/spanien/barcelona/forum/26411.aspx/spanien/barcelona/forum/26411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2005-03-01 19:09
Pelayo: Håller med dig ord för ord. Till och me den delen om Giuly.

Puyol får inte den uppmärksamhet ute i europa som han förtjänar, vilket för mig är svårt att förstå. Det är inte bara det att han utan tvekan är en av dem bästa i Europa, han är dessutom en profil. Med den där morgonfrillan, och med dem där yviga rörelserna skulle vilken tillbakadragen person som helst kunna få en spalt i tidningarna. Puyol borde verkligen vara en spelare som faller de europeiska journalisterna i smaken. Men tydligen inte. Och vem bryr sig egentligen? ;)
Barcelona Andreas
2005-03-01 19:34
Messi//

Läste din disskution med "TrueRealFan" inne på Real-forumet och jag rekommendera alla som vill ha ett gott skratt att gå in och läsa den. "TrueRealFan" hade inte många rätt. Förstår att du inte pallade mer. Men rolig var han i alla fall. Personligen gillade jag det där stycket med "Guti gör lika mycket som Xavi under en match om inte mer". Yeah Right!

Ikväll vinner vi med 2-0 och Xavi och Eto'o gör målen.

Froça Barça!
Barcelona Majsan
2005-03-01 19:00
Angående dagens krönika:
Den är till att börja med välskriven, och jag tycker att det är ytterst viktigt att belysa att ligan är allt annat än avgjord.
Men, det jag inte förstår är varför det efter en förlust på Bernabeu bara skulle skilja 1 poäng? Är det förutsatt att Barca förlorar även matcherna mot Depor och Valencia, eller är det bara jag som är förvirrad?
Barcelona Rawazinho
2004-10-27 22:43
är det nån som kolla åp matchen?
Spanien Pelayo
2005-03-01 22:18
Sonde,

"Puyol borde verkligen vara en spelare som faller de europeiska journalisterna i smaken. Men tydligen inte. Och vem bryr sig egentligen? ;)

Såklart man måste bry sig, det är bara ytterligare ett exempel på den allomfattande nedtystningskampanjen ifrån de europeiska journalisterna ihärdigt koncentrerande sig på engelska och italienska mittbackar. Det är irriterande och frusterande, däremot så är han i gott sällskap då det knappast finns någon annan ifrån spanska ligan (Ronaldinho, Zidane, Ronaldo och Beckham undantaget) som får någon vidare uppmärksamhet heller. Frustationen ligger dock i att spelare som verkligen förtjänar det (här räknar jag in Xaví tillsammans med Puyol) passerar obemärkta förbi.

Messí,

"Själv tror att jag att Puyol inte alls skulle vara lika bra om han spelade i något annat lag än Barça, han spelar med mycket hjärta och hans hjärta tillhör Barça. Som tur är så kan han använda hjärnan också. :-)

Det tror faktiskt inte jag. Det finns ingen anledning att misstro det Puyol själv sagt om att han alltid ger allt var han än spelar/hade spelat. Dessutom har han ju till och med sagt att han kunde tänkt att sälja sig själv som en "ekonomisk lösning" när styrelsen presenterade det ekonomiska underskottet för något tag sedan. That´s corazón! ;)

Någon sade Xaví som Spaniens bästa playmaker. Kunde inte hålla med mer - frågan är hur han står sig internationellt?!

Gällande Puyolklippen. Ingen som nämner kompilationens ackompanjemang? 3 doors down är ett klockrent låtval =)
Barcelona Puyolinho
2004-10-27 22:28
Pep Guardiola vart tittar du på matchen ??
Om du nu tittar =)
Om det e på webben SNÄLLA kan vi få länken !
Barcelona Puyolinho
2004-10-27 22:14
Kan man få lite rapporter ??
Spanien Cedhamre
2005-03-01 19:26
Kharles_Kubala/
Yep. Ska aldrig stå på hal is och ta sig vatten över huvudet. Det gör man om säger att ligan är klar nu, och då får man stå med dumstrut i maj. Visst är FCB en gigantisk förening, men vi har inte vunnit en pokal på 6 år. Inte en enda. Och de orden behöver man ju inte vara madridista för att uttala...

Allt gott!
Barcelona Sonde
2005-03-01 17:44
Men suck! Ska vi slå vad om att Ronaldinho får lira hela matchen med näsdukar i fickorna. Belletti kör med dubbla vantar och långfillingar. Vad ska grabbarna göra för att få vila egentligen?

danne.e: Den där typen av inlägg avskyr jag. Vad är poängen med att neka ett påstående utan att motivera varför man gör det? Och vad är poängen med att rabbla upp en massa spelare som du tycker är bättre utan att motivera varför du tycker dem är bättre?

Folk i allmänhet måste bli bättre på just detta.
Spanien Le_boss
2005-03-01 15:43
Kan det verkligen stämmer att det är 30 personer som är inloggade just nu? det känns som att det är nån maskerade bugg.
Real Madrid Ronnie
2005-03-01 21:34
Cryuff,

Tyvär det går som X :(

Om Barça skulle värva en mittback skulle laget vara komplet. En back av yttersta världsklass och vi skulle vara sjukt svårslagna. Om vi också skulle knyta till oss en ytter/forward vet jag inte något lag som skulle vinna mot oss!
Drömma kan man alltid!
Barcelona Sonde
2004-10-27 09:59
Håller med om Chris. Han är helt klart den mest kunnige av dagens kommentatorer, framförallt om lite mindre kända spelare. Att han är opartisk är inget jag irriterar mig på, vilket till viss del kan bero på att han gillar Barca. Det är hur som helst n mycket duktig kommentator som används på helt fel sätt utav SVT. Byt kanal Chris!

Vad gäller Hysén måste jag bara lägga in ett, för mig, numera klassiskt citat. Under CL-finalen mellan Milan och Juventus nickar Conte i ribban varpå Glenn analyserade:

"Det var nära!"

Det var då jag förstod vad buddisterna menade. Jag nåddde upplysningen, nirvana. Tack Glenn!

:D
Barcelona Ronnie
2005-03-01 21:34
Cryuff,

Tyvär det går som X :(

Om Barça skulle värva en mittback skulle laget vara komplet. En back av yttersta världsklass och vi skulle vara sjukt svårslagna. Om vi också skulle knyta till oss en ytter/forward vet jag inte något lag som skulle vinna mot oss!
Drömma kan man alltid!
Spanien Kujovic
2005-03-01 20:59
kommer matchen att visas på Tv4+ ikväll?
Real Madrid Paco Buyo
2005-03-01 20:56
Ämne: Länken fixad nu till....
Efter en snabbkoll med katalanska vanner...
Pa katalanska "oppnas" inte meningar med utropstecken eller fragetecken som i kastilianskan (anvands som i svenskan enbart i slutet av meningar). Daremot gar Força lika bra som Visca. Pa katalanska.

Ikvall:
Força Espanyol...
Real Madrid Ike
2004-04-03 20:49
visas barca matchen idag?
Chevantón
2004-10-27 13:39
Inte fan är Arne Hegerfors - som liknar figuren på fodralet på filmen Bad Taste - som är Sveriges bästa kommentator. De värsta fotbollsmatcherna man kunde se var på söndagar då Juventus under Ancelotti spelade mot något bottenlag i Italien klockan tre på eftermiddagarna. På tråkiga och halvtomma Delle Alpi skulle Hegerfors sätta liv i matchen - kul!

Givetvis var matchen ett sömnpiller och den där lerduvan på Canal+ brukade tala om vädret och allt annat ointressant under matchens gång. Att han dessutom är en Italienhatare av värsta bemärkelse kryddade bara på tillvaron.

Vad gäller Thylin på Canal+ (Hegerfors' kompanjon) så är det uppenbart att han är insnöad i engelsk fotboll och hatar allt annat. Han menar att varenda britt som har en någorlunda känsla till fotboll är "en utav världens bästa" på sin position. I varenda reportage om Englands s.k. legender så har de varit en av världens bästa spelare.

Han borde klippa av sig Europas fulaste frisyr och ge lite hår åt Bad Taste-monstret som sitter bredvid honom.

Vem är bäst? Jag gillar Glenn Strömberg som expertkommentator - han är Sveriges bästa.
Barcelona Underbarn_N1
2004-10-27 15:03
Någon som vet om matchen ikväll sänds någonstans.. Kanske ngn länk eller någon utländsk kanal?
Barcelona Lucho
2005-03-01 20:14
Förespråkar också Milito. Han påminner med sitt aggressiva och tuffa spel en del om Puyol. Det finns dock ett men. Killen är bara 176 cm. Lite oroväckande med tanke på att Puyol är 178 cm. Vad gör man när motståndarlaget har fyrtorn till anfallare?

Annars är ju snabba och brytningssäkra spelare som Puyol och Milito bra alternativ för ett lag som Barça som oftast spelar mot kontrande lag.
Barcelona Aubri
2005-03-01 19:55
Tips? på billig bostad i barca=?
åker i påsk.. någon som har bra tips på billig hotel eller annat alternativ för 2? Vore tacksam..
Barcelona Lucho
2005-03-01 17:43
Coloccini var grym i Alaves. Skillnaden är dock att Puyol hållit samma höga klass ett par säsonger nu.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-03-01 20:25
Aubri
Asså jag betalade lite mer för att bo lite finare men jag tror att du skulle hitta för ca 250 kr/dygn för 2 men då är det inte så fint och så på något vandrarhem, men då är det centralt.
Barcelona Aubri
2005-03-01 19:45
Tips? på billig bostad i barca=?
åker i påsk.. någon som har bra tips på billig hotel eller annat alternativ för 2? Vore tacksam..

Eto' 18 -19 målet för säsongen :-) ikväll
Barcelona Messí
2005-03-01 19:41
Ämne: Messi//

Läste din....
Det var en gång jag nästan ramlade av stolen av skratt, inte första gången det blir så när jag är inne på Reals forum.

-

Sonde//
Har inte heller sett Kompany spela någon match, men jag har läst väldigt mycket om honom. Visst han är en talang, men är det värt att chansa? Tror inte det. Vill precis som Señor Laporta se Milito bredvid Puyol nästa säsong.

Kanske lägga till Saviola och få ner priset på honom betydligt. Puyol-Milito låter så fint inne i skallen, matchande frisyr gör det inte sämre. :-) Márquez och Oleguer som ersättare smäller ganska högt det med.

Kharles_Kubala//
Skäms lite nu. Har skrivit "Visça" varje gång, ska ändra mig... :-)

2-0 vinst idag! Iniesta och Eto'o nätar.
Barcelona Hinchada
2004-04-01 18:05
Jag vågar garantera att, oavsett aprilskämt eller ej, Herr Butt aldrig kommer att spela i FCB.
Barcelona Sonde
2005-03-01 19:33
Varför är så många inne på Kompany. hur många gånger har ni sett han spela egentligen. Jag själv har knappt sett han spela alls. Kanske en, eventuellt två gånger. Och det känns dessutom fel att plocka in en 19-åring som ordinarie mittback.
Spanien soceidad
2004-04-01 18:19
är det där om att ni ska köpa butt ett aprillskämt eller för det är väl inte så trovärdigt att ni vill ha honom. det kan jag som Man U supperter låva för i nästan alla lägen är han bara ivägen, men jag skulle gärna vilja byta honom mot puyol!
Señor Laporta
2005-03-01 19:24
Maxi Lopez

Om någon utav dom du nämner skulle milda mittlås med Puyol skulle jag vilja se Gabriel Milito. Anledningen är att Milito är äldre, bättre och mer rutinerad. Kompany är ett namn för framtiden, är ju bara i de sena tonåren, och har mycket kvar att lära innan han platsar i Barças startelva. Men Zaragoza släpper nog inte Milito för en billig penning, det samma gäller Kompany. Sen är konkurrensen hård om dessa två spelare, eller kommer vara till sommaren.
Icke att förglömma är att Barça har tre mittbackar och fyra pivotes i truppen. Albertini och Gerard får nog gå till sommaren, men Motta och Edmílson tror jag inte ens Marquez petar som pivote då han behövs som mittback bredvid Puyol. Om någon utav Milito eller Kompany ska komma till sommaren så måste någon central spelare lämna.
Señor Laporta
2005-03-01 19:15
Sonde

Visst har Andres Iniesta imponerat gång på gång under denna säsongen men jag ser hellre Maxi än Iniesta från start idag. Jag tycker Iniesta är en fantastisk duktig och lovande spelare men jag vill se honom lite längre tillbaka i planen. När Giuly nu inte kan vara med och spela vill jag att Rijkaard ersätter honom med en anfallare, Maxi. Förresten, vem skulle Rijkaard välja att ersätta Giuly med om han hade Henrik Larsson och Andres Iniesta som alternativ? Jag skulle säga Henrik Larsson. Men det är ju 50/50 vem som startar.

Rivaldinho9

Xavi Hernandez på bänken? Du skojjar med mig. Aldrig!
Spanien Pelayo
2005-03-01 18:55
Puyol är La Ligas bästa mittback, det behöver man inte vara Cúle för att inse. Men det slutar inte där, han är också bland världens bästa mittbackar just därför att få spelar med den Corazón som Puyol gör. Ayala är väl förvisso en konkurrent men kan givetvis inte jämföras eftersom han varit långtidsskadad och Puyol har avverkat en ytterligare fenomenal säsong med få negativa insatser i bagaget.

Vare sig Collocini eller Perea (som bildar innerback med en annan intressant spelare, nämligen Pablo som Juve visat sig intresserad av) är ännu tillräckligt jämna eller, för att tala klarspråk, håller den klassen som krävs för att kunna jämföras med Puyol. Sanningen och inget annat.

Mycket bra att man håller Giuly utanför det här. Ett Barcelona-derby är till för dem stora pojkarna, hade dock gärna sett att man vilade Xaví till denna match. Deco och Iniesta hade gjort det bra ifrån sig (Espanyol saknar sin huvudfigur "Lo Pelat").

Joaquín sade någon, pengar har Ni ju. Let em roll baby =)
Annons: