/spanien/barcelona/forum/26433.aspx/spanien/barcelona/forum/26433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2004-06-09 12:45
Sr Ronaldinho//
jag menade vad händer med riquelme nu? stannar han kvar i barca elr har man bestämt sig för att sälja honom?
S.W.A.T//
Om Giuly skulle kommat ill barca tror jag knappatst att han lirar som anfallare så att huvudspelet behövs nog inte så mycket från hans sida. Och med sin acceleration som han har klarar han sig säkert bra.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-07 20:38
Mina val av nyförvärv. 1=den jag helst vill ha till Barca o.s.v

1. Ludovic Giuly
2 David Trezeuget
3. Fabiano
4. Milito
5. Evra

Behövs ingen annan.
Sedan sälja spealre som.. Cocu, Luis Enrique, Reiziger, Kluivert
Barcelona Barca_91
2004-06-07 21:19
Visst var det Luis Fabiano som gjorde Brasiliens mål i senaste matchen i Vm kvalet?
Synd att Belleti inte får spela men det är tufft...
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-07 19:03
Härligt, Saviola spelade högerytter i gårdagens landskamp.
Han skötte sig tydligen utmärk och kanske är ett alternativ till den platsen!!!!!
Jag har aldrig trott på dem som sagt att "Saviola kan inte spela på kanten"
Jag tror att han försökte under den tid då Barca var som sämst.
Inte lätt att lyckas på en ny position med van Gaal vid rodret.
Se bara hur mycket bättre Xavi har varit i år än under Van Gaal "eran"
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-07 19:03
Härligt, Saviola spelade högerytter i gårdagens landskamp.
Han skötte sig tydligen utmärk och kanske är ett alternativ till den platsen!!!!!
Jag har aldrig trott på dem som sagt att "Saviola kan inte spela på kanten"
Jag tror att han försökte under den tid då Barca var som sämst.
Inte lätt att lyckas på en ny position med van Gaal vid rodret.
Se bara hur mycket bättre Xavi har varit i år än under Van Gaal "eran"
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-09 13:11
"Gilardino i Barcelona. Killen är 21 år och gör 23 mål i den mest defensivaste ligan av dom alla i Serie A"

"Den mest defensivaste" och "av alla ligorna i serie A"?

Det blev lite fel där va? ;)
Barcelona 10-Ronaldinho
2004-06-07 18:06
Jag tror att det blir...

Milito, Ballack, Giuly, Fabiano
Barcelona Puyol=Hjärtat
2004-06-09 13:11
"Gilardino i Barcelona. Killen är 21 år och gör 23 mål i den mest defensivaste ligan av dom alla i Serie A"

"Den mest defensivaste" och "av alla ligorna i serie A"?

Det blev lite fel där va? ;)
Barcelona Camparn på nou
2004-06-07 18:22
B_a_r_c_a

Varför tror du att vi kommer köpa Luque då förhandlingarna för honom gick i kras för någon månad sedan då Deportivos president ville ha mer än 200 miljoner för honom.
Sen så har man inte heller hört något rykte om att några förhandlingar pågår.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-06-07 18:18
jag HOPPAS de blir...

Ballack, Guily, Fabiano, Milito, Davids
Barcelona Lucho
2005-05-15 22:32
Oj oj oj... vad skulle man inte ge för att få vara nere i Barcelona nu? Det sägs att det är runt en miljon ute på gatorna och firar. Vilken jävla fest!
Spinbad
2004-06-09 13:29
Gilardino i Barca vore en dröm. Gör mål på allt, grym targetplayer och alltid delaktig i spelet.

Juanito:
Hur mycket kommer klausulen sjunka varje säsong?
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-06-19 01:44
Ham$inHo11//
Du får nöja dig med engelska.
"There is a list of between three and five players by each position", repeats Sandro Rosell, the sports vice president azulgrana. There are alternatives al nine: Luis Fabiano, the forward Brazilian of the Sao Paulo (23 years), that was eliminated yesterday in the semifinal of the Cup Liberators, Larsson, a swedish high-scoring expert (32 years), that is cheap al to remain free, and Ibrahimovic, the also forward one Swede of the Ajax (22). " Översatte direkt på freetranslations.com
Barcelona Barca Barca
2004-06-07 16:55
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=34&idioma
=CAS&idnoticia_PK=124290&idseccio_PK=637&h=

Grabbar det börjar närma sig=)

Men jag tycker att Barca gör ett mycket smart grej. Köper man Ballack nu innan EM så är det bättre. För tänk om han blir överlägsen, då tror jag knappast att Bayern hade släppt han för mindre än 300 mili. Men det finns en nackdel, blir han långtids skadad då=( Men annars ett mycket viktigt och bra köp.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-06-07 16:55
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=34&idioma
=CAS&idnoticia_PK=124290&idseccio_PK=637&h=

Grabbar det börjar närma sig=)

Men jag tycker att Barca gör ett mycket smart grej. Köper man Ballack nu innan EM så är det bättre. För tänk om han blir överlägsen, då tror jag knappast att Bayern hade släppt han för mindre än 300 mili. Men det finns en nackdel, blir han långtids skadad då=( Men annars ett mycket viktigt och bra köp.

Visca EL Barca
mw
2005-05-15 22:42
Messi: Det blir lite svårt att skicka Navarro som inte är Bask till Bilbao som BARA andvänder sig av Basker.
Spinbad
2004-06-07 15:03
juanito:
Det är väl inte omöjligt att det är ett sätt att pressa ner priset på Guily, eller eventuellt värva Mancini istället om man får ett bra pris.

Barcelona P.I.M.Peroti
2004-06-18 22:41
KÖP ZLATAN IBRAHIMOVIC FÖR F*N BARCA!!!
Barcelona rico
2004-06-18 13:27
Kolla in länken...intressant tycker jag trots att han e en stor talang så e chansen inte stor att riijkard får sparken...ialfall inte vad jag har läst dom senaste veckorna....tycker att han beter sig lite diva aktig o tror att han e värsta spelaren....men man kan inte alltid lyckas 1 säsongen i en stor klubb som barcelona....vet att många här gillar quaresma men han har inte imponerat på mig alls på d matcher jag har sett honom
Barcelona Gabriel
2004-06-18 13:12
JAG

Å herregud, skojar du med mig eller? Såklart man ska skryta om man är släkt med Kluivert och Rijkaard. Även om Kluivert är inne i en dålig fas av hans karriär så är han en internetionell storkändis och spelar för FC Barcelona. Det samma med Rijkaard, fast bara det att han tränar. Kom inte och säg att du inte hade skrytit.

Ps. Hade jag varit släkt med Kliuvert, hade jag fan uttnytjat det :D
Barcelona Clabben
2004-06-18 17:41
Någon som har koll på när spelschemat till La Liga släpps?
Barcelona Gabriel
2004-06-23 15:20
Haha åå herreud jag skulle spela för barca för 1000 Euro i veckan!!!
Barcelona Caspian
2004-07-14 00:24
Egentligen vore det kanske bra att nöja sig med Milito som värvning. Dels skulle det ge möjlighet för Marquez att spela def. mitt., vilket även Motta och Gerard kan göra, dels vore han självfallet en förstärkning i försvaret. Om vi köper både honom och en defensiv mittfältare kommer väl Oleguer och Marquez inte att få någon speltid alls, och det tycker jag att de förtjänar. Man ska självfallet inte köpa en massa avbytare utan de värvningar man gör skall ta en plats i förstaelvan och kompletteras med canteranos men om man köper så många spelare som Barca gör så kommer laget att ha väldigt svårt att bli samspelt. Tålamod krävs nog i år oxå och åtminstone jag kommer inte att kräva Rijkaards avgång även om vi inte tar en enda titel i år så länge spelet utvecklas.
Barcelona juanito
2004-06-09 13:42
Spinbad: Enligt MD så ligger den 2005 på 150M, 2006 120M, 2007 100M och 2008 på 80M! Visst, 800 miljoner kr är väldigt mycket men jag tycker att det känns oroväckande att den är som lägst när han är i den ålder som sägs vara den då spelare är på toppen av sin karriär.
Barcelona DaniLopez
2005-05-15 21:23
Precis som Sonde skrev så har ALLA i redaktionen fullt upp just nu me tentor och jobb. Personligen har jag 3 tentor på 5 dagar som ska göras. Men så fort vi kan så kommer det komma upp massa kul från skribentfronten. Jag personligen tar nog på mig skrivarfingrarna igen efter mina tentor, då kommer jag ta igen för förlorad tid.

Hoppas ni klarar er ett litet tag till..

Dani
Spanien Le_boss
2005-05-15 20:13
Grattis till er alla BARÇA fans, det här är ni verkligen värda, vad starkt att vinna ligan med hänsyn till alla långtid skador som ni åkte på i början av säsongen. Jag kan bara instämma som någon nämnde här, att det här var en seger för fotboll.

Som sagt.

Om fotboll var rättvis så skulle Barcelona vinner Laliga varje år och Arsenal vinner PL varje år ;-)

GRATTIS

EDIT: Ge fan i Henry nu!
Barcelona Valdés
2005-05-15 18:11
Mästare

Vi har spelat europas mest underhållande fotboll och dominerat matcher spelmässigt mot andra sk storlag tom på bortaplan.

Ledningen har gjort ett jättejobb och lyckats vända en "fruktansvärt" negativ utveckling.

Laporta har visat sig stark nog att ta obekväma beslut. Ledare företräder främst de medlemmar som sett till att de valts och Laporta vann presidentvalet på löften om ett nytt sk dream team och stora titlar. Kärleken till klubben och tron på att bli en del av ett vinnarlag har gjort att spelare som Puyol och Xavi inte lämnat och även att spelare som Ronaldinho, Eto´o och Deco anlänt. Själv är jag inte odelat positiv till införandet av tröjreklam men jag föraktar dem som lovar mycket och håller lite och därför anser jag att Laporta gör rätt som ser till att garantera nya intäkter för att behålla nuvarande stjärnor och för att kunna locka nya. Klubben kommer att fortsätta vara "més que un club" även efter införandet av tröjreklam eftersom det är vi medlemmar som (i huvudsak) bestämmer och har alla möjligheter att påverka klubbens framtid vid kommande presidentval.

Såväl Laporta som Rijkaard är stora i såväl medgång som motgång. Ingen av dessa kommer med undanflykter efter förluster och inte heller slår man sig onödigt mycket på bröstet efter vinster.

Rijkaard har under hela säsongen "vågat" spela en offensiv fotboll. Han är en spelarnas tränare då man har en klar struktur som utgångspunkt men sedan har samtliga spelare också en stor frihet i det offensiva spelet. Fortfarande har han dock en del att lära i form av taktiskt kunnande och likaså krävs mer av rotation om vi på allvar skall konkurrera i ligan och CL samtidigt nästa år.

Vi är på väg in en ny epok. Nu växer laget samman och förstår hur gott det känns att vara en vinnare. Till nästa år kommer vi därför att upprepa detta och även året efter det och året efter det.. För lag som Chelsea och Milan kommer det inte att räcka med att backa hem med hela laget. Ser redan fram emot nästa ligasäsong och CL.

Vi har all anledning att vara stolta mästare för vi är mer än en klubb.
Barcelona Gabriel
2004-06-14 14:29
Jag håller med Spinbad. Är inte Xavi med i första elvan så kommer jag bra att skratta t alla laguppställningar som görs här inne. Alx...Jag vet inte om du försöker vara ironisk men jag hoppas det iallafall;)
Barcelona Messí
2005-05-15 18:13
Får vi bara klara oss en säsong utan skador så kan vi vinna C.L. Förstärker vi bara vårat anfall lite till, får in van Bommel plus en ny vänsterback så kan vi ta dubbeln.

Laget 2005-2006

Målvakter: Valdés, Toni Prats, Jorquera

Backar: Belletti, Gabri, Damiá, Puyol, Márquez, Oleguer, Sylvinho, Del Horno

Mittfält: Xavi, Deco, Iniesta, Edmílson, Motta, Gerard

Anfall: Saviola, Maxi, Larsson, Eto'o, Ronaldinho, Giuly

Spelare in:
Toni Prats - Bra målvakt från Real Betis. Kommer främst som andre målvakt för att sätta lite press på Valdés. Gratis.
Del Horno - Bra spansk vänsterback från Athletic Bilbao. Framtidsman.
Van Bommel - Stark mittfältare från PSV. Kan spela defensiv och offensiv mittfältare. Kommer gratis.
Saviola - Kommer tillbaka från Monaco. Får främst konkurrera med Giuly på högerkanten. Kan även spela i mitten.

Spelare ut:
Giovanni van Bronckhorst - Flyttar tillbaka till Holland i och med att Del Horno köps in.
Albertini - Flyttar tillbaka till Italien.
Messí - Lånas ut till ett mittenlag i La Liga för att utvecklas.
Navarro - Håller inte i dagens Barça. Lånas ut till Bilbao för att få ner priset på Del Horno.

Så, vårat ordinarie lag nästa säsong ska se ut så här:
Valdés
Belletti - Puyol [C] - Márquez - Del Horno
Xavi - Motta - Deco
Giuly - Eto'o - Ronaldinho

Ganska likt det vi har nu, fast en förbättring på vänsterbacken. Sen så kommer vi ju ha en mycket bredare trupp än vi har nu, en trupp som kommer hålla för båda C.L och ligan!
Barcelona ZonD
2004-06-14 16:05
Alx: Motta känns ändå inhemsk, trots att han är född i brasilien
Annons: