/spanien/barcelona/forum/26417.aspx/spanien/barcelona/forum/26417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Pelayo
2005-03-02 18:40
Barca_Best_Forever,

Ser att du bor i Göteborg. Brukar det vara mkt spansk fotboll som visas på Plain Kitchen eller som det brukar, blandad population som bråkar om vilka matcher som skall visas?

Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-02 18:14
Jag börjar misstänka att Nordahl jr tagit ett snack med ZTV ang. valet av match. Visar de inte ens matchen på någon av de andra kanalerna, live?
Barcelona Izquierda
2004-04-03 10:04
Tomasz//

Du säger det själv: "Rijkaard valde att satsa på turken när laget var inne i en negativ trend". Det var många Barca-spelare som spelade riktigt dåligt då, och en av dem var Rüstü.
Han gjorde EN tavla mot Celta, och fick hela skulden för de två tappade poängen. Att vi inte klarade av att göra mer än ett ynka mål på hemmaplan mot ett bottengäng var det ingen som nämnde som orsak till poängtappet.
Hade samma praxis tillämpats på våra försvarsspelare (alltså att de bänkas för gott om de orsakar baklängesmål i två matcher) så hade såväl Reiziger som Oleguer och van Bronckshit varit petade för länge sedan.

Hur som helst, det jag tycker är beklagligt (för att inte säga idiotiskt) är att vi plockar hit en riktig världsstjärna. En som tillhörde de absolut bästa i världen på sin position, låter killen spela två matcher, och anser honom sedan som oanvändbar och sätter honom i frysboxen.

Låt oss applicera samma tänkbara scenario på Trezeguet (om han nu kommer): "Njä, han fick två matcher, men missade ett par målchanser så att vi tappade poäng, och sen kom Saviola in i nästa match och nätade, så nu har Trez gjort sitt i Barca."

Men det är inget unikt fall. Márquez värvades inför den här säsongen som mittbacksklippa. Han var den som skulle styra upp vårt allt annat än stabila försvar, men vad händer? Jo, i premiären ställer Rijkaard upp med ytterbacken Reiziger och mittfältaren Cocu som mittbackspar. Márquez är petad länge, och i dagsläget ligger han efter Oleguer och får spela enbart pga att Puyol saknas.
Vi kan föra samma resonemang kring Quaresma.
Slutsats: Barcas ledning har verkligen en genomtänkt värvningsstrategi som är helt i harmoni med tränarens syn på fotboll.
Inte.
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-02 17:54
Jag vet inte om det är så många som har Viasat Sport 2 men där sänder dom iaf Barça-matchen LIVE kl.20.30!!

Señor Laporta : Du bor väl i Göteborg? I fall du inte har Viasat Sport 2 så kan du alltid komma till en klubb (resturang med storbilds tv) som ligger på Skanstorget som heter "Plain Kitchen". Dom har alla dessa kanaler och där kan man titta på matcen i bra stämning och äta något gott samtidigt. Det vara bara en idé ifall du inte har kanalen.. Länk! Força Barça
BigBadOla
2005-03-02 16:05
barcapimp
ZTV visar det
Señor Laporta
2005-03-02 16:36
Chavez

Okej men så var det inte sagt från början. Då skulle de sända båda matcherna mellan Barcelona och Chelsea.
Señor Laporta
2005-03-02 16:29
TV-TIDER

Tisdag 1/3
La Liga
Barcelona - Espanyol
22.00, TV4 plus

Lördag 5/3
La Liga
Osasuna - Barcelona
18.00, TV4 plus

Tisdag 8/3
Champions League
Chelsea - Barcelona
20.45, ZTV

Snälla kolla där innan! taget från www.svenskafans.com/barcelona
Barcelona Sonde
2005-03-02 18:52
Tss. Göteborg är ju så gott som landet. Dags för er att komma över till storstan :)

Tycker för övrigt också att det är väldigt dåligt av ZTV att inte sända. Manure-Milan är på pappret ingen dålig match, men Barça-Chelsea måste räknas högre tio fall av tio. Svagt av ZTV.
Barcelona Sonde
2005-03-02 17:34
Adaminho: Vilka fel syftar du på? jag läste igenom den nyss, och även om jag skrev denunder stress som tyckte jag inte att det var alltför mycket fel.
Barcelona Tompa
2005-03-02 15:46
Angående frisparkarkarna tycker jag att för mycket handlar om Ronaldinho. Både Xavi och Deco borde få betydligt fler chanser.

Relay:
Naturligtvis är inte ligasegern SÄKRAD än, jag håller med om att försprånget är för litet för att man ska känna sig HELT SÄKER. Tycker emnellertid att det mesta talar för att ligapokalen äntligen hamnar på Camp Nou igen. Gårdagens 0-0 match ändrar inte min åsikt.
Barcelona Tompa
2005-03-02 15:46
Angående frisparkarkarna tycker jag att för mycket handlar om Ronaldinho. Både Xavi och Deco borde få betydligt fler chanser.

Relay:
Naturligtvis är inte ligasegern SÄKRAD än, jag håller med om att försprånget är för litet för att man ska känna sig HELT SÄKER. Tycker emnellertid att det mesta talar för att ligapokalen äntligen hamnar på Camp Nou igen. Gårdagens 0-0 match ändrar inte min åsikt.
2005-03-02 17:44
Kolla länktips !!
Barcelona Gabriel
2005-03-02 18:28
Ps. Förlåt alla för mitt långa inlägg, jag borde ha delat upp det i mer än ett men jag glömde av det.
Barcelona Rivald0
2005-03-02 15:26
aa han kanske säger så..men han kommer inte vinna något i europa i år iaf..
2005-03-02 17:39
Jag gick just in på ZTV hemsida och där står det såhär, (tis. 8 mars) : DIREKTSÄNDNING: Fotboll: Uefa Champions League kl.20.30 AC Milan - Manchester United !!! Faan va dåligt det är om det verkligen stämmer.. Dom borde ju visa vår match eftersom det är den i särklass bästa och mest intressanta och om dom inte gör det så är det ju skam. Men vi hittar säkert någon lösning fram till dess. =) Visca
Barcelona Relay
2005-03-02 15:27
Hmm Jose Murinho är inte speciellt bra i att räkna Barcelona har bara funnits i 105 år. för 200 år sedan fanns ingen av dagens existerarande klubbar.
Barcelona Tompa
2005-03-02 15:41
MadriEntes:
Tycker du inte Murinho borde hålla bättre ordning på hur länge Barcelona och alla andra storklubbar existerat?

Barcelona Tompa
2005-03-02 15:41
MadriEntes:
Tycker du inte Murinho borde hålla bättre ordning på hur länge Barcelona och alla andra storklubbar existerat?

Barcelona Barca_91
2004-04-03 13:56
Sluta snacka om Van Hooijdonk!
Barcelona Puyol
2005-03-02 15:30
jag menade att marquez kunde ta frisparkarna...och inte ronladinho.......barca har gjort bara ett mål hittils på frispark....låter inte som att vi kommer att vinna nåt iår....för laget som vill vinna nåt ska sätta minst 3 av 10 av sina frisparkar.....
Barcelona Puyol
jag menade att marquez kunde ta frisparkarna...och inte ronladinho.......barca har gjort bara ett mål hittils på frispark....låter inte som att vi kommer att vinna nåt iår....för laget som vill vinna nåt ska sätta minst 3 av 10 av sina frisparkar.....
Barcelona Puyol
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:17
Cedhamre skriver mycket bra krönikor, dock tycker jag han är lite för pessimistisk angående vårsäsongen. Real imponerar inte det minsta och trots att Barca tappar poäng tar man inte in någonting. Tvärtom har ju försprånget ökat inför den här omgången jämfört med 3-4 veckor sedan då det bara skiljde 4 poäng.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:17
Cedhamre skriver mycket bra krönikor, dock tycker jag han är lite för pessimistisk angående vårsäsongen. Real imponerar inte det minsta och trots att Barca tappar poäng tar man inte in någonting. Tvärtom har ju försprånget ökat inför den här omgången jämfört med 3-4 veckor sedan då det bara skiljde 4 poäng.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:12
Var ett tag sedan man besökte den här sidan då jag tillbringat drygt två veckor på mycket varmare breddgrader än våra.

Nåväl, tillbaks till Barca. Riktigt trist att vi inte tog tre poäng. Borde givetvis vunnit den här matchen. Hitills har Real inte kunnat utnyttja Barcas poängförluster i någon större omfattning precis så vi får hålla tummarna för att Betis ficar minst oavgjort i kväll.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:12
Var ett tag sedan man besökte den här sidan då jag tillbringat drygt två veckor på mycket varmare breddgrader än våra.

Nåväl, tillbaks till Barca. Riktigt trist att vi inte tog tre poäng. Borde givetvis vunnit den här matchen. Hitills har Real inte kunnat utnyttja Barcas poängförluster i någon större omfattning precis så vi får hålla tummarna för att Betis ficar minst oavgjort i kväll.
Barcelona juanito
2004-04-03 11:46
Majsan:..men liksom inte riktigt bra på nåt, varken teknik eller snabbhet

Inte bra teknik? Herregud! Vad räknar du som bra teknik? Jag tycker att han är en bra dribbler och en grym framspelare och som du säger väldigt jämn. Vad mer kan man begära? Dessutom rör han sig bra. Samspelet mellan honom och Ronaldinho har fungerat riktigt bra den här säsongen.
Barcelona Izquierda
2004-04-03 11:11
Holländaren//

Varför ska vi hålla på och skriva en massa ettårskontrakt med 35-åriga spelare?
Dels kan man utgå ifrån att de inte är bättre än förra säsongen, utan snarare sämre, men framför allt undrar jag var poängen ligger.
Är det inte bättre att satsa på en spelare som vi vet att vi kommer att ha några år, och som vi kan bygga något kring?
Om vi ska hålla på och värva "ettårsmaterial" kommer vi aldrig att få någon kontinuitet.

Dessutom: Att vinna skytteligan i Turkiet är verkligen inte samma sak som att göra det i La Liga. Pierre van Hooijdonk är för dålig för Barcelona. Vi ska sikta högre än så!

...och nej, jag bryr mig inte ett dugg om han kommer ifrån Holland, Tyskland, Kambodja eller Långtbortistan.
Señor Laporta
2005-03-02 17:16
Högersidan var innan Belletti kom in igår, obefintlig. Vänstersidan såg däremot lovande ut och Gio kom på offensiva utflyckter gång på gång, synd bara att Ronaldinho inte släppte ut bollen mer till honom. För övrigt var det ett ganska loj insats av Barça och Rijkaard. Suck, uttagningen var konstig och bytena kändes ännu konstigare. Barças bänk såg inte allt för offensiv ut igår, bara Iniesta framåt. Varför får inte Messí sitta på bänken? Det är lätt att klaga efter en dålig insats men vi har gjort så många bra sådan i år också...

Visça
Barcelona Messí
2005-03-02 17:06
Jag var efter Numanciamatchen förbannad på Rijkaard och hans coachning, jag blev inte gladare efter matchen igår.

Förstår inte hur han tänker. Oleguer som högerback? Oleguer är värdelös offensivt, och nästan alla visste att Espanyol inte skulle anfalla speciellt mycket, ändå spelar Rijkaard med 3(!)mittbackar + pivote. Otroligt...

Det är rätt att han byter in Iniesta men vad tänker han på? Byta ut Maxi när han vet att Espanyol bara kommer att backa hem ännu mer. Otroligt...

*Inställningen hos spelarna var inte bra igår. Det är ett derby och ändå så spelar de som om det vore en träningsmatch. Vem är det som ska se till att spelarna kommer in i en match med rätt inställning? Jo, tränaren. 49 000 på läktarna imponerar inte heller, var dock bra stämning ibland.

-

Undrar precis som Pelayo, är Rijkaard en vinnare? Börjar tvivla på det.

De enda som förtjänar beröm är väl Puyol och Iniesta. Puyol hade inte mycket att göra men han var ju bra när det väl hände något. Iniesta rörde om matchbilden [som vanligt] och hjälpte oss in i matchen.

Rijkaard börjar tappa mitt förtroende...
Annons: