/spanien/barcelona/forum/26412.aspx/spanien/barcelona/forum/26412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2005-03-11 13:04
Måste även säga att jag verkligen längtar till Motta kommer tillbaka. Det kommer känns bra att flytta ner Rafa till backlinjen men ändå ha en riktig bollvinnare på mittfältet. Som dom flesta vet så kan Motta smälla på riktigt ordentligt när det är läge (och även ibland när det inte är läge;)). Dessutom får vi även lite fysisk styrka och ett bra huvudspel i och med Motta (187 cm och 83 kg), lägg även till en fin vänsterslägga.
Joensson
2005-03-11 14:39
Asså, vem fan är idioten Ibra? Han påstår sig vara Chelsea-fan, men han är aldrig inne på vårat forum. :S Aja, inget att bry sig om, ignorera honom bara.

PS. Ni tar hem LA Liga tämligen enkelt i år. Lycka till! DS.
Barcelona Andreas
2005-03-11 13:04
Måste även säga att jag verkligen längtar till Motta kommer tillbaka. Det kommer känns bra att flytta ner Rafa till backlinjen men ändå ha en riktig bollvinnare på mittfältet. Som dom flesta vet så kan Motta smälla på riktigt ordentligt när det är läge (och även ibland när det inte är läge;)). Dessutom får vi även lite fysisk styrka och ett bra huvudspel i och med Motta (187 cm och 83 kg), lägg även till en fin vänsterslägga.
Barcelona Younies
2005-03-11 12:11
a
Pep Guardiola
2004-11-07 09:32
Carles Puyol bäst igår enligt El Mundo, ende spelaren som fick en fyra.
Tycker inte Puyol gjorde en jätte stark insats i går. Han var lite osäker och lite för omständig ner han skulle spela bort bollen enkelt. I andra halvlek när Barca hade 2-1 drällde han med bollen vid egen straffområdeslinje Deportivospelaren försökte ta bollen av Puyol och sånär lyckades men domaren blåste en ytterst tveksam frispark till Puyol.
Annars var Marquez mycket duktig och jag hoppas han spelar mittback mot Betis och Real Madrid i stället för Oleguer som verkar väldigt loj. Gerard tar Marquez plats på innermittfältet.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-08 00:25
O Fenômeno:
Ja, och dessutom verkar ni kommit igång, lagom till världens drabbning.. ;-)

danne.e :
Det var mer frispark än filmning, men kom inte och säg att segern var oförtjänt.
Barcelona Adai
2004-11-08 01:17
Till freak82

har du glömt bort hur äckligt stor Vieri var i Atletico Madrid eller ?? han vann skytteligan med nästan 30 mål (kommer inte ihåg hur många).
Jag tycker att Di Vaio är valencias bästa värvning för i år faktiskt... men du har rätt i att alla spanjorer misslyckas i Italien... se bara hur Lazio förstörde Mendieta och de la Peña och vad som hände med Farinos i Inter. Dessutom när Ivan Tomic vart utlånad från Roma till Espanyol så gjorde han succé i barcelona-klubben. Så det gäller nog inte nationaliteterna utan ligorna som är så väldigt olika och sättet att spela fotboll.
Pep Guardiola
2004-11-07 14:19
Messí

Jo det märkte jag. Men inte att förglömma att Giuly ofta får jobba hem på sin högerkant när Belletti går bort sig.
Barcelona Bopi
2004-05-28 09:28
ville bara säga att ballack! gjorde 4 mål i går!!..när Landslaget vann me 7-0 mot malta!!
Espanyol Ibra
2005-03-11 10:03
Tompa säger:
"Något som irriterar mig är att ni Chelseafans att ni plötsligt blivit så kaxiga."

Fel igen, vi har ALLTID varit kaxiga, men nu har vi ju faktiskt äntligen orsak att vara det !

Med det avslutar WE ARE BLUE FOREVER sitt besök hos Barca.( till mångas stora besvikelse )
Jag LOVAR att inte återkomma för än det är dags att förklara varför vi vann finalen.
Mitt tips ( kom ihåg det alla ) 2-1 mot Juventus i finalen, om vi inte slagit ut dem tidigare.

mvh Ibra
Real Madrid Ike
2004-06-01 12:23
Gabriel:
Du hade rätt, jag som hade missat det :)
Barcelona Hadinho
2004-11-06 22:05
Ämne: Ämne: Xavi he....
hmm...jag föredrar Eto'o iställe för henke
Barcelona Camparn på nou
2004-05-28 06:50
Gabriel

Jo möjligheten finns att Mourinho tar med Carvalho, Deco och Ferreira till Chelsea eller bara någon av dom.

Håller med om att Andrade är en mittback av högsta klass men som du har sagt skulle han bli dyr ock svår att få till Barca.
Jag har tyvärr också hört att United vill köpa honom och att Andrade själv också är positiv till en flytt till Premiership.
Barcelona Gabriel
2004-05-27 23:44
Nu har jag suttit och funderat länge på en mittback som skulle passa perfekt i Barcelona. Hmm ja, länge iaf några minuter.
Jag tycker det är konstigt att vi inte nämnt honom här tidigare då iaf jag anser honom som en av säsongens bästa mittbackar. Killen jag pratar om är Jorge Andrade.
Behöver jag ens kommentera hur bra han är!?

Det skulle dock bli problem med prislappen då Deportivo knappast bör vara allt för villiga att sälja honom, men Andrade är definitivt en jag ser i Barcelona.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-11-06 21:59
Bra match av hela laget förutom vissa småfel som gjordes, skön stabil seger trots att vi borde gjort fler mål, Xavi just nu ligans bästa spelare enligt mig, han har allt och har en fin form. Força Barça!
Barcelona Camparn på nou
2004-05-27 23:30
Gabriel

Jo jag menar Zaragoza glömde bort

Jag har försökt hålla lite extra koll på hur det har gått för honom under säsongen och när jag har sett honom spela har han alltid varit bra.
Barcelona juanito
2004-06-01 12:13
Gabriel: Det är väl oklart om han får spela i mitten eller om Iñaki Saez använder honom som vänsterback..
Barcelona Hristo99
2004-06-01 12:30
Enligt Sport.es:
"Davids ringde personligt till Laporta och tackade ja till kontraktet (rakt på tre år)
Inter erbjöd ett fyraårskontrakt med högre lön, men han valde vårat älskade Barca!
Real Madrid Ronnie
2004-06-03 02:16
Poyul_20
"Ronnie: Då har du hört fel angående ballack!
Hans styrka ligger i huvudspelet med hyfsat bra långskott dessutom liten avv en slitvarg..."

Jag var ironisk jävla kvastskaft! om du inte vet vad det är så tycker jag synd om dig
Barcelona Ronnie
2004-06-03 02:16
Poyul_20
"Ronnie: Då har du hört fel angående ballack!
Hans styrka ligger i huvudspelet med hyfsat bra långskott dessutom liten avv en slitvarg..."

Jag var ironisk jävla kvastskaft! om du inte vet vad det är så tycker jag synd om dig
Barcelona Belletti_91
2004-07-14 15:53
Belletti - 4 miljoner euro
Henke - 0 euro
Giuly - 7 miljoner euro
Deco - 10 miljoner + Quaresma
Sylvinho - 2 miljoner euro

Summa: 23 miljoner euro plus Quaresma. Tycker det är ett bra pris för så pass bra spelare.
Barcelona Puyol_20
2004-07-14 17:40
- Inlägg raderat av redaktionen -
Barcelona Gabriel
2004-06-01 12:06
Mansoren

Carles Puyol har en ordinarie plats i det spanska landslaget som mittback...
Barcelona Skarpheden
2004-06-01 11:01
Man kanske kan anta att den viktigaste frågan var konraktstidens längd. Laporta erbjöd 2+1 ett år och ändrade det till 3. Madrid verkar ha en liknande situation gentemot Roberto Carlos.

Ändå skönt om man kommer överens med Davids.
Barcelona Mansoren
2004-06-01 12:04
Hej!

Jag är som många andra en stor beundrare av Carles Puyol och undrar om Inaki Saez kommer att ge honom förtroende från start i den spanska backlinjen i EM.
Barcelona Gabriel
2004-06-01 11:00
Ike

Roligt att du nämner SPORT, för det är där ifrån jag fått informationen. Kolla igen...
Real Madrid Ike
2004-06-01 09:06
Gabriel:
"Förvånandsvärt nog verkar det ändå som att Davids väljer att stanna i Barcelona trots alla rykten."
Vart har du läst detta? :)
I As,Marca,ElMundoDeportivo,Sport står det inget om det iaf.
Barcelona Gabriel
2004-06-01 07:52
Förvånandsvärt nog verkar det ändå som att Davids väljer att stanna i Barcelona trots alla rykten. Precis som jag misstänkte så handlade saken inte om pengar utan snarare om hans framtid. Eftersom detta är fallet så är jag mycket glad då jag åter igen kan börja gilla Davids. Och som jag tidigare sa så beror mycket beror mycket av Barcelonas eventuella framgångar nästa säsong ifall Davids är kvar eller inte.
Med Davids i laget (iaf nästan klart) så kan vi dessutom försöka köpa en riktigt bra back.
Om vi köper rätt nu så tror jag att vi kan se ett av de bästa Barcelona sedan början av 90-talet !
Real Madrid Ronnie
2004-05-31 22:58
B_a_r_c_a , Ballack är nog dålig på huvvet har jag hört :s
Barcelona Ronnie
2004-05-31 22:58
B_a_r_c_a , Ballack är nog dålig på huvvet har jag hört :s
Annons: