/spanien/barcelona/forum/26431.aspx/spanien/barcelona/forum/26431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
9/2/2005 19:08
Robinho_17

Då har ni tid på er att få alla de spelarna att fungera som ett... lag
Barcelona Blaugrana_1899
9/2/2005 18:59
Robinho: Din fråga är rätt dum men jag förstår att du vill höra att Sacchis har gjort bättre och det är ju inget snack om saken, men du måste ju tänka på att real värvade mycket för att de behövde förstärkningar och lite nytt blod, vi behövde bara brädda ut truppen lite och det gjorde vi gjorde, fast en ny vänsterback blev det aldrig.
Real Madrid Robinho_17
9/2/2005 18:39
Sacchis Värvningar: Baptista,Robinho,Ramos,Cicnho,Diogo,Garcia

Laportas: Bommel Ezquerro

vikken utav dom har gjort bättre värvningar i år?
Barcelona Ohoo
9/2/2005 18:17
Så som jag förstår det så visar TV4+ endast reals match på lördagen för att på söndagen visa Barças och Valencias
Real Madrid J.Woodgate
9/2/2005 18:02
Tv4 visar sin match kl 8. Kollar du vilken match som går kl 8 på lördag nästa vecka så ser du att det är Real Madrid - Celta Vigo som visas.
Real Madrid zidane_great
9/2/2005 17:59
Vår värvningschef Sacchi är bäst i världen!

Ramos,Baptista,Robinho,Diogo och Garcia!

Vilka värvningar, specc de 3 första!
Spanien Adriano=Inter
9/2/2005 17:45
Ronaldinho är avstängd, tror jag iaf. FORZA INTER!!
Barcelona Ronnie
9/2/2005 17:36
Någon som vet varför Ronaldinho inte är med i Brasiliens viktiga VM-kval match?
Barcelona Ohoo
9/2/2005 17:06
Det är därför det är "dåligt" med att ha en bra, bred trupp. Väldigt många bra spelare som inte kommer få spela...Men detta är väl ändå ett "bra" problem. Tack Hej ;)
Barcelona el rey es puyol
9/2/2005 16:36
hoppas verkligen motta får ordentlig med speltid i år... underskattad spelare... vill även att iniesta ska få en ordentlig chans... och som alla andra... MESSI !!!!! visca barca...
Barcelona Kharles
9/2/2005 16:31
Schemat för kommande omgång:

10.09.05 at 20:00 Real Madrid CF vs RC Celta Vigo
10.09.05 at 22:00 RC Deportivo vs Atlético Madrid (Public TVs)
10.09.05 at 22:00 Real Betis vs CA Osasuna

11.09.05 at 19:00 FC Barcelona vs RCD Mallorca
11.09.05 at 19:00 Getafe CF vs Athletic Club
11.09.05 at 19:00 Racing Santander vs Cádiz CF
11.09.05 at 19:00 Real Sociedad vs Deportivo Alavés
11.09.05 at 19:00 Villarreal CF vs Sevilla FC
11.09.05 at 21:00 Málaga CF vs RCD Espanyol
11.09.05 at 21:00 Real Zaragoza vs Valencia CF (Canal+)

Observera att Barcelona-Mallorca sänds kl. 19, så det ser lite grann ut som om TV4+ får välja att sända antingen den tidiga RM-matchen(Celta) + Depor-Atleti eller Barçamatchen + Zaragoza-Valencia.. Och de sänder ju bara 3 matcher per helg, och bara en av de tidiga matcherna. Återstår att se om de gör ett undantag.

För mig börjar detta nästan kännas som en onödigt långt sommaruppehåll.. :-/
Barcelona Kharles
9/2/2005 16:22
Instämmer. För att en chans måste han dock spela någorlunda regelbundet och vi får hoppas att han är kvitt skadorna nu. Har absolut ingen tvekan om att han kan fixa pivoteplatsen, om han bara får vara frisk. Tycker att han är en mer komplett spelare än Ze Roberto (dessutom är Motta 23, Ze 31).

Har inte hittat någon länk, men ska söka vidare. Tror ärligt talat inte att det är så många kanaler som sänder en så "anonym" match..
Barcelona Ronnie
9/2/2005 16:18
Ingen länk från nätet som sänder? Hoppas mest på Motta, sympatiserar med honom. Tycker han är otroligt duktig och om han utvecklas kan han säkert ta en plats som defensiv mittfältare i Brasiliens landslag.
Barcelona Kharles
9/2/2005 16:00
Ställde frågan på St.Etiennes forum om någon visste om en kanal som sänder matchen och fick följande svar; "Inte i Sverige men TPS Foot på fransk satelit visar." Hoppas mest på nyförvärven, Motta och Maxi gör en bra match. Visca!
Barcelona Kharles
9/2/2005 15:35
Hej svejs.
Barcelona catalonia barca
9/2/2005 15:35
blaugrana_1899 ///
tack det samma.
Barcelona Blaugrana_1899
9/2/2005 15:33
Trevlig helg alla Barça bröder och systrar här i Les Rambles!
Barcelona Kharles
9/2/2005 15:31
Sandro Rosell, Xavier Faus och Josep M. Bartomeu är de jag minns..
Barcelona Ronnie
9/2/2005 15:17
Någon som kan uppfriska mitt minne och berätta vilka syrelsemedlemmar det var som avgick inför detta året?
Real Madrid RoLLER
9/2/2005 14:48
Ämne: RoLLER//
Billigaste....
La_Rambla //

Kan man lita på den där siten? Det är inget lurendrejeri eller så?
Barcelona La_Rambla
9/2/2005 14:20
RoLLER//
Billigaste jag hitta är Category 4: 280€ (ca 2604kr). Men då lär du få skynda dig att beställa. Verkar vara slutsålt över allt. Ja de billigaste platserna då alltså.
el lemoné
9/2/2005 14:14
känns förjävligt att real fick ramos, vidrigt med tanke på att just backsidan e barcelonas största problem, och så typiskt att just ärkerivlaen stjäl han sista silly season dagen, BLÄ!
Real Madrid RoLLER
9/2/2005 14:00
Jag och min flickvän har köpt en resa till Madrid den 19'e Nov och tänkte försöka se matchen den 20'e vs Barca. Är det någon som kan komma med ett tips om hur/vart man kan köpa 2 plåtar. 3.000:- per plåt är vårat tak. Jag har ringt till Hotellet och dom sa att dom KANSKE kunde fixa biljetter men visste det först 1 vecka innan matchen. Det e lite väl tight. Jag vill helst ha det kirrat så fort som möjligt.
Barcelona La_Rambla
9/2/2005 13:31
Jag tror att media mer framställer Zlatan dom en dryg diva. Privat skulle jag gissa att han är en kul o trevlig prick som älskar fotboll bara. Sen kanske han inte är världens bäst tränade inför media och att hålla presskonferenser.
Barcelona La_Rambla
9/2/2005 13:29
Havaldinho//
;)

Tror jag ska se över möjligheterna till en liten lång-weekend ner till Barcelona under hösten/vintern. Känner ett sånt sug alltså. Var 3 år sen jag var nere. Alledeles för lång tid det. Man kanske skulle ta och passa på till El Clasico? Hm, fast hemmamötet gick visst våren 2006. Eller så borde man kanske passa på och se en CL-match. Arghh, beslutsångest nu. ;)
Barcelona catalonia barca
9/2/2005 13:27
klart att zlatan inte är i närheten av ronaldinhos teknik.Ronaldinho är bättre än zlatan spelmässigt och teknikmässigt.Fast en så är zlatan också en bra spelare ,,, men jag tycker att han är en diva som leker och tror att han är den bäste för att några juvefans sa det.jag tycker inte om honom.
Barcelona Havaldinho
9/2/2005 13:20
Till er som gnäller om att Henke inte är tekniks duglig, vem är de när man har Ronaldinho i laget???
Henke sa att inte ens Zlatan var i närheten av Ronaldinho teknik mässigt...

La Ramba alltid lika skönt att gå sida vid sida till Nou Camp med dig...
Barcelona La_Rambla
9/2/2005 12:56
Håller med om att Maxi borde få fler chanser. Han är ett rivjärn. Sen alla kritiker till Henke. Han är en fullt duglig ersättare till Eto'o. Har respekt i hela fotbolls-europa. Visst han har inte teknik som en Ronaldhino eller Messi. Men fullt tillräcklig för att kunna hoppa in på topp. Och det bästa av allt. Där har de en spelare som ALDRIG gnäller för att han ej är ordinarie utan gör alltid sitt jobb för laget. Kan inte bli bättre enligt mig. ;)
Barcelona Havaldinho
9/2/2005 12:04
Angående diskution OM Eto´O skadas och ersättare.
Larsson är en fullt duglig ersättare, titta vem Rijkaard kastade in förra säsongen när spelet låste sig,Iniesta och Larsson.
Larsson avgjorde också 3 matcher, inte illa alls!
Med sin konstanta löpningar och uppofrande spel och spelinteligens som Larsson besitter betyder han mycket som spelare och person för ett lag.
Bara titta på respekten han åtnjuter i Barcelona av spelare, supportrar och styrelse.
Att han inte är nåt teknisk under á la Dinho är verkligen skitsamma för ingen spelar lika bra och enkelt på one touch och sen sticka som Larsson.
Jag litar fullt på Henke för han är en riktig lagspelare!!!
Kommer nog tyvär aldrig få den respekten han förtjänar här hemma...
Men när en spelare som Pyoul och Ronaldinho säger sig ha mycket att lära av en spelare som Larsson då är de inte så mycket för er andra att ytra er om...

Sen varför har vi köpt Maxi om vi inte ska tro på han eller lita på hans förmåga?
Titta på hur han förändrade matchen mot Chelsea...
VAd han däremot måste få för att växa som spelare är ju Rijkaards förtoende vilket vi förtod mot slutet av säsongen att han inte hade, trots att vi ledde matcher med 3-0 eller 2-0 fick han ändå aldrig hoppa in...
De är sånt som kan störa mig hos Rijaakrd att vissa spelare envisas han med att inte ge chansen åt...
Men Mister gav oss en liga seger så han får gärna fortsätta betee sig konstigt ibland om han fortsätter leverera stora titlar för oss de är vad som räknas för mig!!!

Om Pyoul går sönder är de klart ett avbräck för han bidrar med hjärta och kamp till han stupar sånt går ej att köpa för pengar sånt växer inom föreningen...
Men tror ändå vi har dugliga ersättare i Marquez och Edmilson som mittbackspar isåfall...
Barcelona Lucho
9/2/2005 09:53
Nemo: "Bad cop, good cop"

Kul ;-)

Att vi saknar en spelare som kan ersätta Eto'o vet jag inte om jag håller med om. Visserligen är varken Henke eller Maxi några världstjärnor men med framspelare som Ronaldinho, Xavi, Deco och (förhoppningsvis) Messi så blir det nog inga problem.

En långtidsskada på Puyol skulle vara mycket mer förödande tror jag. I bästa fall så spelar man i så fall med Edmilson och Marquez (har tappat fötroendet för Oleguer). Detta backpar har kvalitéer men saknar speed och skulle därmed vara rätt sårbara mot lag som tillämpar kontringsspel. Och det är just denna taktik Barça möter match efter match..
Annons: