/spanien/barcelona/forum/26428.aspx/spanien/barcelona/forum/26428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2004-06-05 01:44
Holländare

Inget illa, men det verkar alltid vara du som kommer med lite "ovanliga" alternativ till Barcelona. Antingen är du bara ironisk eller så är du hmm, jag vet faktiskt inte. Men snälla nu - Jan Koller, är det inte världsspelare vi behöver. ibland tror jag att du bara driver.
Barcelona juanito
2004-06-02 13:06
Gabriel: Konstigt att inte brasse-förespråkaren Sandro Rosell hugger efter Emerson egentligen. Han har ju varit i kontakt med så gott som alla andra brassar av klass..
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-02 11:55
Camparn på nou:
Fiore och Guily spelar inte på samma position. Guily är mer kant och anfalls spelare och Fiore spelare på mitten och har samma position som ballack.

I och med att barca nu satsar på en mittback med eu pass så betyder det att vi kommer att få se fabiano i Barca nästa säsong. Capello sägs vilja ha kvar Treziguet i juve nu när han har tagit över.
Det är kul att Davids vill fortsätta i Barca nu så att vi slipper köpa två deffensiva mittfältare till nästa säsong.
Nu när man kanske bara behöver köpa en deffensiv mittfältare så borde man köpa Rothen som kommer att gå billigt ifrån Monaco eller helst Luque(dyr kanske men har barca hjärta)och spela 4-2-3-1.

Barcelona Camparn på nou
2004-06-02 07:29

Dom skriver på tribalfootball.com att barca och milan har kontaktat Lazios Stefano Fiore.
Fiore själv säger att han gärna skulle flytta till La liga.
Eftersom Giuly och Fiore båda spelar på samma position så hoppas jag att dom inte köper båda.
Hoppas hoppas barca köper Giuly till sist han är en underbar spelare.
Señor Laporta
2005-05-15 13:50
LIGAGULD

Otroligt skönt att det äntligen är klart.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-02 20:00
kan någon av er som kan spanska översätta va det står på länken ovan om Luque???
Real Madrid Rille...
2004-06-02 20:16
Någon som vet vart man kan se Brasilien - Argentina?
Barcelona Camparn på nou
2004-06-01 22:42
Izquierda

Om Davids stannar skulle jag föredra Baptista som är yngre och kan spela på flera olika positioner.
Barcelona Camparn på nou
2004-06-02 07:22
Dinho

Det pratas om att låna ut honom till Zaragosa på ett år inte att sälja honom.
Då skulle Zaragosa få x antal miljoner för Milito och dom skulle få låna Iniesta i ett år.
Barcelona Gabriel
2004-06-02 13:29
Juanito

Ja det är faktiskt lite konstigt. Men jag har inga som helst problem me att vi gör en ny koloni till Barcelona så länge det handlar om Brasilianare.
Barcelona Andreas
2004-06-05 16:48
Izquierda//
Jag håller med. Känns inte lönt att slösa pengar på Baptista. Dessutom verkar ju inte Sevilla så sugna på att släppa honom heller. Jag är glad att ledningen har fått upp ögonen för Milito. Jag anser att det skulle vara en mycket bra värvning för Barça.
Barcelona Marcos
2005-05-15 20:33
Underbart... Ryser fortfarande...
Barcelona Andreas
2004-06-05 16:48
Izquierda//
Jag håller med. Känns inte lönt att slösa pengar på Baptista. Dessutom verkar ju inte Sevilla så sugna på att släppa honom heller. Jag är glad att ledningen har fått upp ögonen för Milito. Jag anser att det skulle vara en mycket bra värvning för Barça.
Barcelona Davidsito
2004-06-02 02:49
säljer barca Ronaldinho till chelsea så kommer jag klippa skägget, skaffa mockasiner och flytta till arvidsjaur eller nått, där kan inget ont hända mig..Vet att många "London blaskor" skriver mycket skit men det känns som ett mycket hårt pungslag när dom spekulerar i en övergång för "dinho".. jag mår illa och vill spy över allt och alla.. studentfester och barca är bäst! un abrazo amigos
Barcelona Dinho
2004-06-02 00:54
Barca vill ha Milito o Iniesta kan gå motsatt väg som delbetalning. Iniesta e en spealre vi bara måste behålla tyvärr, så då får ta nån annan i delbetalning
Barcelona Barca_91
2004-06-06 11:56
Det är ganska roligt det här.
Att såna "storstjärnor" (Aftonbladet kallar dem det) som Kluivert och Overmars inte hittar nån ny klubb.

Det verkar som de inte förstår att de är väldigt dåliga...Kluivert vill till en storklubb.
Gissa varför?Pengar!
Han bryr sig inte om att spela matcher, han bryr sig bara om att sätta in pengar på sitt konto, och såna pengar som han får i Barca det får han inte i Tottenham.

Om nu Kluivert och Overmars stannar i Barca, kommer dem inte ens vara med i truppen, de kommer inte få spela nån match och de kommer inte ens få sitta på bänken.
Men de bryr de sig inte om de får ju lön iaf eller hur?
Barcelona Gottwald
2004-06-02 09:05
Det ser ut som barça ska köpa milito, fast dom har inte lagt något bud på han än
Barcelona Alx
2004-06-01 15:49
Om man läser silly-season artikeln genom att klicka i menyn till höger får man en röd sida som inte ser så bra ut. Man kan istället:
gå in via START och klicka på "Silly season 2004"
eller
gå in i artiklar och klicka på artikeln "FCB Silly seson".
Bakgrunden är då vit och texten är lättare att läsa (och Tabellrubrikerna är tydligare).
Racing Santander Smontzess
2004-06-02 04:14
Tror inte mycket på ryktet om Ronaldinho. Det ryktas om att dem i stort sett skall värva alla stora stjärnor.
Barcelona Rivald0
2004-06-01 16:48
Puyol spelade högerback VM 2002, men på senaste tiden så har han oftast spelar vänsterback där.
Barcelona Camparn på nou
2004-06-01 20:56
Tänkbar startelva till nästa säsong.

Valdés

Belletti Puyol Oleguer Bronckhorst

Xavi Ballack Baptista

Giuly Fabiano Ronaldinho

Den enda svagheten i laget är avsaknaden av en renodlad defensiv mittfältare jag har hört att Baptista har spelat som det tidigare fast jag vet inte hur skicklig han var som det.
Lösningen får nog bli att både Ballack och Baptista får sammarbeta i defensiven och bara följa med upp när möjlighet finns.

Det skulle bli ett oerhört offensivt och spelskickligt lag som om det bara fungerade bakåt skulle bli en njutning att titta på.

Barcelona Patrik Andersson
2004-07-14 20:09
Drogba är bra men knappast värd 300 miljoner som de krävde för han. Men om Rijkaard bara har en av Henke och Saviola inne på planen samtidigt och att man har García att tillgå räcker inte det.
Barcelona Puyol_20
2004-07-14 19:13
Beletti_91:
vart har du fåttt dem nyheterna om att mallorca sagt upp sin halva av eto??

vore en fin värvning annars
Barcelona Izquierda
2004-06-01 21:13
Camparn på nou//

Om uppgifterna om att Davids bestämt sig för att stanna i Barca stämmer, så känns det inte så troligt att både Ballack och Baptista kommer i sommar.
Barcelona juanito
2004-06-04 11:39
Ronaldinho och Barça har kommit överens. Frågan är bara om vad. AS skriver att det bara rör sig om en lönehöjning (till fem miljoner Euro/år)medan utköpsklausulen fortsätter vara hundra miljoner Euro. El Mundo Deportivo citerar Barças ekonomiansvarige som säger att lönen kommer att ligga på ungefär 4,5 miljoner Euro/år medan utköpsklausulen ökar med 50 miljoner Euro. Hoppas innerligt att det är AS som är ute och cyklar men dom har ju å andra sidan hela veckan haft negativa nyheter om Ronaldinho..

En till intressant sak som MD skriver om.. Zaragoza kan tänka sig att sälja Milito om man får Barças back Dani Tortolero i utbyte plus att Iniesta lånas ut en säsong. Så länge vi får tillbaka Iniesta så vore det en mycket trevlig lösning. Rijkaard verkar dock inte vara så sugen på att släppa iväg Iniesta nästa säsong och jag kan förstå honom. Han är en av få i laget som skulle kunna ersätta Ronaldinho eller Xavi.
Barcelona Puyol_20
2004-06-01 17:46
Ronnie: Då har du hört fel angående ballack!
Hans styrka ligger i huvudspelet med hyfsat bra långskott dessutom liten avv en slitvarg...
Barcelona Izquierda
2004-06-04 17:36
Jag förstår att United vill göra det bytet. Jag har också full förståelse om de vill byta Nicky Butt mot Ronaldinho.
Nix, Xavi lär vi inte släppa. Särskilt inte mot Forlan.
Spanien habs
2004-06-06 18:18
hej någon som vet vad Pique är för spelare ??
att han är back det vet jag men vilken spelar typ är han styrkor svagheter ?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-14 19:39
Är det nån som ser truppen färdig eller vill ni fylla på med fler spelare i såna fall varför. ser en defensiv mitt spelare som ett plus i kanten om vi kan få hit. Tror annars laget kan gå långt med de material som finns, man kan alltid värva i januari om det går knakigt på hösten..
Är jag den ända som inte gillar Etoo?
Barcelona Gabriel
2004-06-04 13:21
Tycker det är roligt att man vill göra Camp Nou lite mer mordernare. Ibland när man tittar på Barcelonas matcher så ser det faktiskt lite dött ut. Det är mest när gräsmattan är som värst. Däremot när den är helt grön är det som ett Paradis. Tänk om man kunde få gräsmattan på Camp Nou som i Arsenal.
Annons: