/spanien/barcelona/forum/26406.aspx/spanien/barcelona/forum/26406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-05-20 12:58
Är någon som vet någon bra länk där man kan läsa lite om Barça "B" och Barça "C"?

Tack på förhand!
Barcelona Andreas
2004-05-20 12:58
Är någon som vet någon bra länk där man kan läsa lite om Barça "B" och Barça "C"?

Tack på förhand!
Barcelona Tompa
2004-05-18 10:44
Gabriel:
Instämmer till fullo angående El Reys "inlägg" i debatten. Man får väl hoppas att det typ är en 10-åring som försöker få utlopp för sin besvikelse....
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-18 02:39
Hoppas att vi slår Milan på kampen om Fabiano, jag är helt säker på att han gör succe i Barca. Treziguet har varit riktigt dålig sista tiden och han skulle inte passa in i barcas spel som reijkard säger. Vi behöver snabba och tekniska spelare som Fabiano och Luque.
Jag är nu helt säker på att Marquiz försvinner snart speciellt om man får Fabiano som inte har EU pass, inter är ju intreserade så han kommer nog att byta och istället hoppas jag på Mexes.
Sen ersättaren till Cocu skulle Xabi Alonso vara absolut bästa altenativet för att han är ung, spanior och spelar i landslaget och har sina rötter i Barca. Med Luque och Xabi så har man minst 15 spanska Barca spelare:) och många kommer att delta i landslaget de närmaste åren.
Barcelona Tompa
2004-05-18 10:44
Gabriel:
Instämmer till fullo angående El Reys "inlägg" i debatten. Man får väl hoppas att det typ är en 10-åring som försöker få utlopp för sin besvikelse....
Barcelona Camparn på nou
2004-05-18 08:57
Någon som vet om Xabi Alonso är katalan eller baskier?
Barcelona kubala
2004-05-18 09:19
Camparn på nou:
Xabi är från Baskien, men hans far Perico Alonso gick från R.Sociedad till FCB där han spelade flera säsonger för att avsluta sin fotbollskarriär i Sabadell, utanför Barcelona. Så Xabi växte upp och bodde i Barcelona tills han fyllde åtta år, då familjen återvände till Baskien.
arman
2004-05-20 01:41
Kluivert är riktigt bra... tycke att han helt klart borde spela istället för saviola... (gillar saviola) men gillar kluivert mera.. om han kommer in i formen igen så behöver barca inte någon ny forward!!! det skulle räcka med en ny back!! typ samuel elelr varför inte mexes!!!!???
Barcelona JAG
2004-05-18 01:45
I mina ögon var Ronaldinhos filmning grövre än Rauls fall mot Valencia. Ronaldinho lurar domaren till att göra fel, mendans i Rauls fall så gör domaren av sig själv fel. Raul söker inte straffen lika tydligt och hans situation ser man mycket tydligare än Ronaldinhos, sett ur domarens synpunkt. Men tanke på var domaren befann sig när Ronaldinho blev fälld hade de flesta domarna blåst för straff. Hur som helst finns det så mycket sportsligt, fair play i den mannen så någon fuskare är han defenitivt inte! Tvärt om , som de flesta brasilianare.

Den som säger att Van Bronkshit är bra borde ha en smäll på käften! Att bli av med en boll till motståndaren, att slå en 5 meters "kompispass" till Ronaldinho rakt upp på bröstet, slå bort ännu en passning på 5 meter till R som går ut över sidlinjen, vänta ut bollen till inkast istället för att helt omarkerad slå in den i motståndarens straffområde. Allt detta lyckades han åstadkomma under de första 12 minuter, och mot ett lag som R.Santander. Lägg till alla inlägg som han slår bakom målet, försvarsmissar mm, vad får man då kvar av honom? Killen kan inte ens med vänstern för fan. Fy fan vad jag är sugen på en riktig vänsterback istället!
Barcelona Izquierda
2004-05-17 19:00
Först och främst: Att säga att alla spelare filmar är en ren lögn.
Sen: Även om alla spelare hade filmat betyder det inte att filmningar är bra. Det handlar om att ta ställning för eller emot fusk. Hade det varit Raúl som slängt sig hade alla fördömt det. Att man håller på Barca behöver inte betyda att man måste vara inkonsekvent och enögd.

PUYOL=Hjärta//
Är det inte just därför vi har ett diskussionsforum? För att diskutera saker vi tycker olika om?
Vi ska vinna för att vi klarar av att spela oss till målchanser och sätta dem, inte för att vi fuskar oss till straffar. Vad andra lag gör bryr jag mig mindre om. Det är Barca jag är stolt över att hålla på, inte de andra lagen.
Barcelona Patrik
2004-05-18 00:02
Juanito
"Måste vara trist att hålla på Barça där fotbollsfilosofin är den motsatta."

Jag tror nog du förstod vad jag menade, lustigkurre.. Jag är mycket väl medveten om fobollsfilosofin i Barcelona.

För övrigt har jag aldrig spytt galla över en spelare som filmar till sig en straff, däremot mot domaren som inte ser det uppenbara.
Real Madrid el rey
2004-05-18 09:47
El rey har blivit avstängd i en månad på grund av oacceptabelt beteende

/Redaktionen
Barcelona Andreas
2004-05-20 12:20
SPORT skriver idag att både Kluiverts och Overmars dagar i klubben nu är räknade. Barça kommer hjälpa de båda att hitta nya klubbar under sommaren. Jag tror det är bäst för båda parterna att bryta upp.

Juanito//
Nä, Christanval var inte speciellt lyckad i Barça men Mexés är också en väldigt mycket bättre fotbollspelare än honom. Men Mexés har ändå inte spelat i La Liga så det är väl inte givet att han lyckas trots att hans talang ser mycket stor ut.
Barcelona Patrik
2004-05-18 00:02
Juanito
"Måste vara trist att hålla på Barça där fotbollsfilosofin är den motsatta."

Jag tror nog du förstod vad jag menade, lustigkurre.. Jag är mycket väl medveten om fobollsfilosofin i Barcelona.

För övrigt har jag aldrig spytt galla över en spelare som filmar till sig en straff, däremot mot domaren som inte ser det uppenbara.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 22:20
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Fotbollskväll tar verkligen priset.
Dom ska ha ett seriöst reportage om Fernando Torres, ung och superstjärna.
Reportaget är det inget fel på men när det introduceras i studion dyker det upp en bild på allas vår Curro Torres i Valencia-dräkt, trixandes med en boll och med häftig röd bakgrund för att vi ska veta vem det är reportaget handlar om.
Väldigt dålig research på Redaktionen!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 22:20
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Fotbollskväll tar verkligen priset.
Dom ska ha ett seriöst reportage om Fernando Torres, ung och superstjärna.
Reportaget är det inget fel på men när det introduceras i studion dyker det upp en bild på allas vår Curro Torres i Valencia-dräkt, trixandes med en boll och med häftig röd bakgrund för att vi ska veta vem det är reportaget handlar om.
Väldigt dålig research på Redaktionen!
Barcelona Andreas
2004-05-20 12:20
SPORT skriver idag att både Kluiverts och Overmars dagar i klubben nu är räknade. Barça kommer hjälpa de båda att hitta nya klubbar under sommaren. Jag tror det är bäst för båda parterna att bryta upp.

Juanito//
Nä, Christanval var inte speciellt lyckad i Barça men Mexés är också en väldigt mycket bättre fotbollspelare än honom. Men Mexés har ändå inte spelat i La Liga så det är väl inte givet att han lyckas trots att hans talang ser mycket stor ut.
Barcelona Barca_91
2004-05-17 22:02
ZonD:
Jag säger att han kommer lära sig under tiden han växer.
Jag sa inte att han skulle lära sig efter en dag.
Barcelona juanito
2004-05-17 17:16
Barca_91: Men om Barça som igår spelar dåligt och vinner på grund av en felaktig straff så är det helt okej att vinna på det sättet?
Barcelona Barca_91
2004-05-17 20:31
Jag borde nog räknas som en av "de yngre".
Och jag tycker inte filmningar är bra, men det är så fotbollen är nu, många spelare filmar, inklusive Ronaldinho.

Det enda jag bryr mig om i den där matchen är att Barca tog 3 viktiga poäng.
Ronaldinho har straffats förut för hans filmningar genom att få gula kort.
Men han lär sig...han är ung och har en lång kariär framför sig.
Barcelona Izquierda
2004-05-20 10:48
Måste säga att det är mycket glädjande att Barca drar vettiga slutsatser av hur det har sett ut på plan den här säsongen. Vi har hela säsongen sett hur sårbart försvaret sett ut, och nu verkar det som att det är en mittback av världsklass som jagas. Det gläder mig. Det troliga köpet av Belletti vittnar iofs om att Puyol blir kvar i mitten (vilket jag ju egentligen inte vill), men får vi dessutom Mexés eller Milito så kommer vi att ha ett av världens bästa mittbackspar, och vi behöver trygghet bakåt om vi ska kunna spela den ohämmade offensiva fotboll som Barca normalt sett står för.
Det tråkiga är att Márquez lär ryka nu. Han är uppenbarligen inte Rijkaards favorit, och har fått utstå många konstiga bänkningar under säsongen. Jag unnar honom all framgång, vart än han nu må hamna.
Barcelona ZonD
2004-05-17 20:12
Pelayo: som du ser är det delade meningar härinne. De flesta av de lite äldre inser att filmningar är fel medans andra yngre forums medlemmar (inget ont menat, alla ska ha sina egna åsikter) verkar mer tycka att bara ens egna lag vinner på det så är det OK med filmningar. För övrigt kan jag bara inte strunta i att kommentera en viss Zidane som du inte för så länge sedan höjde till skyarna. Han har på senare tid varit helt ur balans och varit grinig som få. Men, vem vet, "världens bäste spelare" är inte van vid motgångar och inte vet hur man ska hantera det. En sak är i alla fall säker. Han hanterar de inte rätt. Du kanske fortfarande tycker att Zidane är bättre än vad Ronaldinho är nu.
Barcelona Puyol_20
2004-05-17 19:26
Tycker raul får för mycket skit emot sig,,,det finns bara en hollywood spelare i real laget o det är beckham,,han e så sorglig me sina försök att hopppa när moståndaren e på en,me det ska de se ut värre än det e(skandal spelare) ,tror han att spanska ligan e som engenlska ligan?? en fin höger fot säger många men det e allt han har,,tilbax till engelska ligan me din dina hollywood fasoner
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-17 16:33
Vänta här lite nu?!

Ser jag inte Barca-fans som försvarar Ronaldinhos filmning med att "så länge man gör allt som krävs för att vinna" (för att då inte tala om de extremfall som tycker det var rättvist eftersom Ronaldinho "filmar så snyggt")?

Vågar de stå för sina uppfattningar i ALLA lägen så utgår jag från och med nu att dessa kommer vara knäpptysta utifall att säg Ronaldo filmar riktigt uppenbart och tilldelas straff i 90:e minuten mellan Real-Barcelona vid ställningen 1-1 eller 0-1 till Barcelona.

Tysta leken börjar nu.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 18:11
JAg ska ABSOLUT inte ta ställning i frågan om Ronaldinhos filmning.
Att vi disskuterar det delar oss bara i två läger, Vi ska ju vara glada att vi gick om marängerna.
Synd att filmningen inte kom i en annan match eller att vi inte gjorde fler mål.
Då hade den inte varit avgörande och vi hade kunnat avfärda den som dålig stil men "vi hade ändå vunnit".
Jag tror dock att alla är glada över att vi vann.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-17 18:11
JAg ska ABSOLUT inte ta ställning i frågan om Ronaldinhos filmning.
Att vi disskuterar det delar oss bara i två läger, Vi ska ju vara glada att vi gick om marängerna.
Synd att filmningen inte kom i en annan match eller att vi inte gjorde fler mål.
Då hade den inte varit avgörande och vi hade kunnat avfärda den som dålig stil men "vi hade ändå vunnit".
Jag tror dock att alla är glada över att vi vann.
Barcelona Puyolinho
2004-11-06 22:35
Vare någon som harde i början avmatchen när en av komenatorerna sa att Belletti hade inlägg av värdsklass :S:S:S
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:38
Sätt till hela matchen tycker jag Barca förtjänade vinsten.
Även i andra matcher så har Barca förtjänat att vinna men inte vunnit.
Barcelona Patrik
2004-05-17 16:31
Tompa

Jag förstår givetvis din poäng, fotboll ska vara fotboll, inga brutala tacklingar, filmningar liknande spelförstörande moment. Tänk om det varit så, helt underbart. Men så är det inte nu.

Jag vill bara vinna till vilket pris som helst. Göra mål är det enda som räknas, inte fint spel.

Däremot kan jag hålla med någon här som sa att pressen är större att Barca spelar fint än vinner. Okej, det är viktigt, trots ligavinst men med dåligt spel skulle vi vara lika kritiska som vi var för ett halvår sedan. Däremot skulle det vara värre att komma 7-10 och spela bländande fotboll.
Barcelona Patrik
2004-05-17 16:31
Tompa

Jag förstår givetvis din poäng, fotboll ska vara fotboll, inga brutala tacklingar, filmningar liknande spelförstörande moment. Tänk om det varit så, helt underbart. Men så är det inte nu.

Jag vill bara vinna till vilket pris som helst. Göra mål är det enda som räknas, inte fint spel.

Däremot kan jag hålla med någon här som sa att pressen är större att Barca spelar fint än vinner. Okej, det är viktigt, trots ligavinst men med dåligt spel skulle vi vara lika kritiska som vi var för ett halvår sedan. Däremot skulle det vara värre att komma 7-10 och spela bländande fotboll.
Annons: