/spanien/barcelona/forum/26425.aspx/spanien/barcelona/forum/26425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-06-10 22:30
Holländaren: Det ger ju inget direkt stabilt intryck.

En annan sak.. Rustu lånas ut den kommande säsongen enligt Sandro Rosell.
(--MadriEntes--)
2005-03-12 19:05
abramovich ville köpa real madrid innan han tog chelsea men real tackade nej till ryssen
Barcelona AliiKemal
2005-03-12 17:15
Joan Laporta, Nee du behöver inte bo i spanien bara du har kort och parabol så kan du kolla, jag har haft Barca TV.
(--MadriEntes--)
2005-03-12 19:05
abramovich ville köpa real madrid innan han tog chelsea men real tackade nej till ryssen
Barcelona Messí
2005-03-12 16:56
Ronnie10//
Ojj, ska fixa det.

Tycker att matchen mot Real Madrid inte var den bästa. Real Madrid var ett lag helt ur form, och deras försvar var riktigt dåligt då, medans vi var på vår formtopp i stort sett.

Men mot Chelsea var det helt annorlunda. Vi mötte Europas bästa försvar. Ronaldinho vände matchen på egen hand(tyvärr räckte det inte)och hans mål var nog bland det finaste jag sett från hans fötter.

Chelseamatchen är den bästa enligt mig, Real Madrid kommer efter.
Barcelona - Xaviii -
2005-03-12 20:26
När vi får frispark ska Deco, Xavi eller Marquez få dem, inte Ronnie.
Barcelona Johan Cruyff
2004-06-09 00:11
Habs; Hur bra har Rijkaard tagit hand om Quaresma?

Ps. han är skadad, smartskaft!
Barcelona Damia
2005-03-12 20:45
Snälla kan någon säga hur många varningar Puoyl, deco och xavi har totalt? och hur många behöver man för att det ska bli avstängning?! SNÄLLA SVARA NÅN!
Barcelona - Xaviii -
2005-03-12 20:27
Mååååååååååååååååååååååååål, Deco
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-12 18:02
Aubri

Du kan allvarligt talat inte mena att det inte är någon skillnad mellan Barcelona och Chelsea? Klart en presidentkandidat "låter munnen och kontakterna tala", vad annars? Tror du verkligen att man köper bara för köpandets skull?

FCBarcelonas drygt 130 000 medlemmar äger klubben. Roman Abramovitj äger Chelsea, på gott och ont. Du nämner att Manchester Utd inte vill bli uppköpta, vad tror du det beror på?

Tror du verkligen att Barcelona skulle köpa sig en till startelva om man hade pengarna? Varför tror du halva laget består av katalaner? Och vad skulle du föredra, en tröjsponsor som besudlar våra vackra färger men som ger klirr i kassan eller inte? Är allt pengar?

Fundera på det.
Barcelona Damia
2005-03-12 20:36
Tycker att vi lirar allämnt bra idag, men dock bara hittils.
Barcelona Gabriel
2004-06-10 07:42
Fan va glad jag är. inte överdrivet glad men så det räcker. Barcelona har vaknat och öppnat intresse för Gilardino (enligt www.as.com har dom lagt ett bud på 12 M Euro, medans elmundodeportivo också medger blaugranas intresse för honom). Det känns så konstigt, nästan som en form av "deja vu" (hur man stavar det???) och det är inte första gången som det här händer. Det vill säga att jag ena dagen nämner en spelare som jag skulle vilja se i Barcelona och att dom nästa dag blir det också. Haha det är rätt roligt tycker jag, man får nästan känslan att vissa i styrelsen från Barcelona går in på svenskafans och läser vad vi här skriver:P

Man kanske skulle passa på att önska sig Vieira också:P
Barcelona Damia
2005-03-12 20:28
BARCELONA ÄR RIKTIGT PÅ GÅNG
Barcelona Damia
2005-03-12 20:26
O Fenômeno
haha aa det är väll rätt :D
Barcelona Tompa
2004-06-08 18:13
Relay:
Oroa dig inte angående Puyol. Det är redan bestämt att han blir lagkapten nästa säsong!
Barcelona Tompa
2004-06-08 18:13
Relay:
Oroa dig inte angående Puyol. Det är redan bestämt att han blir lagkapten nästa säsong!
Barcelona Valdés
2004-06-09 23:58
Juanito; Ronaldinho har tidigt gjort det klart att han, precis som alla andra världsstjärnor, vill spela i ett lag som har ambitioner att vinna. Han valde att gå till Barcelona trots att ex Manchester United och Real Madrid lockade med avsevärt högre lön. Han säger sig vilja stanna men önskar se att ledningen nu infriar de "fagra löften" om skapandet av ett nytt dreamteam som man upprepar gång på gång på gång... Ledningen vill ändock ändra utköpsklausulen ( tvivlar man på sig själva? ) och för att kunna göra detta krävs en motprestation nämligen att lönen justeras till en rimligare nivå - han tjänade under innevarande säsong sämre än ex Kluivert och Saviola. Enligt mitt sätt att se är det självklart att bästa spelaren också skall vara den som har bäst betalt ( och han får fortfarande mindre betalt än vad ex Real Madrid och Chelsea skall ha erbjudit honom ).

I det Barcelonalag som senast såg till att vinna ligan hade vi ett tremannaanfall som bestod av; Judas, Kluivert och Rivaldo.

Nuvarande ledning utlovade föryngring och satsning på spanjorer och därför hoppades jag att vi skulle värva Fernando Torres, vilket inte kommer att bli.

Istället för Fiore, Bouma och Trézéguet ( som ofta nämnts under den senaste tiden ) vill jag se Giuly, Milito och Fabiano ( när det inte längre går att hoppas på spanjorer vilket jag tror är nödvändigt för återkommande framgångar i den spanska ligan ). Nästa stora mediavärvning verkar Ballack att bli.

Ett tremannaanfall bestående av; Ronaldinho, Fabiano och L. Garcia/Giuly tror jag på allvar skulle kunna utmana om titlar redan nästa år. Och till säsongen 05/06 vill jag verkligen se Torres i Barcelona... för det skulle vara en "dream teamvärvning".
Barcelona Camparn på nou
2004-06-09 17:48
Spinbad dom har varit det i mer än ett år.
Barcelona Gabriel
2004-06-10 22:33
Enligt Rosell så är inte Barca intresserade av Alberto Gilardino. Tråkigt om det stämmer, men å andra sidan kan det vara en taktik också det återstår bara att se.
Barcelona juanito
2004-06-09 22:14
Tompa: Du tycker alltså att det är helt okej att Ronaldinho efter att ha fått lönen dubblad går ut och säger "no pienso mucho en el dinero" (jag tänker inte så mycket på pengar). Jag tycker att det är hyckleri. Ronaldinhos snack om att han vill stanna i klubben hela karriären känns helt enkelt inte lika trovärdigt längre.
Barcelona Izquierda
2004-06-08 18:32
KayKay//

Med Tristans högst mediokra säsong i minnet är jag glad att Barca inte jagar honom. Han petades med all rätt ur Depors startelva.
Barcelona juanito
2004-06-08 15:42
Relay: När Barça köpte Christanval såg man hans potential och hoppades att han skulle blomma ut i Barça men det gjorde han inte. Att gå från talangfull till att platsa i ett så pass krävande lag som Barça är allt annat än lätt. Samma sak gäller visserligen för Giuly men steget är mindre för honom. Men jag förstår din oro. Förutom Ronaldinho har det inte gjorts många bra värvningar från Frankrike(?).
Barcelona Messí
2005-03-12 16:34
Det största frågetecknet är vänsterbacken. Gio eller Sylvinho? Efter Gios minst sagt katastrofala insats mot Chelsea, och de senaste matcherna där han inte vart på topp så undrar jag om "Mister" startar med honom. Gio har ju haft en liten förtur hos "Mister", tror det beror på nationaliteten.

Sylvinho har varit mycket bra när han hoppat in och jag hoppas på brassen idag.

Ska bli intressant att se om Ronaldinho kan lyfta sig nu. Han gjorde sin bästa match för säsongen under veckan mot Chelsea och jag tror att det vänder uppåt nu.

Ska också bli intressant att se hur Mister tänker idag. Giuly, Iniesta eller Maxi på högerkanten. Giuly kommer tillbaka från skada och är kanske inte så matchtränad. Iniesta har spelat bra men har missat ett antal lägen. Maxi har ju knappt fått spelat, men de gånger han har spelat så har han varit bra.

Av de tre spelarna hoppas jag mest på Maxi. Tror vi kommer behöva någon som kan hålla i bollen på Bilbaos planhalva.

Min startelva idag:
Valdés
Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Xavi/Iniesta-Márquez-Deco
Maxi-Eto'o-Ronaldinho

Tror på 2-1 idag. Ronaldinho och Eto'o gör mål, Exteberria reducerar i slutet.

Visca!
Barcelona Izquierda
2004-06-08 13:56
Kim//
Jag tycker inte att det är så enkelt. Om Ronaldinho hade gjort dåligt ifrån sig i två matcher, och sedan bänkats resten av säsongen, så hade det nog blivit annat ljud i skällan.
Spanien habs
2004-06-09 00:01
Ike
om nu Quaresma är så mycket bättre än C Ronaldo då måste ni ha en jävligt bra höger kant spelare till då han ju inte ens är ordinarie som ronaldo är i united

PS Ronaldo är med i landslaget var är Quaresma?
Barcelona Izquierda
2004-06-08 12:58
juanito//
Hopp om en lösning ja. Artikeln säger rent av att en överenskommelse är nära. Verkar som att det avgörs idag. Jag har en känsla av att många oroliga culés kommer att kunna pusta ut innan EM drar igång. Gissar att ett och annat kontrakt kommer att signeras den här veckan.
Barcelona Davidsito
2004-06-08 15:46
Millito? nej tack köp en rutinerad försvarsbjässe istället, typ cannavaro, ayala eller ferdinand! om inte så kan vi lika gärna spela med oleguer vars spel bara växer och växer. fabiano? nej tack köp en mer rutinerad anfallare såsom Morientes, scheva eller Trez.. annars kan vi lika gärna spela in Sergi Garcia.. så satans bra har inte fabiano varit..
Värva de bästa spelarna istället för chansningar. Visst millito och fabiano har varit bra men de är långt ifrån bäst. En bra sak som storvärvnignarna för med sig är att våra unga spelare har några att se upp till och lära sig av.. ja tack till Ballack och Giuly!
Någon som håller med?
Barcelona Kickboxer
2005-03-12 16:24
Relay

Hoppas det är som du säger. Men ändå så tycker jag att det ska vara massor med matchsnack redan innan matchen börjar, alltså timmar innan, inte strax innan avspark eller under matchstarten.

Den mesta typen av snack under matchtid kommer vara: "JAAAAAAAAAAAA 1-0 Barçaaaaaaaaaaaaa" eller "nu är det frispark i bra läge" osv.

Så jag vill fler givande disskussioner.

Visca el Barça!!!
Real Madrid RC_3
2004-07-14 13:53
Beletti_91

När gerard kom till Barca han va största talanagen och han fick bästa kontrakten, och han har inte skrivit på ny kontrakt än kanaske därför.
Barcelona Andreas
2004-07-14 13:05
Här kan man se hur försäsongen ser ut. Se länk.
Annons: