken en enda match, inte 1 enda match ska han få se från spelarnas platser.
När kontraktet väl är slut ska han sparkas ut med arslet före.
Ska vi se hur många topp klubbar som vill den avdankade lodisen.
Barcelona Relay
2005-03-12 03:01
Ämne: Relay

Jo de va ja....
Håller med men inte visste jag att du var skribent på barcelona forumet?
Själv har jag velat men inte kunnat eftersom jag tidigare inte hade internet hemma. men nu är det väl för många. För att jag ska kunna bli skribent. annars har jag ett och annat att dela med mig av. av kåserier angående Barcelona på och utanför plan.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-11 22:55
Giovani

Laporta vill göra klubben till folkets klubb igen, och till skillnad från Gaspart så är han inte så kommersialistiskt lagd. Jag tror han är rätt president, även om jag kan hålla med om att han är lite skum och kanske är för god vän med Cruyff, som ju uppenbarligen ställt till med problem (med Rosell)..
Barcelona Tompa
2005-03-12 10:24
"Chelz!:
"I fråga om titlar är ni LÅNGT, LÅNGT efter de riktiga storklubbarna. Och det vet du och det svider... "

Klart att det gör, förklara annars varför ni är så himmla kaxiga utan att egentligen vunnit någonting med ryssen och Murinho än? Hur hög status har ligacupen? Ni har MINDERVÄRDESKOMPLEX därför att ni vet att ni inte är någon riktig storklubb och istället försöker ni göra er riktigt kaxiga för att ni slår ett storlag. Jag har aldrig skrivt något om att du är en medgångssuporter, inte Seth heller.

Himmla sorgligt att A. Frisk slutar. En mycket bra dommare. Nu krävs KRAFTTAG mot alla rötägg som hotar domare och det inkluderar även ledare som beskyller domare för allt möjligt

Barcelona Effet77
2005-03-12 10:56
Jag tycker att det är dags att lägga undan Chelsea o deras underliga tränare Murinho tills vi möter dom igen . För det kommer vi att göra.
Nu är det dags att visa vilka som är Spaniens bästa lag ,enligt mig är det ju solklart men det skall sätts i verk också. Så ikväll hoppas jag att grabbarna har hunnit ladda om och har viljan att bjuda fotbollsvärlden på sin underbart anfallsinriktade underhållande fotboll.

PS för hatade jag Feurgeson mest men han är en ängel i jämfört med vissa andra DS
Barcelona Tompa
2005-03-12 10:24
"Chelz!:
"I fråga om titlar är ni LÅNGT, LÅNGT efter de riktiga storklubbarna. Och det vet du och det svider... "

Klart att det gör, förklara annars varför ni är så himmla kaxiga utan att egentligen vunnit någonting med ryssen och Murinho än? Hur hög status har ligacupen? Ni har MINDERVÄRDESKOMPLEX därför att ni vet att ni inte är någon riktig storklubb och istället försöker ni göra er riktigt kaxiga för att ni slår ett storlag. Jag har aldrig skrivt något om att du är en medgångssuporter, inte Seth heller.

Himmla sorgligt att A. Frisk slutar. En mycket bra dommare. Nu krävs KRAFTTAG mot alla rötägg som hotar domare och det inkluderar även ledare som beskyller domare för allt möjligt

Real Madrid RC_3
2004-05-30 21:52
Gaucho

Det är så det funkar i landslaget!
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 01:57
J. skånberg

Det har ännu inte bestämts om de ska ha reklam på tröjorna eller ej. Så det återstår att se vad ledningen kommer fram till.

Visca el Barça!!!
Barcelona Andreas
2004-05-30 21:49
marcus_keta//
Det stämmer att Barcelona vill höja Dinhos lön och samtidigt höja hans klausul. Men det handlar inte om att höja den till 160 miljoner euro utan till 300 miljoner euro.
Barcelona Andreas
2004-05-30 21:49
marcus_keta//
Det stämmer att Barcelona vill höja Dinhos lön och samtidigt höja hans klausul. Men det handlar inte om att höja den till 160 miljoner euro utan till 300 miljoner euro.
Barcelona Barca_91
2004-05-30 23:04
Fan att man inte fick se Luis Fabiano idag...
Btw matchen slutade 1-1 mellan Sao PAolo-Corinthans....
Barcelona Loran
2004-05-30 15:05
Spekulationer ang Berbatov, (länktipset)
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-05-30 11:51
Izquierda:

Rijkaard och ledningen har bestämmt att det är Romy själv som bestämmer ifall han spelar nästa säsong med Barca (Fast han lär ha EU-Pass först). Riquelme har kontrakt till 2007 och har ganska hög lön (ca 4 miljoner euro) så att sälja honom nu vore inte allt för smart. Därför kommer han säkerligen att lånas ut igen (Detsamma med Saviola om han nu inte får sitt EU-Pass vilket han förövrigt är myclet nära att få).
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-14 15:46
Det kommer vara lite krångligt för Reijjkard att kunna formera en elva. Skulle vara roligt om ¨både Larsson och Saviola spelade på anfallet tillsammans, och att de får den där känslan att spela tilsammans,så att de lär känna varandra bättre, och då presterar de bättre. Ni kan ju tänka er. Larsson, som är en RIKTIG målskytt trots att många ''experter'' tvekar om hans förmåga i La Liga så tror jag att han kommer att göra bra ifrån sig i Barcelona denna säsong. Saviola: Visade 'än en gång att han är en mycket skicklig anfallare, väldigt lurig och vass. Så tänk er om Reijjkard sätter ihop dessa två underbara anfallare tillsammans. Det luktar guld redan nu. Sen så kan man ju alltid låna Luis Fabiano.och det hoppas jag verkligen attt de gör,..för tänk er då när Larsson eller Saviola blir skadade, då skulle det vara skönt att ha Fabiano där uppe. som spelar på ett äkta brazilianskt sätt.och det är ju bra för han har ju två världsspelare bakom sig i form av Deco(som är en brasse, men blev portugis, eftersom han såg att konkurrensen var för stor i Brasiliens landsslag) och Ronaldinho. Jag vill at man alltid spelar med TVÅ anfallare../// Peace!!!
Barcelona Izquierda
2004-05-30 12:20
juanito//
Ja det är en strålande värvning.
Barcelona juanito
2004-05-30 11:56
Izquierda: Enligt Libredirecto så kostar Giuly ungefär sju miljoner Euro. Helt okej tycker jag och det finns ju ett behov av att stärka laget med en ytter nu när Overmars (och Quaresma?) försvinner.
S. Dali
2005-03-11 22:30
Artikel om Henke.
Barcelona Relay
2005-03-12 02:37
Ämne: Relay

Vi har fått....
Var det inte du som skrev den fasligt bra artikeln om Rijkard som tränare?
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-11 23:04
Det kommer att bli ett jävla liv i fotbollsvärlden nu.

Hoppas man ställer Chelsea och svinet José Mourinho inför rätta och reder ut vad som egentligen hände.

Har pratat med en bekant som är fd. elitdomare, och han sade att i värsta(bästa) fall så kan Chelsea bli diskvalificerade om det visar sig att något allvarligt hänt "bakom kulisserna" så att säga.

Ställer mig själv lite skeptisk till detta men hoppas ju att han har rätt så vi kanske får en liten chans att vara kvar i CL.

Tycker som sportslig fotbollsälskare och göteborgare att det är en skam att Anders vill sluta.

FY FAN

Visca
Barcelona Gabriel
2004-06-02 14:02
Hola Aficionados!

Nu är åter öven denna säsong slut och vi har fått se en underbar fotboll. Inte bara här i Spanien utan även i Italien, Frankrike, England eller vad det nu vill sig. Under säsongen har vi fått se prov på underbara mål, fina driblingar, måltavlor m.m. Men det jag vill nu är att ni alla ska ta er en rejäl funderare över vilka spelare som NI tycker har varit bäst i Europa under hela säsongen.
Jag ska dra igång en omröstning där NI får skriva era lag till mig, dock genom mina alternativ på varje position.
Alternativen följer så här:

System: 4-4-2, 4-3-3, 4-2-3-1, 3-4-3, 4-3-2-1

Målvakter:
Nelson Dida (Milan)
Santiago Cañizares (Valencia)
Hildebrand (Sturtgart)
Gianluigi Buffon (Juventus)
Iker Casillas ( R.Madrid)

V.Försvarare:
Roberto Carlos (R.Madrid)
Patrice Evra (Monaco)
Wayne Bridge (Chelsea)
Ashley Cole (Arsenal)
Guianluca Zambrotta (Juventus)

MIttbackar: (NI SKA RÖSTA FRAM 2 ST!)
Alessandro Nesta (Milan)
Paolo Maldini (Milan)
Walter Samuel (Roma)
Christian Chivu (Roma)
Roberto Ayala (Valencia)
Carlos Puyol (FC Barcelona)
Milito (Zaragosa)
Jaap Stam (Lazio)
William Gallas (Chelsea)
Campbell (Arsenal)

Högerbackar:
Javier Zanetti (Inter)
Cafú (Milan)
Ferreira (Porto)
Michel Salgado (R.Madrid)
Thuram (Juventus)

Defensiv Mittfältare: (2 ST IFALL NI HAR 'system' ALT 2,3 eller 5)
Edgar Davids (FC Barcelona)
Patrick Vieira (Arsenal)
Claude Makelele (Chelsea)
Emerson (Roma)
Frank Lampard (Chelsea)
Rúben Baraja (Valencia)
Albelda (Valencia)
Xavi (FC Barcelona)
Andrea Pirlo (Milan)
Genaro Gattuso (Milan)

Offensiva MIttfältare:
Ronaldinho (FC Barcelona)
Zinedine Zidane (R.Madrid)
Francesco Totti (Roma)
Kaká (Milan)
Deco (Porto)

Vänstermittfältare:
José Reyes (Arsenal)
Vicente (Valencia)
Seedorf (Milan)
Santiago Solari (R.Madrid)
Rothén (Monaco)

Högermittfältare:
Luis Figo (R.Madrid)
Guily (Monaco)
Joaquin (Betis)
C.Ronaldo (Manchester United)
Mancini (Roma)

Anfallare: (NI SKA RÖSTA FRAM HÖGST 3)
Thierry Henry (Arsenal)
Morientes (Monaco/R.Madrid)
Ronaldo (R.Madrid)
Schevchenko (Milan)
Drogba (Mersielle)
Mista (Valencia)
Van Nistelrooy (Manchester United)
Michael Owen (Liverpool)
Gilardino (Parma)
Adriano (Inter)

Tränare:
Rafá Benites (Valencia)
Maurinho (Porto)
Arséne Wenger (Arsenal)
Deschamps (Monaco)
Carlo Ancelotti (Milan)

För att det ska underlätta för mig så vill jag att ni skriver till min så kallade hotmail antingen här på svenskafans eller till min riktiga hotmail där jag heter: barca_gabbe@hotmail.com.
Omröstningen kommer att hålla på från och med nu till klockan 23.30 ikväll. Svaret får ni antingen 24.00 eller imorgon.
CIAO // Gabriel
Barcelona Gaucho
2004-05-30 21:43
RC_3
Hur vet du att han Sainz kommer att bänka Casillas? och vad spelar det för roll om Casillas har nummer 1 eller 23?! Valdez har 26 i barca, och han är ändå numero uno!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-30 11:30
Andreas:
Det är som sagt va jag hoppas på ;)
Valencia N@YB?T
2005-03-11 22:05
Anders Frisk har lagt av!!!
Annons: