/spanien/barcelona/forum/2643.aspx/spanien/barcelona/forum/2643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 15:01
Har laguppställningarna kommit ut än?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-05-02 15:00
INGEN JINX
Barcelona S.Eto'o
2015-05-02 14:59
Acrobat Fan vad du skulle brinna om Real krossar Sevilla med 3-1 och sen Juventus med 2-0 medan vi kryssar mot Bayern 3-3..... Ingen vinst samt dåliga resultat i samtliga matcher
Barcelona S.Eto'o
Acrobat Fan vad du skulle brinna om Real krossar Sevilla med 3-1 och sen Juventus med 2-0 medan vi kryssar mot Bayern 3-3..... Ingen vinst samt dåliga resultat i samtliga matcher
Barcelona S.Eto'o
Barcelona S.Eto'o
Barcelona koeman92
2015-05-02 14:54
@Leo y Cesc:

Snälla, sluta jinxa, jag blir väldigt nervös.. Tack.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-02 14:51
@Acrobat:

Att vi förlorar på Camp Nou mot Bayern är verkligen högst osannolikt.

Finns inget lag i Europa som är bättre än Barca just nu.
Barcelona Davids3
2015-05-02 14:38
Hur kommer startelvan se ut idag tror ni ? Pedro från start kanske? Rafinha? Bartra? Montoya?

Personligen tycker jag inte vi ska slappna av allt för mycket, om vi ändå ska vila spelare så får det hellre ske i backlinjen än mittfältet. Får magont av att se Rafinha starta, inget illa mot honom men... :/
Barcelona Kröjf
2015-05-02 14:13
Leo Messi

Så bra att ditt inlägg som jag inte såg innan jag skrev ett eget, hamnade i direkt anknytning till mitt. Jag vill ju inte gärna stå ensam i skamvrån för att ha haft fokus på två enskilda spelare i ett kommande möte, när La Liga mycket väl kan vara så gott som avgjort om några få timmar. Underskattning är en dödssynd. Córdoba eller Lahm kvittar lika (inga jämförelser i övrigt).
Barcelona Acrobat
2015-05-02 13:55
Nu har jag satsat 500:- på att Real Madrid vinner mot Sevilla idag och mot Juventus på tisdag samt att Bayern vinner mot oss på onsdag. Detta ger ca 10 000:- i vinst. Eftersom jag aldrig vinner (så fort jag satsar pengar så går allting emot mig) så kan vi nog förvänta oss bra resultat i åtminstone någon av dessa matcher för vår del! ;)
Barcelona Kröjf
2015-05-02 13:41
Utan att för den skull ha missat att vi möter Córdoba redan i eftermiddag, vill jag för egen del fullfölja resonemanget runt Lahm och den roll han spekuleras få mot Barca. Det lär inte varit någon tillfällighet att Pep flyttade upp Lahm på mittfältet, när han tog över rodret i Bayern. Och ska Lahm ha till huvuduppgift att "vingklippa" Messi, så lär han få fullt upp; om nu argentinaren inte går in i grinighetens gråzon redan idag av någon anledning. Och då förlorar Bayern samtidigt ytterligare en viktig kreativ kugge i lagmaskineriet. Åtminstone om man till äventyrs tror sig kunna se på fotboll med Guardiolas ögon...
Barcelona LeoMessi
2015-05-02 13:16
Ja men Gud, om man läser härinne så tror man att Lahm på egen hand kommer att stoppa Messi i sin ficka. Jag förstår att Lahm är duktig taktisk. Men om någon härinne sa att Busquets skulle plocka bort Messi ur matchbild (ett hypotetiskt möte såklart) så skulle folk skratta härinne. Med andra ord så är Lahm en bättre DM än Busquets.
Barcelona the cameroonians
2015-05-02 13:11
Med sju omgångar kvar av säsongen kan Jordi Vinyals för första gången sedan han tillträdde som coach skymta en liten gnutta ljus i en annars mörk tunnel. Segern i förra omgången var en riktig krigarinsats kryddat med två fantastiska prestationer av Grimaldo och Munir som ledde fram till målen och vinsten med 2-1.

I morgon (19.00) väntar match borta mot Albacete, ett lag som vid förlust riskerar att bli indraget i bottenstriden. Därför kan vi räkna med en väldigt tuff uppgift mot ett lag som inte förlorat hemma på Carlos Belmonte under 2015. Men, förhoppningsvis kan Barcelona ta revansch för förlusten hemma i höstas och ta ytterligare ett kliv mot fortsatt spel i Segundan även nästa säsong.

Läget i truppen är okej. Bagnack, Pol Calvet och Kaptoum är uppsatta på skadelistan där den förstnämnde är ute ur leken resten av säsongen. Laget avslutade förra matchen med 9 man sedan båda ytterbackarna, Grimaldo ooch Palencia, blivit utvisade. Dessa saknas således nu, vilket gör att Lucas och Robert Costa kommer in i matchtruppen. Maxi Rolon har åkt till Argentina för att vara med i förberedelserna inför U-20 VM på Nya Zeeland i slutet av maj.

Positivt annars är att Elehor Godswill i veckan gjorde comeback efter nästan ett års skadefrånvaro. Han spelade 60 minuter i en vänskapsmatch mellan Juvenil A och DAMM i onsdags. Under lördagens träning fick han emotta lagkamraternas applåder och tackade alla för det stöd han fått genom sin rehabilitering. Applåder även för Palencia som signade ett nytt 3-årskontrakt med Barcelona efter att på kort tid krigat till sig en plats i B-laget. Det är först de senaste fem omgångarna han fått chansen efter att ha spelat med U19-laget under tidigare del av säsongen.

Matchtruppen:
Ortolá, Suárez
Patric, Edgar Ié, Juste, Costa, Lucas
Gumbau, Samper, Cámara, Babunski, Halilovic, Bicho
Adama, Dongou, Sandro, Munir, Joan Román

Gällande kontraktsituationen riskerar Patric, Juste, Pol Calvet, Kaptoum, Joan Roman och Costa att stå utan klubbtillhörighet efter säsongen då deras kontrakt löper ut 30 juni. Återstår att se om någon kan få förnyat förtroende. Förhoppningsvis får i alla fall Kaptoum trots sina skadebekymmer en ny chans i blaugrana. Potentialen finns definitivt där och det han presterat i Juvenil A kan inte förbigås ens av denna ledning.

Bartomeu pratade i sitt tal tidigare i veckan om att fortsätta köpa in spelare till akademin, en strategi som jag perosnligen är helt emot med tanke på att det redan finns en stor trupp och flera spelare underifrån knackar på dörren till B-laget. Klar är redan Osasunas B-lagsmålvakt Ezkieta som kommer gratis. Jag är dock osäker på om transferförbudet även omfattar spelare till B-laget. Det ryktas nämligen om en utlåning fram till januari.

Här följer även några andra namn som ryktas vara på väg in, samtliga är mellan 18 och 21 år – (återigen spelare som inte kommer att bidra med det som verkligen behövs: Rutin)

Srdan Babic, mittback, 1996 (Vojvodina)
Angelo Fulgini, ytterback, 1996 (Valenciennes)
Nando García Puchades, mittfältare, 1994 (Valencia)
Jesús Vallejo Lázaro, mittback, 1997 (Zaragoza)
David Concha Salas, offensiv mittfältare, 1996 (Racing Santander)
Mikel Merino Zazón, målvakt, 1996 (Osasuna)
Federico Santiago Valverde Dipetta, mittfältare, 1998 (Peñarol)
Nicholas Rafael Llanos, offensiv mittfältare, 1996 (Hajduk Split)
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-02 13:04
Missa inte veckans Eurotalk, 80% PL snack men sista tio handlade enbart om Pep vs Lucho och Barça-Bayern ! Mycket intressant :)
Barcelona Andresito
2015-05-02 12:34
Folk verkar ju tro att Lahm är i klass med Glen Johnson. Pep har själv berömt Lahm gör sina taktiska kunskaper, samtidigt som han är en av världens mest brytningssäkra ytterback. Tror till skillnad från många andra att Lahm med hjälp av tips från Pep kan få bort Messi ur matchbilden. Men till skillnad från föregående år så har vi ytterligare två anfallare som motståndaren behöver lägga fokus på.
Barcelona the cameroonians
2015-05-02 11:54
Bayern har ju bara 15 disponibla spelare, och Pep sa på gårdagens presskonferens att han inte har möjlighet att rotera på så många positioner.

Han kommer inte att riskera Lewandowski och Pizarro förväntas starta på topp.
Rode, Weiser och Kurt kommer enligt rapporter att starta, förmodligen kommer Schweinsteiger, Alonso och Lahm att få lite vila.
Javi Martinez kan eventuellt vara redo för speltid också.

Annars är Robben, Ribery, Alaba och Badstuber ff skadade.
Barcelona DM1982
2015-05-02 11:42
[QUOTE=S.Eto'o]Någon som vet vilka Bayern München spelare som kommer att vila idag inför Barca matchen? Läste i deras forum att Muller inte är med i truppen ikväll utan ska vila, vilka mer? [/QUOTE] Antagligen vilar de mer eller mindre alla som ska spela mot Barcelona. De har vunnit ligan så det finns ingen anledning att matcha ett starkt lag.
Barcelona S.Eto'o
2015-05-02 11:24
Någon som vet vilka Bayern München spelare som kommer att vila idag inför Barca matchen? Läste i deras forum att Muller inte är med i truppen ikväll utan ska vila, vilka mer?
Barcelona Suarez9
2015-05-02 09:25
Tjena! Undrade bara hur ni ser på Bayern matchen? Satt och tänkte om inte xavi borde spela den matchen istället för iniesta. Ja, jag vet att iniesta är på gång igen men känns att med xavi skulle vi kunna kontrollera matchen mer vi får tänka på att är det något pep hatar är det att inte ha boll! Och lahm är duktig och lär göra det ett helvete för messi. Enda positiva är att han inte är lika ful som pepe eller ramos men men pep känner messi väl och hade aldrig gett uppgiften till lahm om inte han var säker! Om ett annat ämne så håller jag med freeyourmind om deulo (stavning?). Tror inte lucho var så sugen på att lära upp honom helt enkelt för att han behöver resultat innan han kan i lugn och ro spela in och utveckla till exempel sampler och duelo. Helt ärligt så vet jag inte vad man ska med duelo till ens. Ja, han har talangen men allt jag har läst om honom är att han är lat. Visst man kommer inte till den nivån han är på utan hårt jobb utan men han saknar sista mentala biten kanske? Är inte Adama ett bättre alternativ om Pedro drar. Säg inte munir eller sandro hatar båda två.
Barcelona enkos
2015-05-02 08:19
Ikväll hoppas och tror jag att ligan kommer att avgöras. . Först ska vi vinna våran match utan att underskatta Cordoba som i praktiken har åkt ur men i teorin har en mini chans. Med 5 poäng försprång vänta sedan på att Sevila tar poäng mot Real och ligan är då avgjord ...
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 05:05
@RayHudson: That lad dived like Ronaldo! Haha Ray...
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-02 02:53
Kröjf Du är för grym. Hahaha. Helt rätt! Lahm är riktigt bra men att han ska stoppa Messi och vara Messis motmedel är för mycket att ta i som många tror. Det kommer vara som vilken kamp som helst. Messi, Suarez och Neymar kommer visa sitt bästa jag. Viljan att sätta foten i CL finalen är inget man slappnar av inför. De kommer ge allt dem har.
Barcelona Kröjf
2015-05-02 01:49
Baha - Tres Amigos, skrev:

"Lahm är en högerfotad högerback som ska spela vänsterback. Lycka till mot Messi".

Har jag fattat rätt så betyder ovanstående underförstått, ungefär att Lahm kommer att vara mer eller mindre chanslös mot Messi. Som själv spelar till höger men är rejält vänsterfotad och som vi alla vet mer än gärna tar sig inåt i planen. Ofta med syfte att nå Neymar i sidled eller servera främst Suaréz sina djupledspass, snarare än slå inlägg från kanten med sin svaga högerfot .Och är det inte faktiskt så att Lahm då har större användning av sin högerfot, i all den stund han ska försöka få stopp på sådana inbrytningar? Tanken slog mig i alla fall när jag tog del av profetian ifråga.

Sen bör man också ha klart för sig att Lahm blivit uttagen i turneringens lag i de allra flesta stora landslagsmästerskap han spelat. Och då inte sällan som just vänsterback. Faktum är att han oftare kommer ifråga som en av tidernas bäste ytterback, när han blivit placerad till vänster. Som kuriosa kan också nämnas att Lahm fått ett icke helt politiskt korrekt smeknamn, nämligen: "the Magic dwarf". Men att det delvis allt annat än tilltalande "artistnamnet" som luktar urgammal unken cirkus, passar MINST lika bra på Lionel Messi om vi vågar vara överseende med ordvalet, vet hela världen.

En giganternas kamp lär det hur som helst ha förutsättningar att kunna bli. Det vill säga om dessa väldigt tidiga förhandsspekulationer vad gäller den obligatoriska så kallade "matchen i matchen", visar sig stämma vad gäller respektive spelares utgångspositioner.

Barcelona neymar JR
2015-05-02 00:51
@barcastuff: Giuly: "Ronaldinho was like Messi now, and Eto'o was a true centre forward like Suarez. But I wasn't like Neymar, more like Pedro." [md] Måste vara den skönaste kommentaren jag har läst på länge
Barcelona Andresito
2015-05-02 00:29
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det är Pepe Costa. Han har varit med länge i A-laget. Han är även en nära vän till Messi.
Costa, Pinto, Cesc och Messi semestrade exempelvis tillsammans i somras.

Hans roll i klubben är att se till att alla trivs, inte bara på plan, utan han hjälper även till med familjeproblem och så vidare. Han hjälper även de nya spelarna med integrationen i klubben och staden.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-02 00:21
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

jag förstår vad du menar=).. men jag tycker han borde sköta det snyggar, jag menar det är en talang från egna leden. komma o säga till han en vecka innan silly stänger tyvärr du har ingen plats...jag menar vi pratar om otacksamma talanger som sticker för pengar, men kolla hur vi behandlar dom som blir kvar...men jag förstår vad du menar. jag hoppas verkligen LE utvecklar den biten som tränare. för jag tycker verkligen om karln. grym spelare och förhoppningsvis framgångsrik tränare. det ska vara harmoni i vårt barca!!

visca!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 00:05
Jag måste bara få reda på det.

Vem är manen som går bakom Messi??
Han är fan överallt med Messi. Har sett många bilder där det ser ut som att han bevakar Messi.
Är han den nya PT:n till Messi???
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-01 23:50
KiNg-PuYi

Jag kan till en vis del förstå varför Lucho skickade iväg Deulo.

Försök sätta dig hans skor nån minut eller två. Han fick ta över en klubb som inte levererat på tre säsonger, en klubb som har spelat bara med en riktig mittback i 3 säsonger, ett destruktiv Barca med svåger politik d.v.s en klubb som har nått botten båda i det sportliga och ekonomiska (värvning/skänka bort spelare).

Tror ej att Lucho var så sugen på att ha ett fadderbarn till. Han tog ju med sig Rafinha från Celta V sen fanns Roberto också redan på bänken. Lägg till de konstiga värvningarna i form av Douglas och en skadad mittback. Vi såg ju alla att Lucho spelade med 17-24 olika startelvor innan han börja hitta första startelvan han vill gå ut och erövra fotbollsvärlden.. Jag är säker på om Lucho har varit i klubben mer två år så skulle han inte låna ut Deulo. Varför det? Ju, alla kräver av honom att han levererar titlar direkt på första säsongen. Kan du tänka dig Pressen? Om inte fråga Tata.

Vet inte om de har ändrat besluten om att vi inte får värva än dessutom är jag osäker på om vi ens får sälja. Om klubben vill sälja Pedro och vi får sälja den här sommaren av maffian FIFA. Då, då skulle jag också vilja att man tar tillbaka Deulo och att man visar honom vad han måste göra för att tränaren/ledningen ska fortsätta tro på mig.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-01 22:13
papillon

verkligen!
Annons: