/spanien/barcelona/forum/26430.aspx/spanien/barcelona/forum/26430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZonD
2004-06-08 21:04
Helt plötsligt verkar inte anfallare vara en pioritet längre. Det kan ju tolkas på olika sätt.

*Ledningen och Rijkaard kanske vill ge Saviola chansen en hel säsong. Jag personligen har ingeting emot detta. Dessutom kanske man vill fortsätta at satsa på att bara ha en anfallare och då kanske Sergio Garcia och Saviola räcker (om Kluivert blir kvar)

* De förhandlingar som pågår nu (Trez och Fabiano) kanske inte går så dåligt som tidningarna säger.

* Styrelsen anser att anfallet inte längre är högsta prioritet

Vad tror ni om detta?
Barcelona juanito
2004-06-08 13:43
Spinbad: Med tanke på att den spelare som ska ersättas (Overmars) är vänsterfotad vänsterytter så borde det ju vara en sådan spelare man i första hand söker. Om priset varit rätt hade nog Laporta helst av allt satsat på vänsterfotade Luque.
Barcelona Extremebarca_boy
2004-06-08 19:41
Hoppas bara Ballack och Giuly kommer till barca.
Ballack tror jag skulle klara av den defensiva uppgiften väldigt bra. Bara Davids tar lite mer defensiva uppgifter. Då kan Ballack och Xavi vara speluppläggare. Giuly (lite osäker på stavningen) kommer behövas som djupledslöpare på högerkanten. Men då behövs en riktig striker. tex Trezeguet.
Vad tycker ni?
Barcelona KayKay
2004-06-08 16:07
Davidsito:
Till att börja med: Mitt förstaval som anfallare hade varit Diego Tristan. Han har inte skrivit på nytt kontrakt så vitt jag vet och de flesta har nog sett vad han kan göra med en fotboll...
Militto tycker jag låter som ett bra köp. Hade gärna velat ha in Ferrari också.
Det är lite irriterande att Reiziger släpps - tycker att han är en tillgång.
Att ledningen väljer att ersätta Overmars tycker jag är helt korrekt, hans tid är förbi. Jag hade gärnat velat förstärka Luis Garcias position också då jag inte är någon större supporter av honom... Vet att många inte håller med mig. Huuuur kunde Barca missa att köpa Christiano Ronaldo?
Vad händer med Riquelme - nån som vet?
Real Madrid Ike
2004-06-08 16:05
Davidsito:
jag tror inte du kan jämföra Fabiano som gjorde 49 mål förra säsongen med Sergio Garcia.
Milito ÄR en bra back, och kommer att spela som ordinarie. (troligtvis då, man vet aldrig efter Marquez).
Att köpa Ayala etc, blir nog för dyrt, det finns en ekonomi också att tänka på.
Milito har varit en av spanska ligans bästa mittbackar förra säsongen, och enligt mig en av dom bästa nyförvärven iår om det blir av.

Davidsito
"så satans bra har inte fabiano varit.."
då måste du vara bland dom få som följer brasilianska ligan och sett honom eller?
Nej tack till Ballack säger jag, och JA till Milito. Vi har spelar som har samma spel stil som Ballack och dom spelar utmärkt. (Xavi,Iniesta)
Tror inte Ballack riktigt har dom defensiva kvaliteér som folk tror han har.

Relay:
Du måste vara bland en unik liten skara som vill ha Kluivert kvar.
Barcelona juanito
2004-06-08 13:04
En till sak.. AS skriver idag att van der Vaart intresserar Barça. Kanske gör man det bara för att sätta press på Monaco och Giuly men får jag välja så ser jag nog hellre holländaren. Vad säger ni? Van der Vaart eller Giuly?

Fransosen har varit mer målfarlig denna säsong men jag har alltid varit svag för Ajax-spelaren då han alltid talar varmt om Barça.
Barcelona juanito
2004-06-10 14:08
SÅS: Att Roma tränas av gamle Parma-tränaren är naturligtvis en väldigt stor fördel i kampen om Gilardino men varför räkna bort Barça? Sandro Rosell lockade ju Ronaldinho till klubben trots att det då fanns mer attraktiva klubbar som drog i honom. Sen kan man ju undra om Roma kan matcha Barça lönemässigt..

Om Kluivert vore gift med Barça så är det ett förhållande som varit kallt i ett par år nu. Varken styrelsen eller fansen gillar honom och det enda rätta är att han drar.

Appropå det så vill inte Overmars flytta. Hans agent meddelar att han kommer att fullfölja kontraktet. Usch säger jag bara! Hota honom med bänken för fan. Aldrig att den där nollan ska få speltid i Barça nästa säsong. Och tack så jävla mycket Rijkaard för att du bad styrelsen att inte sälja honom under sommaren när det bjöds från olika håll..
Spinbad
2004-06-08 13:23
juanito:
Van der Vaart är väl vänsterfotad och spelar på vänsterkanten eller centralt om inte jag minns helt fel?
Barcelona juanito
2004-06-10 12:35
Nu skrev Izquierda det bra för det jag irriterar mig på är ju inte att han tjänar så mycket utan det faktum att han dubblar sin lön och sedan går ut i pressen och försöker snacka bort det. Jag tycker att det är oärligt!

Över till något annat. Håller helt med Gabriel angående Gilardino. Varför inte lägga slantarna på honom? Han har visat att han håller på hög nivå. Någon kallade honom för en Vieri med teknik. Jag blir faktiskt mer och mer tveksam till Trez. Är det verkligen smart att använda en hyfsat orörlig anfallare längst fram? Jag tycker att man märkte hur viktig Saviolas rörlighet var under våren. Kolla bara hur det gick med Kluivert när han användes i det nuvarande spelssystemet. Och holländaren är ju mer fotbollsspelare än Trez.
Barcelona ZonD
2004-06-08 10:16
Nu ser et mycket ljust ut. Ballack på gång, Giuly på gång, det verkar som om Fabiano också är lite närmare nu men att han istället sk lånas ut en säsong till sevilla för att sänka priset. Dessutom verkar Davids ha bestämt sig för att skriva på för Barca och Rijkaard har sagt att Motta mycket väl kan ta över efter Cocu.

----------Valdes-----------
Belletti-Puyol-Oleguer-GVHB
---Xavi--Davids--Ballack---
--Giuly--??????--Ronaldinho

Det ända som känns oklart är anfallare. Saviola kanske får göra en hel säsong där. Sen tror jag inte att Motaa får spela om Balack kommer till klubben
Barcelona juanito
2004-06-11 10:56
Puyol: Ändå ska engelska lag ha cred för att dom vågar satsa på yngre spelare. Kolla bara på Cesc. Han har redan debuterat i sitt nya klubblag. Om han fortsatt spela för Barça hade han nog fått vänta ett par år till. Det är verkligen synd att Barça utnyttjar sina talanger mer..
Barcelona Izquierda
2004-06-08 09:31
Enligt Mundo Deportivo så är Ballack i princip klar nu, och Giuly mycket nära.
Mums!
Barcelona Kim
2004-06-08 13:44
Varför vara arg på Rüstü? Han har fått chansen men inte tagit den. Spelar man så dåligt som han gjorde i höstas och vintras så förtjänar man inte en plats i Barcelona. Valdés har överglänst turken.
Barcelona juanito
2004-06-08 12:37
Izquierda: Barça och Ballack tycks ha kommit överens men det är inte klart ännu mellan klubbarna ännu. Vad beträffar Giuly så säger MD att Monaco tackat nej till det senaste budet men att det fortfarande finns hopp om en lösning.
Barcelona ashkan
2004-06-09 17:11
Dumt att inte göra ett kap på Juan Fran från Celta nu när de ska rensa pga. nedflyttning?
Skulle behöva ett andra alternativ till våran för tillfället vänsterback,(suck) GVB..

JuanFran skulle va perfekt, tänk också på att han är Spanjor!
Barcelona juanito
2004-06-07 13:43
Spinbad: Belletti är ju klar så det känns inte speciellt troligt att man värvar Mancini. Det skulle i så fall vara om man tänker honom som offensiv mittfältare..
Barcelona Holländaren
2004-06-08 12:14
B_a_r_c_a som jag förstår det så ska man träffa Baptista idag och diskutera vidare. Dessutom säger Rijkaard att man ska försöka köpa någon form ensamrätt på att värva honom, min spanska är dock inte så bra.
Barcelona juanito
2004-06-09 13:27
Veckans lögn.. Ronaldinho säger att han inte bryr sig om pengar och att det enda han bryr sig om är att spela i Barça. Visst, han får vara pengakåt men stå för fan för det i så fall! Enligt MD så kommer hans utköpsklausul sjunka för varje säsong.
Barcelona Gio Style
2004-06-08 18:16
Tjena alla Barca fans! e lite ny här då... vill ebara tilläga att jag oxå undrar vart riquelme tagit vägen. Själv tycker jag han e väldigt bra
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-06-07 18:23
så nästa års startelva blir:
Valdes
Belletti-Puyol-Milito-v. Bronckhorst
Davids-Xavi
Ballack-Giuly
Ronaldinho-Fabiano
Barcelona 10-Ronaldinho
2004-06-08 14:55
Man ska inte jämföra Van der Vaart med Giuly. VDV är en offensiv spelfördelare (ungefär som Xavi i Barca) men Giuly är en renodlad anfallare som passar perfekt i en högerytter position.
Barcelona Gio Style
2004-06-10 12:39
Ärligt talat tycker jag att man ska skita i trez... stör mig lite på honom. Tycker att man borde satsa som ni säger Gilardino elr Luis Fabiano elr vad han heter (brassen i Sao Paolo).
Spinbad
2004-06-08 13:47
juanito:
Visserligen. Men jag har fått känslan av att man söker en spelare till höger mittfält/anfall då ju Ronaldinho lär spela som (fri) vänster mittfältare/anfallare.
Barcelona Dinho
2004-06-07 23:14
Om d nu blir så att Ballack kommer så undrar jag lira vilken roll han kommer få, han kan ju knappast ta över Cocus roll rakt av utan d blir nog så att Xavi får ta lite mer ansvar defensivt men å andra sidan kommer försvaret stärkas om milito kommer. Det e många om just nu o det verkar vara lite stiltje för tillfället i förhandlingarna men jag hoppas att d klarnar inom kort så vi kan planera för säsongen. Jag ser gärna att davids skriver på snart för d haar han väl inte gjort än vad jag vet
Barcelona 10-Ronaldinho
2004-06-09 19:21
Så här hoppas jag att Barcas startuppställning kommer att se ut nästa säsong...

---------Valdes-----------

Belleti-Puyol-Milito-V.Bro

----Xavi-Ballack-Davids---

--Giuly-Saviola-Ronaldinho

Med det här laget skulle vi ha en mycket stor chans på ligaguldet. Vi skulle även ha en bra chans i Champions League.
Barcelona S.W.A.T
2004-06-09 11:50
Habs- Quaresma är skadat och darför kan han inte vara med i EM! Om man har en trännare som Rijkarrd och inte låter spela en sån ungtalang som Quaresma så vet ja fan inte varför han får vara kvar! alltid när han har fått chansen att få spela så har han fåt bara 10 eller 15 minuter på sig att visa upp
Barcelona Holländaren
2004-06-10 22:20
juanito: Mjo, men Roma har betalat pengarna efter hand.
Barcelona Tompa
2005-05-15 11:15
Gunner1:
Jag tror också Henry stannar i Arsenal, blir mycket förvånad om han lämnar Gunners.

Prioritet nummer ett till nästa säsong på värvningsfronten borde vare en ny vänsterback följt av en mittback. Framåt är vi bra utrustade men Batista eller Torres skulle verkligen sitta fint ändå.

VISCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-05-15 11:15
Gunner1:
Jag tror också Henry stannar i Arsenal, blir mycket förvånad om han lämnar Gunners.

Prioritet nummer ett till nästa säsong på värvningsfronten borde vare en ny vänsterback följt av en mittback. Framåt är vi bra utrustade men Batista eller Torres skulle verkligen sitta fint ändå.

VISCA BARCA!
Barcelona J. skånberg
2005-03-12 17:34
AliiKemal hur fixar man barca Tv? , måste man ha fler kanaler för att kunna ha den eller kan man bara beställa den? m.v.h
Annons: