/spanien/barcelona/forum/26435.aspx/spanien/barcelona/forum/26435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-06-12 17:09
Sportal visar prov på stor kunskap om Barcelona:
"- Som jag har förstått det är affären nästan klar och det är bara en fråga om tid innan han skriver på ett treårskontrakt, säger Hollands assisterande förbundskapten Hen ten Cate till holländsk media."

Henk ten Cate har alltså bytt jobb?
Spinbad
2004-06-11 21:31
Tror inte vår kära tränare kan få bort Quaresma ens om han skulle vilja, det lär Rosell & co sätta stopp för (hoppas jag.). Ett lån en säsong vore nog riktigt bra dock, duktig tränare och ett rätt bra lag i övrigt även om stjärnorna verkar försvinna. Quaresma skulle då få spela i ett lag som finns på övre halvan och kanske även är med i den absoluta toppstriden och förhoppningsvis spela kontinuerligt, för det lär inte Reijkard låta han göra.

Det är intressant om man kollar på parallelerna mellan Quaresma och C. Ronaldo. Alex Ferguson har matchat in Ronaldo relativt försiktigt och gett han allt mer speltid och förtroende under säsongen och Ronaldo har vuxit spelmässigt, tänk om Reijkard hade kunnat göra detsamma med Quaresma!
Barcelona Dinho
2004-06-17 21:42
Synd att ledningen har försökt vänta ut Bayern om Ballck nu verkar d vara för sent. Ballack Giuly och Zlatan e mina önskevärvningar och gevetvis Milito där bak men inte för 150 miljoner
Barcelona ZonD
2004-06-17 12:42
Japp det kommer bli Motta. Rijkaard sa det själv (eller snarare att det var han som skulle ta över efter Cocu). Luccin kommer inte att kosta en massa pengar, och om Celta har lyckats hitta ett bra argument för det så vore det kul att höra. Han kan inte kosta mer än 4 m euro.

Idag ryktas det om att man vill ha Zlatan. Det känns faktiskt som en mindre bra affär. Dels så skulle han vara mycket dyr, och om Henke kommer är risken att de två får spela anfall och Saviola petas åt sidan. Jag säger NEJ till Zlatan, även fast han är en bra spelare
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-12 12:54
Om Davids inte skriver på för Barca så borde man köpa Baraja nu när Valencia ska sälja nån av sina stjärnor. Sen så tycker jag att Barca borde vara bättre på att värva tex Luis Fabiano borde mna ha kommit överräns om allt när laporta va i Brasilien och förhandla med honom istället för att vänta och se men nu har porto lagt högre bud på honom än Barcas. Sen så borde man göra klart med spelarna innan EM innan de gör något bra där och priset dubblas, de vet ju vilka spelare de vill ha.
Barcelona ZonD
2004-06-16 11:18
Fan va surt det känns när man i det närmaste hyllat GVB och så spelar han som en av sina sämre matcher i landslaget;) Jaja, Han har ju 3 säsonger i barca på sig att visa vad han går för.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-17 12:42
På sport.es står det att davids vill ha Ballack i Barca och därför antar jag att han kommer att spela för Barca nästa säsong och jag är nästan helt säker på att barca kommer att köpa Ballack, skulle han inte komma då har man Luccin som ersättare tror jag. Reijkard kommer att spela med Xavi, Davids o ballack på mitten.

------Davids-----
--Ballack--Xavi--
Tänk va svårt det blir att komma förbi både Ballack o davids på mitten.
Sen har Giuly åkt till Barcelona för att köpa hus:)
I anfallet har man nu lagt ögonen för Zlatan, men jag tycker faktist inte att han passar in i Barca. De borde köpa Fabiano för 150 miljoner och få en riktig målskytt.
Mittbacks positionen har nu diskuterats länge och Milito blir för dyr för att Zaragosa kräver 200 miljoner, sen har man velat ha Carvalho men han kostar minst 150 miljoner som nu Real är villiga att betala för honom. Men det är en som spelar i Cruzeiro o heter Claudio Maldonado som Barca är intreserade av, men har han EU pass??
Real Madrid Ronnie
2004-06-12 01:33
juanito,
Skulle tro att de säger sig vara intreserade av honom för att sätta press på Davids och CO, om inte så ser de nog honom som en spelare att bredda truppen med. Detta året kommer fler matcher spelas och truppen behöver lite mer bredd... Båda alternativen tycker jag verkar vara bra, hoppas verkigen inte de ser honom som ett alternativ om inte Davids skriver på!
Barcelona Ronnie
2004-06-12 01:33
juanito,
Skulle tro att de säger sig vara intreserade av honom för att sätta press på Davids och CO, om inte så ser de nog honom som en spelare att bredda truppen med. Detta året kommer fler matcher spelas och truppen behöver lite mer bredd... Båda alternativen tycker jag verkar vara bra, hoppas verkigen inte de ser honom som ett alternativ om inte Davids skriver på!
Barcelona juanito
2004-06-12 01:01
En fråga.. varför skriver inte Davids på kontraktet?! Det är något konstigt med detta. Hoppas han glänsa i EM så han kan förhandla till sig mer pengar eller? Nu börjar Laporta & co intressera sig för Luccin. Är han ett backup-alternativ om något går snett med Davids eller ser man honom som ett alternativ till Baptista och Ballack?
Real Madrid Ike
2004-06-15 14:56
Gabriel: Även om jag inte vill ha kvar VBH i barca så tycker jag du har rätt angående namn kallandet.

En rolig sak är att Saviola hade lika många mål och Assists som Ronaldinho. :)
Barcelona Izquierda
2004-06-17 12:03
ZonD//
Det hoppas inte jag!
Vi ska inte slänga ut en massa pengar på att köpa breddspelare. Ska vi värva, ska vi värva spets! Bredda kan vi göra med egna talanger.
Å andra sidan: Skulle Davids bestämma sig för Inter (som tydligen nu höjt sitt bud) så lär Luccin bli ordinarie. För vem ska annars ta den platsen? Motta kanske?
Barcelona Izquierda
2004-06-17 09:08
Jaha Luccin kanske på väg in?
Har inte sett honom i jättemånga matcher, men det intryck jag har fått är att han är pålitlig och mångsidig. Dock sätter jag ett STORT frågetecken för om han kan få samma betydelse för Barca som Davids haft. Hoppas fortfarande att holländaren skriver på, även om det skulle innebära att vi tvingas avlöna honom tills han är 34.
Barcelona ZonD
2004-06-17 10:02
Izquierda: Jag tror och hoppas att Luccin kommer för att bredda truppen och inte för att ta över för Davids. Det känns ganska bra faktiskt, vi kommer att behöva en bred trupp nästa år med champions league osv.
Barcelona Izquierda
2004-06-16 00:43
Måste säga att jag tycker hela den här "van Bronckshit"-debatten är löjlig.
juanito sammanfattar i sitt senaste inlägg rätt så väl vad jag tycker.
Att skriva inlägg där man i princip öser skit över vissa Barcaspelare är tydligen okej, men om detta görs genom att kalla personen vid ett negativt klingande namn så är det plötsligt löjligt?? Det köper jag inte.
Dessutom tycker jag att "van Bronckshit" är ett rätt roligt namn :)
Barcelona trossen
2004-06-17 22:30
Hittills i EM så tycker jag att Ballack har varit helt ok. Stabil spelare. Men av anfallarna är det framförallt Henke och Rooney som imponerat. Jag hoppas verkligen att Henke får chansen i Barca. Det är han värd. Med en serverande Ronhaldino kan det bara bli succé.
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-15 23:16
asså när folk tar upp namnet zlatan så blir jag irriterad oki han e bra men han skule aldrig hålla i ett sånt lag som barca...han löper för lite aldeles för girig med boll o har inte avsluten som krävs....

något liknande har många här inne i detta forum läst att jag har skrivit....men vill ni veta en sak. jag vet inte vad ja tänkte på.....han har bevisat att han håller hollänska ligan utmärkt....men såhär tänkte jag förut "ska man jämföra hollenska ligan med den spanska" MEN MEN han har bevisat att han håller CL mot inte minst Maldini o nesta oxå har han visat hitils att han håller i EM var fullstängdigt överaskad när han spelade så elegant tog imot dribbla och passade vid exakt rätta tid. han har styrkan att hålla imot tekniken att dribbla och snabbheten för för att utmana man man..... han är bara 22 år och har mycket kvar heeelt enkelt r´ätta mannen för BARCELONA...
Barcelona Kim
2004-06-17 12:53
Som jag skrev så gjorde inte van Bronckhorst en av sina större matcher. Samtidigt satt jag inte och specialstuderade honom och hans rörelser så jag kan så här på rak arm inte nämna exakt vad han gjorde och inte gjorde. Ge mig en VHS med matchen så ska jag kunna göra det dock. Hur situationen såg ut i laget efter hand vet jag inte, men när matchen startade så befann sig Zenden längre ner i planen än Bronckhorst, vilket får mig att dra slutsatsen att Zenden var vänsterback åtminstone till en början. När dessa sen valde att byta lite uppgifter vet jag inte. Hur som helst så såg andra halvleken betydligt bättre ut när Bronckhorst definitivt spelade vänsterback.

Jag citerar Borås Tidning.
Sabrina Peroti i Borås är, trots släktskapet med målsprutan Patrick Kluivert, inte speciellt intresserad när Holland gör entré i EM i kväll.

Målspruta var ordet...

Släktingen som bombar in mål på Camp Nou med Barcelona.
Nja, det var väl ett par år sen han var i närheten av att bomba in mål.
Real Madrid File^
2004-06-16 00:01
killar måste fråga, vad händer med Rustu inför kommanda säsong, och så en av mina gamla favoriter lius enriqe??
Spinbad
2004-06-11 07:02
BARCA BLOD:
Rooney är sjukt överskattad medan Gilardino är en riktig klassspelare. Han kom 2:a (eller 3:a) i skytteligan och spelade då i ett relativt sett mycket sämre lag.

Ärligt talat så har det knappt hänt något med Rooney sedan han slog igenom, jag är inte imponerad av honom överhuvudtaget - till skillnad från alla engelsmän.
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-15 23:55
Balack håller hög klass, det är en dröm om han väljer att komma till barcelona. henke kan komma men bara som avbytare, för att få en bredare trupp. henke,saviola och en till behövs "fabiano".
ärligt talat så finns det inte så många anfallare att välja bland. fabiano är den enda rimliga, resten är antingen för dyra eller passar inte in i barcelonas spelstil.
(det är så jävla synd att inte kunna köpa loss Schevshenko). han har varit riktigt bra alla de åren han varit i milan. laget jag mest hatar tillsammans med real.
Barcelona juanito
2004-06-16 11:46
ZonD: Japp, och så länge Rijkaard basar så kan GVB lika gärna ligga och sova på sin kant för när skedde det senast att Rijkaard av egen vilja bänkade en holländare som spelat dåligt i flera matcher..?
Spinbad
2004-06-11 20:19
Verkar lovande!
Barcelona Barca_91
2004-06-12 01:13
Juanito//
Jag var 90% säker på att Davids hade bestämt sig för Barca i slutet av förra veckan. Så jag trodde han skulle skriva på innan Em alltså under den här veckan men han gjorde inte det...

Hoppas vi får svar snart...
Barcelona Barca_91
2004-06-11 20:45
Mycket lovande men det enda som jag inte gillar är att Quaresma säljs till dom.
Ett lån skulle jag gå med på, men en försäljning är mycket värre.
Barcelona ZonD
2004-06-11 14:31
Ike: Jag har svårt att tänka mig att Saviola skulle få sämre självförtroende utav att bli utbytt i slutet utav matchen till förmån för Sergio Garcia. Så länge han startar matcherna och får spela ca 75 minuter så måste han väl förstå att han har tränarens förtroende. Ta Ljungberg som exempel. Han är engelska lians mest utbytta spelare och ändå en utav Wengers favoriter i laget (oförståeligt för mig men det är en annan sak). Jag håller med Juantio till 100 %. Det är mer synd om Sergio Garcia.
Barcelona Izquierda
2004-06-15 14:36
Ike//

När Lizarazu diskuterades så var det som backup för van Bronckshit. Om nu holländaren är tänkt som startman, så är jag helt emot en värvning av Lizarazu. Då är det betydligt bättre att släppa fram någon av "våra egna", t.ex. Navarro.

Ska förresten bli mycket intressant att se vår vänsterback i aktion mot Tyskland ikväll. Enligt rapporter så har han varit mycket bra i träningslandskamperna. Det är ju en gammal sanning att spelare växer med förtroende, så vem vet, han kanske gör ett så övertygande EM att jag börjar kalla honom van Bronckhorst i stället :)
Barcelona BARCA BLOD
2004-06-10 23:58
kul o läsa i forumet fram till de 20 senaste, snälla lägg ner snacket om italienska lag. afganska ligan är roligare att skåda.
-
vad ska man ha fiore till, jag tror inte att barcelona är seriösa angående fiore om nu ryken stämmer, de vill nog sätta press på andra klubbar bayern kanske davids mfl.
gillardino tror jag inte riktigt på att han kommer bli nån rikti stor spelare, men däremot skulle jag inte tvekan en enda sekund på wayne roony, han kommer bli världs stjärna, barcelona borde satsa på honom, jag kan hålla med om att han e ung (vi har ju S.Garcia) men han kommer att passa perfekt i barcelonas spel system.
han e stark snab målfarlig bra skott, ronaldinho skulle säkert avsluta säsongen med 20 asister bara till honom.
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-15 23:40
hoppas att ballack själv ändrade på vad vissa här tyckte om att han skulle ta en plats i barca.....och som han spelade......

en taktik med 2 vindsnabba tekniska yttertoppar vore itne dumt som består Ronaldinho och Goily våre inte dumt med en tung väldigt bra taget i mitten Zlatan

Ballack Xavi och davids på mittfältet en renodlad grovjobbare som är davids och Ballack som vi såg idag är nästan bra på allt stor stak vinner närkamper nickdueller kan hålla imot dirbbla passa långbollar ALLT i mitten bredvid sig har han vår käre Xavi som kan ta smuttsen och fixa goda saker av de

sen backlinjen kvar....Puyol GIVEEEEEEEEEN!!!!!!!!

de andra tycker jag itne att GVB är så dålig som vissa säger visst kan han vara uppe (väldigt högt uppe ibland) men då har vi juh davids som kan täcka upp ytan bakom......sen har vi Belletti som är klar och är en väldigt duktig högerback sen kanske nyförvärv till Milito mitten?? den frågan har ja haft länge eller räcker det med Marquez som jag tycker är bättre och mer rutinerad än Oleguer som oxå är duktig kan vi ha åp bänken

målvakt är juh inget o snacka om VALDES e given där bak

nästa år da?

------------- 1 Valdes

2 Belletti 3 Milito 5 Puyol 12 GVB

----------- 26 Davids
---- 6 Xavi --------- 13 Ballack

-- 8 Guily ------------- 10 Ronaldinho
------------- 9 Zlatan
Real Madrid Rille...
2004-06-11 01:54
Hur går det med Ball-lack och lirarna, blir det fler nyförvärv?
Annons: