/spanien/barcelona/forum/26420.aspx/spanien/barcelona/forum/26420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-29 11:25
Året som gick!

Årets målvakt: Canizares,Valdes,Casillas
Årets backar:Puyol, Andrade,Ayala, Del Horno
Årets mittfältare:Xavi, Baraja, Albelda, Vicente
Årets anfallare:Ronaldo, Ronaldinho, Loque, Pandiandi

Årets floppar(lag), Celta Vigo, Real Sociedad, Real Madrid
Årets floppar(spelare), Beckham, Kovacevic,Aimar Kluivert, Rustu, Helguera
Årets mest överskattade: Beckham, Kluivert
Årets mest underskattade: Xavi, Mista
Årets tönt-sak, Beckham(hijo de puta)
Årets värvning:Davids
Årets Upp-och-Ner: Valeron, Frank Rikjaard, Zidane
Årets överaskning: Baptista
Årets miss: Loque mot Barca
Årets springa till media-fajnt: Figo, Quaresma
Årets lag: Valencia
Årets domartabbe: Valncia-Real Madrid, straffen!
Årets djupaste fotspår: Ronaldo
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-05-29 10:54
Giuly till Barca? min dröm har gått i uppfyllelse. För er som kommer ihåg mitt inlägg för nån vecka sen om spelare som jag hoppas att Bara värvar så var ju han nummer 1 . Om detta är sant att hana e klar för oss så blir det CL-guld nästa år så får Ludovic oxå revachera sig för förlusten iår ;)
Barcelona barcelona_10
2004-05-29 11:49
Jag tycker Giuly är ett mycket bra köp och han kan kommer tillföra mycket i barcas offensiva spel. Jag hoppas att Ballack kommer om inte Davids vill stanna för Ballack är en mycket bra spelare både offensivt men också en grovjobbare. Sen måste det in en forward typ Trez eller Fabiano.
Real Madrid Ronaldinho Gaucho
2004-05-28 17:29
Oj då!

Då är det väl inga problem med att kolla barcas ?
Barcelona Tompa
2004-05-29 11:14
Om Giuly verkligen kommer till Barca nästa säsong (mycket tyder ju faktiskt på det) så är det ett kanonköp! Visst har Luis Garcia varit riktigt bra säsongen som gått men som Ike skriver - han är inte i Giulys klass! Han har imponerat stort i C.L gångna säsongen. Enligt El Mundo är också Trezeguet mycket nära Barca nu. Enda negativa jag kan säga om det ev. köpet av Giuly är att det blir mindre pengar över till att förstärka lagets defensiva delar.
Real Madrid Ike
2004-05-29 10:35
Izquierda:
Måste hålla med dig fullkomligt, min gode herrn :)

Luic Garcia har varit över förväntningarna bra, men han kan inte mätas med Giuly. :)
Barcelona Andreas
2004-05-28 18:53
Ike//
Jag tror inte att Barcelona kommer att spela 4-4-2 nästa säsong. Detta av två ganska självklara anledningar:
1. 4-3-3 har varit väldigt framgångsrikt under andra delen av säsongen och dessutom är Rijkaard uppfostrad i Ajax där man alltid spelar 4-3-3. Jag blev förvånad när han inte spelade det från början.
2. Av ryktena att döma så verkar det handla om spelare som skulle passa bäst in 4-3-3. Luque, som det ryktas om, t ex är en typisk ytterforward i ett sådant spelsystem.

Men vi får väl se!
Barcelona Tompa
2004-05-29 11:14
Om Giuly verkligen kommer till Barca nästa säsong (mycket tyder ju faktiskt på det) så är det ett kanonköp! Visst har Luis Garcia varit riktigt bra säsongen som gått men som Ike skriver - han är inte i Giulys klass! Han har imponerat stort i C.L gångna säsongen. Enligt El Mundo är också Trezeguet mycket nära Barca nu. Enda negativa jag kan säga om det ev. köpet av Giuly är att det blir mindre pengar över till att förstärka lagets defensiva delar.
Barcelona Andreas
2004-05-28 18:53
Ike//
Jag tror inte att Barcelona kommer att spela 4-4-2 nästa säsong. Detta av två ganska självklara anledningar:
1. 4-3-3 har varit väldigt framgångsrikt under andra delen av säsongen och dessutom är Rijkaard uppfostrad i Ajax där man alltid spelar 4-3-3. Jag blev förvånad när han inte spelade det från början.
2. Av ryktena att döma så verkar det handla om spelare som skulle passa bäst in 4-3-3. Luque, som det ryktas om, t ex är en typisk ytterforward i ett sådant spelsystem.

Men vi får väl se!
Real Madrid Ike
2004-05-28 18:29
Andreas:
Det var ett par veckor sen, kommer itne ihåg vart ja läste det.
Marca, AS, sport.es eller elmundo :)
Barcelona Andreas
2004-05-30 11:26
B_a_r_c_a//
Tveksamt att Barça skulle värva både Giuly och Luque. Dessutom har väl Deportivo begärt ett orimligt högt pris för Luque.
Barcelona Andreas
2004-05-30 11:26
B_a_r_c_a//
Tveksamt att Barça skulle värva både Giuly och Luque. Dessutom har väl Deportivo begärt ett orimligt högt pris för Luque.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-05-30 13:12
Jag säger bara att vi borde köpa in klass spelare och det kommer vi nog göra, men vi borde verkligen inte släppa Quaresma ! Jag är rädd för (som någon redan skrivit här) att Quaresma får samma karriär som Henry, så jag säger behåll han och ha tålamod, sen borde Barça sida här ha det som juves sida har en transfers sida som visar alla övergångar och alla som har lämnat klubben för många här inne frågar vilka som är klara osv, aja hoppas vi värvar smart och rätt vi vi tar hem både ligan och cl nästa säsong. Força Barça!
Barcelona Kim
2004-05-30 11:48
Någon som såg Holland - Belgien igår? Det är nästan som att titta på Barcelona när halva landslaget spelar eller har spelat i vår klubb. Hur som helst så ska beröm ges till en viss Bronckhorst som sprang som en tätting under hela tiden han fick spela. Perfekt tajmade löpningar och ett mycket stabilt passningsspel. I efterhand kan jag konstatera att denne holländare har fått oförtjänt mycket kritik, och jag är en av dom som har gett den.
Barcelona Izquierda
2004-05-29 02:19
Skarpheden//

"Giuly har varit mycket bra i CL men jag är inte säker på att jag förstår hur man ska använda honom."

Själv är jag inte säker på att det finns någon bättre högerytter i världen än Giuly just nu.
Om det är så att Barca har gjort klart med honom så är jag överlycklig. Det är en riktig spetsvärvning! Hoppas att folk förstår vilken superstar det är vi har köpt loss i så fall.
Luis García har varit jättebra den här säsongen, det håller jag med om, men att han skulle kunna mäta sig med Giuly känns nästan löjligt.
Real Madrid Ike
2004-05-30 00:59
Sir Ronaldinho:
Du kanske har följt Monaco´s matcher, men verkar inte ha följt barca så bra.

Din uppställning.
-------------Valdés
Belletti-Puyol-Marquez-Bronck
------------Xavi-------------
Quaresma----Giuly---Ronaldinho
----Saviola------Trezeguet----

Xavi spelar INTE defensivt, han är spel uppläggare, han har testats att spela som defensiv mittfältare, vilket han inte klarade av alls.
V.BH, är rent ut sagt, kass i det defensiva.
"är mittfältare från början"
Quaresma och Ronaldinho hjälper inte till i det defensiva, Giuly gör inte heller det skulle ja tro.
Behöver väll inte ens nämna Saviola,Trezeguet.
Så du har en uppställning av 4 backar, var av 1 suger defensivt, och resten offensiva spelare.
Ok vi snittar 4 mål per match och släpper in 14 :)
Barcelona Andreas
2004-05-28 17:05
Ronaldinho Gaucho//
Både El Mundo och SPORT skriver att Davids väljer mellan Inter och Barça och de två är mer trovärdiga källor än Sportal. Men oavsett vilka klubbar som är intresserade så hoppas jag verkligen att Davids stannar i Barça. Angående Inter så är det loserklubb om man kollar hur mycket de satsat och hur lite de vunnit.
Barcelona Andreas
2004-05-28 17:05
Ronaldinho Gaucho//
Både El Mundo och SPORT skriver att Davids väljer mellan Inter och Barça och de två är mer trovärdiga källor än Sportal. Men oavsett vilka klubbar som är intresserade så hoppas jag verkligen att Davids stannar i Barça. Angående Inter så är det loserklubb om man kollar hur mycket de satsat och hur lite de vunnit.
Barcelona Anders
2004-05-26 23:59
känner att jag är lite kluven inför de ryktade nyförvärven. Ballack har jag alltid sett som en offensiv mittfältare men å andra sidan har jag inte sett honom spela så mycket(dock den enda jag sett live) Trez har jag inte heller sett allt för mycket av men det lilla jag sett har jag blivit imponerad av hans avslut men att han jobbar för lite för laget. Fabiano har jag inte sett alls men att spela en träningslandskamp för brazilien säger inte alltför mycket tycker jag, det har ju nästan alla brassar gjort! Belletti har jag inte sett spela så mycket och kan inte kommentera! det som behövs bäst nu är väl en albelda eller emersom spelartyp.. inget graciöst utan bara städa efter dom andra! sen en ruggig "nia"!
Barcelona Vovchanchyn
2004-05-26 21:36
Baptista är ingen anfallare han är mittfältare
Barcelona Mr.Brown
2004-05-26 20:25
Det känns så tomt att se på CL-finalen ikväll utan Barca... Nästa år är det ligasegern och CL som SKA till Barca!!
Barcelona Andreas
2004-05-30 10:47
Både Trézéguet och Giuly verkar vara väldigt nära Barcelona nu. Dessutom tror El Mundo att Ballack kommer till Barcelona innan EM drar igång. Sen får vi också hoppas Davids inser sitt eget bästa och stannar i Barça.
Barcelona Andreas
2004-05-30 10:47
Både Trézéguet och Giuly verkar vara väldigt nära Barcelona nu. Dessutom tror El Mundo att Ballack kommer till Barcelona innan EM drar igång. Sen får vi också hoppas Davids inser sitt eget bästa och stannar i Barça.
Barcelona Barca_91
2004-05-28 19:51
Tv4+ visar Sao Paolo-Corinthians kl 20.55 på söndag.
Då kan vi se Luis Fabiano spela en ligamatch!
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-05-30 00:48
Barca_91//
Xavi tar hand om det defensiva.
Giuly har varit helt jävla outstanding i Franska ligan, där har han för det mesta spelat som en släpande forward - i mitten!
Kan ju tillägga att jag har tillgång till franska tv kanaler som visar alla Monaco & Lyons matcher, har följt Monaco väldigt mkt.
Barcelona exxet
2004-05-29 22:21
Håller med om att inte göra sig av med Quaresma, släpp hellre LG om Giuly köps. Ge Quaresma tid han kommer att blomma snart. Hur går det med Davids, har han fått ett nytt förslag? Jag ser hellre Trez än Fabiano har knappt sett killen. Ballack istället för Cocu skulle väl funka inte samma spelartyp men kan man behålla Davids så går det nog. En mittback behövs och då är mitt val Mexés, läste att Roma var ute efter Ferrari och dom har knappast råd att köpa båda.
Real Madrid Ike
2004-05-30 00:46
Om en av mina absoluta favorit spelare, Saviola!

http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=33&idnoticia_PK=121904&idseccio_PK=631

Endast Ronaldo, och Mista har gjort fler spel mål än Saviola i år. :)
Ganska bra va, med tanka på att killen haft förtroende under halva året.
Saviola ska DEFENETIVT vara med i ett två manna anfall nästa år!
Blir så irriterad på att, Saviola alltid hamnar som andra val, när säsongen börjar.
Killen är grymt bra.
----------Valdez----------
Belleti puyol Marquez V.BH
---Ballack Xavi Davids----
--------Ronaldinho--------
-----Saviola Trezeguet----

Tänk om barca skulle köpa Zambrotta, vilken dröm :)

JORGE:
Borde inte du byta plats på Xavi Davids iaf? :)
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 22:18
En snabb fråga bara

Kan nån ge mig en sida där man kan se alla Barcas mål, dena säsong??

Tack=)
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:39
Ronaldinho Gaucho//

1. Inter är en loserklubb, så varför inte?
2. Visst, Davids sägs ha fått erbjudande från Spurs men det är mellan Inter och Barcelona som valet står.
3. Hämta lite fakta innan DU skriver något!
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 22:18
En snabb fråga bara

Kan nån ge mig en sida där man kan se alla Barcas mål, dena säsong??

Tack=)
Annons: